Eerst de Lux reinigingsmachines maar eens wat rondjes laten draaien op de baan. De boel had zo'n 3 maanden niet gereden. Wat een enorme hoeveelheid stof komt er dan vanaf! In eerste instantie de wagons in de verkeerde volgorde laten rijden waardoor de slijper een partij stof opveegde en de stofzuiger niet veel deed
Maar die Lux wagons werken goed. Geen spijt van die dure aanschaf (niet nieuw maar gebruikt ook duur vind ik).
Het baanplan nu verder in de basis afgemaakt in Koploper zodat de boel kan rijden. Naar mijn idee kan er een deadlock ontstaan op de baanvakken die achter elkaar liggen en waarbij van beide kanten een trein kan komen en die dan tegenover elkaar komen te staan. Tweerichtingsverkeer vraagt wat denkwerk. Testen op het scherm gaat wel goed. Omdat er op de Gotthard links wordt gereden maar bij onderhoud van het spoor ook rechts wil ik het zo instellen dat de kans om rechts te rijden bijvoorbeeld maar 20% is.
Af en toe verschijnt er een blauwe lijn bij stationsspoor 40. Geen idee wat dat is en waardoor dat ontstaat. Ik ben ook maar een beginner op dit gebied.
In realiteit rijdt de boel nog niet helemaal omdat ik nog enkele wissels moet voorzien van aandrijving, decoders en verlichting maar dat is morgen wel klaar.