Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Stadsontwikkeling ziet er goed uit.
Van welk merk heb je de afvoergoten, stoepranden, putdeksels.
Ben ook een beetje zoekende voor mijn havendeel.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
weeral 'strak' gepland, Marcel, die mooie huizen krijgen allemaal een mooie plaats  :favorite: ;


mvg,
Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen mede-modelspoorders,

Ja, ik doe bijna alles planmatig maar het is zeker niet de bedoeling dat het daardoor te steriel wordt. Het moet inderdaad een geliefd stukje van de baan worden waar de toekomstige Preisertjes (en andere 1:87 modelspoorbewonertjes) met veel plezier willen gaan wonen. Als "eigenaar" van al die pandjes hoop ik natuurlijk wel dat ik de huurprijzen flink kan gaan verhogen zodat ik van de inkomsten van mijn eigen baan kan gaan leven! >:-D

Ik ga wel lekker rustig verder met plannen en aanpassen van de mogelijkheden aan mijn ideeën. Ik ga er vanuit dat als alles een kleurtje krijgt, er groen bij komt kijken en wat verdere straataankleding wordt geplaatst dat het een leuk stukje van de baan gaat worden.

De goten en stoepranden zijn van Auhagen, nr. 42 656 en de stoeptegelplaten zijn van Evergreen. Dat moet ik allemaal nog wel lekker op elkaar aan laten sluiten.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 :) Nou Marcel, gewoon lekker verder gaan met plannen en met dat steriele komt het wel goed.
Als alles eenmaal staat en ligt dan kan je met groen en boompjes het steriele er al gauw uithalen.
Her en der een miniem plukje gras tussen het straatwerk, en bijvoorbeeld wat bruin/geel strooisel onder een boom als zijnde neergevallen blaadjes.
En her en der een vlekje vervuiling en natuurlijk allemaal Preisertjes in diverse mini scenes, desnoods eentje piesend tegen een boom, dan ben je het steriele wel kwijt. O:-D

Citaat van: narwal op zondag 25 april 2021, 11:13:40
Als "eigenaar" van al die pandjes hoop ik natuurlijk wel dat ik de huurprijzen flink kan gaan verhogen
:o) Moet je doen, verhoogt de kans op graffiti als protest, wordt de boel nog minder steriel. >:-D

Dirk-Jan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 25 april 2021, 11:41:06
  desnoods eentje piesend tegen een boom, dan ben je het steriele wel kwijt. O:-D

Urine is anders volkomen steriel!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
@citaat:

Een veel gedane uitspraak, die enig bijslijpen behoeft: Kijk(t) u maar.  :D
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Marcel,

Ziet er zeer strak uit, voor mij te strak.

Stoep randen maken van klei kan ook een mooi resultaat hebben.



Plaatje van mijn oude baan.

Succes er mee, ga zo door.

Gr Einte

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond iedereen,

Dirk-Jan: Het komt volgens mij ook ooit wel eens goed. Eerst maar eens de basis klaar hebben en dan kan ik aan het werk met het groen en dan kan ik ook gelijk zien waar ik her en der onkruid laat groeien. Het moet allemaal niet té strak worden maar het is natuurlijk wel mijn ideale modelspoor landschap. (en daar gaat men overigens gewoon naar het toilet.... O:-D)

Einte: dat is het mooie! Iedereen z'n eigen manier van werken. (de eigen beleving van de hobby) Niets is beter, hooguit anders. Jouw manier van werken is niet de mijne maar wat jij daar brouwt vindt ik wel geweldig mooi! :thumbup:

Ik ben op de werkbank en mijn plattegrond lekker aan het puzzelen geweest met XPS schuim om Friedrichshöhe een beetje "body" te geven. Ik denk dat het zo wel goed is. Als er in een later stadium Sculptamold op is gesmeerd dan denk ik dat er een mooie vloeiende, geloofwaardige landschapslijn op zit. Dus alles weer eens naar zolder gesleept (goed voor de conditie) en maar eens gepast. Het lijkt wel wat, dus kan ik weer verder met andere dingen.

Voor het maken van foto's moest ik mezelf toch door een te klein openingetje wurmen, het al afneembare deel met de "garage". (foto 5) Daar staat al een lijn op de onderplaat getekend. Als ik dit deel elektrisch ga aansluiten moet dat er af, dan moet ik net wat meer ruimte hebben. Uiteraard moet ik dan daarna dat afneembare deel ook weer aanpassen. Komt vast goed.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Leuke update laat je weer zien.
Zeker met de verhogingen van het XPS schuim wordt het meteen een stuk duidelijker hoe het er in de toekomst uit gaat zien maar vooral in mijn ogen rustgevender en sfeervoller.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat zal straks nog een hele klus gaan worden maar het ziet er wel weer strak uit.
Zo te zien gaat het mooi aansluiten op de achtergrond.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allen,

Michel: het is inderdaad de bedoeling dat het een lekker rustig stukje "dorp" wordt. Geen last van langsrazende auto's, niemand heeft echt haast. En ach, als je de trein mist kun je gewoon lekker op het perron zitten wachten op de volgende trein en genieten van de omgeving.

Tom: Ik lig natuurlijk regelmatig onder de baan en dan denk ik de laatste tijd steeds: wat is modelspoorbanen bouwen toch een monsterklus! Ik sta er zelf verbaasd van hoeveel werk er nu al in de baan is gaan zitten, en het is nog lang niet klaar.... (maar stiekem ook wel een beetje trots op mezelf  B)) Het aansluiten van het landschap op de achtergrond is bij het deel Güglingen ook wonderbaarlijk goed gelukt. Daarom heb ik er op dit deel ook goed op gelet dat het een beetje in elkaar overloopt. Als alles klaar is moet het eigenlijk zo zijn dat de baan en achtergrond een mooi geheel vormen.

Het regent, het is prutsweer, dus ik ben maar weer eens op zolder wat voorbereidingen aan het doen om straks de delen Friedrichshöhe, het BW en het schaduwstation tussen Friedrichshöhe en Güglingen aan te kunnen sluiten. Daar probeer ik altijd van te voren alles duidelijk op papier te zetten zodat ik, als het zover is, gewoon de schema's kan volgen. Heeft geen haast, gewoon lekker rustig aan.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik zie een paar prachtige prints van delen van je baanplanning liggen. Welke software heb je gebruikt? (Wellicht al eens benoemd op de vele pagina's van dit topic).
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
dat pakje met 'Retour Afzender' springt wel in 't oog  O:-D


mvg,
Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allen,

Liberty-City: Dank, ja ik vind dat prettig werken als ik alles ga aansluiten. Alles ligt dan al uitgewerkt naast de baan. Dan hoef ik alleen maar te doen wat er staat want het nadenken is dan al klaar! O:-D De tekeningen met de rails en dergelijke zijn gewoon gemaakt in WinTrack (plaatjes exporteren als JPG) en het elektrisch schema, waar ik de hele baan elektrisch in vastleg, is gemaakt in MS-Visio. (is inderdaad al eens eerder gezegd maar dat maakt niet uit)

Michel: Tja, er was een decoder die niet deed wat die moest doen, ik kreeg hem niet aan het inleren. :? (aanmelden bij de CSII) Deze is ondertussen terug naar de leverancier en komt hopelijk snel terug.

Verder met klungelen.... waarschijnlijk eerst weer een hout klusje.  Verder ben ik op dit moment met van alles en nog wat door elkaar bezig maar niets meldenswaardigs.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allemaal,

Ja, het is een houtklusje geworden. Zoals gezegd ben ik op dit moment overal tegelijk mee bezig, van de hak op de tak dus...... Gewoon op het juiste moment aan de juiste klusjes beginnen want dan is de "zin" daarin het grootst! :P

Een aantal bouwzaken, en dan vooral de landschapsschil in de omgeving van Friedrichshöhe, wachten op het moment dat de daadwerkelijke bouwhoogtes bekend zijn. Vooral het straks afneembare deel achter de CSII is eigenlijk het meest bepalende deel. Daar kan ik pas wat mee als de hoogte van de weg die vanaf het deel boven de CSII, via een brug over het spoor, bij het café-restaurant uitkomt bekend is. Vanuit dit etablissement kan hopelijk in de toekomst een wandeltocht starten die dan bij kasteel Friedrichshöhe uitkomt. Uiteraard kan daar dan, als de wandelaars zwaar onder de indruk van het kasteel en de mooie omgeving terug zijn bij hun auto, eerst een lekker koud biertje "mit pommes und Bratwurst" worden genuttigd.

Daarom maar eens begonnen aan de inbouwkast van de CSII. Was weer eens een lekkere puzzel met hoekjes onder verstek, een opeenstapeling van foutmarges uit voorgaande bouw perikelen, dus eigenlijk gewoon ouderwets maatwerk. Het is nog niet klaar, ik moet eerst nog een dun achterwandje hebben voor in het kastje, daarna kan ik het hopelijk allemaal vastzetten en afwerken.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Prima oplossing Marcel, op deze manier valt de centrale niet meer zo op  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Da's een mooie oplossing Marcel.

groet
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi weggewerkt Marcel 👌
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi opgelost Marcel, is zo keurig weggewerkt.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
zeer mooie oplossing. je wordt daadwerkelijk in je modelbaan gezogen als je aan je CS zit.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Vakwerk.  :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allen,

Even een mini-update.

Bij de start van de bouw van BDS had ik nog het idee dat er een schakelkast met alle benodigde voedingen, boosters, terminals, enz. moest komen. Gaandeweg heb ik al die zaken onder de baan in het frame ingebouwd, de schakelkast is dus komen te vervallen. Maar, je moet natuurlijk wel de baan kunnen bedienen dus de CSII moet wel ergens komen. Het plekje in de hoek is wel een fijn plekje. Inbouwen is daar ook het eenvoudigst omdat er gewoon wat meer ruimte is, al is de bocht van het dubbelspoor ook wel weer de complicerende factor.

Het achterwandje is het moeilijkste deel. Deze loopt rond, er moeten kabels door, en er zijn wat hoogteverschillen tussen de linker- en de rechterkant. Ik heb er nu een malletje voor gemaakt van papier. Nu nog zien een 2 á 3 mm dik houten plaatje kan vinden wat ook nog soepel is te buigen maar wel stevig is. Zodra ik die af heb kan ik het een en ander vast gaan schroeven op de onderbouw.

Vandaag ook het deel tussen de brug en de linkerkant van de CSII dicht gemaakt met XPS. Het moet nog wel beter in vorm komen maar daarvoor moet ook eerst de inbouwkast van de CSII klaar zijn zodat het landschap dan ook vloeiend gaat verlopen. Stukje voor stukje kom je zo steeds verder! :D


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dag Marcel.

Citaat van: narwal op zaterdag 15 mei 2021, 19:33:44
Nu nog zien een 2 á 3 mm dik houten plaatje kan vinden wat ook nog soepel is te buigen maar wel stevig is.
Heb je al overwogen om daar een kunststof plaat voor te gebruiken?

Groeten,

Erik.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Er is dun plaat-hout te koop waar aan de achterkant groeven zitten zodat het makkelijk te buigen is.

groet
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel, ik heb nog heel veel buigzame platen voor je, verschillende diktes en buigzaam in verschillende richtingen.
Ooit gekregen van een familielid die werkzaam is in de jachtbouw.
Het zijn allemaal afvalstroken van verschillende afmetingen en perfect om te gebruiken voor modelbouw.
Je moet dus binnenkort even koffie komen drinken  ;)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik liep wat achter hier, Marcel.
En nogal wat gemist dus. Vooral je mooie bolides  :thumbup:
Knutselmatig ben je weer voortvarend bezig, met een originele inbouw van je CS 2

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Robots are taking over!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel ik lees met plezier je draadje door hoe jij alles aanpakt. Begint echt een mooie baan te worden. :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen allemaal,

Erik : Nee, kunststof heb ik niet overwogen. Ik wil het makkelijk kunnen schilderen in dezelfde kleur als de zijkanten.

Harald: Ik ken wel de buigbare MDF platen met groeven, die heb ik bij de achtergrond gebruikt. Of die ook in 2 of 3 mm te krijgen zijn vraag ik me af.

Martin: Geweldig aanbod, nu wordt het zeker zeer snel tijd voor een kop koffie in Engental!

Tony: Het zijn wel erg kleine bolides maar inderdaad wel mooi! Ik weet niet of de inbouw origineel is maar het is wel een goede manier op mijn baan.

Jan: Bedankt! Ik doe mijn best om aan mijn eigen eisen te voldoen. Die liggen soms te hoog maar het betaald zich wel uit in een mooi resultaat!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ook triplex van 3,6 mm is prima te buigen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

CiteerIk heet geen Harald
Klopt, je zegt het zelf al, jij heet Ben. :D

Deze MDF platen heb ik als stroken gebruikt in de niet zichtbare delen als "vangrail". Dat werkt voor de lange delen prima, buigt soepel, maar als de stukken korter worden dan gaat het allemaal een stukje moeilijker en willen ze nog wel eens "breken/barsten" dat wil ik voorkomen.

Mark: Ook dat klopt, dunne triplex platen kun je ook heel goed buigen, wel rekening houden met de nerf, maar ook alleen voor de grotere stukken. Ik heb dit op het werk bij de houtbewerking nagevraagd en ook uitgeprobeerd en gezien, bij de relatief kleine afmeting die ik nodig heb is het buigen ineens heel erg moeilijk en komt er een veel te grote spanning op bij het vastzetten. Dat gaat het dus niet worden.

Ja, ik heb weer eens wat bedacht; al mijn hoop is nu gevestigd op Martin! O:-D

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Bij de modelvliegtuigjes winkels is triplex te verkrijgen tot een dikte van 1mm. Wanneer je dat nat maakt is het prima te buigen en kan in iedere vorm vastgezet worden. Balsahout is daar overigens ook prima geschikt voor maar dat is minder sterk.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

er staan zoveel verhalen op het forum dat ik die echt nog niet allemaal gelezen heb.
Vandaag jouw verhaal eens door gebladerd, maar wat een mooie strakke baan. Alles zo netjes en precies afgewerkt. Zelfs je werkplek is een keurig geordend geheel.
Top.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen modelspoorvrienden,

Michel: Dank! Ik hou nu eenmaal van netjes werken en rommel achter m'n kont opruimen. Maar niet alles gaat altijd even goed hoor, naderhand kan ik ook heel goed foutjes camoufleren! B)

Een onverwachte oplossing voor mijn buigbare achterwandje probleem. Ik vond nog een 1,5 mm dik plaatje van onbestemd materiaal wat ooit eens als beschermend plaatje in een pakketje zat. Het is geen MDF, ook niet het kasten achterwand materiaal, ook geen hout, dus ik heb geen flauw idee wat het wel is. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik wilde verder dus de mal van het achterwandje er op afgetekend en met de figuurzaag pas gemaakt. Het zit er op dus ik kan verder met de boel vastzetten.

Martin: je hoeft dus niet je hele huis overhoop te halen voor dunne buigbare plaatjes. Maar natuurlijk wel bedankt voor het aanbod! :thumbup:


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: narwal op zondag 23 mei 2021, 12:12:14
Ik hou nu eenmaal van netjes werken en rommel achter m'n kont opruimen. Maar niet alles gaat altijd even goed hoor, naderhand kan ik ook heel goed foutjes camoufleren! B)

Marcel,

ik kan mij daar helemaal in herkennen.
Zo zit ik dus ook in elkaar en dat botst dan ook weleens in mijn directe omgeving, werk en ook thuis.
Maar ik ben van mening dat wanneer iemand zo netjes werkt dat die persoon ook minder fouten maakt.

Maar af en toe wordt ik ook niet goed van mezelf. Als ik bijvoorbeeld een loc ombouw dan heb ik de neiging om alle draadjes in die loc ook ook allemaal netjes naast elkaar en overzichtelijk te monteren. En dat terwijl geen hond het ooit zal zien, incl. ikzelf. 😀😀

Maar ik blijf van mening dat netjes werken veel voordelen oplevert.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: narwal op zondag 23 mei 2021, 12:12:14
Martin: je hoeft dus niet je hele huis overhoop te halen voor dunne buigbare plaatjes. Maar natuurlijk wel bedankt voor het aanbod! :thumbup:

Helemaal goed hoor Marcel, als je maar wel even koffie komt drinken  ;)
Je kunt altijd wat plaatmateriaal meenemen hoor. Ik heb zat.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2016

gouwe ouwe 1200

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel,

Ik ben onder de indruk van je berichten, dat ziet er erg strak uit. Ik ben begonnen met de bouw van een nieuwe baan (de kinderen zijn de door uit en heb meer ruimte) en wil proberen jouw strakke opbouw van de elektronica te benaderen. Kan je aangeven bij welke leverancier jij de door jou gebruikte kabelgoot en kabel nummertjes hebt gekocht. Ik vind die niet zo gauw op internet.

Met vriendelijke groet,
Jos
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag allemaal,

Michel: leuk hé, die herkenbaarheid. Inderdaad, dan maak je minder maar nog steeds wel fouten als je netjes werkt. De kans is alleen wat kleiner. De eisen die je aan jezelf stelt moet je vooral niet aan anderen opleggen! Gewoon bij neerleggen dan heb je er ook geen problemen mee, het is gewoon jouw manier van werken. Kost wel extra tijd en moeite maar dan voldoet het resultaat waarschijnlijk aan jou eigen eisen.

Ik moest vanuit mijn werk eens op een cursus "LEAN". Dat heeft Toyota uitgevonden om alle onnodige randzaken uit processen te halen, productieprocessen zo productief en eenvoudig mogelijk te maken. Ook je eigen manier van werken te verbeteren met een goed ingerichte werkplek. Nou, dat vond ik maar een onzinnige cursus, ik werk "LEANER" dan Toyota. :D

Martin: natuurlijk kom ik wel koffie drinken! Ik ben veel te nieuwsgierig naar jouw baan! Kunnen we mooi weer eens bijpraten.

Jos: Bedankt, het is een een eer dat jij mijn manier van werken als voorbeeld neemt. Ik ben benieuwd wat je gaat bouwen! Ik heb die goten heel lang geleden eens gekocht bij "Bouwmaat". Een winkel voor bedrijven, daar ben je dus een pasje voor nodig, die heb ik ook niet en de buurman die dat had is verhuist. Gewoon een googelen op: Bedradingskoker, Kabelgoot of Leidinglijst. (grijs) Dan komen er genoeg voorbeelden voorbij! Succes....

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo 3-rail vrienden en andere geïnteresseerden,

Het is in BDS eigenlijk wel rustig, net als op dit forum heb ik de indruk. Het is op zolder goed uit te houden, als je tenminste kleine rustige klusjes doet aan de werktafel. Schuren en schilderen valt eigenlijk tegen, veel te benauwd. Ik heb thuis ook nog andere dingetjes te doen dus klungel op allerlei gebieden maar een beetje aan.

Het CSII theater of grot staat in de grondverf en is eigenlijk, op de afwerkkleur na, klaar. Dat laatste kan pas gebeuren als alle zijkanten zover zijn. Hopelijk snel maar kan zomaar wat langer duren. De bovenkant ligt nog los want die moet dezelfde kleur worden als de zijkanten en dat wordt hopeloos onhandig als dat moet als alles al vast zit.

Weer een klusje die ik kan afstrepen. De basishoogte voor het toekomstige afneembare deel daarachter (met het café-restaurant) is nu ook bekend en kan ik daar t.z.t. ook aan beginnen. Dat moet dan ook voordat ik verder kan met het landschap dichtmaken.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2020

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik heb een poosje niet gekeken, maar lekkere vorderingen hoor Marcel.
Je grot voor de CS2 is erg mooi. Leuke plek voor wat Miniature Wunderlandachtige taferelen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel,

Ik denk dat door het mooie weer bij de meeste hobbyisten het gas er wel een beetje vanaf is  :)

Je CS2 staat er zo netjes bij  :thumbup:

Ik had een vraagje over de tweede foto, bovenop de muur staat een hekwerk, is dit zo te koop?
Zo ja graag de leverancier en als het kan het bestelnummer  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

Ruurd: Dank! Maar ik kan het CSII theater eigenlijk alleen daarvoor maar gebruiken. Als ik daar mooie Wunderland taferelen inzet dan moet ik weer een nieuw plekje verzinnen voor mijn CSII! :?

Peter: Ook dank! De huidige temperaturen nodigen ook niet uit om op zolder allerlei bouwkunsten uit te halen. Rustig kijken naar rijdende treinen is even het hoogst haalbare! :D Voor het hekwerk, wat ik op de dubbelsporige boogbrug en bij een aanbouw bij een dubbelsporige tunnel heb gebruikt zie het bijgevoegde plaatje!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Die theatergrot is subliem, Marcel  :thumbup:
Is mooi geïntegreerd en weinig opvallend in het geheel.
Zo ben je regisseur, geluidsman en lichtman tegelijk  ;)

Als toetje kun je straks telkens auto's van de week voor je neus zetten !

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo 3-Railers,

Ik ben weer voorzichtig begonnen aan het komende modelspoorseizoen. (voor zover dat bestaat... :D )

Als eerste ben ik eens aan het opruimen geslagen. Ja, op de baan is het meestal wel schoon en opgeruimd maar achter de schermen in opbergruimtes staat het eigenlijk wel vol met heel veel zaken waar ik eigenlijk niets meer mee doe maar die ik wel steeds aan de kant moet pakken om ergens bij te kunnen. Een aantal zaken konden wel in de container maar andere dingen heb ik maar eens in de verkoop gezet op dit forum. De eerste zaken zijn al over heel Nederland verstuurt maar er is nog meer! Vraag niet wat het kost maar laat weten wat het je waard is! >:-D

De eerste kleine bouwklusjes die nog moesten worden afgewerkt zijn klaar. Geen blaartrekkende vooruitgang maar het moest wel gebeuren. In Bhf Güglingen moest er bij de goederenloods nog een steuntje (verhoging) onder kraan en de spoorwegovergang bij de tunnel moest nog worden gemaakt. Uiteraard weer met de "omgekeerde figuurzaag" methode.

Uiteraard daar weer plaatjes van en voor de ongelovigen van mijn overweg methode een kort filmpje om te laten zien dat dit goed werkt.  8o

https://youtu.be/AfYapvREfSs
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Ik ben blij dat je weer begonnen bent, want dan kunnen we weer updates van je fraaie werk zien :thumbup:. En opruimen geeft (mij in elk geval) ook een goed gevoel. Verkopen ben ik wat voorzichtiger mee, want daar heb ik achteraf wel eens spijt van gehad 8o. Het filmpje is inderdaad het overtuigende bewijs, want als je de foto ziet, denk je hoe komt een sleper hier over heen? Nou prima dus ...

Groeten,
Wico
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 B) Keurig overwegje heb je daar gemaakt. :thumbup:
En hoewel ik geen ongelovige was heb ik ook je filmpje bekeken, was hier nou toch. :D
Lok gaat er prima overheen, missie geslaagd. :)

Dirk-Jan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Jouw systeempje ga ik overnemen Marcel. Het werkt perfect en ziet er ook nog eens gelikt uit. Goed voorbeeld doet goed volgen.  :-)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Blij om te lezen dat het "treinenseizoen" weer gaat beginnen bij je Marcel. :P
De overweg is prachtig gemaakt en de trein glijd er mooi overheen kortom stukje vakwerk weer wat er is aangebracht.

En ja net als Wico ben ik ook heel voorzichtig spijt komt altijd achteraf en dat wil ik toch wel graag voor zijn / vermijden.
Zeker het rijdende (niet Zwitserse) materiaal wil ik wel eens weg doen maar iets houd mij toch tegen dus hup de vitrines is weer leuk voor het kijkplezier. ;)

Succes met opruimen en laat de update's maar weer lekker komen ik zit er klaar voor. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

Wico: de hoogte lijkt op de foto's ook dramatischer dan het in werkelijkheid is. Het is wel zo dat ik bij deze overgang gebonden was aan een de maximale breedte van de opritten. Hierdoor is de hoek vóór het deel tussen de rails wel iets steiler dan bij mijn andere overgangen. Het uitstekende aan de bovenkant is slechts 0,5 mm maar lijkt ook meer. Ach, het rijden bewijst dat het werkt.

Dirk-Jan: Zeker! Prima gelukt, en bedankt voor jouw aanwezigheid! :D

Martin: Ik ben benieuwd, maar jij gaat dat zeker delen!

Michel: ik heb niet zo'n binding met spullen. Uiteraard zijn er uitzonderingen maar dan zit er een verhaal achter. Zulke zaken gaan zeker niet weg. De updates komen ooit wel maar ik heb geen haast..... O:-D


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Leuke stoomloc Marcel.  :thumbup:

Heb je bovenlangs de overgang van puko naar puko een draadje gesoldeerd?

En wat gebruik jij als ballast voor je sporen?

Groeten Patrick
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Patrick,

Dat is mijn mooiste lokje, vind ik. Een T3, klein maar leuk gedetailleerd. Persoonlijk vind ik dat Märklin wel meer soorten kleine stoomlocomotieven mag uitbrengen.

Als ballast gebruik ik Busch 7069 (voor C rail), Busch 7517 bruin beige, Noch 9367 gneis rood/bruin. (verhouding 1, 1, 1)

Ik heb aan beide kanten van de overweg een draadje aan het figuurzaagje gesoldeerd en krijgt het gewoon een eigen aansluiting onder de baan.