Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Gotthard - The End

Gestart door Jongslog dinsdag 10 december 2013, 21:24:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gotthard - Biaschina
Lid sinds: 2011

offline
Re: Gotthard - Biaschina
Hoi Henk,

ik ga het kort houden: Het is echt, echt imposant om te zien wat je aan het maken bent.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Het ziet er al geweldig uit en ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Heel veel bouwplezier nog!!

groeten Martin
Gotthard - Biaschina rotspartij
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Biaschina rotspartij
Dank voor jullie lovende reacties! Ik heb de wegenbouw voor het FCS nog even gelaten voor wat het is en ben vendaag nog even met de kwasten in de weer geweest.

De rotspartij op kleur gebracht. Van donker naar licht werken vind het makkelijkste. En lekker maar wat aan rotzooien met zwart, grijs en bruin. En de white brush maakt het af. Die geeft mooie accenten. Op de foto vind ik het minder sprekend en zie je dat goede belichting erg belangrijk is. De meeste rotsen verdwijnen straks achter de begroeiing.

Het viaduct in asfaltgrijs geschilderd. Maar even in zijn geheel voor een goede deklaag. Het beton van de pijlers en dragende delen moet nog een lichtere betonkleur krijgen. Voordeel is nu dat ik alle oneffenheden goed kan zien en die nog even glad kan strijken.








Re: Gotthard - Biaschina rotspartij
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Biaschina rotspartij

Mooi effect, Henk  :thumbup:

Zo krijg je er vanzelf meer zin in  ;)

Grtz Tony
Re: Gotthard - Biaschina rotspartij
-Henk:
Prachtige rotspartijen, en met de begroeiing er op zal het nog mooier zijn,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Biaschina rotspartij
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard - Biaschina rotspartij
Dag Henk, vwb je FCS, je geeft eigenlijk zelf al een beetje de oplossing aan met je beredenering.
Citaat van: Jongslog op maandag 02 november 2015, 20:26:03
Het bergtraject blijft een probleem. Het gekke is dat de haarspeldbochten eerst wel goed bereden werden en nu niet meer. Het soort verf maakt blijkbaar veel uit. Het mengsel met de latex muurverf droogt te glad op denk ik. Dit is naar mijn idee perfect voor de FCS-weg maar bij een helling slippen de wielen dan. Bij het mengsel met alleen acrylverf is de oppervlakte denk ik net iets ruwer en hebben de wielen misschien meer grip. Nadeel is dan dat de sleper teveel wrijving heeft en de auto ook stil komt te staan. Met zwevende sleper rijden lukt niet want dan is de auto al snel de draad kwijt. Dat gaat denk ik alleen goed met een magneetband als rijdraad. Het luistert allemaal heel nauw kennelijk. Als iemand nog tips heeft?
Maw je kunt beide toch combineren. Magneetband waar nodig dus.
Sucsez  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
De FCS-weg laat nog even op zich wachten. Met al het geklus er omheen zal ik het wegdek toch opnieuw moeten schilderen en dan kan ik meteen de diverse tips uitproberen. Nu eerst verder met de omgeving.

De pianotondobrug voorzien van een rand langs het spoor. Een strook MDF in een boog uitgezaagd en die beplakt met stukjes luciferhout aan de onderzijde. Het steenmotief aangebracht met klei en ook de diverse ornamenten met klei gemaakt. Ik vermoed dat deze vroeger als ondersteuning dienden voor de bovenleiding masten maar dat later nieuwe masten op een andere manier zijn bevestigd. Klei is leuk om mee te werken. Het levert alleen geen 'strakke steen' op. De brug is daardoor wat romantischer geworden dan in werkelijkheid.



Het viaduct nu geschilderd. Op de weg een betonrand aangebracht met een dun strookje karton. Daar moet de vangrails op komen te staan. Het karton er op gelijmd en ingespoten met haarlak zodat het papier niet gaat opkrullen met schilderen. Ook de pijlers in de betonverf gezet. Ik vind de brug nog iets te grijs maar ik ben erg tevreden over het model en het wegdek is klaar om te voorzien van belijning.
 
   

Met de grijze verf ook gelijk de stuwdam aangepakt. Die is nu ook veel te grijs en te mooi egaal. Beton is toch meer beige van kleur.



De tunnelportalen ook in de klei gezet. De bovenste tunnel zou de La Lume tunnel kunnen zijn. Daar heb ik geen foto van aan de zuidzijde dus het is een eigen interpretatie geworden. De sporen liggen hier heel dicht op elkaar voor de Pianotondobrug. Dit was een concessie om de boel nog een klein beetje in verhouding te laten lijken. De sporen kunnen niet gelijktijdig worden bereden maar dat is wel op te lossen in de programmering.



De onderste tunnelpoort kan de Tourniquette-tunnel voorstellen. Ik heb deze in spiegelbeeld staan want de steunmuur aan de rechterzijde paste niet in mijn landschapje. De flitser laat heel gemeen al het wit oplichten waardoor het op de foto niet erg mooi uitkomt.



De Pianotondobrug ook geschilderd. Het valt me niet mee om de juiste toon te treffen. En de foto's laten natuurlijk onverbiddelijk alle fouten zien. Toch klopt het model redelijk in de verhoudingen en vind ik het romantische uiterlijk wel leuk. De kleur staat me nog niet aan. Misschien toch meer rood/bruin toepassen.







Ook aan het expirimenteren met de groenvoorziening. Ik heb goede ervaringen met ijslands mos. Als je dat bewerkt met poeders en vlokken krijg je een mooi bosrijk geheel. Dat heb ik nu nog niet gedaan. Het oppervlak blijkt toch wel enorm groot en het wordt me een veel te dure grap met ijslands mos.



Nu heb ik ook nog een pakket "wooly". Een soort syntetisch vlas in een mooie groene kleur wat je helemaal uit kunt trekken. Je kunt er veel volume mee maken en is handig voor deze grote oppervlakte. Verticaal werken lukt ook. Met spuitlijm en een laag strooisel kan ook wel een aardig resultaat opleveren. Nu veel te grof aangebracht en daarmee niet in verhouding met de rotspartij.   



De verschillende materialen bieden wel genoeg perspectief om er wat moois van te kunnen maken. Toch blijkt wel weer dat modelbouw best een kunst is. Ik vind het nog niet meevallen om het natuurgetrouw te laten ogen.


Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
't Ziet er imposant uit. :thumbup:
Maar Zwitserland zonder bovenleiding...
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Goed op weg... :thumbup: :)
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
@Nobody: bovenleiding komt nog. Die breng ik pas later aan want mijn ervaring is dat je met het bouwen van de scenery nogal eens de bovenleiding beschadigt.
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.

Je bent weer ouderwets op zijn Henk's bezig  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik doe wel eens uit elkaar getrokken Hekiflor over het mos, Henk.
Dan nog wat strooien en hopsakee  :P

Grtz Tony
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Henk,
Het ziet er zeer goed uit; rotspartij met al het groen + bomen! Fantastisch gedaan en je hebt volkomen gelijk nog even te wachten met de bovenleiding. En ja, die autoweg wordt natuurlijk helemaal een uitdaging! We wachten af, maar tot nu toe gaat het formidabel.
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
 :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
-Henk:
Mooi samenspel tussen moderne en klassieke bruggen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Henk,

Dat heb je toch maar weer mooi gedaan, prachtige rotsen en die brug ook zeer geslaagd hoor.  :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Henk

Waarom heb je uit het tunnelportaal en de pianotondobrug het niet enkelsporig gemaakt?
verder ziet het er fantastisch uit, knap gedaan  :thumbup:

Mvg
Koos
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Aangezien ik zelf ook binnenkort met een viaduct aan de slag ga,  ga ik jiuw draadje eens goed volgen.  Machtig mooi wat je nu gemaakt heb!
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Dag Henk.

Je trakteert ons weer op prachtige plaatjes! :thumbup:
Modelbouw pur sang en heerlijk om te mogen bekijken.

Citaat van: Jongslog op zaterdag 07 november 2015, 14:51:02
... De brug is daardoor wat romantischer geworden dan in werkelijkheid.

Inderdaad, deze lijkt afkomstig uit het 'Diorama' te Kaatsheuvel,
maar dat mag de pret niet drukken - deze misstaat hier zeker niet!
Je drukt zo jouw stempel op de nagebouwde verkleinde werkelijkheid :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Dank voor alle reacties. Blijkbaar valt het niet tegen :)

@Koos: het hele Gotthardtraject is dubbelsporig dus dat wilde ik graag handhaven.
@Erik: Grappig die opmerking, ik moest namelijk ook aan de Efteling denken.
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard - Pianotondobrug en omgeving, niet alles lukt.
Citaat van: Jongslog op zaterdag 07 november 2015, 15:03:10
@Nobody: bovenleiding komt nog. Die breng ik pas later aan ............

Je weet waar je in de leer kunt Henk ;-) 

Blijf je volgen.
Gotthard - Biaschina foto's
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Biaschina foto's
Weer aardig wat werk verzet en ook wat 'rework' gedaan. De foto's zijn het bewijs hoewel het best lastig is om de kleurstellingen goed op de foto te krijgen. Dat ligt aan het toestel of aan mij...

Met het schilderen van rotsen werk ik van donker naar licht. Eerst een verdunde zwart zodat de verf makkelijk in alle kieren en voegen loopt. Dan grof met bruin erover, en vervolgens lichtgrijs. Afmaken met een witte dry brush om alle scherpe randen en uitsteeksels te accenturen.







Ook het begroenen gaat me nu beter af. Het toepassen van "wooly" is een aanrader. Je maakt daarmee je eigen Heki-flor. Dat is een prachtig product om struiken en begroeiing te maken en het camoufleert alle fouten. Uit elkaar trekken en bevestigen met houtlijm. Inspuiten met de spuitlijm van Action en vervolgens naar smaak bestrooien.

Sceneryspullen zijn ook bij een tuincentrum wel te krijgen. Zo vond ik online de wooly en ook ijslands mos is daar goedkoop oin hoeveelheden van 500g. Tezamen met strooisel maak je dan heel goedkoop begroening die naar mijn smaak prima voldoet. Een bos tegen een bergwand lijkt op een afstandje in het echt ook op brocoli :)  Ik had nog te weinig strooisel dus dat wordt nog vervolgd.



De tunnels La Lume en Tourniquette ook nog wat bewerkt.





De Pianotondobrug is nog niet wat het moet zijn. Het moet wat mij betreft wel een bruine tint worden. Dat oogt vriendelijker dan grijs en is bovendien de kleur van het gesteente in dat gebied. Ik pruts daarop nog verder.



Het viaduct is wel gaaf zo. De betonpijlers nog wat lichter gemaakt. De haarspelbochtenweg eronder met de betonnen onderbouw komt ook wel goed. De bergtop links heeft een wat onnatuurlijk model. Het platform bovenop moet ruimte gaan bieden aan een gebouwtje voor de kabelbaan. Die ga ik eerst bouwen voordat ik de rots verder aanpas.





De ligging van de stuwdam komt ook beter tot zijn recht met de aangebrachte begroeiing. Het is de dam uit de James Bond film Golden Eye. 



Tot slot nog wat overzichtsfoto's rondom het mangat. Het is een hele opgave om telkens maar weer onder de tafel door te kruipen en jezelf door het mangat te wurmen.





Het is nog steeds het grove werk. Ik werk toch van de grote lijnen naar de details merk ik. Eerst moet het globale plaatje kloppen voordat ik aan het fijnere werk kan en wil beginnen.
Re: Gotthard - Biaschina foto's
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard - Biaschina foto's
Henk,
Ik kan niet anders zeggen, dat jij het weer gaat maken met jouw baan. Goed uitgedacht en bedankt voor de wijze waarop jij alles van plan was te doen en ook uitgevoerd hebt. Ziet er 'echt' uit! Vooral die groenpartij vind ik heel mooi staan! Bedankt voor jouw uitleg en de wijze waarop het tot stand is gebracht. Jij bent flink bezig geweest. Ik ben het met het onderstaande geheel eens:
Re: Gotthard - Biaschina foto's
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Gotthard - Biaschina foto's
Allemaal weer prachtig en imposant, Henk  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Alleen die autoweg op het grote viaduct verdwijnt in de linkerberg, en waar blijft hij dan?!?
Ik snap best dat het allemaal een vrije vertaling is van de werkelijkheid, hetgeen je heel goed af gaat, en ik snap ook dat t geen gezicht is als er boven de stuwdam nog een autoweg uittorent... maar op de foto's is t net of de weg in dat stukje plateauberg abrupt eindigt :? Wellicht valt het in werkelijkheid mee, maar zo komt t over op de foto's, ik zou niet weten hoe dit te vebeteren of te camoufleren...
Sorry voor deze opmerking, zeker niet bedoeld om je verder schitterende werk af te kraken, maar misschien kan je er wat mee.
Re: Gotthard - Biaschina foto's
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard - Biaschina foto's
Mooie vorderingen van een mooie baan Henk. :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Biaschina foto's
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Gotthard - Biaschina foto's
@Hanzi: Dank voor je opmerking. Juist de kritische noten helpen mij om het nog beter te maken dus dat stel ik juist op prijs. Het klopt dat die weg zo abrupt eindigt. Ik heb daar weinig ruimte maar misschien kan ik nog iets doen met wat groen tegen de muur zodat het optisch wat beter lijkt. Er moet natuurlijk ook ruimte voor het stuwmeer zijn wat ik al minimaal had gehouden. We zullen zien.
Re: Gotthard - Biaschina foto's
Hoi Henk

heb je draadje net gelezen (ben er 4 uur mee zoet geweest)
ik kan als beginneling nog veel leren van jou activiteiten
je hebt al (en krijgt ) een geweldig mooie baan

groetjes manfred
Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Deze keer een vraagje om eens wat mee te kijken. Het gaat om de huizenopstelling in de haarspeldbocht.



Bovenstaande huizen wil ik ook in model 'treffen'. Geen exacte wetenschap maar ik probeer toch wel dezelfde sfeer neer te zetten. Ik heb enkele aftanse bouwpakketten die er wel wat van weg hebben en die ik wel wat kan reviseren en oppimpen. Ik weet alleen niet goed welke opstelling nu de beste is. Dus wie weet raad? Meeste stemmen gelden maar goede argumenten mag ook. Want argumenten moet je wegen en niet tellen.

Foto 1:


Foto 2:


Foto 3:

Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Foto 3 lekker met je stoel voor het raam naar de treinen kijken die uit de tunnel komen. ;)
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Dag Henk.

Van de drie opties zou ik de tweede kiezen, maar van de drie opties is de
positie van ieder gebouw gelijk - dat zou ik wel eens anders willen zien.
Bijvoorbeeld van klein naar groot of juist andersom, dat wat beter voor
het perspectief is.
De huizen hebben nu allemaal dezelfde dak-hoogte: is daar nog wat in te
veranderen? Alles voor een passend perspectief zeg maar ...
Succes met de 'puzzel'!  :D

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
-Henk:
Ik zou optie 1 nemen en een klein verhoogje onder het huis met het rode dak plaatsen.
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Idem, maar dan foto 2 >:-D
In het echt staan de huizen schuin tov elkaar dus foto 1 valt af.
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Foto 2 of 3, maar dan wel iets meer hoogteverschil tussen de woningen.
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen

Achterste gebouwtje naar het midden, Henk  ;)
En nog wat proberen te schuiven, of het er daar beter van wordt.

Grtz Tony

Ps. ik smul van je werkwijze  :P
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Hallo Henk,

Mijn keus zou foto 2 zijn.
De woningen staan hier wat speelser op het kleine beschikbare oppervlak en het benadert de werkelijkheid waar ze ook scheef staan ten opzichte van elkaar.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen
Dag Henk,

Ik zou één gebouw in de binnenbocht zetten en twee gebouwen langs de buitenbocht. Geeft een iets meer natuurlijker beeld.

Groeten,
Roel
Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Badankt voor jullie input. Het idee van het hoogteverschil is mooi en het leek mij ook het mooiste om de huizen schuin ten opzichte van elkaar te plaatsen. De ene evenwijdig aan de weg rechts, de andere in lijn met de 'Tiefgarage'. De garage moet later gebouwd lijken met modern beton. Nog iets te grijs denk ik. De oude muurtjes en de granieten tafel zijn gemaakt van klei. Van verknipte satéprikkers de houten pergola gemaakt waar een wijnrank op moet gaan groeien. De houtlijm is nog nat. Het plan is nog een flinke boom en een lantaarn om het plaatsje te verlichten. De huizen moet ik nog aanpakken.






Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Henk,

Je bergen zien er top uit, knappe foto's die je ons laat zien.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Henk,
Gaat alles de goede kant op, maar hoe staat het met de éne schoorsteen? Ook bij dat andere huis; je kan daar ook nog een dakraam van maken, maar de meeste huizen hebben ook daar nog steeds een schoorsteen. Prachtige update en er is weer veel te zien op de foto's. We genieten ervan! :thumbup:
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Deze baan valt onder het kopje WOW!!!
Wat een mooi project is dit!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2

Mooi geknutseld, Henk  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Hoi Henk.

Even snel dit draadje helemaal doorgebladerd.
Erg indrukwekkend.
Prachtig vormgegeven landschap.
Het ziet er zeer realistisch uit.
Misschien mis is nog een naaldbomembos, of komt dat nog?
De opbouw van de bergen heb ik ook zo gedaan.
Schilderen van donker naar licht zoals ook de oude meesters het deden. :-)
  Ik kijk uit naar de eerste filmpjes van rijdende treinen.

       Gr. Leo.  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24964.msg1012557#msg1012557
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Alleen maar  :thumbup: :thumbup:

Herman
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Mooi.
Alleen die vreemde schoorsteen even 180 graden draaien... ;)
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
Dag Henk.

Ik denk dat dit helemaal zo gek nog niet is en dat het
met deze opstelling al een stuk realistischer overkomt! :thumbup:
Als je de huisjes opgekalefaterd zijn en deze module
op z'n plek staat, ben ik benieuwd naar het resultaat.

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard - Biaschina huizen plaatsen deel 2
-Henk:
Zeer mooi allemaal, misschien nog een paal bijplaatsen voor de toevoer van elektriciteit naar de woningen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gotthard - Biaschina vervolg
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Biaschina vervolg
De huizen zijn inmiddels (inclusief de schoorstenen...) wat gereviseerd en klaar om op de tafel terug te plaatsen. Het achterste huis kan nog op diverse manieren worden neergezet.



Met het mangat dicht moet het nu een geheel gaan worden. Een steile wand is nodig om het hoogteverschil te overbruggen. Naast de weg moet namelijk de Ticino rivier komen die wegstroomt onder de aan het zicht onttrokken brug waar de trein overheen gaat. Met een hoop rotsen en keien in de rivier valt daar wel wat van te maken.

Op het plateau bij de stuwdam komt de elektriciteitscentrale Verzasca SA. Dat wordt zelfbouw want die is niet te koop. Bovendien ga ik flink sjoemelen met de schaalverhoudingen anders lijkt de dam te klein.

Het mangat is in elk geval niet zichtbaar zo. De bedoeling is nog dat er van links naar rechts een kabelbaan komt te lopen naar de bovenste top. Dat wordt nog een puzzel om dat realistisch te laten lijken.

Re: Gotthard - Biaschina vervolg
Henk

Dat beloofd iets te worden bij jou, ben benieuwd hoe en wat je gaat doen.  :thumbup:
Re: Gotthard - Biaschina vervolg
Je bent weer lekker bezig.
Ben je  niet bang dat de hoogte van je huisjes de schaal verhoudingen uit balans trekt.
Ik vind de omgeving op de foto,s met de huisjes ineens veel kleiner lijken.
Het valt nu ineens op dat de omgeving in hoogte ontzettend in elkaar is gedrukt. ( om op een treintafel te kunnen passen)
Dat gevoel had ik daarvoor niet.

Ik denk dat het geheel beter overkomt als de huisjes maar 1 verdieping hadden gehad.
Maar ik zie je uitbreiding net te laat ben ik bang.

Mvg,
Robin
Re: Gotthard - Biaschina vervolg
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard - Biaschina vervolg
Fraaie en herkenbare opzet Henk Ook de autobahn-viaduct: menig maal gepasseerd!!

Blijf je 'stilletjes' volgen.
Re: Gotthard - Biaschina vervolg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Biaschina vervolg

Hoi Henk,

De groene "watten" op de laatste foto kunnen me niet zo bekoren. Denk dat je dat toch wat anders moet verwerken.
Strooigoed erop misschien, wat struiken ertussen/op. Wat bomen/struiken langs de randen. Ik roep maar wat.
Zou jammer zijn, wanneer je totaalplaatje daarover struikelt.

Grtz Tony