Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Barry's baantje: Vordering treinkamer

Gestart door brietdijk dinsdag 10 december 2013, 17:08:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Barry's baantje: Nieuwe plannen!
-Barry:
Mooie testbaan, benieuwd welke projecten er op stapel staan om te testen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Barry's baantje: Nieuwe plannen!
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Nieuwe plannen!
Citaat van: Jørg op maandag 27 juni 2016, 15:29:08
-Barry:
Mooie testbaan, benieuwd welke projecten er op stapel staan om te testen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Projecten die staan te wachten zijn o.a. lokloods met servo op de deuren, kolenkraan met servo en waterkraan met servo.

Vandaag heb ik mijn defect s88 module opgestuurd en gelijk er nog eentje bij besteld. Als deze binnen zijn kan ik weer vol op verder...

Wordt vervolgd.....
Re: Barry's baantje: Nieuwe plannen!
-Barry:
Als ik dit goed begrijp kan dan elke melder die in een blok zit een "actie" uitvoeren of is deze actie alleen maar weggelegd voor de drie melders waar iTrain rekening mee houdt?
Re: Barry's baantje: Nieuwe plannen!
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Barry's baantje: Nieuwe plannen!
Jørg en anderen, je kan beter afwachten tot het zo ver is.
Teveel hierover vertellen geeft alleen maar verwarring en was zeker niet de bedoeling van Xander.

Versie 4 wordt zoals het nu er uit ziet eind september verwacht.
Re: Barry's baantje: Nieuwe plannen!
-Tom:
Dat begrijp ik, het was maar een vraagje, en dat geduld om te wachten tot versie 4.0 uitkomt heb ik nog wel,  :thumbup:
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Zoals eerder vermeld hebben wij verhuisplannen. Maar nu zijn de plannen in een versnelling gekomen en hebben wij volgende week al een afspraak met de aankoopmakelaar. Als het dus mee zit kan de verhuizing begin volgendjaar al plaats vinden.

Dit houd dus in dat ik mijn baan langzaam aan ga afbreken en alles netjes in dozen ga stoppen.
Ook gezien de treinenkamer in de afgelopen jaren een echte werkplaats is geworden, wil ik deze kamer weer een beetje netjes maken zodat dat de toekomstige kopers het niet afschrikt :D

Al met al zal de hobby de komende tijd echt op een laag pitje komen te staan wat wel een beetje pijn doet :?.
Misschien dat ik i.o.m. met Leo als de kamer weer aan kant is de CC-Schnitte demobaan hier kan weg zetten, zodat ik toch af en toe een treintje kan laten rijden. Dus Leo, als je dit eerder leest hahaha?!?! :D
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Ha die Barry.
Verhuizen naar een andere woning geeft vaak ook weer nieuwe mogelijkheden.
Maar helaas moet er dan (bijna) altijd eerst van alles afgebroken en daarna weer opnieuw opgebouwd worden! 8o

Alvast veel succes met de nieuwe plannen en sterkte met de komende afbraak.

vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Hoi Albertjan,

Ik heb idd ook wat om naar uit te kijken. We willen ook wat groter gaan wonen wat voor de hobby weer positief is O:-D. We willen een o.a. een woning met een grotere zolder :D
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
-Barry:
Leuk dat je naar een grotere woning gaat verhuizen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Niet leuk dat je, je baan moet afbreken,  :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Heel leuk om een nieuwe grotere baan te kunnen bouwen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
De demobaan is beschikbaar hoor Barry.
Die staat hier op dit moment toch werkeloos....
Heb het te druk met van alles en nog wat behalve de modelbaan.....

Wel leuk dat de verhuisplannen in een stroomversnelling komen. Minder leuk is dan de afstand die we verder moeten reizen voor de koffie....
Succes!
Trouwens over koffie gesproken.....
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Dat gaat toch ineens snel Barry die verhuisplannen. Leuk voor je om uit te kunnen kijken naar wat nieuws en ja ook een groter huis. Jammer dat het dan een stuk verder weg is.

Succes met afbreken van je huidige baan.

Groet,

Ronald
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Verhuisplannen in versnelling.
Iedereen fijne dagen en een gezond 2017!!

Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Het was al even rustig hier, maar vanaf nu gaat de hobby even de ijskast in.
Inmiddels is ons huis verkocht en zijn we druk met huizenjacht. In de tussentijd verblijven we op een tijdelijk adres.
Hoop aan het eind van dit jaar weer aan een nieuwe baan te kunnen beginnen. Wel blijft ik natuurlijk actief op het forum :).
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Succes met de huizenjacht Barry, ik zou er een nemen met een mooie grote zolder  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
 @citaat Dat is stiekem wel de bedoeling  :D
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Succes met het zoeken naar een leuke woning Barry.

Groet,

Ronald
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Hi Barry,

Zoeken en iets vinden is uiteraard belangrijk.
Misschien iets met een grote kelder kan ook.

groet
Harald
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Goed nieuws!! We hebben sinds gisteren eindelijk een huis gekocht. De wijk in Eindhoven is zeer gewild en was dus moeilijk tussen te komen.
Het is een echt klushuis geworden met als gevolg dat alles nog vernieuwd moet worden. Maar goed, we kunnen dan wel alles naar onze eigen smaak maken.
Een tweede voordeel is dat ik weer uitzicht heb op een nieuwe treinbaan :D. Deze zal dan op de grote zolderkamer komen. Helaas moet ik nog wel effe
geduld hebben, ik verwacht volgend jaar pas te kunnen beginnen.
Om jullie een idee te geven voor w.b.t. de afmetingen van de kamer en treinbaan, hieronder twee afbeeldingen. Zoals het er nu uitziet zal het een u vorm gaan worden.
Ik denk dat ik met deze afmetingen toch wel een leuke baan kan maken.
In de tussentijd kan ik lekker gaan brainstormen hoe het moet gaan worden en kan ik achter de (digitale) tekentafel kruipen. :D
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
-Barry:
Proficiat met de nieuwe woning, en een mooie grote hobbyruimte ter beschikking,  :thumbup:
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Proficiat Barry. Goed dat jullie toch nog redelijk vlot een huis hebben kunnen vinden dan aan de verwachtingen voldoet. Mooie ruimte krijg je straks voor je hobby.

Succes met het klussen de komende tijd.

Groet,

Ronald
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Ben den Hollander
gast

Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Citaat van: brietdijk op zaterdag 01 juli 2017, 16:58:04

Goed nieuws!! We hebben sinds gisteren eindelijk een huis gekocht.


Mooi, proficiat!

Gr, Ben.
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis Barry.

Je krijgt straks een prachtige grote zolder voor je baan, eerst de andere klussen klaren en dan lekker aan de gang met je nieuwe baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
 :) Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, en je hebt een mooie treinruimte. B) :thumbup:
Alleen je eerste plan kan van tafel, dat is te breed. :?
Ik weet niet hoe lang je armen zijn, maar de linkerbovenhoek en rechterbovenhoek op de tekening zijn op deze wijze onbereikbaar. :roll:
Geen paniek, je hebt nog alle tijd om er over na te denken en te fantaseren.
En kunnen wij nog leuk wat (opbouwende) kritiek geven. :D

Dirk-Jan
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Dirk-jan, klopt wat je zegt over de afmeting van de tafel. Het wordt in ieder geval de ruimte waar de tafel in komt te staan. Ben nog een beetje aan het brainstormen hoe ik het e.e.a. ga doen. Een van de ideeen die ik had is om met drie grote modules te werken zodat ik de twee poten los kan maken van de bovenzijde en weg kan rijden. Mochten jullie nog ideeen hebben dan hoor ik ze graag.

Maar goed, gezien de plannen van de werkzaamheden zal ik pas volgend jaar aan de baan beginnen. Eerst moet in huis alles klaar zijn.
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Barry's baantje: Lange pauze...
Citaat van: brietdijk op zaterdag 01 juli 2017, 16:58:04
op de grote zolderkamer
Geluk gewenst. Mooi huis? twee of drie verdiepingen?

Zolderkamer: laat me raden, links en rechts buren, en de achterkant (waar de baan tegen aan komt) een schuin dak; de voorkant bij het raam is recht, of heeft een koekoek.
Je gaat uit van twee poten (van de U-vorm) van 122 diep, met daartussen een stuk van 70-80 cm breed wat je er tussen uit kunt halen (heel segment of losse bruggen) opdat je de U-poten naar het midden kunt verrollen? Ben benieuwd waar je over een jaar bent.
Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Het is een tussenwoning van ruim 430m3 , dus best groot voor een tussenwoning :).
De zolder heeft voor en achter een schuin dak. Aan de voorzijde begint het schuine dak pas vanaf 200cm hoogte en aan de achterzijde vanaf 80cm. De treintafel zal dus aan de voorzijde komen zodat ik geen last heb van het schuine dak.

Het idee nu is om met drie losse sigmenten te gaan werken. Alle signenten kunnen dan 122cm diep worden. Maar ook speelt modulebouw nog rond in mijn hoofd.

Op dit moment ben ik bezig om inspiratie/ideeen te vinden voor een mooi baanplan. Helaas laten de ideeen mij nog in de steek.  :?

Verwijzingen naar idee zijn welkom :D
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Het is bijna zo ver, 4 sept krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis :). De planning is om per december erin te zitten. Dit houd in dat we flink aan de bak moeten. Alles boven en beneden moet opnieuw gestuct en getext worden. Dit besteed ik uit want dat is toch een vak apart. Het grote raamkozijn achter gaat eruit en komt een schuifpui in. Beneden een komt een massief houten vloer in die ik zelf ga leggen.
Nieuwe keuken ga ik ook zelf zetten. Voordeel is dat mijn neef een zaak heeft in exclusieve keukens :P. Dan nog het toilet volledig vernieuwen waarvan ik het tegelen uit handen geef. Tegelen is ook niet echt mijn ding. Verder zijn in alle ruimtes de lichtschakelaars trekschakelaars in het plafond en ga deze allemaal verplaatsen naar de gebruikelijke plaats in de muur. Nu toch alles gestuct gaat worden ook maar gelijk de nodige extra leidingen leggen, zoals stopcontacten en data aansluitingen om zo min mogelijk via WiFi te kunnen werken.
Ook gelijk vanuit de meterkast naar zolder diverse leidingen leggen zodat bijv. zonnepanelen geïnstalleerd kunnen worden. De meterkast gaat ook vervangen worden voor een moderne met automaten ipv stoppen.
Zodra dit gedaan is gaan we oververhuizen en dat zal dus per december zijn. Al met al dus een drukke tijd voor de boeg :D. Hopelijk gaan we dit halen.
Volgendjaar mei staat er ook nog een flink klusje te wachten en dat is het vervangen van de badkamer. Als de badkamer gedaan is mag ik van de baas met de zolder gaan beginnen :P. Ik verwacht dan ook dat de treinspullen in het volgende najaar uit de dozen zullen gaan komen. Kan niet wachten :D.
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Pffffff, zeker drukke tijd. Gelukkig, dat je een goed paar rechterhanden hebt. :D . Succes met het plannen maken en plannen.
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
-Barry:
Veel suc6 met de verbouwing en de verhuis,  :thumbup:
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Hi Barry

Ook vanuit hier een suc6 met jullie verhuizing en de verbouwing.
We zien je hier wel weer verschijnen.

groet
Harald
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Heel veel suc6 Barry.

Mvg: Alex
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Hallo Barry,

Dat zijn heel wat klussen in huis, veel succes er mee.

GR.
Piwie.
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Hi Barry,

Stof maar even eraf, hoe gaat het daar ?
Vast nog aan het verbouwen en schilderen ?

groet
Harald
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Hi Harald,

We zijn de puntjes nog op de i aan het zetten. Hier en daar nog wat schilderwerk, plintje zetten en dat soort dingen.
De planning is wat uitgelopen omdat ik buiten onze nieuwe badkamer ook nog de keuken en badkamer bij mijn schoonouders heb vervangen.
Ik hoop in maart met de zolder te gaan beginnen. Ook dat wordt nog een flinke klus.
Tussendoor in de vrije uurtjes ben ik wel met wintrack bezig geweest, maar elk ontwerp eindigd halverwege weer in de prullenbak. Het wil me niet lukken om een leuk baanplan te creeeren.
Maar goed we blijven proberen.

Hopelijk kan ik hier in maart de voortgang van de zolder presenteren.
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Hi Bary,

Mooi dat de verbouwingen goed gaan.
Wat betreft de hobby doe rustig aan, we wachten gewoon op berichten en foto's.

groet
Harald
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Hier alvast de indeling van de zolder.
De rode lijn is een muur die weg gaat en de deur naar deze kamer vervalt ook. De deur zat waar het bureau staat.
Gezien de indeling zien jullie ook dat ik met de rest van het gezin rekening moet houden, anders had ik een flink grote baan kunnen bouwen :D.

Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Hoi Barry,

Misschien een gekke vraag. Maar wat doet die spoelbak daar? En als ik zo naar de afmetingen van de treintafel kijk, dan mogen daar wel aardig wat wielen onder. Ik weet niet of dat zo handig is.

mvg
Jurrien
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Die spoelbak zat daar al en zit verder ook niet in de weg. Ook handig tijdens het hobbyen. Hoef ik niet naar beneden om mijn handen te wassen of als je water nodig hebt :D

Voor wbt de wielen, dit heb ik nu in mijn hoofd maar misschien ook geen wielen. Leek me wel handig als ik de baan kan verplaatsen voor de bereikbaarheid.
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Hoi Barry.
Fijn om te lezen dat de verbouwingen bijna achter de rug zijn en dat je binnenkort kan beginnen met de zolder.
Er zullen vast nog wel wat klusjes tussendoor komen maar de plannen zijn er dus nu nog "even" waarmaken! :D

Veel plezier en succes met plannen en bouwen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Hi Barry,

Dat is toch een mooie ruimte, scheelt niet zoveel met hier.


groet
Harald
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Dat is ook zo. Met 2x 4 meter moet ik toch een leuke baan kunnen bouwen.
Nu alleen nog een goed plan verzinnen. Ben al een jaartje bezig met tekenen, maar wil nog niet echt lukken. Mocht ik iets hebben wat ik de juiste richting komt dan post ik het wel.
Zal dan wel de nodige tips en opmerkingen krijgen ;)
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Ziet er prima uit, Barry  :thumbup:

Fijne ruimte met meteen plaats om te relaxen  :P
Bureautje aan het raam ?
Met een slimme en degelijke constructie en zes grote draaibare wielen moet zo'n treintafel makkelijk verrijdbaar te maken zijn.

Grtz Tony
Re: Barry's baantje: Huis gekocht, tijd voor nieuwe plannen.
Mooie ruimte. Wellicht kan het huidige station van Eindhoven als inspiratiebron gebruiken omdat jezelf ook in Eindhoven woont.

Zelf wil ik op een dag nog eens station Eindhoven in 1:87 gaan bouwen.
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is eindelijk begonnen...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is eindelijk begonnen...
Eindelijk mag en kan ik gaan starten met de zolderverbouwing. De twee grootste kamers worden bij elkaar gevoegd.
De tussenmuur is er al uitgesloopt zodat ik al een beter beeld krijg van de beschikbare ruimte die vrij komt.
Plafond en ander beplating ook verwijderd want dat was van slecht materiaal gemaakt.

Ik denk dat het gezien het vele werk wat erin gaat zitten dat de baanbouw nog even op zich laat wachten. Maar goed, ik ben allang blij
dat ik nu eindelijk na jaren wachten wel een mooie ruimte ter beschikking heb. :D





Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Daar is nog genoeg te doen.
Maar wel lekker om nu te beginnen aan de ruimte voor de baan.
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Hi Barry,

Lijkt op onze zolder van jaren geleden, nog wel ff werk maar het wordt een ruime mooie zolder zo te zien.

groet
Harald
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Voldoende ruimte om iets moois te maken. Deze foto's zijn leuk om ook na een jaar nog eens naar terug te kijken. Je zal dan echt goed de verandering kunnen zien.
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Daar is nog veel werk te verrichten maar dan heb je ook een mooie grote ruimte.

Gr.
Piwie
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Er is nog idd veel werk te doen, maar dat houd je van de straat hè.

Morgenavond gezellig bezoekje doen bij modelspoorclub Bergen op Zoom. Stond al lang in de planning maar kwam er niet van.
Re: Barry's baantje: Zolderverbouwing is begonnen...
Leuk om dit vanaf het begin te volgen. Een treinenkamer in wording. Die slaapbank, salontafel en TV kunnen trouwens best in het CV-hok :). De tafel op wielen moet wel te doen zijn maar vereist wel een goede constructie. Zo'n tafel gaat best wat wegen. Anders misschien toch de tafel iets van de muur af houden en het bureau dwars zetten?