Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Gotthard - The End

Gestart door Jongslog dinsdag 10 december 2013, 21:24:51

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Gotthard - Gips en latex
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard - Gips en latex
Dag Henk.

Goede impressie van het origineel! Een heerlijk stukje scenery om je op uit te leven :thumbup:

Citaat van: Jongslog op zondag 22 maart 2015, 16:27:14
Met het gipsen dek ik de rails af want knoeien doe ik altijd :)

O ja? :roll: :mrgreen: :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Henk,

Die noordkant van de tunnel zou ik iets meer gips aansmeren. Beter een te dikke dan een te dunne laag. Als het gips bijna droog is kun je vervolgens al met een beiteltje of een een scherpe schroevendraaier beginnen de rots vorm uit te hakken en snijden. Je zult zien dat je de natuurlijke vorm van een rots zeer goed na kan maken. Als er wat gips over het tunnelportaal komt dan geeft dat niet het is namelijk goed in te snijden zodat alles er uiteindelijk zeer goed uitziet.

Hier kun je een beetje zien wat ik bedoel.
https://rosenbahn.wordpress.com/2012/02/05/bouw-viaduct/

Succes,

Ronald
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Hallo Henk,

Mooie vorderingen gemaakt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Je had het vanmorgen over je bovenleiding, maar heb je deze dan niet overgehouden van je vorige baan ?
Als dat zo is kan je deze toch weer gebruiken ? :) en of deze weer aanpassen ?
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Broscerinatunnel

Nu ik de foto's zie van je vorige baan en wat je nu al gebakken hebt, denk ik dat het helemaal goed gaat komen , Henk  :thumbup:

Grtz Tony ( die ook altijd graag snel klaar wil zijn  O:-D )
Gotthard - Broscerinatunnel (2)
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Broscerinatunnel (2)
De overige tunnelportalen nu voorzien van steenmotief met klei. De rotsen nu geschilderd en met wat make up poeder van de Action een roestbruine tint aangebracht. De rails is nu ook geroest.

De Broscerinatunnel:









De Prato keertunnel. Vanwege de inkijk moet de tunnel nog verder worden bewerkt.






De Polmengotunnel was een beetje aangepast omdat de tunnel niet breed genoeg was. Het tunnelportaal geeft nu de indruk dat 'ie bijna bezwijkt onder het rotsmassief.
 


De Monte Piottinotunnel zit boven de Broscerinatunnel en is gemoderniseerd. Ik had de tunnelbuis gemaakt van gaas en papier maché. Vervolgens heb ik nu met modelgips het "beton" aangebracht. Hierbij maakte ik gebruik van de eigenschap dat het gips in 5 tot 10 minuten droogt. Daardoor kun het werkende weg boetseren met het plamuurmes tot een redelijk strakke boog. Straks nog wat schuren en schilderen.






Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Henk

Tunnels zien er zeer goed uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Mooie up-date Henk! :thumbup:
De portalen zien er goed uit en je hebt ook oog
voor de binnenkant van de tunnel, zie ik :thumbup:
De kleur van de rotsen is nog niet helemaal wat
het wezen moet, maar dat is een kleur-proces welk
steeds verbeterd wordt tot je er tevreden mee bent. :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Mooi werk Henk: blijf je vorderingen volgen! ;-)  :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Broscerinatunnel
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Broscerinatunnel

Weer een berg werk verzet, Henk  :thumbup:

Rotsen en portalen zijn mooi van vorm ( op de wat uitgezakte Polmengo na, maar als daar bomen op staan kon dat ook nog wel eens meevallen)
Wanneer je met groen aan het strooien bent geweest, hoef je alleen de dan nog kale plekken rots op de door jou gewenste kleur te maken.

Je hebt het tempo er goed in zitten trouwens !!!

Veel plezier met verder bouwen, grtz Tony
Gotthard - Broscerinatunnel (3)
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Broscerinatunnel (3)
Het eerste groen. Gras aangebracht met de vliegenmepper (een zelfgebouwde grassmaster).

Wat aan het experimenteren met bomen. Zelfbouw berkenbomen. Bloembinddraad in elkaar gedraaid en deze stam in het gips gedoopt. Vervolgens met een combinatie va Heki-flor en "wooly" het bladerdek gemaakt en ingespoten met lijm en bestrooid.

Het begin van een waterval gemaakt maar helaas had ik niet alle spullen in huis om die af te maken.

De foto's zeggen meer. Ook dat de flits de kleuren niet altijd voordelig laat uitkomen.










Re: Gotthard - Broscerinatunnel (3)
Henk

Zoals altijd weer knap werk geleverd. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Broscerinatunnel (3)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard - Broscerinatunnel (3)
Weer genoten van je update Henk. :thumbup: :thumbup:
Gotthard - Herfst
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Herfst
Het lijkt mij leuk om de vier seizoenen op de treintafel te laten zien. Dus maar eens proberen met naar mijn idee het moeilijkste jaargetijde: de herfst. Een soort van moodboard van de herfst in Tessin moet helpen om in de sfeer te komen.




En dit is dan een eerste resultaat.  De flits maakt de kleuren ook veel feller dus dat geeft niet helemaal het juiste beeld. De kleuren maken het al snel wat onecht. De zeegras bomen doen het wel aardig. De ballast is nog niet klaar, daar moet nog roest overheen. Tips zijn welkom want ik heb nooit eerder de herfst "gemaakt".









Re: Gotthard - Herfst
Henk

Mooie herfstkleuren. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Herfst
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Gotthard - Herfst
Mooi kleurgebruik. :thumbup:
Misschien wat minder groen op de grond en wat meer bruintinten (gevallen blaadjes) ;)

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Gotthard - Herfst
Lid sinds: 2023

offline
Re: Gotthard - Herfst
Henk.

We gebruiken nooit een flits.......Dan komt het wat "zachter" over.

Harald & Alex
Re: Gotthard - Herfst
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Herfst
Hoi Henk ,

Ik neem aan dat je normaal de zeegras/bomen met groen bestrooit.
Als je zorgt voor geel en rood poeder en dat in verschillende potten mixt met het groen, kun je allerlei schakeringen maken.
Met 2/3 groen en 1/3 rood ongeveer bijv. krijg je rode beukenboom-kleur.
Kwestie van met kleine hoeveelheden er een paar maken, laten drogen en die kleuren die je bevallen in grotere hoeveelheden maken. Of bijv. met een grote portie rood/groen strooigoed beginnen en er steeds wat geel bij doen, partijtje strooien, weer geel erbij en weer een partij enz.

Ook over je ijslands mos kun je strooien. Zo maak je er meer een eenheid van.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en dat je er wat mee kunt.

Succes verder met je pogingen, grtz Tony
Re: Gotthard - Herfst
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Gotthard - Herfst
Je kan ook nog goegelen op "indian summer" en dan de afbeeldingen.
Dan zie je dat je al een heel eind in de goede richting zit met je kleuren. :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan

p.s.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nazomer
Re: Gotthard - Herfst
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gotthard - Herfst
Al een tijd stil hier, druk met andere dingen?
Ik mis je updates, nog wat aan je baan gedaan?
Hopelijk alles oké!
Re: Gotthard - Herfst
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Gotthard - Herfst
De bouw ligt even stil. Gewoon even aandacht voor andere dingen. Het is ook een meerjarenplan dus af en toe even pauze :)
Re: Gotthard - Herfst
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Gotthard - Herfst
Hoi Henk,

Met de zomer voor de deur zijn de meeste modlbouwers met andere dingen bezig en staat alles op een laag pitje.
Even het gas er vanaf kan helemaal geen kwaad  ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Gotthard - Herfst
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gotthard - Herfst
Hans Peter Porsche is je qua baan aan het "na-apen"  ;) !

Zie hanspeterporsche.com of anders foto's googlen met zoeksleutel Porsche Traumwerk.

Betreft niet alleen de Gotthard met zijn vele -inmiddels door jou topic bekende- bruggen en tunnels maar ook de Semmering-, Tauern- en Arlberg-bahn!
Wellicht leuk ter inspiratie of om ideeën op te doen! >:-D
Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - De start na de zomer
Al een tijdje zin om het baanwerk weer op te pakken. Ik zie er eigenlijk een beetje tegenop want dan is die treintafel toch ineens heel groot. De hele boel stofzuigen. Alle rails weer poetsen voordat je een beetje kunt rijden. En dan de ergernis van wagons die soms onverklaarbaar ontsporen. Het plan is wel om eerst de boel goed te laten rijden voordat ik weer verder ga met scenery.

Ik ben maar begonnen om alle dozen met spullen eerst maar eens uit te sorteren zodat ik weer een beetje overzicht heb. Wordt vervolgd!
Re: Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard - De start na de zomer
Hey Henk: dat is een tijd geleden dat we iets van je gelezen hebben.
We hadden het als Zwitserland-rijders onder elkaar gisteren nog over je in Houten.


Maar je bent er weer en je pakt de draad weer op. Blijf je volgen!
Re: Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gotthard - De start na de zomer
Welcome back :D
Re: Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard - De start na de zomer
Ik dacht al, waar zit die gast??? But he's back. :thumbup:

Groet Herman.
Re: Gotthard - De start na de zomer
Zien je graag terug uit de tunnel komen😜😜😜
Re: Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - De start na de zomer

Ik wacht het rustig af, Henk  :P

Grtz Tony
Re: Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re: Gotthard - De start na de zomer
Citaat van: Jongslog op zondag 04 oktober 2015, 21:49:21
Ik zie er eigenlijk een beetje tegenop.... De hele boel stofzuigen. Alle rails weer poetsen voordat je een beetje kunt rijden.

Ha Henk,

Herkenbaar ;). En dan heb ik in verhouding een kleine baan...
Succes met sorteren en we zien de updates tzt graag weer tegemoet.
Re: Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard - De start na de zomer
Ook ik wacht rustig af Henk. :)
Re: Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Gotthard - De start na de zomer
Leuk om te lezen dat je weer verder gaat  ;)
Re: Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard - De start na de zomer
Het was even afzien, maar we kunnen je weer volgen.
Succes met de volgende bouwronde.
Re: Gotthard - De start na de zomer
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gotthard - De start na de zomer
Nou Henk, je hebt iig een hoop fans die je gemist hebben! Dus aan de slag, even doorbijten, daarna kan het leuke werk qua scenery weer beginnen en kan je ons weer verwennen met smakelijke updates! >:-D
Gotthard - De stand van zaken
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - De stand van zaken
Dank voor alle warme reacties. Dat stimuleert wel! Zoals gezegd eerst maar eens opgeruimd. Heb je dan zoveel rotzooi? Nee allemaal bruikbare materialen van dozen, kranten, schuursponsjes, gaas, bouwpakketten, snoeren, etc. etc. Maar nu netjes in dozen met een sticker zodat ik er weer een wegwijs ben in mijn voorraad.



De baan moet eerst weer schoongemaakt en dan ga ik verder met mijn pogingen om de treinen feilloos te laten rijden en aan te sturen. Dat gaat nog veel tijd kosten dus ik denk dat ik dat lekker afwissel met scenerybouw.

De stand van zaken maar op de foto gezet. Van links naar rechts een indruk van de hele tafel.












Re: Gotthard - De stand van zaken
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard - De stand van zaken
Ja der komt wat bij kijken aan materiaal wat her en der verspreid ligt. ;)
Mooi geordend het materiaal in dozen Henk. :thumbup: :thumbup:
Baan ziet er indrukwekkend uit mooi hoor met die hoge bergen. :) :)
Re: Gotthard - De stand van zaken
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - De stand van zaken

Hoi Henk,

Weer een mooie (foto)aftrap voor het seizoen  :thumbup: Ik zit weer meteen in je baan zo !
Als het mijn baan zou zijn, zou ik alvast een keer met de verfkwast er overheen gaan (evt meteen wat groen strooien), dan oogt het zaakje meteen een heel stuk beter en straalt meer eenheid uit. Geeft een goed gevoel en dat motiveert weer extra  :P !!!

Grtz Tony


Re: Gotthard - De stand van zaken
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard - De stand van zaken
Dag Henk.

Mooi dat jij de modelbouwactiviteiten weer hebt opgestart :thumbup:
De overzichtsfoto's geven een prettig weerzien met jouw modelbaan!
De prachtige zelfbouwcreaties sieren de ruwe (witte) scenery,
wachtend op wat komen gaat en daar sluit ik mij bij aan ...
Tja, en het overzichtelijk opruimen van alle benodigde spullen is
essentieel om ruimte te creëren voor de komende werkzaamheden :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard - De stand van zaken
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard - De stand van zaken
Henk,
Je hebt weer energie genoeg, zie ik wel en het wordt weer als vanouds! Je ziet het allemaal weer 'zonnig' in, is te merken, want er staat weer een flinke uitdaging in de 'bergen' voor jou klaar!
Heel veel suk6!! :thumbup: :thumbup:
Gotthard - Faller Car System
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Faller Car System
De aanleg van de weg voor het Faller Car System valt mij niet mee. Nu maak ik er ook wel een flinke uitdaging van met een bergtraject. Inmiddels heb ik sommige stukken al 5 keer opnieuw aangelegd omdat de auto uit de bocht ging of de helling niet kon nemen. Het bochtenwerk komt precies omdat de curve niet te scherp mag zijn en de weg bovendien nogal smal is. Bij het testfilmpje was de accu van de auto al aardig leeg en heeft de auto er nog meer moeite mee. Hier en daar een handje dus.

Ik heb de indruk dat je met meer snelheid van de auto ook minder haperingen hebt maar langzaam rijden is wel veel mooier. Ik heb de snelheid van de auto gereduceerd door een diode tussen de spanningsdraad te solderen. De rijdraad is bij mij een gegalvaniseerde ijzerdraad. De originele FCS rijdraad heeft de neiging om te roesten en is ook best duur. De rijdraad plak ik op de MDF-plaat. Eerst met tape en houtlijm. De tape verwijderen als de houtlijm droog is. Dan maak ik "het asfalt" met gips of plamuur. Met het plamuurmes strijk ik over de ijzerdraad en zodat de draad mooi aan de oppervlakte komt te zitten en het oppervlak egaal is. Vervolgens oneffenheden wegschuren en schilderen maar. De grijstint die Faller gebruikt is ongeveer zwart:wit 1:1. Dat vind ik te donker. Ik heb nu een creme-latex muurverf gebruikt (een restje van een paar liter dus vast wel genoeg) en daar zwarte accrylverf door gemengd. Ik gebruik dus een lichtere tint en door de cremetint is de kleur ook warmer vind ik.


Re: Gotthard - Faller Car System
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard - Faller Car System
Dag Henk.

Ik heb erg van jouw filmpje genoten, ondanks het handje hier en daar :thumbup:

Fijn hoe je beschrijft hoe je het wegdek met de rijdraad op jouw eigen
manier en ook afwijkend met wat voorgeschreven is opbouwt! :warning:
Zelf staat mij ook een dergelijk project te wachten: een keerlus in
de berg en een haarspeldbocht naar een galerij waarna een dubbele
overweg het FCS-traject moet gaan kruisen ... :roll:
Wellicht zou je jouw traject eens moeten laten berijden door een wat
kleinere auto, want met dat vooruitzicht heb ik een startset met een
Ford-transit aangeschaft: deze heeft een kleinere radius en is licht :idea:

Verder ben ik erg benieuwd hoe het traject verder door de bergen slingert.
Is dit al uitgezet of zijn er enkel nog plannen :help:

Groeten,

Erik.

Edit: tekstverbetering
Re: Gotthard - Faller Car System
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gotthard - Faller Car System
Mooi bergtraject, Henk, ziet er al erg leuk uit en is echt een mooie aanvulling op de treinen straks :thumbup:
En met een volle accu rijdt hij hopelijk probleemloos nu. Maar het is zoals je zelf ook al aangeeft een hele uitdaging om zo'n smal bergtraject goed te laten functioneren, lijkt me! Aanhouder wint, succes! ;)
Re: Gotthard - Faller Car System
-Henk:
Gaat een prachtig bergtraject worden, alhoewel er iets te weinig kracht in de truck zit, of heeft dat te maken met de staat van de batterij?
Re: Gotthard - Faller Car System
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard - Faller Car System
Henk,
Deze fase is uiteraard vrij moeilijk om tot het perfecte resultaat te komen. De weg, de helling daarvan en niet te vergeten het kronkelen tussen de bergen in om naar de hoogte te komen van dit traject vergt niet alleen van de auto, maar nu ook van de constructeur het nodige geduld, waardoor er steeds meer ervaring naar voren komt. Die ervaring leert, dat jij al aardig op de juiste weg bent. Er zal best nog heel wat op stapel staan om tot het door jou beoogde resultaat te komen. Blijven oefenen en proberen, dat is de sleutel van dit suk6.
Ik ben heel nieuwsgierig naar het einddoel van dit 'spektakel' stukje auto + weg. Zodra jij weer een eind verder op die weg bent, hoop ik dat jij ons weer iets kan 'voorschotelen'.
Sterkte met dit "tracé".
Re: Gotthard - Faller Car System
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Faller Car System
Hoi Henk,

Een spannend bergtraject aangelegd  :P
Hopelijk rijden de (vracht)auto's straks probleemloos door de Alpen !
Ik bewonder nog steeds je durf en aanpak  :thumbup:

Succes!

Grtz Tony
Gotthard - Biaschina
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Gotthard - Biaschina
Het bergtraject blijft een probleem. Het gekke is dat de haarspeldbochten eerst wel goed bereden werden en nu niet meer. Het soort verf maakt blijkbaar veel uit. Het mengsel met de latex muurverf droogt te glad op denk ik. Dit is naar mijn idee perfect voor de FCS-weg maar bij een helling slippen de wielen dan. Bij het mengsel met alleen acrylverf is de oppervlakte denk ik net iets ruwer en hebben de wielen misschien meer grip. Nadeel is dan dat de sleper teveel wrijving heeft en de auto ook stil komt te staan. Met zwevende sleper rijden lukt niet want dan is de auto al snel de draad kwijt. Dat gaat denk ik alleen goed met een magneetband als rijdraad. Het luistert allemaal heel nauw kennelijk. Als iemand nog tips heeft?

Zoals het er nu naar uit ziet laat ik de auto alleen de berg afrijden want dat gaat goed en moet ik voor de retourweg een andere route bedenken. Er zijn wel mogelijkheden maar dan zal de auto langer uit het zicht zijn. Ik denk er nog even over na.

Ondertussen nog wat gedaan aan schilderen een gipsen. De rotswand aan de achterzijde krijgt al een mooi uiterlijk. Alleen nog een drybrush met wit om de randjes te accentueren. Er waren echter ook wat zwakke plakken en gaten die ik opnieuw moest dicht smeren. De les is dat je niet te grote oppervlakten tegelijk moet aanpakken want dan verlies je ook oog voor detail merk ik. 



Het viaduct ook gelijk aangesmeerd. De open constructie is nu dicht en alle kieren zijn weg. De betonbrug krijgt nu zijn definitieve vorm.



Hier een plaatje van de originele situatie. Ja het bestaat echt deze verzameling kunstwerken. In modelbouw natuurlijk slechts een impressie van de werkelijkheid en geen exacte schaal.



Met het restje gips meteen de stuwdam maar bewerkt zodat alle schroeven en kieren zijn weggewerkt. Als het droog is nog even een schurrpapiertje er langs en dan staat er een strakke betonnen dam, klaar om te schilderen.


Re: Gotthard - Biaschina
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard - Biaschina
Dag Henk.

Prachtige beelden van de ruwbouw!  :thumbup: :thumbup:
Schitterend hoe je de realiteit zeer herkenbaar in model
weet te maken op een relatief veel kleiner oppervlak! :thumbup:

Misschien kun je daar waar de banden van de auto doorslippen
het wegdek wat opruwen door bijvoorbeeld wat zilverzand
te verlijmen en daarna in de kleur mee te schilderen?
Daar waar de rijdraad loopt en dus ook het magneetje
langsgaat zou ik dit dan wel achterwege laten en wellicht
oogt het nog realistisch ook ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard - Biaschina
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gotthard - Biaschina
Dikke :thumbup: voor je ruimtelijk inzicht! Zoals Erik ook al reageerde: heel knap hoe je dit herkenbaar uitbeeldt. Alle viaducten, tunnels, (spoor-)wegen en gallerijen zijn terug te vinden, petje af :thumbup:
Re: Gotthard - Biaschina
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard - Biaschina

Hoi Henk,

Wat voegenwit met water door de acrylverf mengen, maakt het zaakje ook ruwer.
Ik heb er bergen mee besmeerd en het beviel/werkte prima !
Lijkt me tamelijk slijtvast.

Grtz Tony
Re: Gotthard - Biaschina
-Henk:
Prachtig schouwspel heb je daar reeds uit je vingers getoverd,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard - Biaschina
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard - Biaschina
Hey Henk,

Je maakt er ook echt wat van zeg! Ben je stiekum bij Jørg in de leer geweest of gaat het andersom worden??? Die moet zijn baan nog aankleden  >:-D

Maar hoe dan ook: ik volg met bewondering jouw vorderingen en met name hoe je het landschap gestalte geeft!  (ik zou er zelf geen wijs meer uit worden ;-)  )