Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond mede-hobbyisten,

Nou: één ding is mij nu wel duidelijk geworden. Ik hoef hier op het Forum niemand te vragen om me te helpen op te ruimen! Ik kan dat beter! >:-D

Tom begreep het nog enigszins maar ook hij zag niet dat de onderste laag van de bult gereedschap aan het "proefliggen" was om te zien hoeveel ruimte het nodig heeft en waar het op de gereedschapswand allemaal moet komen te hangen.

Einte zag tenminste wel dat ik met al dat gereedschap mooi kan werken aan de baan. (en natuurlijk aan de klusjes die mijn vrouw bedenkt..... O:-D)
De punaises op het schuurblokje doe ik al eeuwen en het werkt geweldig makkelijk.

De trottoirs en de weg zijn in kleur, de putten zijn geplaatst en nu ligt het allemaal een beetje te wachten tot het definitief wordt vastgeplakt. Dat duurt echter nog wel even, er is voor die tijd nog genoeg wat moet gebeuren. Het ziet er al wel heel anders uit maar er moeten nog straatlantaarns komen, een overweg "iets" en natuurlijk nog andere straatinrichting. Als er later ook nog eens groen bij komt dan begint het pas echt te leven. Het is maar goed dat ik zoveel geduld heb.

Nu eens kijken waar ik de komende tijd zin aan heb om deelprojecten voor dit deel van de baan af te maken.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Deksels nog an toe. wat een keurig straatje begint het te worden, strak en goed bedacht met die putdeksels.
Zal straks met de straatverlichting en wat groen zeker weer een juweeltje worden.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Ziet er allemaal weer strak uit. Misschien met een grove (schuur)spons en weinig verf nog wat extra structuur c.q. verwering op het wegdek aanbrengen?

Groeten,
Wico

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Die punaise-truk 👌
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: Wico op vrijdag 12 november 2021, 20:05:21
Ziet er allemaal weer strak uit. Misschien met een grove (schuur)spons en weinig verf nog wat extra structuur c.q. verwering op het wegdek aanbrengen?
:thumbup: En als finale afwerking wat poeders gebruiken.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allen,

Wico & Bas: artistieke vaardigheden zijn bij mij niet echt aangeboren.  O:-D Ik kan kunstjes nadoen maar heb vaak niet echt een goed idee hoe ik daar mee aan de slag moet. Ik ben al blij hoe mijn straatje er nu al uitziet. De putdeksels zijn er al in vastgelijmd, dat is dus bij verdere veroudering een handicap. (lijkt mij...) Ik ben veel te bang dat als ik meer ga doen dat ik het geweldig verknal en deze weg is niet zomaar nog een keer gebouwd. Als jullie een leuk voorbeeld kunnen laten zien, en hoe jullie dat hebben gedaan, dan is dat natuurlijk welkom!

Nog even een klein vervolg op gisteren. Ik wil verder met het deel van de weg aan de rechterkant van de overweg. Ik heb daar een module die is te verwijderen maar die moet nog worden aangepast. Op de ondergrond staat een potloodstreep (onder de toekomstige weg door), daar moet nog een deel van de ondergrond af om er beter tussen te komen. Ik ben minder soepel dan bij de begin van de bouw van deze baan merk ik wel  :?, dus iets meer ruimte is dan wel prettig! Dat wordt dus puzzelen om dit deel een beetje naar mijn zin te maken.

Omdat ik daar toch stond ook even twee plaatjes vanuit een invalshoek waar ik normaal niet "zomaar" kan komen. Geeft meteen een heel ander beeld.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Het is heel simpel: als jij tevreden bent dan kun je rustig achterover leunen en genieten van het resultaat :). Goed bedoelde adviezen zijn leuk, maar jij bepaalt de sfeer en uitvoering! Misschien kun je een klein proefstukje weg maken en daar op oefenen. Zelf moet ik nog beginnen aan de (zelfgeschilderde) wegen dus helaas heb ik geen voorbeeld.  Overigens wordt mijn "creativiteit" ook zwaar gevoed door andermans voorbeelden hoor, daar is niets mis mee :P.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Ik vindt de straat/weg er mooi gelukt.
Het beeld is zeer rustgevend wat het kijken zeer aangenaam maakt en men lang kan geniet van de geplaatste update met de vele details.
Ik zou mij als preisertje zeer gelukkig prijzen als ik in één van de prachtige huisjes zou wonen.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: narwal op zaterdag 13 november 2021, 18:01:26
Goedenavond allen,

Wico & Bas: artistieke vaardigheden zijn bij mij niet echt aangeboren.  O:-D Ik kan kunstjes nadoen maar heb vaak niet echt een goed idee hoe ik daar mee aan de slag moet. Ik ben al blij hoe mijn straatje er nu al uitziet. De putdeksels zijn er al in vastgelijmd, dat is dus bij verdere veroudering een handicap. (lijkt mij...) Ik ben veel te bang dat als ik meer ga doen dat ik het geweldig verknal en deze weg is niet zomaar nog een keer gebouwd. Als jullie een leuk voorbeeld kunnen laten zien, en hoe jullie dat hebben gedaan, dan is dat natuurlijk welkom!
Misschien kun je het uitproberen met een proefstukje.

Ik heb vorig jaar, weliswaar met andere materialen, een stukje weg gemaakt. Misschien kun je hier wat inspiratie uithalen:
https://www.youtube.com/watch?v=Oj8LEg0RhBY&ab_channel=BasjuhsModelRailroad
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen allen,

Wico: je hebt zeker gelijk! Er mag op het straatje best een beetje "leven" komen in de zin van gebruikssporen en lichte vervuiling. Misschien dat ik dat nog doe maar dan moet ik eerst weten hoe. Tot nu toe ben ik er best wel tevreden over en heb ik in mijn hoofd een idee van het plaatje waarin de hele omgeving al is ingevuld. Dan geeft het totaal beeld volgens mij wel een realistisch beeld. (op modelspoor niveau dus geen echte realiteit... ;) ) Van rustig achterover leunen is de komende tijd absoluut nog geen sprake, er moet nog wel enorm veel gebeuren in veel te weinig beschikbare tijd!

Michel: Dank!  :thumbup: Zoals hierboven aangegeven ben ik het wel met jou eens en als dit deel eenmaal een beetje lijkt op wat ik in mijn hoofd heb dan kun je daar leuk wonen en treinen kijken! Door mijn gemaakte foto's kreeg ik nog wel een paar ideeën voor subtiele details om het straks nog wat mooier/realistischer te maken.

Bas: Dat straatje ken ik. Geweldig mooi gemaakt, jouw kanaal stond al in mijn favorieten. :) Deze manier van straatje maken past niet in mijn beeld van mijn baan maar ik heb deze wel in mijn achterhoofd voor eventuele latere zijprojectjes! Dank!


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoera ! Je hebt de straat heelhuids op zijn plek gekregen, Marcel  ;)
U is op de goede weg en de weg naar weer een mooi stukje baan is ook alvast geplaveid  :thumbup:
In de verdere afwerking zullen nog aardig wat heerlijke knutseluurtjes kruipen, maar dan heb je ook wat !


Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: narwal op zondag 14 november 2021, 11:11:39
Bas: Dat straatje ken ik. Geweldig mooi gemaakt, jouw kanaal stond al in mijn favorieten. :) Deze manier van straatje maken past niet in mijn beeld van mijn baan maar ik heb deze wel in mijn achterhoofd voor eventuele latere zijprojectjes! Dank!
Zo was het niet bedoeld dat jij het op deze manier zou doen, maar meer als inspiratie voor het gebruik van kleur met verf en poeders. Dat is ook de reden dat ik aangaf om een proefstuk te maken. De basis heb je al en met een proefstuk kun je lekker experimenteren. Gaat het fout is er geen man overboord. En wil je het niet doen is het natuurlijk ook goed :D

Adviezen mag je naast je neerleggen ;)

Leuk om te lezen dat je mijn kanaal tussen je favorieten hebt gezet :thumbup: :D
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo eenieder,

Tony: Ja, het is gelukt. Voorzichtig neerleggen en dan gaat het prima. Ziet er meteen minder plastic-achtig wit uit! En inderdaad, er is genoeg te knutselen, eigenlijk nog enorm veel! :O

Bas: ik leg het niet naast me neer maar ga het even parkeren! ;)

Vanmorgen driftig aan het nadenken geweest over mijn aanvalsplan! Ik wilde eigenlijk alle losse onderdelen "plaats klaar" hebben voor als de drie delen (schaduwstation Friedrichshöhe-Güglingen, Bhf Friedrichshöhe en het BW) naast de baan zijn aangesloten en daarna definitief terug zijn geplaatst op de onderbouw. Daarna zou dan alles in zeer korte tijd terug kunnen worden gezet en zou alles relatief snel klaar lijken te zijn. Meters maken lijkt het dan....

Na een aantal opties te hebben bekeken kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat ik het me daarmee moeilijker maak dan waarschijnlijk nodig is. Ik ga er komende week nog eens over nadenken maar ik denk dat het slimmer is om nu alles te gaan aansluiten. Daarna kan ik dan de rest ook meteen definitief vastzetten. Gevolg is dan wel dat het rijden even gedaan is en er de komende tijd weinig ruimte is op zolder om m'n kont te keren. :?

Daarom gelijk maar even een kort filmpje van het BW en station Friedrichshöhe. Daarna zal het wel even wat stiller worden....

https://www.youtube.com/watch?v=mylRqFZNg2w


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat Zolang je op de plee je kont nog kunt keren, is er niets aan de hand, Marcel  O:-D
Hooguit is er sprake van wat krapte op het modelbaanfront.................

Komt vast goed allemaal !

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 B) Je bent lekker bezig, de weg maakt het geheel compleet, en hoewel het nog niet klaar is geeft het alvast een goed beeld van het eindresultaat. :thumbup:

Citaat van: narwal op zaterdag 13 november 2021, 18:01:26
artistieke vaardigheden zijn bij mij niet echt aangeboren.
Misschien eerst eens een beetje oefenen op een proefstukje met wat poeders en/of verf, van een beetje proberen kan je wat leren. :)
En anders dan maar niet, het is geen moeten, een wegdek kan er ook best net liggen, mooi nieuw is niet lelijk. :D

Dirk-Jan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik heb weer genoten van je filmpje Marcel, wat een leuk stoomlocje komt er voorbij  :thumbup: :thumbup:

Ik blijf je op de voet volgen, wand ooit gaan wij hier ook aan scenery beginnen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Wat een ontzettend mooie vorderingen! Wow! Hoe breed is de straat, inclusief stoep nu geworden?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag mede 3-Railers,

Tony: tja, als ik op de plee m'n kont niet meer kan keren ga ik lekker naar de badkamer, ligt ook dichter bij mijn zolder! :D Het komt inderdaad op termijn vast wel goed.

Dirk-Jan: Jawel, proefstukjes zijn altijd slim maar soms kost dat zoveel van de weinig beschikbare tijd dat ik meteen in "het echt" aan de slag ga. Niet altijd een even handig! Ook daar heb je daar nog een punt, niet alles hoeft er oud en versleten uit te zien. Ik bouw zo'n beetje om en nabij tijdperk III, en in die tijd waren er veel gebouwen en infrastructuur splinternieuw. (van het oude hebben "wij" in de jaren 40 veel nogal lomp gesloopt) Het moet er dus niet uitzien zoals het er uit zou zien als we door de bril van 2021 gaan kijken. (wat een zin.....gewoon drie keer lezen 8o)

Peter: Dank! Zo'n klein gedetailleerd lokje heeft enorm veel uitstraling. (in het echt hebben ze, als je er mee werkt, best nog wel aardige afmetingen) Scenery op de baan geeft meteen een heel ander beeld. Gewoon beginnen, succes, ik ben benieuwd!

LibertyCity: Ook dank! Ik vind het ook wel behoorlijk gelukt. De straat is 70 mm, de trottoirs ± 26,5 mm dus komt het geheel op 123 mm. Ik denk dat het realistisch genoeg is.

Het is inderdaad de bedoeling om maar eens naast de baan aan het aansluiten van de drie laatste delen te beginnen. Ik moet nog een paar zaken daarvoor bestellen en nog wat details uitwerken. Dat levert geen foto-waardige resultaten op dus het zal hier wel even wat rustiger blijven. Uiteraard zal ik jullie deelgenoot maken van de momenten dat er wél iets te melden is.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
proefstukjes doe ik ook zelden  ;) ;
tijd,plaats en geen geduld zijn mijn excuses :D ;
en als het 'echte' stuk tegenvalt, herbeginnen we gewoon (is ook leerrijk O:-D );


mvg,
Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Nou Michel,

Ik maak wel eens proefstukjes maar niet altijd.... dat kost me teveel tijd. B)

Als de baan straks helemaal dicht is en ik eindelijk mag beginnen aan zandpaden, grint (of grind), ondergrond, bosgrond , grassen, struikjes en bomen dan ga ik dat zeker wel doen. Maar zover is het nog lang niet!  :-(

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo hobby Vrienden,

Ik keek toevallig even naar mijn draadje en zag dat er al 199.999 keer is gekeken naar mijn baan! (Ik ga er wel van uit dat het merendeel van deze kliks van mezelf is..... B)) Ik heb nu zelf de eer er het magische getal 200.000 van te maken!

Toch mag dit heugelijke feit wel gevierd worden met, naar mijn eigenwijze mening, een paar geweldig mooie foto's die ik vandaag toevallig heb gemaakt vanuit een standpunt in de baan waar ik normaal gesproken niet vaak kom! Het resultaat verraste mij dus die wil ik graag met jullie delen!

Bedankt voor het kijken en de geestelijke ondersteuning, en de bouw wordt volgend jaar natuurlijk vervolgd!


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Laat mij dan de eerste zijn om je te feliciteren met deze mijlpaal :thumbup:. En de foto's zijn zondermeer een lust voor het oog. Zelf heb ik geen achtergrond gebruikt (vanwege schuin dak), maar bij jou ziet dat er wel heel goed uit, inclusief natuurlijke overgangen van baan naar achtergrond. Ik kan haast niet wachten op de volgende update (die blijkbaar pas volgend jaar komt :O).

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Gefeliciteerd met deze 200 duizend kijkers mijlpaal Marcel. :thumbup:
Ja ik heb één van die volgers die heel veel kijkplezier uit je berichtjes haalt zeker met de prachtige foto's die je altijd plaatst. :)
En ja ook volgend jaar ben ik weer van de partij en verheug mij op de aankomende update's van de voortgang van je mooie baan.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Schaar me achter bovenstaande berichten en weet wel dat in die tweehonderdduizend klikken ook mijn aandeel zit.
Op naar de driehonderdduizend.
Blijft steeds een genot om naar de baan te kijken en super dat je de foto's steeds blijft delen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Inmiddels 200083 +1 maar dat maakt mij niets uit.
Ik kijk (klik) graag naar je draadje waar mooi en schoon wordt gewerkt.

groet
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo

Leuk die hits boven de 200 000,
Zat naar mijn hits te kijken, toen schrok ik toch wel even van de enorme aantal hits 1 594 716  :?
Ik zal jou hits wel naar boven helpen, kijk regelmatig, dit stukje vakwerk  :) in netheid.

Gr Einte
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie mijlpaal, mooie baan, mooie foto's, mooie plannen, mooie verslagen, mooi dat ik het hier allemaal op de voet kan volgen en er ook nog op kan reageren  ;)
Bij deze dus !

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
ik ben ook een trouwe klikker, kan ook niet anders met jouw geweldige baan,


mvg,
Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Een leuke mijlpaal die 200.000 views. :thumbup: :thumbup:
Hoe kan het ook anders, met zulke mooie updates krijg je van zelve vele reacties.
Op naar de 300.000 - 400.000 ........... :-)

Ik blijf het graag volgen, de resultaten die jij hier laat zien, daar kan ik nog heeeeel veeeeel van leren.
Blijf zo verder doen.
Tot binnenkort.

Grts Freddy
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hier nog een mede klikker Marcel, het is ook super leuk/mooi wat je laat zien  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2020

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Grote bewondering voor je baan!  die 300000 klikken lijkt me een 'walk in the park'!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag allemaal,

Wat een hoop reacties! Het aantal keren dat er wordt gekeken naar mijn bouwkunsten is eigenlijk niet zo belangrijk, daar doe ik het niet voor, alleen het mooie ronde getal vind ik dan wel weer zo'n soort leuke mijlpaal! :D

Ik vind dit gewoon een erg fijn forum en het is een geweldig platform om onze bouwkunsten te kunnen laten zien en het er met gelijkgestemden over te kunnen hebben. "Vroeger" zat iedereen een beetje alleen op zolder van alles uit te proberen, zelf het wiel uit te vinden en de enige reacties kwamen dan van familie of andere gelukkigen die de baan mochten bekijken, maar die waren meestal ondeskundig in deze hobby. De rest van de wereld wist dan nergens wat van af!

Naast dat ik het bijhouden van mijn vorderingen erg leuk vindt om te doen is het een eer dat veel forumbezoekers de moeite nemen om mijn werk te bekijken en reacties te geven. Gelukkig voor mij meestal positief maar ook wel met opbouwende kritiek of antwoorden op mijn vragen. Vervolgens kan ik dan ook bij mede-forummers afkijken hoe bepaalde klusjes het beste en mooiste kunnen worden uitgevoerd. Kortom; het mes snijdt aan twee kanten! :thumbup:

En ja, er zullen dit kalenderjaar hoogst waarschijnlijk geen updates komen in BDS. Er zijn nog wel kleine klusjes die ik wil doen, zoals kabeltjes trekken en het aansluiten van decoders, maar dat levert geen mooie plaatjes op en daar valt niet veel interessants over te vertellen. Mocht er toch nog iets spectaculairs gebeuren dan zal ik dat zeker met jullie delen!

Bedankt!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Nou nou, dat zijn een hoop klikies zeg, proficiat, jou komt de eer toe 👍🏻
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond iedereen,

Toch nog.......

Ik gaf aan dat er dit jaar geen updates meer zouden komen maar ik kon het niet laten. Ik heb weer een paar decoders aangesloten en dan vind ik al die gekleurde draadjes altijd weer een vrolijk gezicht. Hebben jullie daar wat aan? Nee, waarschijnlijk niet, maar dan zijn jullie wel weer volledig op de hoogte. :D

Daarna weer eens alles schoongemaakt op zolder, overbodige troep in de container en dat ruimt dan weer mooi op. Niet de baan, die schoonmaken gaat gebeuren als ik de drie beloofde drie delen naast de baan ga aansluiten, maar dat wordt echt pas volgend jaar.

En wederom zat ik weer eens in een mangat in de baan waar ik niet dagelijks kom. In de toekomst moet daar een uitneembaar deel komen dus ik heb weer eens een uitdaging bedacht. Ik had de telefoon bij de hand en heb vanuit die positie eens een (wederom klungelig en trillerig) filmpje gemaakt. Dat is weer eens een andere invalshoek.

Dit was het voor dit jaar: IEDEREEN HEEL FIJNE FEESTDAGEN  :favorite:

https://www.youtube.com/watch?v=RVyJ7cSyJwQ


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Wat een leuke verrassing om nog even een update te zien van je mooie baan in wording. :thumbup:
Leuk gefilmd vanuit het mangat erg mooi om de rijdende treinen eens vanaf een andere kant te zien.
Zoals altijd ligt je aangebrachte bedrading er weer prachtig geordend erbij mooi hoor mijn complimenten ik krijg het niet voor elkaar om het zo te doen. ;) :)

Jij ook fijne dagen en een heel goed maar vooral gezond 2022 toegewenst. :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Heerlijk klungelfilmpje, Marcel  :thumbup:

Fijne afsluiter van het jaar !
Fijne hobby hebben wij !
en.......
Fijne feestdagen gewenst  :P

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Kleine fijne kerstsurprise op kerstavond :thumbup:. Leuk om de treinen ook eens uit deze hoek te zien rijden. En de bedrading lekker strak aangelegd, ik had niet anders verwacht ;).

Ook voor jou en je familie hele fijne feestdagen en een gezond 2022!

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Leuke film Marcel, en gelukkig nog een update.

De bekabeling ligt er lekker strak ik  :thumbup: :thumbup:


Iedereen fijne dagen en een goed maar vooral gezond 2022

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Marcel.
Het is heerlijk om de vorderingen aan jou baan te zien, een stuk vakwerk! Vooral de afwerking, ook onder de baan enorme structuur.

Voor mij heel leerzaam als beginner.

De beste wensen voor 2022!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Ron,

Bedankt! Zo'n beginner ben jij trouwens niet. O:-D Wel leuk dat ook jij van mij kunt leren.... 8o

Ben je al aan het bouwen, zon niet: gewoon beginnen! :thumbup:

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Robots are taking over!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dag Marcel,

Ziet er weer erg netjes uit allemaal. Ik ga bij mijn baan ook alles netjes proberen weg te werken onder de baan. maar of het zo netjes lukt als bij jou betwijfel ik me. Keep on the good work!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
enorm genoten van je updates dit jaar.
Kijk al weer rijkhalzend uit naar die van 2022.
Fijne jaarwisseling, heel veel goeds voor het nieuwe jaar en blijf lekker met de hobby bezig.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar dan uiteindelijk toch nog de tijd gevonden om weer eens wat aan de baan te doen. Ik heb het druk met andere zaken die voor gaan en schiet dit er dus bij in, evenals het volgen van het forum. Snel even scannen en dat was het dan helaas. :-(

Aangezien ik de rest van het enkelspoordeel elektrisch wil aansluiten moeten er ook nog andere zaken worden afgemaakt zoals het voorbereiden van afneembare landschapsdelen boven het schaduwstation tussen Güglingen en Friedrichshöhe. Daar kunnen treinen elkaar passeren op dit enkelsporige deel en even uitrusten voordat ze verder mogen rijden. (is de planning) Omdat er bij de brug die vóór dat deel ligt een soort vallei moet komen die achter de brug verder loopt naar boven moet de mogelijkheid daarvoor ook worden geschapen. Dat is allemaal behoorlijk lastig maar ik denk dat ik er uit ben.

De voorbereiding is volgens mij gelukt, alles past en dit moet volgens mij stevig genoeg worden om hierop verder te bouwen.

Het is nu nog een mooi beklemmend uitzicht, ik kwam bijna zelfs klemmen tekort, maar het ziet er weer fleurig uit. Hopelijk kan ik snel verder met alles vastzetten. Daar kijk ik niet echt naar uit, het wordt weer met te korte armen in onhandige houdingen en onmogelijke posities gaatjes boren en vastschroeven. Ach, het zal vast wel lukken en dan is dat ook klaar. :D


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Houd moed, houd moed!
Het komt vast goed!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Soms moet de hobby even wachten niks aan te doen zeker als er belangrijker dingen zijn.
De aangebrachte versteviging voor de vallei ziet er in mijn ogen stevig uit.
Hopelijk heb je snel weer tijd zodat je als een soort slangemens de vallei kan voltooien. :)

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Zo loop je altijd weer tegen beperkingen en problemen aan, hoe goed je zaken ook probeert te plannen. Het enige voordeel is dat gelukzalige gevoel als je uiteindelijk de oplossing hebt gevonden en ook blijkt te werken!

Kortom: het komt allemaal goed :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Ik heb een vraagje, de kurk die je gebruikt onder de sporen, snij je die zelf of koop je die vooraf gesneden onder een hoek?
Mvg
Patrick
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik wilde al net schrijven "klemmen zat, Marcel", maar je had er dus nog bijna tekort  :D
Even doorbijten nog en je kunt weer aan de scenery verder  :P
En tussentijds regelmatig aan de rekstok gaan hangen. Scheelt toch weer een paar centimeter reiklengte  :D

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

Henk: zeker weten dat het goed komt!

Mies: Tja, helaas zijn er inderdaad zaken die "in het echt" belangrijker zijn dan de hobby. Is natuurlijk ook niet erg. De lattenconstructie is volgens mij ook stevig genoeg voor het beoogde doel. Ik hoef er niet op te staan maar het moet wel "iets" kunnen hebben.

Wico: Je hebt helemaal gelijk. Het leukste daarvan is dat we al die beperkingen en problemen ons zelf aandoen! Een modelspoorbaan is geen bouwdoos maar een heel grote verzameling 3D wensen, railplannen, hele landschappen, dorpen, wegen en straten een volledig elektriciteitsnetwerk met diverse onderstations en oh ja, bossen en rivieren. Omdat allemaal een beetje in elkaar te fröbelen is natuurlijk vragen om problemen..... Uiteindelijk hoort dat gewoon bij de hobby en vinden wij dat leuk! En jawel, als er dan iets toch helemaal is gelukt kun je genieten van de plaatjes en jezelf, met een grote grijns, een schouderklopje geven! O:-D

Patrick: Ja, ik je natuurlijk proberen wijs te maken dat ik dat allemaal zelf schuin af heb gesneden maar dat zal ik maar niet doen. Ik heb ze gewoon gekocht. Deze zijn van Jeweha. (nummer JWH50, o.a. te koop bij modeltreincentrum Amersfoort/Wierden) Twee stroken voor de breedte, gewoon plakken naast de middellijn. De geluidsdemping is echt prima, totdat je gaat ballasten met grind, dan wordt het iets anders. De beleving is persoonlijk het wordt geen geweldige herrie maar het is niet meer fluisterstil. Het beste lijm je deze stroken op een geluiddempende ondergrond dus niet meteen op het hout. (mijn belangrijkste les uit deze baan)

Tony: Ik vind al die rek- en strekoefeningen helemaal niet leuk maar het is misschien wel goed voor mijn lijf! (tussen de oortjes ben ik nog wel jong, snel en soepel) Nu heb ik alle klemmen gelukkig weer beschikbaar voor andere klusjes, poeh, dat ging maar net goed...

De latten constructie heb ik naast de baan in elkaar gezet. Door mijn manier van werken en voorbereiden van de schroefgaten was het monteren op de baan een fluitje van een cent. De onhandige houdingen duurden dan ook niet lang dus heb geen PTSS of fysieke klachten opgelopen! Het ziet er degelijk en doordacht uit. (al is het eigenlijk één grote gok) B)

Nu kan ik verder met de voorbereiding van het bovenliggende schaduw/inhaal/wacht station Güglingen-Friedrichshöhe. Als ik daar geen zin in heb dan kan ik natuurlijk ook alvast beginnen met het bedenken van een slimme manier om de afneembare delen te maken.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allen,

Ik ben eerst maar eens begonnen met proberen of ik het landschap bij de bruggen vorm kan geven. Ik kan dan wel ideeën hebben maar dan moet je het ook maar eens voor elkaar zien te krijgen.

Bruggen moeten natuurlijk wel echt noodzakelijk zijn anders werden ze niet gebouwd. Het is de bedoeling om een soort ravijn te creëren waar je niet even omheen kunt rijden. Dat geeft dus een reden om de bruggen te bouwen. Het moet iets worden met steile zijkanten want meer ruimte heb ik niet. De bedoeling is dat het rotsachtig wordt en dat het doorloopt naar boven het schaduwstation. Bovenop moet het weer een heuvelachtig landschap worden met als kers op de taart een ruïne van een burcht. Het ravijn slingert iets in een S-vorm onder de twee bruggen door.

Bij het schaduwstation heb ik even een hoop reststukjes neergelegd om een idee te krijgen voor het toekomstige landschap.

Het was weer een lekkere bende op zolder met het snijden van XPS. Altijd een puzzel van waar begin ik en hoe doe ik dit met zo weinig mogelijk te versnijden.... Dat laatste weet je nooit zeker maar er gaat wel altijd veel materiaal inzitten, maar het begin is er.