Dank voor de reacties op de laatste foto's. Daar ga ik inderdaad niks meer aan doen want die waren van mijn vorige modelbaan

Maar geef vooral tips en trucs want soms zit je in een verkeerde richting te denken en kom je daardoor weer op goede ideeën. Kritisch zijn mag ook, dat maakt complimenten weer waardevoller

En ik leer nog steeds bij. Ik hoop dat anderen ook weer inspiratie krijgen van mijn verrichtingen.
Na het grove werk nu naar wat meer verfijning. De Broscerinatunnel staat prominent vooraan op de tafel en springt in het oog vanwege die enorme rots. Dit is de enige plaats waar de dubbelsporige Gotthardlijn wordt gesplitst en het ene spoor door de tunnel gaat en het andere langs de rots gaat. Het doel is niet exact nabouwen want daarvoor ontbreekt toch de ruimte maar ik streef wel naar een goede impressie.
De noordkant van de tunnel:

De rots nog wat bewerkt met modelgips om de vorm nog iets beter te benaderen. Het tunnelportaal en de muur heb ik uitgevoerd in klei. Met klei kun je iets makkelijker een verdikte rand maken dan met gips.

De zuidkant van de tunnel:

De rotsen geprobeerd te boetseren van modelgips op een fundament van resten piepschuim. Beperkte ruimte hier.

Als je foto's hebt van deze plek dan nodig ik je van harte uit om die hier te plaatsen.