Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Barry's baantje: Vordering treinkamer

Gestart door brietdijk dinsdag 10 december 2013, 17:08:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Hoi Barry,

Leuk om je afgelopen dinsdag weer te hebben gesproken. Mooi idee je zolderbaan.

Je foto's hierboven zijn trouwens weer niet meer zichtbaar.


Groet,

Ronald
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Hey Ronald,

Was idd weer leuk jou, Ton en Leo weer eens te zien. Helaas ging de tijd weer te snel voorbij. Maar goed, nu hier de meeste drukte voorbij is ga ik vaker langskomen.

Vreemd ik zie de foto via mobiele apparaten niet en op mijn laptop wel :? Zal eens naar een goede hostingdinges zoeken om foto hier te kunnen delen.
Ik doe het nu via Dropbox. Zijn er meer mensen die de foto's niet kunnen zien? :help: :help:
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Vreemd, ik zie de foto?s via Safari op mijn iPhone niet en via Chrome weer wel 8o
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Hallo Barry

Top dat je weer  gestart ben met je baan

Helaas zie ik hier ook geen foto,s

Succes met de bouw

Grt
John
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Probleem gevonden denk ik. Nu moeten de foto?s weer zichtbaar zijn.
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
In de afgelopen weekeinden en tussen andere verplichtingen door lekker op zolder bezig geweest. Het is een hoop werk om de zolder netjes te maken.
Muurtje eruit gesloopt, plafond eruit en een nieuwe erin gemept. Houtwerk vernieuwd en in de grondverf gezet.
Elektra aangepast en utp kabels getrokken voor een stabiel (thuis)netwerk.
Zodra deze kant van de zolder klaar is kan ik de opslag hier naar toe verplaatsen en dan kan ik de andere kant van de kamer beginnen.







Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Hoi Barry,

Je krijgt een schitterende zolder zo, het opknappen ervan kost de nodige tijd maar nu kun je overal nog goed bij en de juiste voorbereidingen treffen.

Het liefste wil je gelijk met de baan beginnen, maar ik weet uit ervaring dat het opknappen van de zolder je straks veel plezier geeft omdat je in een mooie ruimte aan het bouwen bent.

Als ik je een tip mag geven, kijk alvast naar je verlichting ook daar kun je nu goed bij.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Hi Barry,

Zo te zien wordt het (is het eigenlijk al) een mooie ruimte voor je hobby.

groet
Harald
Re: Barry's baantje: Vordering treinkamer
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Vordering treinkamer
Peter, ik heb inderdaad rekening gehouden met de verlichting.  In het plafond komen spotjes en heb uit voorzorg extra bekabeling naar diverse plaatsen gelegd. Ook komt er recht boven de baan over de hele lengte nog en ledstrip voor extra licht. B)
Nu ik lekker bezig ben wordt de drang om aan de baan te beginnen alleen maar groter idd. :D
Re: Barry's baantje: Vordering treinkamer
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Vordering treinkamer
Zo zo, wat een stof weer hier. Tijd voor een kleine update.

Je zou zeggen dat de zolder onderhand wel klaar zou moeten zijn. Helaas is dit nog niet het geval maar het einde komt wel in zicht.
Door allerlei zaken zoals overige verbouwingen/aanpassingen in en rondom het huis en een andere werkgever en ga zo maar door, heeft de zolder een lagere prio gehad.

Maar goed, hoe staan de zaken er voor en hoe staat de zolder er nu bij?
Muren, plafonds, vloer en schilderwerk zijn nu klaar. Ook is er een knieschot onder de schuine kant gemaakt voor extra opbergruimte. Verder rest er alleen nog de kleine afwerk puntjes.
Ook nog een discussie gehad met vrouw en dochter over hoe we de zolder gaan indelen en wie welk plekje krijgt ;). Aangezien ik het tegen 2 vrouwen op moet nemen
heb ik toch wat moeten schipperen gezien het eerder bedachte plan. Dus dat wordt weer opnieuw gaan plannen en achter de tekentafel kruipen.
Tot nu toe wil een goed baanplan nog steeds niet lukken. Zit er zelfs aan te denken om het uit te besteden, want wordt er bijna chagrijnig van ;).

Ondanks alles heeft de hobby niet stil gelegen. Toen ik op zolder weer wat ruimte kreeg in het afgewerkte deel heb ik een testbaantje gemaakt met wat rangeersporen.
Immers kwam iTrain 5 uit en ik was uitgenodigd op de iTrain Fandag om iTom ondersteuning te bieden, dus ik moest wel een beetje op de hoogte zijn van de vernieuwingen in versie 5.
Daarnaast ben ik ook lid van Modelspoorclub Bergen op Zoom en er liepen nog wat andere hobby projecten samen met Leo (Leeeke).

Inmiddels begint het zomer seizoen weer dus de modelbouw zal waarschijnlijk ook weer iets meer naar de achtergrond verdwijnen. Toch hoop ik de komende tijd de zolder echt helemaal klaar te hebben en eindelijk toch ook een goed baanplan weten te verzinnen.

Tot zover weer iets vanuit mijn kant :D
Re: Barry's baantje: Vordering treinkamer
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Barry's baantje: Vordering treinkamer
Barry de laatste foto's zijn niet meer zichtbaar

Groet,

Ronald
Re: Barry's baantje: Vordering treinkamer
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Vordering treinkamer
Hoi Ronald,

Kreeg van de week ook al een mailtje van iemand dat de foto's niet zichtbaar waren. Eerst gezeik met Photobucket en nu weer wat anders.
Ga mijn foto's vanaf nu zelf maar hosten dan heb ik alles in eigen beheer.

Zit eraan te denken om een nieuw topic te beginnen. Schone lei, nieuw huis en nieuwe baan.