Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

BR 231 van Piko

Gestart door Charlie donderdag 19 december 2013, 17:45:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 231 van Piko
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
BR 231 van Piko
Zo juist de BR 231 (ludmilla) van Piko ontvangen. Ook deze loc kan me voor wat die kost enorm bekoren.
Mooi rijgedrag (na aanpassing van CV's) en wat een geluk bij deze loc hoef je zelf geen kleine handgrepen aan te brengen zoals bij de BR 220.  :thumbup:

De sluitverlichting wisselt niet mee met de rijrichting, maar is aan beide zijde apart in te schakelen door middel van F1 en F2.
De koppeling zit net als bij de BR 220 op een uitzwenkbaar gedeelte. Mooie oplossing van Piko. De sleper maak ook bij deze loc geen lawaai, dus niets bij hoeven te buigen.

Binnen is het zelfde concept als bij de BR 220. Een grote printplaat met daarop de decoder. Ook nu weer een Plux16 van Uhlenbrock.
Enige wat nu nog komt is een geluidsdecoder, die kan dan er zo ingeprikt worden en voor de spaeker is weer een plekje onder de loc.


Net binnen.



Printplaat ala BR 220, maar dan wel iets langer en dus meer ruimte,



De sleper die gewoon stil is.



De reling van fabriek uit gemonteerd. Scheelt een hoop gepiel. ( niet waar Alex :D)



De Br 231 en de BR 220 naast elkaar.



Gedeelte waar de koppeling in zit is beweegbaar, net als bij de BR 220.

Gr.  Charlie
Re: BR 231 van Piko
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: BR 231 van Piko
Dank je voor je mooie verslag.
Da's duidelijk een M* sleper.
Waarmee verander jij je cv's ?
Re: BR 231 van Piko
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: BR 231 van Piko
Op verzoek van Frank   twee filmpjes van de BR 231.






Gr.  Charlie
Re: BR 231 van Piko
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: BR 231 van Piko
Citaat van: Wim op donderdag 19 december 2013, 17:52:51
Dank je voor je mooie verslag.
Da's duidelijk een M* sleper.
Waarmee verander jij je cv's ?

Wim, dank je.
Ik gebruik voor het aanpassen van de CV's een apart spoortje met de MS2. Werkt perfect. (vind ik dan)

Gr.  Charlie

Aanpassing: Tikfoutje herstelt.
Re: BR 231 van Piko
Lid sinds: 2008

offline
Re: BR 231 van Piko
Daar heeft Piko weer een erg fraaie lok geproduceerd, de draaistellen zien er indrukwekkend uit! Erg mooie aanwinst!
Bedankt voor het filmpje!

Vriendelijke groet

Frank
Re: BR 231 van Piko
Aliebengalie
gast

Re: BR 231 van Piko
Charlie.

Weer een schitterende aanwinst erbij , en laten we eerlijk zijn en dat voor die centen....eh euro's..... :thumbup:

Ik durf hier niet te beweren dat het duidelijk om een M slepers gaat , het metaal ziet er anders uit dan bij M modellen.

Maar dat zal ons verder een biet zijn niet waar , als ie maar geen herrie maakt....

En zeker geen losse onderdelen , ik hoop dat ze dat NOOIT meer doen......mijn reserve hands vaatjes liggen nog steeds in de doos....jammer maar helaas . ben nu een maal niet goed met dat prielwerk (vroegert wel - maar toen had ik ook nog andere hobby's) maar dat gaat niet meer..... :D

Ik heb me voorgenomen om al dit moois te gaan temperen , en nog maar allen NL materiaal aan te schaffen....maar als ik dit weer zie.......KERSTMANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Maar ik betwijfel of dat ie meeleest..... :P

Charlie heel veel plezier met deze mooie loc..... :thumbup:

Mvg: ALex
Re: BR 231 van Piko
Lid sinds: 2009

offline
Re: BR 231 van Piko
Smul smul, wat een prachtige loc, mijn verlanglijstje met Piko locs wordt inmiddels wel heel lang. Ik denk dat ik me in 2014 maar eens op een paar piko's ga trakteren anders wordt het lijstje veel te lang. En dit zijn tenminste locs die te betalen zijn voor de gemiddelde arbeider die ook wel eens een nieuwe loc wil kopen i.p.v. altijd aangewezen te zijn op tweedehands.
Re: BR 231 van Piko
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: BR 231 van Piko
Ha Charlie,

Wat een pracht van een aanwinst en mooi om die informatie zo te lezen. Misschien is het eens leuk om met mijn Märklin van Gerard zijn Roco en jouw Piko eens een vergelijking te doen. In ieder geval vind ik hem in deze kleurstelling erg fraai en zo hoort die ook wel een beetje. :)
Veel plezier met je aanwinst! :)

groetjes,

Antal
Re: BR 231 van Piko
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: BR 231 van Piko
Is wel een idee, Antal. Die drie locs eens vergelijken. Tijd voor een cjagdag volgend jaar.

Gr.  charlie
Re: BR 231 van Piko
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: BR 231 van Piko
Lijkt me een uiterst goed plan! Dan zal het rond de zomer zijn wanneer ik de drukte heb gehad van de opleiding (de laatste loodjes..)

Groetjes,

Antal