Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Liliput gelijkstroom analoog ombouwen naar märklin digitaal (L114415)

Gestart door zegejess donderdag 26 december 2013, 14:50:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Liliput gelijkstroom analoog ombouwen naar märklin digitaal (L114415)
Ik heb anderhalf jaar geleden een liliput gelijkstroom treinstel gekregen. Hij is analoog en ik wil hem graag ombouwen naar märklin digitaal. Ik ben al twee keer bij een märklin winkel geweest om te vragen hoe maar heb niet echt een duidelijk antwoord gekregen...
Op een ander forum staat er een beschrijving hoe je deze trein kan ombouwen naar märklin maar ook die vind ik niet echt duidelijk. Link: http://www.forum.hag-info.ch/index.php?page=Thread&threadID=2273

Verder heb ik hem een keer getest op gelijkstroom rails maar daar reed hij niet. Zou er dan iets aan de hand kunnen zijn met de motor?

Als het mogelijk is om hem om te bouwen, wat heb ik daar allemaal voor nodig?
Re: Liliput gelijkstroom analoog ombouwen naar märklin digitaal (L114415)
Zou eerst proberen het stel analoog aan het rijden te krijgen. Maak 'm eens open, zit er een brugstekker in op de plek voor de decoder? Zonder brugstekker krijgt de motor geen spanning.

Je kunt een 9V batterijtje aan de 2 motorpolen maken om te zien of de motor het doet.

Gr, Ben.
Re: Liliput gelijkstroom analoog ombouwen naar märklin digitaal (L114415)
Hallo,

Dit treinstel is vrij gemakkelijk om te bouwen. Standaard moet hier al een decoder (DCC) in zitten.
Sleper is makkelijk aan te brengen, geisoleerde wielen doorverbinden. Zou verder andere printjes maken voor de verlichting.

Mvg,
Peter
Re: Liliput gelijkstroom analoog ombouwen naar märklin digitaal (L114415)
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Er zit geen decoder in de trein. De verlichting vind ik minder belangrijk. Ik ben al blij als hij rijdt.
Welke decoder kan ik het beste hiervoor aanschaffen en wat heb ik naast de decoder en het sleepcontact nog nodig?
Als ik alles in huis heb, moet ik dan alleen nog maar de juiste draadjes met elkaar verbinden?

Jesse

Re: Liliput gelijkstroom analoog ombouwen naar märklin digitaal (L114415)
Je hebt een PB.

Mvg,
Peter
Re: Liliput gelijkstroom analoog ombouwen naar märklin digitaal (L114415)
Wat bedoel je met 'PB'?
Re: Liliput gelijkstroom analoog ombouwen naar märklin digitaal (L114415)
Rechts bovenaan staat dat je een PB (persoonlijke berichten) hebt gekregen.
effe op klikken
Re: Liliput gelijkstroom analoog ombouwen naar märklin digitaal (L114415)
Citaat van: zegejess op donderdag 26 december 2013, 15:18:47

Er zit geen decoder in de trein.


Dit stel is altijd zonder decoder geleverd.

Gr, Ben.