Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Front en sluitseinen voor Br 103

Gestart door Jasperkc zondag 28 juli 2013, 10:48:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Front en sluitseinen voor Br 103
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Front en sluitseinen voor Br 103
Hallo iedereen,

Op de site klik hier van Hans Günther Heisterholt vond ik een lichtprintje voor de ombouw van front en sluitseinen voor de Br 103 van Märklin. Is er iemand die er al ervaring mee heeft en is het de moeite waard om zo'n printje te bestellen? Graag hoor ik van jullie wat de ervaringen zijn ook hoor ik graag wat de ervaringen zijn met het bestellen van deze printjes. Is dit bijvoorbeeld een snelle service of moet je maanden geduld hebben.

Groet, Jasper
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Hoi Jasper,

Ik heb een aantal maanden geleden een print voor een Br80 besteld bij HGH.
Je moet wel met een paar weken levertijd rekening houden en vooraf betalen.
Het printjes is, zo te zien, handmatig belicht en geëtst en gesoldeerd.
Functioneel was alles in orde.
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Hoi Jasper,

Bedankt voor de site.  :thumbup: Heb een aantal 103's waarvan ik de verlichting t.z.t nog eens wil ombouwen.
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Houdt er wel rekening mee dat HGH twee versie van dit printje maakt:
Één voor de 103 met lampjes en één voor de 103 met gele leds.
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Hallo Iedereen,

Heb vandaag contact gehad met Hans Günther Heisterholt. Hij is erg druk met ombouwen en vertelde mij dat ik inderdaad het printje moet hebben met het gaatje in het midden. Dat gaatje zit er om de draden doorheen te voeren. Het oude lampje vervalt dus. Ik heb hem ook even gevraagd wat het printje gaat kosten. Hij zei mij dat het rond de 8 a 9 euro per printje kost. Dat valt mij zeer zeker mee. Hij is trouwens nog veel meer van plan. Hij heeft ooit een decoderdragerprint uitgebracht voor de ICE Experimental. Dit printje wil ie nog wel weer in het assortiment opnemen. Het was een leuk gesprek dat ik met hem had.

Groet, Jasper
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Hoi Jasper,

Naar aanleiding van je berichtje hier wilde ik ook deze printjes gaan bestellen. Maar hoe werkt die site van hgh? Ik heb geprobeerd een profiel aan te maken, maar dat lukt niet. En ik zie nergens een bestel optie staan. Hoe heb jij contact gezocht met Hans Günther Heisterholt? Postduif?  ;)

Groet,

Dennis
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Hoi Dennis,

Je kunt een account aanmaken op z'n site, maar kan een paar dagen duren voordat hij je aanvraag accordeert.
Om printjes etc te bestellen, moet je hem een email sturen naar pcbs[at]web-hgh-moba.de en de code en aantal van het te bestellen printje doorgeven.
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Dank Ad,

Ik zag net een kleine button met email erop. Heb hem maar even een mailtje gestuurd. Dank voor je helpende hand.

Groet,

Dennis
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
De ICE Expirimental is redelijk makkelijk om te bouwen door middel van een stukje printplaat. Verder een 21 mtc connector plaatje van ESU met bijbehorende decoder. Daarmee is alles te schakelen. Alleen geen sleperomschakeling, tenminste dat heb ik niet gedaan. In de kerstvakantie komt hier nog wel eens een verslag over.
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Front en sluitseinen voor Br 103
Hallo Dennis,

Daar mijn kennis van de duitse taal goed is, schroom ik niet om hem te bellen. Ik kan dan ook altijd direct uitleggen wat ik bestellen wil. Ik krijg dan n.a.v. de bestelling een email met wat ik moet betalen. Nadat ik betaald heb, stuurt hij het naar mij op. Hier gaat wel eens veel tijd overheen.

Groet, Jasper