Citaat van: Kaleb op vrijdag 27 juli 2007, 19:00:51
Tja ik heb alles in M-rail dus de C-rail geometrie is voor mij totaal onbelangrijk.
Daarentegen is de M-rail geometrie super belangrijk, maar dat wordt niet gevraagd hier 
Alle type rail-geometrie is belangrijk dus ook voor M, K en C en van andere merken.
Als je de geometrie zo goed mogelijk aanhoud en je wil in de toekomst iets veranderen of aanpassen zul je bij een door elkaar gegooide baan in de problemen komen.
Het is uiteindelijk niet voor niets bedacht, uitgedoktert.
Het is als net als met alles, goed lezen, bekijken en bestuderen.
En de informatie die betreffende geometrie als weinig wordt ervaren is voldoende het is alleen een kwestie om er even voor willen gaan zitten.
Zo worden er ook vaak fouten gemaakt met de opbouw van een baan, men gaat bouwen en zo vlug mogelijk de scenery op de baan plaatsen en achteraf blijkt dan weer dat er het een en ander gesloopt moet worden omdat men "er niet aan gedacht" heeft dat dit of dat er nog bij moest.
Volgorde: Eerst de geometrie van de te gebruiken rails doorgronden, ontwerpen, rails leggen en de nodige aansluitingen, bijv. terug/bezetmelder, wisseldecoders aan sluiten voor eventueel pc gebruikt o.i.d en dan een ruime periode nemen om te testen , testen en nog eens testen.
Als alles dan technisch goed werkt en na de testperiode betrouwbaar blijkt dan pas beginnen met scenery e.d.
Maar het is menseigen (en begrijpelijk) dat men graag resultaten ziet van een mooi aangeklede baan, FOUT DUS.
Ook ik heb in het verleden deze fouten gemaakt en heeft onnodig veel extra geld gekost.
Dus ik ben niet beter geweest als de gemiddelde modelspoorder maar ik heb er van geleerd.