Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer

Gestart door oosterom woensdag 25 december 2013, 09:41:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Goede morgen,

Wie kan mij helpen. Op het gebied van ip adressen ben ik helemaal niet thuis. Nu heeft bij mij iTrain altijd goed gewerkt, ook met hulp van medeforum leden aan de praat gekregen. Mijnn laptop was kapot en deze werkt nu weer echter iTrain maakt geen verbinding meer met het CS2. En ik weet ook niet meer wat ik in moet vullen in mijn CS2 en wat moet ik nu invullen in iTrain. De ip adressen die ik naar voren krijg als ik ip config uitvoer zijn ip v4 adres 192.168.2.1 en standaard gate way 192.168.2.254
maar welk nummer moet ik nu invoeren in de CS2 en iTrain. De vorige keer dat een mede forum lid mij geholpen had kreeg ik als ik een ip adres intikte op internet het scherm van mijn CS2 te zien echter nu lukt dat ook niet meer. Ik heb de vraag ook gesteld op het iTrain forum echte nog niet de oplossing gekregen. :-( :-( :-( :-(

Groeten Martin
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hoi Martin,

Het ip adres in ITrain en je cs2 moet precies het zelfde zijn.
Waarschijnlijk heeft je pc 192.168.2.1
Ik zou met de cs2 op 192.168.2.200 gaan zitten in ITrain moet datzelfde adres staan.

Bij ip adressen is het zo dat de laatste kolom een getal is wat toegewezen wordt in jou netwerk, ze beginnen zover ik weet altijd bij een.
Daarom is het verstandig een vast ip adres tussen je cs2 en itrain in te stellen en hier geen gebruik te maken van DHCP ( is automatisch een ip adres kiezen ).
De eerste 3 kolommen van alle ip adressen die je in je netwerk gebruikt dienen gelijk te zijn.

Kijk welk ip adres jou computer heeft, gebruik de eerste drie kolommen, hiervan in het adres van je cs2 en iTrain, zoals gezegd in de laatste kolom lekker hoog op 200 gaan zitten.

Ik ben geen ICT specialist, maar volgens mij moet het zo werken.

Succes.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hoy peter,

Sorry maar ik ben wel een it specialist en wat je zegt is niet helemaal correct.

een IP adres is UNIEK per toestel dat je wilt aansturen. je krijgt anders een ip-conflict, zoals ze zeggen.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de IP RANGE moet dezelfde zijn. de ip range en het aantal adressen dat tot je beschikking staan worden bepaald door de subnet-mask.
De IP range die je in je eigen netwerk gebruikt moet lieft een publieke range zijn, en geen internet ip range. de best gekende publieke ranges zijn 10.x.x.x en 192.168.x.x.
Dan heb je nog een Gateway, die verwijst naar waar jouw toestel het internet moet zoeken en zijn router daar moet vinden

Veel moelijke woorden maar het is eigenlijk heel simpel.

ALs je pc en je cs2 ook op het internet hangt zoek je eerst de ip range die je thuis gebruikt. Dit kan 192.168.0.x zijn of elke andere combinatie hierboven beschreven. Als je die weet zoek je het ip adres van je internet router/modem. das wordt je gateway adres.  BV:  range 192.168.2.x   gateway(router) 192.168.2.1
Dan stel je als het volgende je toestellen in

IP adres PC                                                     IP adres cs2

ip= 192.168.2.2                                          ip= 192.168.2.3 (of elk ander adres dat niet in gebruik is)
mask = 255.255.255.0                                   mask = 255.255.255.0  (dit schermt de 3 eerste kolommen af, en kijkt aleen naar het laatste)
Gateway=192.168.2.254 (router)                      Gateway=192.168.2.254 (router)

DHCP is een protocol dat deze adressen automatisch uitdeelt. dit gebruikt een pool (vijver) van beschikbare adressen om uit te delen, bv van 192.168.2.100 tot 192.168.2.150.  Als je dus statische adressen definieert zoals hierboven moet je deze buiten deze pool kiezen !!!!!
anders heb je weer kan op ip conflicten later. dus check je dhcp gegevens op je router.

je kan ip adressering bekijken als een unieke nummering voor je brievenbus in de straat. 
Je bus nummer is je ip adres, de vorige kolommen zijn de straatnaam, stad, postcode de subnetmask vertelt de postbode waar hij je straat kan vinden en de gateway is het adres van het postkantoor  :D

hopelijk is het zo wat duidelijker.

8)   nerds rule :-)

aangepast aan OP adressering
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
nou duidelijk is het mij niet echt maar dat ligt aan mij hoor. Als ik nu ipconfig uitvoer krijg ik ipv4 adres 192.168.2.5 subnet masker 255.255.255.0 en standaard gate way 192.168.2.254. maar wat moet ik nu invullen in de CS2 en wat moet ik invullen in iTrain ik dacht dat ik in iTrain het ip adres van de CS2 moet invullen maar wat is dan het ip adres van de CS2 en hoe kom ik daar achter.

groeten Martin.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Bij de CS2, ga naar setup, daar zie je staan CS-IP-adres.
Het adres wat hier ingesteld staat vul je bij iTran in.


Mvg,
Peter
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hoi Martin,

De CS2 mag je een eigen verzonnen vrij nummer geven, bijv. 192.168.2.100.

Groeten,
Ton.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Goede middag allemaal,

Het werkt weer, de verbinding tussen de router en CS2 los genomen en weer aangesloten lampjes achterin de CS2 knipperen weer en de volgende ip adressen ingevoerd: in de laptop bij interface 192.168.2.10 en in de CS2  bij ip 192.168.2.10 en bij CAN 192.168.2.5

Iedereen fijne dagen en bedankt voor het meedenken, kan ik nu mijn nieuwe aanwinsten op de baan gaan zetten.

groeten Martin
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Dag Martin,

Mooi dat het werkt, maar mij bekruipt het gevoel dat je een probleem zult krijgen zodra je een tablet of smartphone met de Märklin of RemoteCS2 APP wilt gaan gebruiken.

Want hierbij is het raadzaam om een MultiCast adres als laatste in de rij te gebruiken bij de CAN instelling .255. Hierdoor wordt er niet een één op één verbinding tussen je CS2 en PC gemaakt, maar 'brult' ie als het ware naar iedereen die het horen wil (behalve naar het internet, want daar zal je Router een stokje voor steken).

Groeten,

Jan
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo Jan,

het is niet verstandig om een multicast adres te gebruiken bij de CAN instellingen, zeker niet met een draadloos netwerk. Dit levert enorme traagheidsproblemen op met iTrain.
Voor de marklin App is dit ook niet nodig, die gebruikt die CAN instellingen niet.

Als je werkt met iTrain vul je op het CS2, bij Can, broadcast in, en dat het adres van de PC waarop iTrain draait.

Groet,

Guus
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Citaat van: Guus op vrijdag 27 december 2013, 10:29:53
..... Voor de marklin App is dit ook niet nodig, die gebruikt die CAN instellingen niet .....

Dag Guus,

Volgens mij heeft RemoteCS2 hier wel problemen mee.
Zal het vanavond eens even uittesten.

(kan ik meteen versie 3.0 van iTrain even installeren :D).

Groeten,

Jan
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hoi Jan,

als je het hebt over de App dan heb je geen can nodig. Ik werk met de app op een iPhone en iPad, beiden uiteraard met een verschillend ip adres. De broadcast staat ingesteld zoals omschreven naar de iTrain PC,

Groet,

Guus
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Off topic maar wel interressant voor de CS2 gebruikers i.c.m. iPhone of iPad. http://www.touchcab.com/

CiteerI am happy to announce that TouchCab Free version 1.7.9 is now available on iTunes.

This version includes support for Märklin Central Station 2 (all three model numbers) with software version 3.0.1


Mvg,
Peter
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Ik doelde meer op de Andriod APP, genaamd RemoteCS2. Werk ik heel graag mee op de SmartPhone...
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Die ken ik niet, dus dan zou het wel weer kunnen kloppen, wat vervelend zou zijn in combinatie met iTrain vanwege de genoemde nadelen van .255 aan het eind van het ip adres.
Overigens is er ook een iTrain app.

Groet,

Guus
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Citaat van: Guus op vrijdag 27 december 2013, 14:51:57
..... Overigens is er ook een iTrain app .....

Maar volgens mij alleen maar bij de PRO versie....

Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Ja, klopt

Groet,

Guus
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hoi luitjes,

kweet dit is een oud topic maar ik wil toch nog iets toevoegen.
Nadat ik was overgestapt op een andere PC met dezelfde IP instellingen als bij de oude was er geen verbinding meer tussen de PC en iTrain
Dit kwam omdat de windows firewall JAVA blokkeerde.Nadat dit was opgeheven was er weer verbinding.


Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo,

Al een week in het bezit van een nieuwe CS2 maar krijg deze tot op heden het nog steeds niet werkend via de laptop.
Via de CS2 werken de wissels wel, ook de treinen rijden. maar op de laptop bij iTrain krijg ik steeds geen verbinding.
Ben niet zo thuis met de laptop met al die IP adressen. Krijg steeds datagram socket closed op de laptop.

Heb wel een keer op de DHCP knop in setup gedrukt, daar staat nu een IP adres met 196.254.251.1 
                                                                                                IP-netmaster 255.255.255.0
                                                                                                IP-Gateway staat niks ingevuld
                                                                                                DNS-Server staan vier nullen.

                                                         Onder CAN op de CS2 staat     Broadcast
                                                                                               IP 255.255.255.0

Moet ik nog wat bij Itrain onder voorkeuren nog wat invullen?
Zelf heb ik als Ip adres 192.168.2.3 dit via CMD opgezocht.

Bij instellingen onder wijzig en dan onder interface staat IP nummer 169.254.251.1 ingevuld.

Mijn netwerk verbinding onder Automatische geconfig staat 196.245.222.xx
                                                          Sudmaster 255.255.0.0

De modelbaan staat op zolder met een NETGEAR Switch G5605 aangesloten met een twee netwerkkabels één op de CS2 en de anedre op de laptop. Beneden staat een ExperiaBox van KPN.

Wie zou mij graag willen en kunnen helpen. Alvast dank.

Groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
ip 196.254.251.1   betekend , heb geen DHCP gevonden ...
( eigen een leeg ip nummer)
De CS2 ( netwerkkabel) kan dus de router niet vinden die het DHCP adress uitdeeld
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
1 IP adres met 196.254.251.1
2 Ip adres 192.168.2.3
3 IP nummer 169.254.251.1
4 geconfig staat 196.245.222.xx

Om te beginnen zie je 3 verschillende IP-adressen . Zie het vetgedrukte.
Maak de vetgedrukte eerts eens gelijk aan 1


Mvg,
Peter
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Samengevat:
Jouw PC , de CS2 moeten op de zelfde router uitkomen ( UPC/Ziggo , KPN ,etc kastje)
Jouw pc is  192.168.2.3  , de cs2 zou dan op  192.168.2.x  ( bijvoorbeeld  192.168.2.10 moeten komen)
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo,

Alvast dank zal vanavond even gaan proberen want ben nu met een andere hobby bezig. Bussie komt zo.

Wel is mij opgevallen dat een lampje van de Switch orange brand waar een netwerkkabel op aangesloten zit, de andere groen brand. Ga kijken.

Groet Wim
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Citaat van: Freak op vrijdag 17 april 2015, 13:05:47
1 IP adres met 196.254.251.1
2 Ip adres 192.168.2.3
3 IP nummer 169.254.251.1
4 geconfig staat 196.245.222.xx

Om te beginnen zie je 3 verschillende IP-adressen . Zie het vetgedrukte.
Maak de vetgedrukte eerts eens gelijk aan 1


Mvg,
Peter

Sorry Peter,

Kan er niks van maken, snap dit niet.

Heb op het IP adres van de CS2 196.254.251 ingevuld, en vervolgens op het groene v gedrukt. dan verschijnt er ineens op de CS2  het IP adres 192.168.2 .10 met bij Netmaster 255.255.255.0

Groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Bedankt Ben, Roelie kijk morgen eens verder want het licht gaat uit hier.

Groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo Wim,

Voorbeeld:
Stel je router (of PC) heeft als IP-adres 192.168.1.1
Dan behoren alle apparaten die hier op aangesloten zijn als IP-adres het adres 192.168.1.xx te hebben.

Zoals jij e.e.a opgeeft zie je dat bij het vetgedrukte verschillen zijn.


Mvg,
Peter
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo Wim,
Er zijn twee verbindingen die moeten werken met iTrain:

De  Märklin  Central  Station  2  (CS2)  heeft  geen  relatie  met  de  Central  Station  1  (het  is  een compleet  nieuwe  ontwikkeling)  en  heeft  een  totaal  ander  protocol  gebaseerd  op  de  CANbus.  Alhoewel  dit  een  netwerkinterface  is,  is  het  gebaseerd  op  UDP  i.p.v.  TCP  en  dat maakt  de  configuratie  van  de  CS2  wat  lastiger,  omdat  er  twee  verbindingen  moeten worden   opgezet:  één  van  de  computer  naar  de  CS2  en  één  terug  van  de  CS2  naar  de computer. De  eerste  verbinding  is  eenvoudig  en  betekent  dat  je  gewoon  het  IP-adres  in  moet  voeren op  het  tabblad  ?Netwerk?.  De  tweede  verbinding  heeft  wat  extra  aandacht  nodig,  omdat  je hiervoor  instellingen  moet  wijzigen  in  de  ?Setup?  van  de  CS2  op  het  tabblad  ?CAN?.  Het veld  ?CAN-Gateway?  moet  op  ?Broadcast?  gezet  worden  en  bij  het  ?Doel  adres?  moet  je  het IP-adres  van  de  computer  invoeren  of  je  vult  er  het  zogenaamde  broadcast-adres  in (zelfde  adres  als  van  de  computer,  maar  dan  met  als  laatste  cijfer  255).

Dus het CS2 kan verbonden worden met je netwerk door knop DHCP te gebruiken, als het goed is krijgt je CS2 dan een IP adres toegewezen. Dit IP adres van het CS2 neem je over in iTrain op tabblad netwerk.
Onder CAN op het CS2 vul je het IP adres van de computer in. CAN gateway op Broadcast zetten

Volgens mij duidt het groene en oranje lampje op de router op een verschillende snelheid van dataoverdracht, maakt niet uit voor de werking. Let wel op of je LED's bij de netwerkaansluiting op CS2 branden anders heb je geen verbinding met de router. Bij mij brandt groen continu en knippert oranje
gr Arjan
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo Wim,

Citaat van: Wim N op vrijdag 17 april 2015, 14:10:39
Wel is mij opgevallen dat een lampje van de Switch orange brand waar een netwerkkabel op aangesloten zit, de andere groen brand. Ga kijken.
Nog ter info:
Linker LED oranje of groen, Snelheid indicator:
Oranje aan - Werkt als een Gigabit-verbinding (1000Mbps) .1
Groen aan - Werkt als een 100-Mbps-verbinding.
Uit - Werken als een 10-Mbps-verbinding.

Rechts LED Groen
Verbinding / activiteit indicator:
Knipperend - Er is activiteit op deze poort.
Uit - Geen koppeling tot stand is gebracht.


Mvg,
Peter
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Citaat van: Wim N op vrijdag 17 april 2015, 21:16:01

Sorry Peter,

Kan er niks van maken, snap dit niet.

Heb op het IP adres van de CS2 196.254.251 ingevuld, en vervolgens op het groene v gedrukt. dan verschijnt er ineens op de CS2  het IP adres 192.168.2 .10 met bij Netmaster 255.255.255.0

Groet Wim.

Dit IP adres 192.168.2 .10 dan invullen in iTrain.

Als jou PC het IP adres heeft 192.168.2.3 wat ik begrijp uit je eerste bericht, dat adres invoeren in CS2 onder setup, configuratie , CAN

Succes, gr Arjan
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo,

Zo ga er eens voor zitten en goed en rustig lezen. maar ik weet al wat ik ook fout doet, dat is als ik een adres in heb getoetst, op het groene v drukt staat het adres er duidelijk in maar dan doet ik nogmaals het groene v rechts onder in nogmaals indrukken. das niet goed want dan veranderd het adres. ja niet slim.
Voor de bekabeling gebruik ik de groene patch kabels die bij de Rosoft S88 bijgeleverd waren.
De netwerken uitgangen van zowel de CS2 , de laptop branden groen en knipperen orange.

Ga het nogmaals proberen en hou jullie op de hoogte want ook mij moet het gaan lukken.

Alvast vele dank.

Groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo Wim,
DHCP betekend dat je CS2 automatisch een IP adres en andere netwerkinstellingen krijgt toegewezen van de router/switch. Dan zie je ook het adres veranderen op het CS2, dus dat werkt dan goed denk ik. zie ook vorige berichten.
Gr Arjan
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo,

Na ruim drie uur samen met mijn vriendin naar alles hebben te hebben gekeken en door gelezen te hebben. begint er iets geluid uit te komen.
Wij hebben de CS2 doormiddel van het instellen van automatische (DHCP) even op DHCP geklikt waarna er na enkele minuten een nieuw IP adres kregen.

IP-Adres         169.254.107.182
IP-netmaster   255.255.0.0
IP-Gateway          .     .     .
DNS-Server      192.168.2  .254

Bij CAN-Gateway

CAN-Gateway starten broadcast
    Doel-adres 255.255.255.0

Bij iTrain onder wijzig naar interface wijzigen gegaan en onder netwerk het IP adres 169.254.107.182 ingevuld daarna op vinden gedrukt.en dat blijft ook staan.

Nu hoor ik verschillende wissels omgaan maar de loc doet niks ook geen verlichting wil branden.

Rechts onderin staat Marklin Central Station 2: Online (groen rondje) Start.

Ben een stukje verder maar.

Alvast dank voor de hulp maar wat is het ingewikkeld, het geduld wordt wel op de proef gesteld.

Groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Wim

Heb je in i-Train al een lijst met locomotieven aangemaakt of de loc-lijst geïmporteerd van het CS2 ?
Dat is wel nodig om de locs met i-Train te kunnen besturen

Cees
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo Cees,

In iTrain had ik alles al ingevuld daar ik al met de oude interface en de 6021 met 14 treinen al heb gereden.
Ik heb nu eerst even drie loc's ingevoerd op de CS2.

Groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo Arjan,

Wij zijn ook druk met jou instellingen aan de slag gegaan, ook jij bedankt voor je hulp.

Groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo,

Stapje verder. Want bij het opnieuw opstarten van de CS2 na het opstarten van nieuwe gegevens maakte ik gebruik van de stop knop, dat doe ik nu door via CS2 op Resart te drukken, nu blijven na het opstarten de ingevulde gegevens staan.


Groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Sorry maar ik stop ermee.

Bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groeten Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Klinkt alsof je nog niet het gewenste resultaat hebt? Niet opgeven hoor.
Maar het was eigenlijk te mooi weer om met dit apparaat bezig te zijn.
Wel vreemd dat je nu een heel ander IP adres kreeg, normaal ligt dat in een opeenvolgende reeks waarbij alleen de laatste cijfers verschillen (van bv adres PC) .maar als de wissels reageren is er blijkbaar verbinding.
Het doel adres CAN gateway broadcast met 255.255.255.0 kan niet kloppen. Dat is geen IP adres maar netmask.
Je moet daar het IP adres van je PC invullen, zodat de CS2 de gegevens naar je computer kan sturen.( Dat was toch 192.168.2.3?)
Dan zal iTrain ook je locs kunnen importeren vanuit CS2
Hopelijk heb je hier nog wat aan. Gr Arjan

Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo Arjan,

Ja er ziet iets beweging in, inderdaad mijn ip adres is 192.169.2.3 maar dat hebben wij ook nog ingevoerd. zal nog eens kijken.

Bedankt groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hallo,

Goed nieuws alles werkt nu mede door de behulpzame Martin waarbij ik Martin hierbij nogmaals hartelijk voor wil bedanken. Ook de andere mede forumleden vele dank voor hun tips en adviezen. :thumbup: :thumbup:
Kom er zeker morgen nog op terug want er waren verschillende dingen die niet goed waren maar ook iets heel vreemds.

Martin had wel de primeur om als eerste het schaduwstation werkend te zien. ;) met iTrain, met de CS2. :thumbup: :thumbup:


Groet Wim.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Hoi Wim,

Mooi dat je het uiteindelijk werkend hebt gekregen.
Zo leuk zijn als je nu ook nog een filmpje plaatst met rijdende treinen aangestuurd door iTrain B)

Groeten,
Ton.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Citaat van: arjanb op zaterdag 18 april 2015, 20:03:05
Wel vreemd dat je nu een heel ander IP adres kreeg, normaal ligt dat in een opeenvolgende reeks waarbij alleen de laatste cijfers verschillen (van bv adres PC) .maar als de wissels reageren is er blijkbaar verbinding.
@arjan
Het 169.x.x.x  adres wordt door windows besturings systemen gegeven als ze geen DHCP server vinden of geen statisch adres hebben.
Daardoor kunnen 2 leken zonder enige configuratie toch nog een "workgroup" netwerkje gebruiken zonder iets in te stellen.

Enfin, Yeoman,

Leuk dat je het opgelost gekregen hebt  :P
in het einde komt het allemaal goed.

Bart
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
Ik heb niks opgelost voor zover ik weet  ;)

Groeten,
Ton.
Re: iTrain en CS2 hebben geen verbinding meer
@ Bart. Dank voor de info, dat verklaart dat adres dan.

@ Wim en Martin. Mooi dat het jullie gelukt is om de boel aan de praat te krijgen!
Gr Arjan