De ruwbouw gaat gestaag verder omdat ik eerst graag het totale landschap wil zien zodat ik de verhoudingen beter kan inschatten.
Het luik van het mangat is nu bekleed met gaas. Eerst weer kijken of dat de vorm is die ik wil hebben. Ik moet rekening houden met de Kellerbachbrücke over het ravijn en de Obere Entschigtalgallerie die het spoor beschermt tegen wateroverlast vanaf de berg. De weg is al een stukje geschilderd want daar kan ik straks moeilijk bij.

Het was puzzelen om de weg een loop te laten vinden naar de andere zijde van de tafel. De rijdraad gaat hier onder het spoor door. En verderop precies tussen twee spoorniveaus door. Een doorgang van 8 cm voor de trein en eentje van 5 cm voor het Faller Car system. Past allemaal net!

Vervolgens wordt de weg "dubbelspoor". Ik maak in het landschap liever eenrichtingsverkeer zodat de wegen smaller kunnen zijn. Onder de berg een parkeer- en passeerstuk. Aan beide zijden van de berg een keerlus en een stopplaats. De bedoeling is dat er altijd 2 auto's rijden en 2 auto's zichtbaar geparkeerd staan. Zal mij nog benieuwen of me dat gaat lukken.

De weg komt aan de andere kant van de Gotthard weer uit en gaat met haarspeldbochten in de Biaschina naar beneden. De rijdraad ligt al. Met tape vastgezet zodat de houtlijm die de draad op zijn plaats houdt kan drogen. Een eerste rijproef ging goed. Een blaadje er overheen gelegd en getest of de auto de helling kan nemen en dat lukte. Het systeem van FCS met een aandrijving door een wormwiel is slim bedacht door Faller. Daarmee is de stijging geen probleem voor de motor. De bochten hebben een straal van circa 16 cm zodat alle voertuigen die ik heb er door kunnen.

Al een eerste aanzet gemaakt voor de stuwdam in Valle Verzasca. Een frame van houten latten en MDF plaat gemaakt en in de bocht een plaat board er op geschroefd en verlijmd. Het board ga ik insmeren met gips om een "betonlook" te krijgen.

De omgeving van de verdekte tunnelingang ook afgewerkt. Op het plateau komt een Baustelle van de Alptransit. De tunnel die de oude Gotthardlijn overbodig maakt. Misschien niet slim om die te bouwen

De Broscerinatunnel is de enige plaats in het Gotthardtraject waar 1 spoor door de berg gaat en 1 spoor er langsop gaat. Daarmee een leuk stukje scenery met een mooie overhellende rots. De situatie klopt redelijk met de werkelijkheid waar ook het spoor er boven ligt met de Prato spiraaltunnel.

Na deze tunnel de Polmengobrücke. Hier te weinig ruimte om die natuurgetrouw te maken maar hier moest ik een consessie doen ten gunste van andere landschapselementen die ik dan toch leuker vind zoals een kasteel bij Bellinzona. (Nog niet gebouwd dus niet te zien.)

Aan de voorzijde een omlijsting gemaakt voor een doorkijkje naar het schaduwstation. Die ga ik nog wit schilderen.

Rechts van het front een "blinde muur". Dat moet een luik zijn om de sporen bereikbaar te houden bij ontsporingen. Ik twijfel nog of ik daar ook een kijkgat van maak of dat ik er bijvoorbeeld 'Gotthardbaan' op zet.'