Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Barry's baantje: Vordering treinkamer

Gestart door brietdijk dinsdag 10 december 2013, 17:08:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Barry's baantje: Vordering treinkamer
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Barry's baantje: Vordering treinkamer
Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik een jaar geleden verhuist en nog baanloos. Gelukkig zijn de grote verbouwingen achter de rug en ben ik inmiddels beginnen aan de
verbouwing van de zolder.

Klik hier om naar het eerste nieuwe bericht te gaan van de verbouwing.



De tafel wordt een L vorm en ga met 3 niveaus werken dat is inclusief het schaduwstation.
Het thema zal Duits, tijdperk III-IV worden en ga met C & K rails werken. De baan gaat aangestuurd worden met Itrain i.c.m. cc-schnitte2.1 en de MS2.
Voor de bezet/terugmelding gebruik ik Loconet van Rosoft. De wisseldecoders zijn zelfbouw van een zeer handig iemand :D. De K-rail wissels worden aangedreven door servo's icm de OC32.

Index afgebroken baan:

1. Baanplan aangepast
2. Onderbouw
3. Tekening Spiraal
4. Bouw spiraal
5. Rails schaduwstation leggen
6. Test met servo onder wissel
7. Start rails leggen niv. 1

Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Een goed begin, is 't halve werk :important:
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Ik had al wat houtwerk aangeschaft begin van het jaar, maar in de tussentijd zijn we verhuisd en heeft deze geweldige hobby moeten wachten.
Vorig weekeind ben ik maar eens begonnen met het eerste deel van de onderbouw. Het schaduwstation komt op 40cm hoogte te liggen. De hoogtes van de daarop volgende niveaus is nog even de vraag!!

Tijdelijk heb ik het frame even op poten gezet om te kijken of die 40cm hoogte wel handig is om eronder te kunnen werken. Ik moet zeggen dat het wel goed bevalt :D.


Dochter lief kan ook heel goed helpen:


Het zaagsel heb ik bewaard, dit is denk ik wel handig voor de bomen die ik zelf ga maken. Het zaagsel kan ik dan gebruiken voor het mengseltje om de
stam mee in te smeren.




Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
mooii raamwerk.Van die 40 cm zou je nog wel eens spijt kunnen krijgen.Had dat bij mijn 1ste schaduwstation ook gedaan.Is heel moeilijk eronder iets te doen.Ik heb het naar 55 cm gebracht en de bovenbaan naar minstens 85 cm.Heb je meteen voldoende ruimte eronder om later rolboxen met lege dozen eronder te zetten en de 30 cm tussen boven en onder is makkelijk als er wat misgaat op het achterste spoor.Mooi te zien in mijn topicjes.Ook de 2de maal de spiraal van beneden naar boven opgebouwd.Was makkelijker regelen met de draadstangen.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Ziet er goed degelijk uit! Veel plezier met het maken van een baan. Welke tijdperk en land ga je doen? Al gevonden; tijdperk III-IV en Duits

Pim
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
ziet er leuk uit, veel  plezier met bouwen!
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Hoi Barry,

Mooi raamwerk. Ik zou denk het advies van Johhny overnemen om je baan op 55cm te zetten ipv 40cm. Als je aan de bedrading omder de baan iets moet doen werkt dat een stuk makkelijker.

Ik zal je iets verklappen, jij bent nog jong maar over een paar jaar krijg je waarschijnlijk ook het probleem als je iets onder je baan moet doen je met je ogen zo dicht op je werk zit dat je het niet meer goed kan zien.  ;)
Je weet wel van die armen die te kort worden om de krant te lezen >:-D. Als je dan wat meer ruimte hebt gehouden voorkom je dat probleem.

Goed trouwens om dat zaagsel te bewaren komt altijd van pas.

Groet, Ronald
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Wat de hoogte betreft, misschien toch maar omhoog naar 50-55cm.
Dan wordt het als volgt: schaduw 55, niveau0 70, niveau1 85 en niveau2 100cm. Tussen schaduw en niv0 is wel maar 15 cm maar alles waar geen spoor loopt is open. Dit wil ik ook zoveel mogelijk doen met de overige niveaus.

Volgens mijn berekeningen zal de spiraal uit 3,5 wendingen bestaan en dus een hoogte van 30 cm bereikt.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Mooi.Als ik van jou was zou ik ook de spiraal nog wat groter maken.Heb ik ook gedaan en dan kan je daar makkelijk instaan en werken aan het landschap.Kost je amper enkele rechte sporen meer maar wat een luxe krijg daarvoor in de plaats en ook een langzamer stijgingsgraad.In de spiraal heb ik ook een totaal ander raamwerk gemaakt.Zo krijg je heel wat ruimte en toegankelijkheid.Helaas met het vooruitzicht op wat ouder worden en moeilijker bukken hé.Maar daar moeten we allemaal naartoe.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Citaat van: bellejt op dinsdag 10 december 2013, 20:19:55
Mooi.Als ik van jou was zou ik ook de spiraal nog wat groter maken.Heb ik ook gedaan en dan kan je daar makkelijk instaan en werken aan het landschap.Kost je amper enkele rechte sporen meer maar wat een luxe krijg daarvoor in de plaats en ook een langzamer stijgingsgraad.In de spiraal heb ik ook een totaal ander raamwerk gemaakt.Zo krijg je heel wat ruimte en toegankelijkheid.Helaas met het vooruitzicht op wat ouder worden en moeilijker bukken hé.Maar daar moeten we allemaal naartoe.
Je bedoeld 2 rechte i.p.v. 1 rechte rail ertussen?
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
mss wel 3 à 4 rechten.Ik heb er minstens 3 in mijn spiraal.Dan loopt de trein veel rustiger naar boven en beneden.Heeft hij een stuk waar geen bochtenwrijving aanwezig is om weer wat snelheid op te halen.Zelfs bij moderne lastgeregelde decoders zie je het verschil.Denk dat er bij jou zelfs 4 tussen kunnen.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Zat er wel aan te denken om met 2 rechte te gaan werken, maar meer wordt te groot qua afmeting. Met 2 rechte kom ik volgens mijn berekening op een stijging van 2,5% en daling van 3% uit. Onder de spiraal komt idd ook een ander raamwerk zodat ik erin kan komen.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
hoe ruimer een spiraal hoe beter.Kijk eens naar mijn spiraal.Lekker toegankelijk en zelfs de zwaarste treinen hebben er geen last.Je percentage stijging is wel perfekt.Mijn spiraal is 1.60 m X 1.70 m.Kan ik lekker in rondstaan en aan het belangrijkste in/uitgangsdeel van mijn schaduwstation.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Mooi zo Barry, een bouwtopic! Dit ga ik volgen. Ik heb het onderste niveau ook op zo'n 40 cm (vanwege de ruimte...) en dat vind ik nu al rijkelijk laag. Maar ja, als de problemen komen dan schop ik mijn zoon er wel onder! Voorlopig blijf ik er soepel bij.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Barry

Ga zo door blijf je volgen

Ik heb ook een U en nog een extra inkeping gemaakt om erbij te komen
Werkt vind ik persoonlijk ontzettend makkelijk

succes

john
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
John,

Ik zie dat jij uit R'daal komt, weer iemand in de buurt. :) Heb jij ook een bouw topic?
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Ik mag wel door gaan werken, anders haal je mij nog in...😜
Ik heb zo'n 50cm en het probleem wat Ronald aanhaalt ken ik maar al te goed😩
Problemen met focus en scherp zien onder de baan, bril af en dan gaat het redelijk....
Goed begin! Wat ik heb gedaan is draaddoorvoeren uitgezaagd aan de bovenkant van mijn frame. Dan kun je met de bedrading en je bindruggen op je plaat blijven...
Ik heb zelf dezelfde frameafmetingen, maar ga voor de hogere niveau's inderdaad naar 50 of 60 cm..
Succes!👍
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Leo,

Denk niet dat ik zo snel ga hoor, helaas. :? Voordat de rest van de frames komen moet ik eerst nog een vlonder boven de tafel maken. Het plafond loopt op de hobbykamer naar de nok van het dak. Op deze manier creëer ik een hoop opbergruimte en het is van de grond. Hier wil ik komend weekeind aan gaan beginnen als mijn storingdienst dit toelaat. :?

Misschien dat deze foto het duidelijk maakt.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Uuhh niet echt, maar ik begrijp wat je bedoelt. Zorg er wel voor dat het stevig verankerd is, anders komt later alles met donderend geraas op je baan terecht....
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
De foto maakt het niet echt duidelijker😀,
Maar ook ik snap wat je bedoeld.
Bergruimte heb je nooit genoegd...
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Vandaag een beetje aan het stoeien geweest met iTrain, wat een werkt zeg :D Ondanks de ontbrekende ervaring is het toch aardig gelukt.

Leo, ik heb wel een beetje bij jou afgekeken hoor :P


iTrain_plan.tcd
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Hallo Barry,

Ziet er goed uit en een hele goede assistente, zie ik. :thumbup:
Is altijd handig.
Is het de bedoeling, dat het geheel op wielen komt te staan?
Of kan je er omheen lopen, anders ben ik bang dat je niet overal bij kan komen met het oog op de diepte van je tafel.

De hoogte is inderdaad belangrijker dan het lijkt. Ik heb maar 1 nivo, maar de tijd die je er
onder door brengt is veel.

Succes met de bouw, blijf je volgen.

Gr.Wim
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Hoi Barry, geeft nix, daar post ik het voor.
Ziet er goed uit👍
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
hoi   Barrry
ik heb helaas geen bouwtopic
Vind ik eigenlijk wel jammer maar van de andere kant ben ik met het lezen al genoeg tijd kwijt 
Mocht je interesse hebben , je bent natuurlijk altijd welkom in den R.daal
Je bent goed bezig
Ik heb eerst mijn hele baan gebouwd en daarna pas begonnen met het automatiseren (ook I-train)
Momenteel lig of zit ik hele dagen onder de baan ( indien ik vrij ben natuurlijk )

gr

john
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Hoi John,

Is het automatiseren niet lastig als je baan al gebouwd is? Ik ben wel nieuwsgierig naar je baan, misschien in het nieuwe jaar eens afspreken dan?
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Dit idee ziet er leuk uit, dus als het mag kom ik een keer bij u afkijken, want wij zijn ook nog in het beginstadium. Alleen hebben wij nog niet zoveel ervaring :). Ik blijf dit project, van mijn "dorp"genoot zeker volgen :thumbup:

groetjes Rens
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Kijk Barry,
De club wordt groter en groter... Alweer iemand uit de buurt...
John, Rens, Ronald, Ton, Rob, Joost, René, Ik....
Wat is West Brabant toch mooi hè  :D
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Citaat van: Rasbasket op woensdag 18 december 2013, 14:27:52
Dit idee ziet er leuk uit, dus als het mag kom ik een keer bij u afkijken, want wij zijn ook nog in het beginstadium. Alleen hebben wij nog niet zoveel ervaring :). Ik blijf dit project, van mijn "dorp"genoot zeker volgen :thumbup:

groetjes Rens

Rens, leuk weer iemand uit onze omgeving. De koffie staat altijd klaar hoor, alleen valt er nu nog weinig te zien helaas. Hier wordt natuurlijk wel aan gewerkt. Als het gaat om (digitale) ervaring dan hoor ik ook nog bij de broekies, maar heb via dit forum al ontzettend veel geleerd. Wat zijn jou plannen qua rijsysteem, tijdperk enzo?

Citaat van: Leeeke op woensdag 18 december 2013, 16:05:17
Kijk Barry,
De club wordt groter en groter... Alweer iemand uit de buurt...
John, Rens, Ronald, Ton, Rob, Joost, René, Ik....
Wat is West Brabant toch mooi hè  :D

Het aantal buurtgenoten groeit snel zo ja :-)

De kerstman is ook al even snel langs geweest. Hij zag dat houtzagen op een gereedschapkoffer niet zo makkelijk ging, dus had hij alvast een super handig cadeau onder de boom gezet. Wat ben ik hier blij mee!!!

Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Zozo fraai, ik heb een hele oude.... Echt een cadeau of zelf gekocht?
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Citaat van: keeszondag op woensdag 18 december 2013, 23:02:38
Zozo fraai, ik heb een hele oude.... Echt een cadeau of zelf gekocht?

Is een vervroegd kerstcadeau van vrouwlief. :) Moet ook nog meer klusjes doen in en rondom het huis en zij zag dat ik een workmate goed kon gebruiken.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Oh Oh....
Als vrouwlief je gereedschap cadeau gaat doen gaat daar meestal een hele hoop vrije tijd in zitten....
En dan meestal niet in de dingen die jij leuk vind om te doen  >:-D
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Leo, jij snapt hem ook haha. Ik zei al tegen Ilse: "wat moet er gedaan worden"? ;)
Maar goed ik ben er wel heel blij mee!!

Vanavond ff lekker bakkie doen, bij kletsen en jou baanbouw bewonderen (afkijken) 😀.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Veel plezier bij Leo. De koffie smaakt er prima :thumbup:

Groet, Ronald
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Was weer gezellig, ik hoop dat je weer ideen opgedaan hebt.
Let wel op dat dit voor mij ook mijn eerste baan is, als je mijn testbaan niet meerekent😜
Heb heel veel afgekeken van het forum...
Succes met de opbouw.... Ik kom binnenkort een keer aanwaaien.
@ Ronald... Bedankt voor het compliment... Verse filterkoffie☕️
Ik kom hem binnenkort bij jou proeven😀(de thee dan...)
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Ja, met al die koffie verhalen, wanneer kan ik nu eens in W. Brabant koffie drinken en baantjes kijken??
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Laat maar weten wanneer je kan Kees, ik heb (een hele druk bezette) vakantie  :D maar voor jou kan ik wel een gaatje maken....
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Hoi Barry.
Mooi om te zien dat er al een behoorlijk begin wordt gemaakt met de baanbouw.
En ook fijn om te weten dat je gezin je helpt met gereedschap! :thumbup: :D
Natuurlijk zijn extra handjes altijd welkom maar of het dan sneller gaat!? O:-D

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Leo, de koffie was weer lekker :D. Heb iig weer wat ideeën op kunnen doen en de manier van het bouwen van de spiraal maakt ook weer een hoop duidelijk.
Ik ga de spiraal ook op jou manier doen. Zal van het weekeind ook jou trafo effe testen, hou je op de hoogte!

@ Kees, tegen de tijd dat ik wat heb liggen aan spoor ben je van harte welkom hoor. Valt nu nog eigenlijk niks te zien op een 1 frame na die rechtop tegen de muur staat. O ja, wij hebben Nespresso koffie :P

Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Kijk, dat gaat er op lijken. Moeten we toch eens afspreken.. Natuurlijk kunnen de heren ook hier koffie drinken van vers gemalen bonen (per kopje!) in alle variëteiten van espresso tot latte macchiato..
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Citaat van: keeszondag op vrijdag 20 december 2013, 18:17:32
Kijk, dat gaat er op lijken. Moeten we toch eens afspreken.. Natuurlijk kunnen de heren ook hier koffie drinken van vers gemalen bonen (per kopje!) in alle variëteiten van espresso tot latte macchiato..

Gaan we een koffie clubje oprichten haha.
Ik ben ook benieuwd naar jou baan, ook omdat je hetzelfde systeem gebruikt als Leo en ik.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Dat gaan we regelen! Kan ik jullie wat vertellen over de scenery opbouw hier! Ik zal Leo en jou PB-en voor een afspraak.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lekker! en leuk... :thumbup:
Voor vers gemalen bonenkoffie maak ik graag een uitzondering (normaal drink ik geen koffie meer  :-()
Een bezoekje aan Kees staat al heel lang op de planning.... Maar druk druk druk....
Komt goed... Ben ook erg benieuwd naar Kees zijn bouwkunsten
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Gisteren weer wat kunnen doen op de hobbykamer. Voordat de onderbouw op zijn plek komt te staan moest eerst de vlonder onder het schuine dak gemaakt worden. Dit levert lekker veel opbergruimte op. De vlonder hangt gedeeltelijk boven de toekomstige baan, vandaar dat dit eerst moest. Ik kan als de baan er staat nog overal bij. Heb een leer die ik er tegenaan kan zetten en maak nog een constructie om de leer vast te zetten.

Vandaag nog ga ook ik nog wat aan de onderbouw doen hoop ik :D.

Het is een panorama, dus er zit vertekening in de foto.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Fraai! Hoeveel gewicht moet daar op kunnen? Heb je de ankers goed in de wanden vastgemaakt en wat voor wanden zijn het? Ik denk niet dat je piano er op kan staan.....
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Kees dat wordt de tribune waar we straks kunnen zitten als de boel rijdt >:-D >:-D

Mooi gemaakt Barry, vakwerk :thumbup:

Ja je begint ergens aan en voor je het weet verbouw je een complete verdieping.

Succes verder.

Groet,

Ronald
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
@Kees, de draagbalk zit zeker goed geborgd. De muren zijn kalkzandstenen, dus dat zit wel goed. Ik kan met mijn 85Kg in het midden er makkelijk opzitten/hangen.

De onderkant van de vlonder wil ik nog dicht maken zodat ik er spotjes in kan maken.

Vandaag de onderbouw geplaatst waar de opstelsporen van het schaduwstation komen te liggen. Zie linkerkant van mijn baanplan.
Alleen het mangat zit verkeerd, deze moet vooraan zitten ipv achteraan :D. Dit ga ik morgen maar affe aanpassen, het is maar 1 balkje verplaatsen.
Ook morgen de houten koof in de hoek in de grondverf zetten. Daar kan ik nu nog makkelijk bij. Vandaag heb ik de koof af gekit en geplamuurd.


Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Ziet er allemaal goed uit Barry.
De vlonder heeft lekker veel opberg ruimte. :thumbup:
Het onderstel van de baan ziet er ook goed uit.
Ga de vorderingen van je baan zeker volgen. :thumbup:
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Ziet er goed uit! Ik heb er wat vragen over. (Uit eigen belang als ik zelf de tafel ga maken ;)) Hoe hoog is de tafelhoogte? Zo te zien heb je verbingen gemaakt met inkepingen of heb je hoekijzers gebruikt?
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Citaat van: Jongslog op zondag 29 december 2013, 20:08:37
Ziet er goed uit! Ik heb er wat vragen over. (Uit eigen belang als ik zelf de tafel ga maken ;)) Hoe hoog is de tafelhoogte? Zo te zien heb je verbingen gemaakt met inkepingen of heb je hoekijzers gebruikt?

Onderkant frame is 50cm en de latten zijn 7cm hoog. Aangezien ik met meerdere niveaus ga werken wil ik niet dat het bovenste niveau al te hoog komt ivm de bereikbaarheid. De latten zijn idd met inkepingen verbonden dit geeft een goede stevigheid en je bespaard de kosten van de 100 beugels :P.
Re: Barry's baanbouw: Rustig aan begonnen!
Een goed begin is het halve werk! Lekker strak allemaal Barry. Als ik je niet al zou volgen, zou ik je zeker gaan volgen vanwege de fraaie resultaten tot nu toe!  :thumbup: