Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

beperkt schaduw, aansturen met control bord.

Gestart door woodymax vrijdag 27 juli 2007, 17:09:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
beperkt schaduw, aansturen met control bord.
beste,

ik heb op mijn niewe baan een schaduw station, de poren zijn echter niet al te lang, dus ik heb geen ruimte voor afremsectie.

ik dacht er om een control bord te maken, aan het eerste en laatste railsstuk een railsstaaf isoleren, verbinden met een draadje die naar het control bord gaat, zet ik een trein op een spoor, door rijden tot bijde (led) lampjes uit zijn. dan ben ik ervan verzekerd dat de laaste wagon niet meer op de wissel staat.

Plaatje:



is dat een goede manier ??? lijkt mij wel.

mvg mark
Re: beperkt schaduw, aansturen met control bord.
NIEMAND ???!!!???!!!???!!!???!!!???!!!???!!!
Re: beperkt schaduw, aansturen met control bord.
Lid sinds: 2006

K rails, Cs3

offline
Re: beperkt schaduw, aansturen met control bord.
Als jij weet hoe lang jouw trein is en dus op het juiste spoor weg zet. Heb je aan een detectie stukje genoeg. Ik zou er voor gaan om er voor te zorgen dat er een lampje gaat branden als de loc in de laatste sectie komt en dan stil zetten. Je kunt dan ook meteen zien dat dat stuk spoor bezet is.
Re: beperkt schaduw, aansturen met control bord.
Als je er nu een stopsectie van maakt net als met bezetmelding zoals je bij seinen hebt, en/of zoals met een originele marklin spoorwegovergang.
Dan moet je wat onder je c rails gaan knippen. :shock:

misschien heeft iemand hier een fototje van ofzo, heb ikzelf helaas niet.
Re: beperkt schaduw, aansturen met control bord.
Citaat van: cup-druc-han op zondag 29 juli 2007, 00:29:58
Als je er nu een stopsectie van maakt net als met bezetmelding zoals je bij seinen hebt, en/of zoals met een originele marklin spoorwegovergang.
Dan moet je wat onder je c rails gaan knippen. :shock:

misschien heeft iemand hier een fototje van ofzo, heb ikzelf helaas niet.

je bedoelt 1 railsstaaf isoleren ??? heb ik al wel vaker gedaan en je kun het vinden op de site van riny

groeten mark
Re: beperkt schaduw, aansturen met control bord.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: beperkt schaduw, aansturen met control bord.
Ik vind dit wel origineel eigenlijk :-)

Als er geen moment is dat beide LEDs uit zijn, weet je meteen dat je trein te lang is voor dat spoor ;-)

Wel vind ik dat je door per spoor 2x een 24172 te gebruiken  veel opstelruimte kwijtraakt. Je zou ze kunnen splitsen in een 24077 plus een 24094 (is samen een 24172). Je meldsecties worden dan half zo lang en je krijgt er per spoor een 24172 aan opstelruimte bij.

Als je vindt dat de boel dan niet voldoende vrij staat bij de wissels, kun je dit altijd nog toepassen aan het eind van de kopsporen. Anders sta je altijd een volledige rail plus een beetje van het stootblok af...

Martijn
Re: beperkt schaduw, aansturen met control bord.
Citaat van: Acido op zondag 29 juli 2007, 02:47:27
Wel vind ik dat je door per spoor 2x een 24172 te gebruiken  veel opstelruimte kwijtraakt. Je zou ze kunnen splitsen in een 24077 plus een 24094 (is samen een 24172). Je meldsecties worden dan half zo lang en je krijgt er per spoor een 24172 aan opstelruimte bij.

heey martijn (ook nog wakker  8)) ik wou ook idd de sporen voor de ledjes korter maken, 24094.

ik had het effe zo gedaan om het princiepe duidelijk te maken.

bedankt voor het meedenken.

mvg mark