Goedenavond Modelspoor collegae,
Harald: Ook ik kijk vaak met verwondering naar mijn vorderingen en verbaas mij dan vaak over het resultaat..... heeft meer te maken met de kwaliteit van de materialen die tegenwoordig zijn te krijgen dan mijn kunsten!
Cees: Dank!
Timelord (naam?): "Vroeger", toen de eerste spoorwegen werden aangelegd lag er in Güglingen een enkelspoortje met een eenvoudige halte. Jij zag meteen dat rechtdoor vanuit de tunnel veel logischer is, en dat klopte ook, dat was de oude route. Met de groeiende vraag naar goederen en personenvervoer is het stationsgebouw gebouwd en het geheel uitgebreid met een perron en meerdere sporen. Aangezien er lokaal ook behoefte was, en is, aan grotere goederen voor de lokale land- en bosbouw moeten die machines ook daar worden afgeleverd. Door de eigenlijk veel te kleine beschikbare ruimte was de enige plek waar een laad- en losperron kon worden neergezet de huidige locatie. Zo zie je maar, er is altijd een verklaring waarom iets is zoals het is!
LibertyCity en William: Het geeft inderdaad een gevarieerder beeld en voegt het wel degelijk wat toe!
Ruurd: Het verloop is inderdaad wel wat speelser dan recht toe recht aan!
Ruurd, Maarten en Erik: Natuurlijk niet per ongeluk een stukje vergeten! Er moet inderdaad een paadje komen vanaf de goederenloods naar het laad- en losperron. (ik had dat stiekem eigenlijk al verklapt bij het plaatsen van de foto's....) En ook Erik had gelijk: er volgen vanzelf nog seintjes!
Er is een mooi pakket (eigenlijk twee) binnen gekomen. Er waren zelfs een grote vrachtwagen en elektrische palletwagen voor nodig om die te komen brengen! Was het voor de trein? Ja en nee. Het is een lang gewenste droom: een werkbank! Die staat nu in een kamertje achter de garage. Nu kan al het handgereedschap, elektrisch gereedschap en alle oude bakjes en lades met schroefjes, boutjes en noem alle zooi maar op wat iemand zoal thuis heeft liggen hierin worden opgeborgen. Voordeel voor de trein? Al die spullen stonden eerst op zolder in een kleine ruimte naast de baan. Nu kan ik dus alles wat onder de baan ligt verplaatsen naar die ruimte en hoef ik niet steeds van alles te verschuiven!
Ik kan nu ook klusjes voor de trein doen op de werkbank in plaats van op mijn knieën bij de baan of in het kamertje waar de werkbank nu staat. De eerste klus is daar al uitgevoerd en ligt nu mooi te drogen. De afneembare delen voor achter station Güglingen. De Sculptamold zit er op en de granieten onderlaag ook al. Misschien morgen afwerken met de donkerbruine lasurverf.