Goedemorgen iedereen,
Robert: Een fijne werkplek is onontbeerlijk! "In den beginne" van de bouw had ik op de volledige zolder de baan gepland. Gelukkig ben ik daar op teruggekomen en heb ruimte overgelaten om een werktafel neer te zetten. Ik ben daar nog steeds blij om.
Tom: We bouwen modelspoorbanen, geen racebanen. Treinen mogen best hard rijden maar alleen als het traject zich daarvoor leent. Ik kan (mag) met mijn auto op een achterafweggetje ook geen 130 km/uur, ook niet na 19.00 uur!
Barry: Dank, en ja het is een lekker klungelplekje om rustig te freubelen!
Peter: Ja, ik ruim het plekje altijd lekker op maar ook ik maak er soms wel een kliederbende van!
Tony: Ook hier zag het er een half uur later ook echt anders uit! Maar ook na deelafrondingen ruim ik even op.
Martin: Niet jaloers zijn, jij hebt tenminste kijkbuizen met mooie verlichte treinen op jouw kantoor. Ik heb op kantoor lelijke collega's!
Maarten: Mij bevallen die lange lengtes ook maar het was wel een compromis, ik kan hiervoor geen voldoende lang station kwijt. Ik vind dat ik dat prima heb opgelost!
Harrie: Dank! Jawel hier is heel erg lang over nagedacht. (daar ben ik heel goed in: lang nadenken en vooral dromen) Niet al mijn wensen kon ik hierin kwijt, en ik moest ook tijdens de bouw dingen laten vervallen, maar met diverse andere oplossingen bouw ik toch een baan waar ik blij mee ben en waar een groot deel van mijn wensen wél terugkomen!
Ik heb dit jaar nog niet veel meer gedaan dan rijden en dromen. Ik ben dit jaar "opgeruimd" begonnen dus de stimulans om veel te doen is er ook niet. En ik heb niet zoveel zin.....
Voor alle klussen die ik nu moet doen ben ik materialen nodig die ik nog niet heb. Bouwmarkten dicht; ik kan natuurlijk bestellen maar zo werkt dat voor mij niet. Ik moet daar rondlopen en met de daar aanwezige materialen een oplossing bedenken. Dat gaat nu dus niet. Ook met het bouwen van de "Landhandel" ben ik vastgelopen, ook daar moeten nog dingen voor komen maar die zijn vandaag tenminste besteld. (was wel een puzzel om een winkel te vinden die alle zaken die ik nodig ben ook kon leveren uit voorraad.) Lijkt goed te gaan.
Verder ga ik maar eens kijken wat ik verder nog allemaal nodig ben om de baan rijtechnisch helemaal af te kunnen maken: wissels, decoders en dat soort zaken. Hiervoor moet het deel station Friedrichshöhe en het BW er t.z.t. af om aan te kunnen sluiten. Ook het schaduw/inhaal schaduwstation tussen Güglingen en Friedrichshöhe moet er nog af om naast de baan aan te sluiten.
Tweede deel is om eens duidelijk te bedenken hoe ik daarna (of daarvoor) de open delen dicht ga maken. Zoals jullie op de foto's kunnen zien is dat nog wel wat. Uiteraard heb ik weer hindernissen bedacht in de vorm van afneembare delen. (waarom zou je het jezelf makkelijk maken.....)
Dus ook als jullie een tijdje geen vorderingen zien; ik verveel me niet....