Bij een Gotthardbahn hoort natuurlijk 'die Kirche von Wassen'. De treinreiziger ziet de kerktoren drie keer omdat het traject met twee keertunnels langs deze kerk op hoogte komt.
Het kerkje is bij mijn weten niet in H0 te krijgen. Die heb ik daarom al eens zelf gebouwd.
Zie het topic bij de buren. Het gebouw op het plateau paste helaas niet dus ik heb de zaag er in moeten zetten. Gelukkig kon ik met relatief weinig schade de boel passend maken.
De bruggen over de Meienreuss zijn ook te zien en de Slucht is weer iets verder met papier maché bewerkt. De rechter rots vind ik nog twijfelachtig. Het is een mooi object maar oogt iets te ruig met die piek voor deze omgeving. De hoogte is nodig voor de stellage met straks de pijpleidingen naar Kraftwerk Amsteg. Misschien de rots wat breder en minder steil maken door er nog een stuk aan te plakken. Maar dan zie je weinig meer van de brug er achter.
Ook mag het station Wassen niet ontbreken. Die is ook niet in model verkrijgbaar en daarom zelf gebouwd.
Zie dit topic. Nog niet af maar het geeft al een beeld. Op de achtergrond is de Kellerbachbrücke te zien die inmiddels ook "hangt".
De weg voor het Faller Car System is ondertussen in aanbouw. Nog een hele puzzel om de weg een weg te laten vinden door het landschap en de rails. Ik maak de weg van MDF en plak daar met houtlijm een gegalvaniseerde ijzerdraad op die als rijdraad dient. Lekker goedkoop en ook effectief. Vervolgens smeer ik de weg aan met plamuur. Met het smeren rust het plamuurmes op de draad zodat deze mooi aan de oppervlakte blijft. Beetje opschuren en dan schilderen. De weg loopt hier volgens het grote voorbeeld onder één van de brugbogen door.
Om straks ook nog overal bij de te kunnen moet er een mangat worden gemaakt. Ik heb gekozen voor een frame van latten. In dit frame past eenzelfde lattenconstructie als luik. Het luik en de randen worden voorzien van kippengaas. Door hoogteverschillen in het bergachtige landschap hoop ik de naden onzichtbaar te maken.
Zo'n mangat maken vond ik nog knap lastig. Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden in het landschap, de loop van de rails en wegen, de bereikbaarheid en wel voldoende groot zodat je zelf nog door kunt en dan kunt bewegen en draaien.
Tot slot van deze flinke update een overzichtsfoto van de Noordzijde van Gotthardbaan. Op de voorgrond de Chärstelenbachbrücke naar Kraftwerk Amsteg, de elektriciteitscentrale. De brug is nog niet voorzien van pijlers, dat komt nog.