Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ben ik helemaal met je eens Marcel, de kleine stoomlocomotieven zijn niet heel sterk vertegenwoordigd.
Zelf afgelopen maand een BR 94 gekocht (Marklin 37180) om te gebruiken voor het rangeerbedrijf.
De locomotief is van TP IV, maar persoonlijk vind ik TP III en IV goed met elkaar te combineren.

Inmiddels ben ik je topic aan het doorlezen en haal er veel inspiratie uit.
Zelf zit ik nog in de ontwerpfase en hoop ik de komende 2 maanden de ruimte gereed te hebben.
Wellicht dat je eens kunt kijken naar mijn baanontwerp, de update wil ik binnenkort plaatsen.

Erg mooi gedaan die tunnel i.c.m. de roetaanslag.  :thumbup:

Groeten Patrick
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik ben ook een fan van de T3, Marcel  ;)

En ook ik vind dat Märklin best wel meer kleine stoomloc's mag uitbrengen.
Alvast een fijn en voorspoedig modelbaanbouwseizoen gewenst !
Je kunt nog een hele poos vooruit  :D

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: Gebronx op maandag 06 september 2021, 09:55:13
Zelf afgelopen maand een BR 94 gekocht (Marklin 37180) om te gebruiken voor het rangeerbedrijf.
De locomotief is van TP IV, maar persoonlijk vind ik TP III en IV goed met elkaar te combineren.
Het verschil is voornamelijk het loknummer. Daarnaast kunnen wat details anders zijn. Maar het is inderdaad prima te combineren.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2016

gouwe ouwe 1200

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Marcel,

Het is al even geleden maar ik ben inmiddels weer bezig een treintafel op te bouwen. Ik wil daarbij jouw voorbeeld voor het elektrische deel volgen, want bij eerdere banen werd dat altijd een chaos. Dus ga ik ook mijn voedingen in een apart tracé leggen. Kijken of ik dan ook beter overzicht kan houden.

Ik zie echter dat je je aansluitpunten steeds met 1 draadje uittakt en met een stekker op een verdeelplaat aansluit. Ik ben nieuwsgierig hoe je dan de uittakking vanaf de ringleiding doet, gebruik je dan een soldeeroogje? of knip je de ringleiding en soldeert daarna met de uittakking alles aan elkaar?

Groet,
Jos
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allemaal,

Ik heb het tempo nog niet helemaal te pakken dus er gebeurd, behalve rijden, nog erg weinig. Er zit nu nog veel tijd in nadenken. (dromen dus..... O:-D)

Jos: ik heb als ringleiding soepele draad 1,5 mm2 gebruikt, kleurcodering zoals Märklin dat ook doet. Bij de aftakkingen in de kabelgoot gebruik ik Brawa stekkertjes. Voor deze diameter past dat niet in de "nieuwe" kindveilige(?) stekkertjes van Märklin. Bij Brawa mogen die stekkertjes blijkbaar nog wel. Dan heb je drie "mannetjes" nodig en één "vrouwtje" per aftakking. Op de foto zie je de nummers van de gele Brawa stekkertjes. (uiteraard zijn de andere kleuren ook te krijgen) Op de nieuwe verdeelplaten van Märklin zit aan de onderzijde één 2,5 mm aansluiting voor de oude stekkers. Vanaf de verdeelplaat gaan dan via de nieuwe Märklin stekkertjes de gewone 0,14 mm2 draadjes naar de verbruikers. Voordeel en daarom ook de reden van deze manier van aansluiten is dat ik op alle aftakkingen de draden makkelijk los kan maken als ik ooit moet storing zoeken.

Ik ben aan het puzzelen met hoogtes voor het deel Bhf Friedrichshöhe. Ik dacht dat ik er uit was maar het was nog niet helemaal naar mijn zin. Ik wil dat klaar hebben om te kunnen aanbrengen op het moment dat dit deel van de baan volledig elektrisch is aangesloten en definitief op z'n plekje ligt. Deze foto's zijn eigenlijk alleen voor mijn eigen idee van hoe het lijkt maar dan kunnen jullie ook even meekijken.... :D


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag allen,

Lekker in een heel rustig tempo aan het klungelen op zolder. Het aanvalsplan voor het op hoogte brengen van de onderdelen (gebouwen, wegen, enz.) voor het deel Bhf Friedrichshöhe is duidelijk. Ik hoop natuurlijk wel dat het uiteindelijk allemaal realistisch past! Een deel van de materialen is binnen dus ik ben er maar eens aan begonnen.

Plaatjes zeggen meer dan woorden dus om de volgers te laten zien hoe ík dit aanpak staan die hieronder. Uiteraard wordt dit ooit weer vervolgd.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Een opmerking zonder een hele discussie te willen starten: draden door een schroefoog leiden is eigenlijk not done. Digitale stromen wisselen duizenden keren per seconde van richting en door trafowerking ontstaat overspraak van de ene op de andere draad.

Gr, Ben.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi Marcel.  :thumbup:
Voor mij is het nog steeds veel te warm op het zoldertje hoor.  ;)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen iedereen,

Martin: ondertussen moet de temperatuur op jouw zolder toch ook wel draagbaar zijn? Ach, anders kun je nog op jouw kantoor kleinere modelspoorklusjes doen en daarna overbrengen naar de baan.

Ik ben weer een klein stukje verder met de wegenbouw. De bedoeling is een soort "Prefab" onderdelen te maken en dit dan later in één keer op de baan te leggen. Ik ben dus lekker aan mijn werktafel de wegranden, trottoirs en wegen aan het voorbereiden.

Om dit ook allemaal te laten passen moet ik het natuurlijk wel op maat maken voor de plek waar het allemaal terecht moet komen. Daarvan dus weer plaatjes met de huidige stand van zaken.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Lekker puzzelen en knutselen zo, gelukkig hebben we vandaag daar het perfecte weer voor!

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ziet er netjes uit Marcel.

Ben je ook van plan iets met straatlantaarns te doen?

Groeten Patrick
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
wat een moie lange straat.Daar zou best een faller car systeem op kunnen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel, je zult het ongetwijfeld al eerder hebben vermeld, maar waar maak jij die weg van?
Waar haal je dat materiaal?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat is een flinke klus, Marcel !

Met al dat wit ziet het er nog erg klinisch uit, maar het eindresultaat zal uiteindelijk een heel mooi plaatje opleveren  ;)

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Nog even tussendoor,

Wico: Het is inderdaad "lekker binnen blijven en op zolder aan de slag weer!" Ik hoef me niet te vervelen.  O:-D

Patrick: Uiteraard! Anders moeten mijn bewoners 's avonds binnen blijven omdat ze niets zien. Dat kan natuurlijk niet dus er komt (bijna) vanzelf ooit straatverlichting. :idea:

Johnny: Mijn straten komen nergens vandaan en gaan ook nergens naar toe. Ze zijn slechts bedoeld als suggestie zodat de bewoners nog het idee hebben dat ze weg kunnen als ze zouden willen!  >:-D Een Faller Car System gaat er dus niet komen.

Tony: Het is inderdaad een hele klus, ik maak het mezelf blijkbaar heel erg graag moeilijk.  :-( Ja, het is inderdaad maar een kale plastic uitstraling in wit en grijs! Maar uiteindelijk moeten het toch, geen 50, maar wel een aantal verschillende tinten grijs worden.

Martin: Nee, ik had dit nog niet vermeld. Hieronder een opsomming:

Omdat ik van de randen en wegdelen als grotere delen prefab wil maken moet ik deze wel naast de baan kunnen maken. Het is ook een beetje puzzelen met de hoogteverschillen. Met strips en platen lijm ik dan de verschillende wegdelen en goten aan elkaar tot makkelijk hanteerbare delen. (is tot zover mijn theorie.....eens kijken hoe dat in de praktijk gaat) B)

Auhagen goten en stoepranden, Nr. 42 656
Auhagen muurplaten, Nr. 52 411
Evergreen polystyreen strips 0,5x6,3mm (ophoging goten en stoepranden), Nr.129
Evergreen polystyreenplaten 0,5mm dik (ophoging muurplaten, dus wegdek), Nr. 9020
Evergreen polystyreen trottoirtegel platen 1mm dik, Nr. 4515
Grafisch grijs karton 2mm dik (voor ophogen gebouwen)


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Net naar je laatste update gekeken van de straat maar dat ziet er weer prachtig uit zeg.
Vooral de laatste foto is een genot om naar te kijken de rust wat daar vanaf straalt gewoon prachtig mijn complimenten. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Mies,

De laatste foto is een stilleven van kunststof onderdelen voor de baan! Die foto bedoel je dus vast niet...... :D

Dank! Ik ben het wel met jou eens, de foto van het toekomstig straatje heeft best wel een leuke rustige uitstraling! En het moet eigenlijk nog worden gebouwd en ingericht. Hopelijk gaat het met het bouwen van dit deel ook een beetje naar mijn zin zodat het echt mooi wordt. Niet te druk maar op zo'n manier dat ik er zelf ook wel rond zou willen lopen. Ik ga in ieder geval mijn best daarvoor doen! B)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mee eens, de rustgevende uitstraling vind ik fantastisch. GZD. (ga zo door)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag mede-hobbyisten,

Wim: IGZD!  :thumbup:

Even weer een foto update van de vorderingen van de stratenbouw in Friedrichshöhe. Is een heel gepuzzel om het een beetje pas te maken. Armen tekort, ogen zien het allemaal niet zo scherp op de verschillende afstanden. Alles ligt nog los, weegt niets en verschuift dus veel te makkelijk, zit je er zo een paar millimeter naast, dus goed opletten. 8o

Toch denk ik dat het allemaal op maat is. Na het vastplakken kun je het pas echt goed zien, maar dat gebeurd pas als alle elektra is aangesloten op dit deel. Wel ga ik verder op van de straat één geheel te maken zodat het definitief plaatsen dan heel snel kan als het zover is.

En zover is het nog niet dus we gaan nu naar de foto's!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Vraagje : hangt je achtergrond al definitief vast ? Zo niet, zou ik hem een 15 à 20cm hoger hangen en indien mogelijk ook iets naar achteren zodat je huizen niet even hoog komen als de bergen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 8) Nou, je bent lekker op weg, dus het zal vast wel goedkomen, ondanks dat de oogies af en toe niet helemaal meer goed kunnen focussen.
De leeftijd brengt dat soort ongemakken mee, tis wat het is. O:-D
En misschien op de berg rechts iets reliëf aanbrengen, het lijkt nu een erg gladde berg te worden. :roll:
Maar misschien spreek ik voor mijn beurt, de berg moet nog aangepakt worden.

Dirk-Jan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat Volgens mij komt er nog een laag Sculptamold over heen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel,

Net ook eens jou draadje doorgelezen...., pff wat een strak werk  :thumbup: :thumbup:
Ben je een kennis van Guus ?, die werkt ook zo strak.
Mooi plan ook, ben benieuwd waar dit naar toe gaat, kan me niet snel genoeg  ;)

Groet, Edwin.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Strak werk, Marcel !

Is jou wel toevertrouwd  ;)
De goten lijken (nu nog?) wel erg breed zo, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen allemaal,

Guy: Ja, de achtergrond zit enorm goed vast!  :D Ik heb een zolder met rondom schuine daken. Het was een hele puzzel om de achtergrondhoogte te bepalen. Hoe hoger het wordt des te kleiner het oppervlak van de baan wordt. (dan komt de achtergrond ook verder naar voren) De huizen komen niet hoger dan de bergen maar hopelijk krijg ik wel het idee van diepte door de achtergrond.

Link's naar de achtergrond:

Afgewerkte ondergrond
Afgewerkte achtergrond

Dirk-Jan: Ja, de leeftijd doet wat met je!  :? Zoals Bas al zei: er komt nog Sculptamold op, misschien wat uitstekende rotsen, maar het is meer een heuvel en die wordt later afgewerkt met gras, struikjes en bomen. Ofwel een groene hoek van de baan.

Edwin: Poeh, nou ik doe mijn best, bedankt!  :thumbup: Ik ken Guus niet persoonlijk maar ik ben op het forum niet de enige die het zichzelf moeilijk maakt met erg netjes te willen werken en te bouwen voor de eeuwigheid! Maar ik heb er geen problemen mee....
Ook mij kan het soms niet snel genoeg gaan. Helaas is mijn bouwtijd beperkt tot het weekend en dan moeten er ook nog andere dingen gebeuren en als het mooi weer is ligt het vaak ook stil of in ieder geval gaat het dan langzamer.

Tony: Dank! De breedte is inderdaad gezichtsbedrog. De stoepranden zijn bijna dezelfde kleur en dan lijkt het inderdaad breder. Ik ga er van uit dat als alles ooit in een kleurtje is gekliederd dat het dan anders lijkt!


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: Tony op zondag 17 oktober 2021, 09:59:54
Strak werk, Marcel !

Is jou wel toevertrouwd  ;)

Grtz Tony

Yep!

mvg Hans

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond iedereen,

Ik ben weer een heel klein stukje verder, dus voor de volgers die alle stapjes willen meebeleven weer wat foto's.

Er moest tussen de gebouwen nog wat afwerking komen in de vorm van een trap en een muur. Bij de "villa" moest natuurlijk ook een mogelijkheid komen om bij de voordeur te komen dus ook daar een trap gemaakt. De afwerking komt later nog. In de straat zijn een aantal ronde putdeksels geplaatst en de bocht bij de toekomstige spoorwegovergang is uitgetekend.

Het volgende klusje is het fabrieken van de weg zodat dit één geheel wordt. Dit wordt spannend!  :O Ik weet niet of dit lekker gaat lukken, dus we zien wel. Als dat klaar is kan ik een begin maken om al dat wit om te toveren in diverse tinten grijs en de putdeksels in roestkleurig bruin.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Fantastisch Marcel   :P
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Prachtig gedaan zeg 👌
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Totnutoe Toppie  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi Marcel  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,
De trappen staan prachtig en geven meteen een prachtig beeld aan de villa en tussen de huizen of te wel de puzzel stukjes vallen mooi in elkaar.
De putdeksels zijn weer zo'n mooie detail wat een baan naar een hoger niveau tilt.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Die trap is prima geslaagd. De totale compositie van de huizen in dezelfde kleurstelling vind ik ook nog steeds heel fraai.
Het enige wat ik aan de villa gek vind, is het gebrek aan ramen aan de straatzijde. Wel een haast monumentale en uitnodigende trap naar de deur, maar verder oogt het pand heel gesloten. Alles kan uiteraard, eigenwijze architecten en dito opdrachtgevers zijn er genoeg in deze wereld. Maar het viel mij ineens op als bijzonder en esthetisch minder fraai. Maar kennelijk zit het huis zo in elkaar.

Groet,

Peter

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat ziet naar een verdomd mooi straatje uit, leuk met die trappen en andere afwerking. Wat mij helaas stoort is dat de winkels allebei exact dezelfde etalage hebben. Dat kan echt beter, weleens van pinterest gehoord? Daar vind ik ieder motief en/of tafereel wat ik nodig heb.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi hoor, door die trappen krijg je een mooie en acceptabele dieptewerking.
Puzzelen blijft altijd een leuke bezigheid als het om de hobby gaat, als het om een kruiswoordpuzzel gaat doe ik niet mee.  :)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat ziet er superstrak uit allemaal! Enige puntje is dat me direct opviel dat de beide etalages exact gelijke inhoud toonden.
Hoe heb je die trottoirs zo strak gekregen? Is dat een plaatje Evergreen oid? En de stoepranden / goot erlangs?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag Modelspoorvrienden,

Het gaat inderdaad best goed en ziet er ook nog fraai uit, (vind ik zelf....) dus dank voor de bijval!

Michel: inderdaad, details geven net wat meer diepgang en via die putten in de straat kun je zelfs, i.p.v. een hoger, naar een lager niveau; naar het schaduwstation! :P

Tom: Dat was ook mijn idee en ben blij dat het ook zo uitvalt. Ik ga er van uit dat als er groene afwerking achterstaat dat het dan nog beter uitkomt. Je kunt ook legpuzzels maken! Neem eens Jan van Halsteren mee naar huis. Is ook leuk....

Peter, Henk en 1200: Ik heb de gebouwen voor dit deel al zeker 15 jaar geleden gemaakt. De opstelling zoals ik toen bedacht had past niet in de huidige baan. Dus als concessie deze huizen op een rijtje gezet. Door de gelijksoortige uitstraling past dat heel erg goed bij elkaar. De etalages zouden eerst niet zichtbaar zijn, net als de blinde muur van de villa. De etalages ga ik niet wijzigen, daarvoor moet ik het halve huis slopen om er bij te kunnen, en het komt grotendeels achter het station te staan zodat je er toch weinig van ziet. De villa krijgt iets zoals een mooie klimroos en een conifeertje aan de voorkant zodat de witte gevel niet meer zo prominent uitkomt. (hoop ik....)

1200: zie reactie # 1365 hierboven, daar staan de materialen die ik gebruik genoemd.

Ik ben weer verder met het straatje, bijna alles zit aan elkaar. Er zijn nu twee hoofddelen en dat wordt de volgende klus om dat aan elkaar te krijgen. Als basis gebruik ik 0,5 mm Evergreen platen waar ik dan dakpansgewijs de Auhagen muurplaten op verlijm. Daardoor krijg je dus een strip wat dan weer de straat moet worden. (weten jullie gelijk hoe de Amerikanen aan de uitdrukking "the strip' komen :D) Daarna kan ik de bocht op maat maken en dan zou dit deel verfklaar zijn. Ik wil ook beginnen om de trottoirs en goten op kleur te brengen. De putdeksels zijn al 'verroest' maar die kunnen er pas in als de rest klaar is. Daarna volgt de spoorwegovergang en het vervolg van de straat.... ofwel genoeg te doen.

Voor de volgers die willen weten hoe het allemaal gaat weer foto's.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi in beeld gebracht Marcel, je hebt ook wel een heerlijke plek gecreëerd om aan te werken  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Weer met veel plezier bijgelezen over je vorderingen. Knap hoor hoe secuur en gedetailleerd jij werkt. Ik streef dat ook na, maar in de praktijk pakt het bij mij toch vaker uit als "trial and error". Blijkbaar werkt dat voor mij het beste :).

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag allen,

Peter: De foto's die ik neem maak ik in eerste instantie om details, die bij normaal kijken naar het resultaat van de noeste uitgevoerde werkzaamheden, nogal eens niet opvallen.  B) Op een foto komen ze er dan meestal wel uit! Daarnaast is het voor mij ook om de stapjes van het bouwen vast te leggen. Als laatste probeer ik ook een beetje hier te laten zien hoe ik iets aanpak. Voor de mensen die daar dan wat aan hebben is dat dan een meenemer. Zo leer ik hier op het forum ook veel van anderen.

Ja, het is een heel fijn werkplekje direct naast de baan. Ook op die plek zou de ruimte eerst bij de baan worden getrokken. Ik ben er nog elke dag blij dat ik dat niet heb gedaan.

Wico: iedereen heeft zijn eigen manier van bouwen. Ik denk vaak veel te veel en vooral ook te lang na. Dat schiet soms niet op...... Ik heb uiteindelijk maar geaccepteerd dat dat gewoon mijn manier van werken is. Het duurt wat langer maar geeft mij dan toch een fijn gevoel.  :D

Toch moest ik voor de klusjes welke ik nu moest doen uitwijken naar een ruimer werkplekje. Gelukkig heb ik beneden achter de garage ook nog een ruime werkbank. Dus daar maar eens aan de slag gegaan. Nou, ik heb de wegdelen aan elkaar geplakt en de naden glad proberen te plamuren. Aan de goten met stoepranden heb ik de trottoirs vast geplakt. Vooral de weg is een fragiel stukje geworden. Toch, als ik voorzichtig blijf, moet dit in één keer op de baan kunnen worden aangebracht. (hoop ik tenminste...........) De trottoirs zijn nog wel een aantal losse delen maar dat komt later vast wel goed.

Nu moet dit allemaal, net als wijn en kaas, maar een tijdje rustig blijven liggen. Dan kan het mooi drogen. Als het wat lijkt dan kan ik straks verder met kleurtjes aan het kliederen!


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel,

Bedankt voor de (foto)update. Is er een reden dat je de montage niet direct op je baan doen? Dit lijkt me inderdaad een fragiel geheel om te verplaatsen. Maar daar is vast goed over nagedacht ;).

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Wico,

Graag gedaan!

Natuurlijk heb ik daar over nagedacht. Vooral heel erg lang, maar of het goed was moet nog blijken!  >:-D

Uiteraard heb ik daar een reden voor: Het deel Friedrichshöhe moet nog van de baan af om alles aan te sluiten. In zo'n geval buigt een plaat ook altijd door dus ik ga er vanuit dat daardoor ook van alles beschadigd. Zeker tijdens het werken als de plaat op de zijkant staat om kabeltjes te trekken en aan te sluiten.

Als dan de plaat weer is gemonteerd op de onderbouw dan gaat alles er definitief op!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Heul strak en keurig werk, Marcel  :thumbup:
Ik  :thumbup: alvast voor het veilige transport naar boven  O:-D

Toen Carl jouw werkplek zag, vroeg hij of dat hier ook te realiseren was.........dat menneke moet nog veel leren..........
Langer dan een dag ziet het er hier nooit zo uit  :D

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Tony,

Ook mijn werkplekjes zijn niet altijd even strak opgeruimd hoor! 8) Ik kan heel erg goed rommel verstoppen voor publicatie op het forum! Met de grote werkbank achter de garage ben ik al een behoorlijk tijdje bezig. In een veel te langzaam tempo naar mijn zin wordt oud en nu versleten gereedschap eindelijk eens een keer vervangen. Als dat klaar is dan komt het op een wand boven de werkbank. (heb ik eindelijk alles een keer overzichtelijk bij elkaar) Tot die tijd ligt het mij eigenlijk constant in de weg als ik de werkbank wil gebruiken, zoals hierboven met de weg.... dus dit is wat je niet ziet!  O:-D


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Nou nou wat een bende :P.

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Voor mij ziet zelfs je rommel er netjes uit, Marcel  :D

Maar ik ben blij met en je zeer erkentelijk voor deze ontboezeming  :thumbup:

Grtz Tony

( die deze foto direct aan Carl heeft laten zien )
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel, als het er bij mij zo uitziet, dan heb ik het opgeruimd.  :-)
Niets meer aan doen.  ;)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Wat een janboel, maar wel een nette janboel.
Zie dat er een velletje schuurpapier met punaises wordt vast gezet aan het schuurblokje, dat is toch weer een goede tip. :thumbup:

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Heeft veel weg van mijn opgeruimde(!) werkplek  :D.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Marcel, dit is mooi gereedschap om mee te werken aan een mooie baan.

Gr Einte