Goedemiddag allen,
Bedankt voor de complimenten, dat streelt mijn ego natuurlijk enorm!
Altijd fijn te horen dat andere mensen het ook mooi vinden. Geordend werken, of ?Lean? zoals dat tegenwoordig in mooie vaktaal heet, zit bij mij gewoon in mijn genen. Soms heel fijn maar vaak maak ik het mezelf daar ook knap moeilijk mee! Misschien doet goed voorbeeld goed volgen!
Jorg: voor het elektrisch storing zoeken heb ik zelfs elk draadje, decoder, aansluitpunt, terugmelder, relais of sein in een schema staan! (vinden de meeste mensen overbodig maar het is voor mij gewoon onderdeel van de hobby) Ik kan dus inderdaad alles snel terug vinden.
Tony: toch nog een klein stukje proza gefabriceerd.
Erik: de ?minder mooie? voeten van deze seinen worden dan inderdaad onzichtbaar. Ik ben nog wel van plan een soort fundering van ?beton? of iets dergelijks te maken zodat dit als kapje over de voet heen valt. Dan past het volgens mij nog beter in het landschap.
Jan Willem: polariseren van de wisseltong is voor mij geen issue maar het rijden over wissels die in de juiste stand staan is inderdaad veel rustiger.
Ik ben verder gegaan met het puzzelen van de brug. Ik heb het een aantal keren opnieuw uitgetekend en ben aan het schuiven geweest met rest stukjes gips die niet goed genoeg waren om in de tunnels te worden gebruikt. Uiteindelijk ben ik wel tevreden met het resultaat. In eerste instantie schrok ik wel van de afmetingen van de pijlervoeten maar als ik het in de praktijk zie kan het volgens mij best wel.
Een probleem bij het bepalen van de maten is de niet zo erg grote totale beschikbare hoogte van de brug, en ik wil in het toekomstige riviertje of meertje ook nog een klein beetje de illusie van diepte kunnen realiseren. Ook moeten de bovenleidingsmasten boven een pijler komen te staan, en het aantal bogen het liefst een oneven aantal.
Ik denk dat ik hier wel mee aan de slag kan.
Ps.: het betere uitknipwerk heb ik uitbesteed aan mijn vrouw. (dat moest ik niet vergeten te vermelden
)