Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedendag allen,

Dirk: het blijkt zoiets als Brücken-Schutzgitter te worden genoemd. Die kon ik ook niet bedenken! 8o

Wico: als zoiets simpels als een paar kleine autootjes al zoveel sfeer geven dan beloofd dat nog wat te worden als er meer groen en nog meer details bijkomen! Ik kan haast niet wachten maar er moet nog zoveel gebeuren....uiteindelijk komt het zeker goed. :D

Tom: Weinert is inderdaad de eerste waar ik ook aan dacht maar daar kan ik ze helaas niet vinden. (of ik kijk niet goed..) Het spatdeksel is een goed idee, daar ga ik eens naar kijken. Goedkoop en vele meters H0 gaas! Bedankt voor het aanbod maar aangezien ik ook nog een keer zoiets als een gaashek wil maken kan ik wel wat meer gebruiken! :thumbup:

Henk: Horrengaas heb ik ook naar gekeken maar dat wordt voor zo'n stukje erg grof. Toch nog niet verworpen, gewoon eens kijken hoe het gaat. :D

Michel: of dat gaas wat is voor deze toepassing weet ik nog niet maar ik ga wel eens bij een vestiging van die winkel kijken, die hebben leuke dingen voor onze hobby. Bedankt voor de tip! :)

Ralf: Dat is wel een geweldig mooie uitvoering! Zou ik graag hebben maar aangezien ik er dan twee nodig ben wordt dit wel een heel erg kostbaar grapje. Het zal zeker in mijn achterhoofd rond blijven spoken........... :-(

Pierre: Die had ik al eens ergens gezien maar ik wist niet meer waar. Zeer waarschijnlijk ergens in een modelspoorblad. De fabrikant heeft die blijkbaar niet meer in z'n assortiment. Ik heb wel een internetwinkel gevonden maar dan wordt door de verzendkosten de prijs het drievoudige van de winkelprijs. Dat gaat me te ver. Bedankt voor de tip. >:-D

Nou, reacties genoeg om uit te zoeken. Weer nieuwe internetsites die ik niet kende. Ongelofelijk hoeveel er wel niet is te krijgen....
Ik ga toch maar eens kijken naar zo'n spatdeksel en dan proberen de Mehbu versie na te maken. Dat wordt nog priegelwerk maar we zien vanzelf of het iets wordt!

Wordt dus wel weer vervolgd.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Denk dat de Ikea spatdeksels binnenkort uitverkocht zijn. De directie gaat vast een bloemetje naar Tom sturen :D
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ha Bert,

Ja, dat heeft Tom wel verdient.

Maar ik ga waarschijnlijk toch naar een concurrent. (die bruin/oranje huishoud/keukenspullen winkel) Daar hebben ze die ook; weliswaar iets kleiner, iets duurder maar daar kom ik regelmatig vlakbij en voor de afhaal Zweed moet ik een eind rijden. O:-D

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

Ik mocht (moest) vanmorgen mee voor de wekelijkse boodschappen. Dat moet trouwens elke vrijdag maar ik had voor mezelf ook natuurlijk iets belangrijks nodig; een spatscherm! Nou, die is binnen en vanmiddag maar eens aan het fröbelen gegaan. Ik dacht dat ik meer H-profielen (2x2 mm) had maar er was nog maar een klein stukje over, net genoeg voor één exemplaar. Eerst dacht ik nog even dat het misschien te grof was maar mijn ogen en vingers vonden het eigenlijk al te klein.... 8o :-(

Deze was eigenlijk niet helemaal naar mijn zin, niet haaks genoeg en zo, maar zoals het er nu op de foto's uitziet valt het nog wel mee dus ga ik hier mee verder. Dus nog weer H-profielen kopen en dan kan ik hier mee verder.

Ook nog weer puzzelen met de betonnen steunmuren aan de binnenkant van de bocht van het spoor. (de CS II kant)

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ziet er goed uit :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Daar is zo toch niets mis mee ? De verhouding tussen het materiaal en de openingen is misschien niet zoals in het grootbedrijf, maar het is m.i. een prima scherm
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ach Marcel, je kan op heel veel modelbouw materialen een ton aan kritiek kwijt. Waar het eigenlijk om draait is wat je er zelf uiteindelijk van maakt en of dat naar je zin is. Zo ook bij dit scherm. Het is niet helemaal getrouw de werkelijkheid maar dat zijn zoveel dingen niet. Uiteindelijk ziet het er heel aannemelijk uit en iedereen weet meteen wat het voor moet stellen. Dat zijn de belangrijke dingen. Ga zo lekker door.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allen,

Dat is inderdaad zo. Modelbouw is heel vaak concessies doen aan de mogelijkheden die er wél zijn. Bij de tips die voor het beschermrooster zijn gegeven zitten hele mooie gedetailleerde mogelijkheden. Toch wil ik dit zelf maken en het gaat vaak om de illusie van het geheel. Als ik dat bekijk, en ook op de laatste foto van reactie #1504, vindt ik het allemaal best heel geloofwaardig over komen, zeker als ik dan in mijn hoofd het beeld zie van de brug als deze af zou zijn. De glans van het rooster moet weg zijn als er een kleurtje op zit, en op de foto is het rooster misschien wat grof, in het echt zie je dat niet zo duidelijk.

Ik ben met de steunmuren bezig maar dat is nog een grotere uitdaging dan ik dacht, veel schuine zijkanten in verschillende rare hoeken. Soms maak ik het mezelf waarschijnlijk onnodig moeilijk.... :O

Ik ben zelf ook benieuwd wat het wordt! :D

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat

:roll: Dat jezelf soms onnodig moeilijk maken is misschien niet altijd handig maar geeft ook weer extra voldoening als het resultaat geslaagd is. :)
En jezelf blijven voorhouden dat je het kan, dan komt het meestal goed.
En zo niet dan doe je nog een poging, uiteindelijk wordt het vast wel wat. O:-D

Dirk-Jan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Als er op je valscherm straks nog een likje verf zit, is het helemaal af, Marcel  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen Digitale Modelspoorvrienden,

DJ: Zeker, het is niet altijd handig maar de mate van trots groeit recht evenredig met het eindresultaat! Vaak komt het in één keer goed maar ook hier zijn er wel eens pogingen in de container verdwenen en werden de 3-rail volgers pas geïnformeerd na het gereedkomen van een eindproduct wat wél acceptabel was! B)

Tony: Dat denk ik ook; als het een kleurtje heeft dan gaat het pas echt leven! Overigens denk ik bij een "valscherm" meer aan een "anti-dood-val-doekje" wat vaak gebruikt wordt als iemand tijdens de vlucht een vliegtuig wil verlaten... Heb ik zelf ook ervaring mee (van heel erg vroeger.....), en dat is ondanks opmerkingen van collega's in mijn bedrijf dat ze niet begrijpen waarom iemand uit een goed vliegtuig zou springen, goed uit te leggen als je sommige vliegtuigmonteurs kent! >:-D

Nou, de steunmuren zitten vast aan de brug en zitten in de basis betonkleur. Uiteraard plaatjes om de stapjes te kunnen volgen. Volgende stap is beschermrekjes fröbelen, en daarna kan er verder worden geschilderd. Vandaag gaat er weinig meer van gebeuren, eerst genieten van het mooie weer en aan het eind van de middag moet er een stuk koe op een houtskool vuurtje. Vaste prik is dat zodra er een vlammetje in de kolen flakkert tijdens het opstoken, dat er dan ook een lekker fris potje kantelbier mag worden genuttigd! :thumbup:


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Happy Mhoe op de BBQ :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Fraaie vooruitgang Marcel!
Geniet van de bbcue, ik steek hem vanmiddag ook aan.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ha, dat zijn mooie steunmuurtjes geworden Marcel, lekker strak in de lak.

Apropos, In de babbelkoe houtskool mogen geen vlammetjes flakkeren, het moet mooi gelijkmatig gloeien. Trouwens mag je er ook niets in flikkeren. Alleen er op.  O:-D
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie update weer Marcel  :thumbup:
Een prachtig doorkijkje onder de brug door, de kleur van je ballast vind ik geweldig.

Ook hier gisteren de BBQ aangehad, en omdat het vandaag vaderdag is gaat hij weer aan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allen,

De BBQ is alweer even geleden maar die is prima gelukt, moeten we snel nog maar weer eens doen! Jawel, de kooltjes moeten gloeien maar als eerste moet er toch echt een vlammetje in.

Eigenlijk is het absoluut geen modelspoorweer op zolder maar toch maar eventjes aan het klungelen geweest met XPS. Lekker rotzooi maken! :P En daarna weer opruimen... :?

De vorderingen zijn niet geweldig groot maar wel weer vastgelegd op beeld, dus gewoon om dit even met jullie te delen!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

De plaatjes roepen al weer nieuwsgierigheid op naar het vervolg :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Het is zeker geen modelspoor weer Marcel maar zo af en toe even naar de baan is wel een leuke afwisseling.

Zelf doe ik ook niet veel, mijn nieuwste aanwinsten van de afgelopen beurs moeten nog op de foto en in mijn exell bestand gezet worden  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo iedereen,

Wico: Ik ben net als jou zeer nieuwsgierig naar het vervolg. Ik heb wel ideeën, een heel mooi plaatje in mijn hoofd waar ik bij weg kan dromen maar er moet nog enorm veel gebeuren. Ook ik heb wel eens iets van: het is een hobby, het gaat om het bouwen.... Maar het duurt allemaal wel erg lang! :-(

Peter: Een echte zomerstop heb ik ook niet maar het is stiekem toch meer een winterhobby. Maar foto's maken en alles goed vastleggen op de computer kan met dit weer natuurlijk prima!  O:-D

Het landschap begint al behoorlijk dicht te worden maar alles ligt nog wel los. Er moet nog veel worden geplakt en afgewerkt maar dat kan pas in een veel later stadium. Heel het stationsdeel Friedrichshöhe en het BW (en ook nog een schaduwstation) is nu nog maar aangesloten met drie tijdelijke aansluitingen en wonder boven wonder werkt dat prima. Dat moet er allemaal nog af en definitief worden aangesloten. Het idee is dat als die delen weer teruggaan op de baan en vast liggen dat het landschap heel erg snel gaat omdat alles al is voorbereid.....

Tot zover de theorie!  B)

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Kijk met veel bewondering naar jouw baan Marcel!
Begin zelf steeds meer te begrijpen dat het veel tijd kost...Jou inhalen zal voorlopig niet gebeuren
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Hoe herkenbaar: grote baan, grootse plannen en in je hoofd een fantasie hoe mooi het allemaal wordt. Zelf ben ik in 2018 begonnen met de bouw van mijn baan en tot nu toe is slechts circa 20% van de scenery klaar. Mijn advies: geniet van de tussenresultaten die je bereikt (en laat ons vooral meegenieten) en tussendoor regelmatig de treinen even hun rondjes laten rijden :P. Ik merk dat de reacties op het forum vaak ook weer een stimulans leveren om de draad weer (verder) op te pakken.

Het is als eens vaker genoemd, maar nu kan je het nog makkelijk aanpassen. Je laat je heuvels in XPS direct aansluiten op de bergen in de achtergrond. Die achtergrond ligt optisch echter een stuk verder weg in de diepte. Door je XPS heuvels vrij te leggen (aan de achterkant dus iets naar beneden laten weglopen) komen die los van de achtergrond, waardoor je veel meer dieptewerking krijgt. Een foto ter illustratie en wellicht inspiratie bijgevoegd.

Groeten,
Wico 
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
En nog een keer........

Bert: Dank! Ja, wat halen we ons op de hals met zo'n hobby. ;) Jij gaat trouwens wel razend snel dus het zou kunnen dat je mij voorbij gaat!

Wico: Jouw foto is inderdaad een soort modelspoordersdroom! >:-D Ach, je moet weten waar je heen wilt en dan maar hopen dat je er een beetje bij in de buurt komt. Daarvoor doen we het. De berg overgangen aan de rand is een discussie die vaker loopt:

CiteerJa, afstand houden van de baan met de achtergrond, of aflopen naar beneden vlak voor de achtergrond wordt vaak aangegeven. Ik ben daar ook mee aan het stoeien geweest maar dan leek het nergens naar; kieren op de rand, dat was absoluut niet mooi. Als ik kijk naar het deel van Bhf Güglingen dan denk ik dat de overgang van baan naar achtergrond toch prima is gelukt ondanks dat het helemaal tegen de achtergrond aankomt. Bijkomend voordeel: de schaduwstations/sporen van de baan zijn dan volledig stofdicht!  :D

Ik vind de overgangen nij mij prima gelukt dus ze komen gewoon tot aan de achtergrond!  :-* Bergovergang BDS
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: narwal op zondag 03 juli 2022, 14:24:08

Bert: Dank! Ja, wat halen we ons op de hals met zo'n hobby. ;) Jij gaat trouwens wel razend snel dus het zou kunnen dat je mij voorbij gaat!
We spelen vals, 2 bouwers:) maar het lijkt een beetje stil te liggen hier. Rutger is aan het testen met Traincontroller en zijn Ecos. Ik ga een paar weken op vakantie en dan weken klussen bij Rutgers tweelingbroer, huis gekocht, eindelijk:)
Na de herfst weer gasgeven :?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Met al dat wit lijkt het wel alsof je je baan winterklaar gemaakt hebt, Marcel !
En met het warme weer op komst gaat het ook iets die richting op  :D
Maar met wat fantasie en voorstellingsvermogen zie ik een heel fraaie baan ontstaan  O:-D

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag allen,

Bert: Het kan inderdaad wel handig zijn om met z'n tweeën te bouwen. Theoretisch gaat het dan dubbel zo snel! Maar als het dan weer stil ligt omdat er klussen elders moeten worden uitgevoerd dan ligt het helemaal stil. (hoewel, dan kan Rutger mooi alleen verder zodat je straks aangenaam verrast wordt door allerlei digitale ideeën, elektronica en software kunstjes) :P

Tony: Ik ben altijd al klaar met winter, al die sneeuw, nattigheid en anderszins Nederlands winterweer hoeft van mij niet zo nodig. Ik hou meer van groen en warmer weer. Mijn baan gaat dus uiteindelijk niet worden verpest met sneeuw! Toch gaat het straks (ooit eens) tijdelijk nog witter worden als er weer wordt gekliederd met sculptamold en goedkope witte acrylverf op de nieuwste landschapsbouwsels. O:-D

De beschermroosters voor de veiligheid van spoorbruggenspringers om te voorkomen dat ze met allerlei gebroken ledematen ook nog worden geëlektrocuteerd zijn in elkaar geplakt en voor de eerste keer in een kleurtje gezet. Daarna gaatjes geboord in de brug om te zien of het allemaal een beetje lijkt op mijn ideeën. Ik ben wel tevreden. Ik denk dat als alles in de uiteindelijke kleuren staat en enigszins is verouderd dat het dan realistisch genoeg overkomt. Kortom, nog niet klaar maar het begint er in ieder geval een beetje op te lijken.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Die roosters zien er toch prima uit, zeker nu ze een kleurtje hebben gekregen.
100% veiligheid voor Preiservolk die denken dat de hoogspanning wel zal meevallen.  :)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi hoor Marcel. :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Deze mooie roosters zijn weer de details die een baan maken Marcel. :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: iTom op zondag 10 juli 2022, 13:26:53
Die roosters zien er toch prima uit, zeker nu ze een kleurtje hebben gekregen.
100% veiligheid voor Preiservolk die denken dat de hoogspanning wel zal meevallen.  :)
Preiservolk bestaat uit 100% isolatiemateriaal (behalve dan de stationschef met zijn zilveren knopen ;)) dus daar zou ik me maar niet druk over maken.
Desalniettemin wel erg mooie en geloofwaardige roosters zo; voegen écht iets toe aan het geheel!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie roosters Marcel!  :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi geworden die roosters Marcel!
Had even twijfels maar de kleur maakt het verschil!

Groetn uut la Douce xxx
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
En deel twee van vandaag,

Dank voor de bijval! :thumbup:

Ik vind ook dat de roosters iets toevoegen aan het geheel van de brug. Mede hierdoor lijkt er ook echts iets te staan. En inderdaad de kunststof Preisertjes en soortgenoten zullen echt niet worden geroosterd. (de bovenleiding is nep, geen stroom en spanning te ontdekken, het is alleen aanwezig in het zichtbare deel) Dus deze roosters zijn eigenlijk absoluut overbodig! :D

Vanmiddag maar eens aan het vervuilen geweest van de brug. Het is aardig donker geworden maar ik moet wel in mijn achterhoofd houden dat er "straks" ook fris groen gras en mooie groene struiken en misschien wel bloemen in de buurt staan zodat de donkere kleur zeer waarschijnlijk wordt verzacht door vriendelijker kleuren. Ook in het echt zijn er meer dan genoeg bouwsels te vinden die niet in de architectuur top 10 terecht komen.

Gewoon eens aanzien en afwachten wat ik er later van vindt.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat ziet er patent uit. Die brug is zo weggelopen uit de werkelijkheid en op jouw baan terechtgekomen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2020

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Klasse!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Dat verweren van de brug is prima gelukt (die roosters ook trouwens)  en ik denk zeker dat de wat donkerder achtergrond er voor zorgt dat het groen etc. er straks meer uit springt. Die combinatie gaat prima werken :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ziet er goed en heel geloofwaardig uit, Marcel  :thumbup:
Met winterklaar bedoelde ik eigenlijk, dat je baan met al dat witte schuim startklaar is voor het komende knutsel-bouw-seizoen  :P

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel, dat verweren is iets noodzakelijks als je geen plastieken landschap wil en je leert het al doende. In Marceltal ben ik daar ook mee begonnen en oefening baart kunst, kijk maar naar Tom die de werkelijkheid benadert.

Gewoon verder doen en ervan genieten is de boodschap.

Luc
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond modelspoorbaanvrienden,

Henk & Pierre: Dank! :thumbup:

Wico: Dank, ik denk (hoop) dat je gelijk krijgt! O:-D

Tony: Ja, zo gezien heb je gelijk. Ik weet nog niet hoe snel het allemaal gaat maar komende winter kan ik goed verder! :D

Luc: Ik heb eigenlijk zo goed als alles geschilderd voordat het op de baan komt want ik vind die plasticglans verschrikkelijk lelijk. Vervuilen is nog een stapje verder en kijk ook met verwondering naar iTom. Dan lijkt het zo eenvoudig maar dat is maar schijn. Ervaring, daar draait het om, maar dat moet ik nog opbouwen. (zie trouwens de foto's hieronder voor een eerste poedertjes vervuiling)

Nou, de brug is zo te horen goedgekeurd. Zelf ben ik de hele week nog aan het twijfelen geweest of ik niet opnieuw moest gaan schilderen en daarna in een wat lichtere vervuiling proberen te voorzien. Ik laat het echter nu zoals het is. Het ziet er inderdaad wel realistisch uit al is het voor het tijdperk waar deze eigenlijk staat misschien net iets te heftig. Toch denk ik dat door het toevoegen van wat subtiele details en later een vriendelijk groene omgeving het best heel goed past.

Op de roosters ook nog een waarschuwingsbord aangebracht dat hoge spanning gevaarlijk is. Nou, als je dat kunt lezen ben je daar al achter gekomen en doet die waarschuwing er niet echt meer toe! 8o

Nu nog een keer de rest afmaken.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie details Marcel, ik zou ze zo laten ze zien er schitterend uit  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel, heel subtiel verweerd, precies goed zo en waarschuwingsbordje zelfs nog leesbaar voor een 75plusser.
Top gedaan man.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat Ik ben het helemaal met Tom eens, Marcel !
Ziet er perfect uit  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond iedereen,

Einte: Bedankt! Ik denk ook dat details, als zijn ze nog zo klein, net iets meer de indruk geven van een eigen realiteit. Daarvoor hoeft het niet eens exact hetzelfde te zijn als "in het echt". Dat maken onze hersens er wel van en daar trappen we automatisch in! >:-D

Tom: Dank aan de meester! Ik was zelf ook zeer verbaast hoe deze 2 mm witte styreen H balkjes, 1 mm messingstaaf en het spatrooster (nogmaals dank voor de tip) op de detailfoto echt enorm lijkt op een metalen rooster waarvan de randen door weer en wind onder de verf zijn gaan corroderen. Dat heb ik proberen te benaderen door de groene verf tamponerend op te brengen. Na de donker bruine panzer verf en veroudering met de poedertjes lijkt het echt echt! :O

Tony: Ook dank! We zijn het helemaal met elkaar eens! :thumbup:

De weg is nu ook op kleur, de trottoirs zijn er op gelijmd, de hekjes zijn matzwart gespoten en ook vastgeplakt. De weg ligt er nog los op, die kan ik pas vastlijmen als de brug ook definitief ligt. Dat komt dus ooit nog .........

Ik blijf steeds nog twijfelen over de kleur van de brug, loop ik naar boven en zie het eens aan en dan ben ik er wel weer tevreden mee. Ach, zolang het nog niet vastzit kan ik het eventueel nog over doen. (en als het vast zit niet meer)

Toch verklaar ik de brug voor geopend! (het is eigenlijk meer een luchtbrug, de gebruikers donderen er aan beide kanten zo vanaf...) :P


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Een zeer geslaagd geheel (al is het dan nog niet helemaal af). Gezien je twijfel verwacht ik in de toekomst nog wel een lichtere beton variant ;). Ik denk niet nodig want dit viaduct ligt er al decennia en is door weer en wind inmiddels grauwer en donkerder geworden. Heel geloofwaardig dus, zeker in combinatie met die prachtig verweerde roosters.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allen,

Wico: Dank! Je kan zomaar gelijk krijgen, of misschien toch niet! Totdat de brug wordt vastgelijmd is alles nog mogelijk! >:-D

Ik ben niet helemaal gestructureerd aan het bouwen, ik heb op dit moment wel enige zin, maar eigenlijk is het op zolder te warm. Er komt ook nog een keer een vakantie aan dus is het beginnen met de grotere dingen die nu moeten gaan gebeuren niet echt zinvol.

Het lijkt wel enigszins op uitstelgedrag dus om ook nog iets zinvols te doen heb ik weer wat nieuws bedacht. De standaard oudere Märklin seinen langs het dubbelsporig traject mogen wel een beetje meer uitstraling krijgen. Hiervoor heb ik bedacht dat er seinborden op moeten komen, op de hoofdseinen zo'n wit-rood-wit plaat en een seinnummer. De voorseinen het bekende witte rechthoekige bord met zwarte randen en een kruis. Dan kunnen er gelijk een schakelkast (misschien met veiligheidshekje) en een indusi-magneet met daarbij de bekende aansluitkastjes met de gele bovenkant. Alles, behalve de kastjes, zelfbouw dus aan de nauwkeurigheid is dat wel te zien. Als het een kleurtje heeft en op de baan staat valt dat allemaal hopelijk heel erg mee. Zoals eerder gezegd: het gaat om het totaal plaatje. Mocht het straks niet echt mooi worden dan kan ik ze altijd nog kopen.... B)

Ik heb nog geen mooie snijtafel zoals iTom aangaf, dus tot ik zoiets heb is het een beetje improviseren met schuifmaat, liniaal en klemmen. Gaat best nog wel aardig.

Als slot een eerste oogst aan takjes, stammetjes en andere rotzooi uit eigen tuin. Is nu lekker gedroogd en ligt klaar in een bakje om in de toekomst onderdeel te worden van de bodembedekking in BDS.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ook het gepiel op de vierkante centimeter gaat je goed af Marcel. :thumbup:
Mooie details die je baan nog mooier en sfeervoller maken.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Prima priegelwerk, Marcel  :thumbup:
Je tuinafval natuurlijk basismateriaal 2 minuten in de magnetron en alle larven/eitjes minibeestjes zijn rip  :P (is Tony's tip)

Grtz !
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel, ik moest even wat pagina's terug om alles te bekijken (tijdje niet op het forum geweest), maar wat een prachtwerk allemaal. Vol details, de brug en tunnel echt heel erg mooi gedaan!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond iedereen,

Wico: Je hebt gelijk gekregen, de brug is een tintje lichter en minder groen geworden! O:-D

Mies: dat was nog erger, het was zelfs pielen op de vierkante millimeter! En dat valt nog niet mee! 8o

Tony: wees gerust, ik heb het tuinafval netjes gemagnetreerd (nieuwe werkwoord) want het leven op mijn baan mag alleen maar zitten in het rijdend materiaal! Pas na deze behandeling mag dit afval zich de naam aanmeten van basismateriaal voor de modelspoorbaan! >:-D

Silco: Bedankt! Ik doe mijn best om er wat moois van te maken. :thumbup:

Het is weer een tijd geleden dat ik op het forum ben geweest, maar ik zie dat daar in die tijd genoeg is gebeurd. Eerst natuurlijk lekker op vakantie geweest. Daarna moest er thuis weer het een en ander gebeuren en dat gaat dan natuurlijk voor. Toen ik wel tijd had was het op zolder nog veel te warm, zelfs bij alleen rijden brak het zweet me aan alle kanten uit, dus verder bouwen zat er niet in.

Nu ben ik toch weer begonnen. De xps delen die straks het landschap moeten vormen waren al een heel stuk klaar. Het werd dus tijd om dat eens definitief vast te lijmen. Dat kost stiekem best veel tijd maar een groot deel zit nu vast. Het plan voor nu is om de landschapsdelen vanaf de rand van de baan naar binnen toe af te werken. Dat zou betekenen dat dan het dubbelspoor gedeelte en het landschap tot het enkelspoor deel grotendeels klaar zou zijn. De rest kan pas als Bhf Friedrichshöhe en het BW naast de baan elektrisch worden afgewerkt en weer op hun plekje liggen. Pas daarna kan de rest van het landschap.

De brug die over het dubbelspoor bij de CSII ligt heb ik toch nog een tintje lichter gemaakt. Ik vond het toch te donker en vooral te groenig. Nu is die klaar, en ik ben tevreden. Ik heb het deel onder die brug vast geballast want als de brug vastzit dan kom je daar slecht bij. Het ligt nu nog te drogen, daarna kunnen de schroefjes uit de rails en kan de brug worden vastgelijmd en is het echt af.

Ook de muur bij het tunnelportaal zit er op. Geeft ook meteen een ander beeld. Het op kleur brengen doe ik pas als de rest ook zover is, dan kan alles in één keer.
Het volgende wordt kliederen met sculptamold en het aanbrengen van rotsen. Dat wordt weer een klusje waarvan het resultaat nog niet volledig op voorhand bekend is. Ja, in mijn hoofd wel, maar ik zie straks vanzelf wel wat het gaat worden.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

I rest my case ... :D. Mooie vorderingen en plannen voor het vervolg :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie vorderingen Marcel!!
Je loopt fors op ons uit, zit zelf nog volop in de verbouwing tot vast wel eind van het jaar, Witmoos moet wachten.....