Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Nederlands Grensstation Westerhaak / Het baanplan

Gestart door treinfan070 donderdag 26 december 2013, 15:27:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nederlands Grensstation Westerhaak / Het baanplan
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Nederlands Grensstation Westerhaak / Het baanplan
Een hele goede middag Dames en Heren. Het jaar 2014 komt er aan, tijd voor weer een nieuwe baan vind ik.

Zoals sommigen wel weten heb ik hier al twee banen gehad (Baan 1 en Baan 2) en een aantal andere topics met modeltreintjes, zoals meerderen hier.

School heeft de laatste tijd niet zo'n positieve impact op de hobby, en daar komt nu (gelukkig) verandering in!

Het idee.
Mijn vader heeft een flinke verzameling locomotieven van dertig à veertig jaar oud. Die moeten eerst grondig worden getest. Als eerste wordt er dus een testbaan aangelegd. Deze is volledig omschakelbaar tussen digitaal en analoog gebruik. Mijn vader heeft echter vroeger het besluit genomen de stroomsoort van het echte materieel in model ook te gebruiken. NS materieel is dus gelijkstroom, Duits materieel wisselstroom en het Franse materieel is weer gelijkstroom.

Gelijkstroom, en toch in dit board. Omdat ik zelf eigenlijk alleen Märklin heb, plaats ik dit topic hier. De uiteindelijke baan zal bestaan uit een twee-systeemsstation, baan en gescheiden schaduwstations.

Het baanplan.
Om alles uit te testen wordt er van mijn C-rail een testbaantje uitgelegd op de nog te bouwen tafel. Hout is al gehaald, het is nu nog even wachten op de montage, die komende tijd zal gaan komen. Op dit tijdelijke baanplan staat echter mijn Werkplaats niet ingetekend.



Zodra de bouw is begonnen, een update!

Grtz,
Bas.