Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Aansluitschema Overweg

Gestart door Varekamp woensdag 11 december 2013, 08:01:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluitschema Overweg
Varekamp
gast

Aansluitschema Overweg
Goedemorgen,

Ik heb onlangs mijn Faller Car DHL vrachtwagen omgebouwd met verlichting en een decoder erin. Ook heb ik een Faller overweg 120171 met servo slagbomen en knipperlichten erbij. Ik bestuur mijn baan met Koploper.
Dit zijn de punten die bijelkaar moeten komen. De bedoeling is uiteraard dat de auto stopt als de knipperlichten aan gaan.
De aansturing om de auto te laten stoppen gaat via IR leds welke weer aan een functiebouwsteen zitten ( zie site miniatuura DC Cars)

Wie heeft voor mijn een aansluitschema? Of kan mij even op weg helpen?

Groeten Ronald  :)
Re: Aansluitschema Overweg
Hoi Ronald,

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. Ik heb op mijn vorige baan de falleroverweg 120171 gemaakt, maar dan met 2 stopspoelen.
Ik ben ook van plan om mijn auto's om te bouwen naar het DC Car systeem. Dus ik ben ook heel benieuwd of het mogelijk is om met of de CS2 of iTrain de auto te laten stoppen via IR leds.
Kan je het DC CAR systeem wel aansturen met koploper?

grt Rein

http://www.youtube.com/watch?v=UQWfASshojU
Re: Aansluitschema Overweg
Citaat van: Varekamp op woensdag 11 december 2013, 08:01:38
De aansturing om de auto te laten stoppen gaat via IR leds welke weer aan een functiebouwsteen zitten ( zie site miniatuura DC Cars)

Ik kan je wel op weg helpen. Zoals je weet kan je alles via een centrale (en de eventueel aangesloten computer met software) aansturen zolang er een (schakel)decoder tussen zit. De schakeldecoder zet dan op een wisselcommando het element aan/uit.

De functiebouwsteen zend continue via de IR-leds de commando's uit. Door  Deze kan je aan en uitzetten via een schakeldecoder (bijvoorbeeld een Digirails 4018). In koploper kan je dan aan de gang met "Logische acties", pagina 193 (PDF-handleiding koploper 8.0). In de handleiding staat een programmeer voorbeeld met een overweg.

Citaat van: Reinemanz op maandag 13 januari 2014, 14:23:18
Dus ik ben ook heel benieuwd of het mogelijk is om met of de CS2 of iTrain de auto te laten stoppen via IR leds.

Ja, Zie hierboven over het verhaal van de schakeldecoder. :)

Citaat van: Reinemanz op maandag 13 januari 2014, 14:23:18
Kan je het DC CAR systeem wel aansturen met koploper?

Ja, zolang koploper overweg kan met de centrale kan je je auto-tjes aansturen met koploper.

Groet Ronald.