William,
1. Meten tussen de motoraansluitingen en het chassis. Dus, één meetpen op de motoraansluiting en de andere op een blanke plek op het chassis. Grote kans dat er één aan het chassis zit.
2. Nee, bij analoge loks is dat juist handig, omdat ook de wielen van één zijde met dat zelfde chassis contact maken, scheelt weer een draadje en wat contactveren.
3. Dat kan wat lastiger zijn, kijk of de motor zit vastgeschroefd aan het chassis, en of dat bevestigingspunt ook contact maakt met één van de motor aansluitingen. Als dat het geval is, kan je proberen de motoraansluiting van het bevestigingspunt te isoleren (bv Flm rond motoren wordt via het motorschild waar de borstels in zitten ook contact gemaakt met het chassis door een schroef, dat is vaak te isoleren door wat slijpwerk door de printbanen, maar soms is ene nieuw schild nodig), of anders een isolatiebusje plaatsen tussen de schroef en het motorhuis. Soms heb je bv isolatietape nodig om het huis van het chassis te isoleren, er zijn nogal wat mogelijkheden. Eén troost, ik heb al heel wat omgebouwd, en het is (electrisch) altijd gelukt.
Walter