Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 :favorite: leuke filmpjes,


in dat eerstje filmpje,is het niet beter dat je de wisselaandrijving omgekeerd monteert (onder de tafel)?


mvg,
Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Met veel plezier naar de drie filmpjes gekeken. :thumbup:
Mooi gezicht de stomer die vanuit Friedrichshöhe door de tunnel komt rijden.
Ook de twee andere treinen filmpjes zoals die met de kolenwagons is zeer fraai maar zeker ook de V200 met de prachtige blauwe rijtuigen is mooi om naar te kijken.

Groet Michel

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Altijd leuk, filmpjes van de treinen op de baan, Marcel.

vr gr Arie
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ze mogen wel iets sneller rijden hoor.   :)

Die V180 is dat een Marklin loc?

MvG,

Timaximus
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ziet er allemaal mooi uit!
Wat mij betreft niks mis met de snelheid ook. Ik laat mijn treinen omgerekend ook niet harder dan 40 of 50 km/u rijden. Veelal langzamer. Dan duurt het ook langer voor ze voorbij zijn en ziet het er minder speelgoedachtig uit. Maar dat is mijn beleving.

Groet,

Peter
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat Langzaam rijden is meestal mooier. Zeker met stoomloks kun je ze beter wat langzamer laten rijden. Het moderne TP V/VI materiaal kan wel met 140 km/h over de baan vliegen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Prima gefilmd, Marcel  :thumbup:

Vooral de kolenwagensleep is imponerend  ;)
Het probleem met de T3 herken ik niet, die van mij loopt al vele jaren vlekkeloos.
Het lijkt wel, alsof die as verbogen is  :?
Hopelijk is het op te lossen.

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie filmpjes hoor
De stoom locs gaan bij mij langzaam , de ICE en aanverwanten laat ik soms ?vliegen?....🤗🤣
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat toch kan ik het even niet laten: de stelling dat stoom langzaam gaat, verdient enige correctie. In de gloriedagen voor WO II werd er geregeld 100 mph (= 165 kmh) gereden door de Great Western en de LNER. Nigel Gresley's A4 pacifics konden 200 kmh halen. Ook de Duitse 05 en 01 10 konden er wat van. In the USA werden deze snelheden ook gehaald.  Laat je de stomers van dat kaliber op schaal hun topsnelheid rijden, dan gaat het rap, hoor. OK, het zijn geen TGV's maar toch. En het ziet er doorgaans toch  niet zo mooi uit en ik pleit ervoor alles in een rustig tempo te laten rijden.
Ik hoop niet dit bouwdraadje van Marcel te vervuilen...  ;

Groet,

Peter
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat "slingeren" van de middelste as van je T3 is volgens mij niets meer dan de benodigde zijdelingse speling op die as. Waarschijnlijk staat er wat spanning op (één van) de drijfstangen waardoor de as heen en weer schuift.
Als je hier tijdens het rijden ook last van hebt moet je de drijfstangen eens verwijderen en kijken of t verbetert.

Driewielers rijden als loc -zelfs op drierail- nooit lekker. Beetje flauw ;), ik begrijp dat je een drieasser bedoelt >:-D.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen mannen (vrouwen zie ik hier eigenlijk te weinig?),

Michel: Dank! Bij het zichtbare deel blijven eigenlijk alle wisselaandrijvingen boven het maaiveld. Deze worden later verstopt onder de ballast. Een voorwaarde is wel dat, als er een aandrijving moet worden vervangen, ik deze aandrijving wel eenvoudig moet kunnen verwijderen zonder van alles te verbuigen. De aandrijving die jij bedoeld is een twijfelgeval. Komt tijd, komt raad. Ofwel ik zie het wel als ik zover ben?.

Mies: Ook dank! Fijn dat je er met plezier naar kijkt, in het echt is het ook leuk!

Arie: het is inderdaad wat levendiger dan met foto?s al kun je de laatste dan weer rustiger bekijken.

Tim: ze kunnen harder, willen wel harder maar het mag niet?.  :? Het is een relatief kort traject tussen twee tunnels. Daarbij zitten er in dit traject een wat oudere gemetselde brug en een door het landschap noodzakelijke scherpe bocht. Ik heb dit nu maar snel (tijdelijk) aangegeven met een bord met de betreffende voorgeschreven snelheid van 70 km/uur. (moet eigenlijk 50 of 60 zijn maar dat stickertje heb ik niet)
Zowel de V180 als de V200 zijn Piko locomotieven. Voldoen volledig aan mijn eisen: rijden erg mooi en zonder problemen. Zo heb ik twee locomotieven voor dezelfde prijs als één van Märklin.

Peter: Dank U. Je geeft een kapitaal uit aan treinen, dan wil je ze ook goed kunnen zien!

Bas: Mee eens, zie hierboven!

Tony: Dank! En dat allemaal zonder draaiboek of script! Zomaar uit het losse handje (dat zie je wel bij het filmpje van de kolensleep: bibberend beeld door de gedwongen onhandige verkrampte houding) maar het lijkt wel wat. De T3 rijdt hier zonder terugmelding ook prima! Wordt vervolgd.

Wim: Dank! Hier thuis vliegt er niets, dat is een andere hobby. De laatste keer waren het letterlijk de donderbussen die een harde landing maakten. Dat wil je niet, het moet gewoon netjes op de wieltjes blijven staan.

Hans: uiteraard drie-assers maar driewielers klinkt leuker. Zeker bij drie rail is omwille van de puko?s een driewieler niet aan te raden.
Ik denk ook dat de huidige zijwaartse speling prima en zeker noodzakelijk is. Wat jij zegt klinkt erg logisch aangezien er af en toe een wieltje wordt ?opgetild? waardoor het benodigde contact voor de terugmelding weer ?vrij? wordt gegeven, met alle acties die daar ook bij horen. Ook ik twijfel aan de drijfstangen maar ik zie daar echt helemaal niets aan. Ze zijn ook erg iel. In het echt is dat allemaal loodzwaar maar hier heb je niet eens door dat je iets vasthebt. (ik ben ook meer van het zware metaal) Ik ben bang dat ik meer ontregel door hier mee te klungelen dan dat ik goed doe. Toch ga ik hier eens mee experimenteren want het is zonde dat deze T3 aan de kant zou moeten blijven staan. Ik vind dit echt het mooiste lokje welke ik heb. Dank voor deze reactie. :thumbup:

Een discussie over snelheden bij onze treinen komen we nooit uit; iedereen vindt wat anders. Ik vind dat ik op mijn baan realistisch rijdt. Ik heb geen TGV, HSL, ICE of de nieuwste elektrische locomotieven rijden. De trajecten in BDS lenen zich daar ook niet voor. Als ik de ruimte had dan zou ik dat ook wel leuk vinden maar dan is een eis wel dat het traject zich daar dan ook voor leent: echt lange afstand, heel erg flauwe bochten met de bijbehorende verkanting en geen snelheidsbeperkers zoals bijvoorbeeld wisselstraten of spoorovergangen. En inderdaad: hardrijden met stomers konden ze wel degelijk. Als ik daarvan een filmpje van zie met al dat enorm snel bewegende gigantisch zware drijfwerk dan krijg je het daar bijna koud van!

De planning is dat ik dit weekend ga beginnen met het monteren en aansluiten van de wissel- en schakeldecoders van station Güglingen op de onderbouw. Dan kan ik de wissels later direct aansluiten als dit station helemaal is bedraad en teruggeplaatst op de onderbouw.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

Ik was begonnen met het monteren van de decoders op de onderbouw maar het was weer ouderwets in onhandige houdingen werken. :? Als de plaat van station Güglingen er af is kan ik er veel beter bij. Dat moet toch gebeuren dus maar gelijk doorgepakt. Ik begrijp nu ook hoe mensen zich voelen als ze hun baan gaan afbreken. Het grote verschil is natuurlijk wel dat ik het doe om alles definitief aan te sluiten, maar toch. Helaas is het rijden nu dus ook even gebeurd. :-(

Het heeft wel wat impact, er moet wel heel veel weer van de baan. Toch bewijst het dat het ?module bouwen? zoals ik heb gedaan tijdens de spoorbouw en het xps landschap toch nut heeft. Het was er relatief snel af. Nu ligt het op verschillende plekken onder de baan, hopelijk overleeft alles het een beetje goed.

Nu komen er ook weer een aantal klusjes die niet update waardig zijn dus het zal even (nog) rustiger worden in dit topic. De rails moet worden verouderd en geschilderd, veel soldeerklusjes en uiteindelijk weer (naast de baan) aansluiten van al deze elektro zaken. Als alles dan werkt kan het landschap daarna definitief op de baan. Ik hoef me dus niet te vervelen, genoeg te doen maar kan bijna niet wachten op het eindresultaat??

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik kom net terug van een weekje wintersport en heb zodoende al je updates gemist.
Zoals gewoonlijk weer erg mooi en leuke foto's.
Het was zeker een goed besluit om je landschap in modules op te bouwen.
Daar heb je alleen maar profijt van.
Als alles is aangesloten kom ik nog een keer buurten.
Succes Marcel.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
I'm impressed, Marcel !

Zo zie ik weer eens hoe strak, netjes en weldoordacht je gebouwd hebt  :thumbup:
En daar heb je nu voordeel van  ;)

Als de rails straks geweatherd is en alles aangesloten, kan het grote opbouwfeest beginnen.
Even doorbijten dus  :D

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ziet er geweldig mooi afgezwenkt uit !

Groeten
Robert
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
hallo allemaal. ben ik net van mijn minderwaardigheids komplex afgeholpen en nu....grapje. Complimenten, net als bij T en anderen is het ook bij mij een "zooitje" onder de tafel, ik snap werkelijk niet hoe hobbyisten het zo mooi voor elkaar krijgen. als een digitaal eenarmig sein al 8 draden heeft en je hebt er zo een 20 stuks op je baan plus de voorseinen plus de wissels en de decoders en de verlichting en en en ga maar door. Het lukt mij eenvoudig niet om het zo mooi te krijgen, alhoewel ik het telkens probeer. Maar alles doet het.

Ik bedien wel alles handmatig, dwz trein voorbij het sein, gelijk op rood. zo probeer ik botsingen te voorkomen. De techniek die jullie toepassen kan ik niet bij met mijn petje en in Almería (Z Spanje) is ook niets te koop. Bedankt voor al het moois.  Ed  B)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
I know the feeling Eduardo
Bij mij is het idem dito, ik doe m?n best om alles mooi strak te houden qua bedrading , maar dat lukt niet zo goed, maar alles werkt goed!
Que tengas un buen día , un saludo desde Castelló d?Empuries 😉
Wim
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Wim dat is nog 957 km noordelijker dan waar ik woon via de snelweg en 1101 als ik de peage wil vermijden. Anders kwam ik even op de koffie.
En ik spreek vloeiend spaans, maar geen catalaans. En dat wordt een probleem daar boven.  :)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag allen,

Martin: als je maar een lekkere vakantie hebt gehad! (ik zou op vakantie hopen op hoge temperaturen maar ik begrijp van anderen dat het bij wintersport anders ligt?) Het bouwen in losse onderdelen was eigenlijk noodgedwongen omdat ik anders niet verder kon, maar dat pakt nu wel goed uit. Je bent uiteraard weer van harte welkom!

Tony: het valt mij ook op dat het achteraf weldoordacht lijkt maar dat is eigenlijk niet helemaal waar. Toch komt het wel zo over. Ik kan niet wachten tot het allemaal is aangesloten dan gaat het hopelijk echt ergens op lijken.

Robert: Dank U! (ik denk dat je bedoeld: afgewerkt? :D)

Wim en Ed: iedereen moet tegenwoordig een of ander ?complex? hebben anders tel je niet meer mee. Gelukkig heb ik jullie daarvan kunnen voorzien!  O:-D Ik vind het gewoon leuk om zo te werken, is voor mij een deel van deze hobby. Voor de werking van de baan maakt het geen bal uit hoe de kabeltjes lopen en welke kleur ze hebben. Ik vind het ook wel prettig dat als ik onder de baan wat moet doen dat ik niet achter allerlei draadjes en kabeltjes blijf hangen met het risico dat ik van alles kapot maak. Als je, van bijvoorbeeld een sein, de acht kabeltjes bij elkaar bindt met een tie-rap en ook nog eens netjes naar een ander punt leidt dan komt dan al meteen strakker over. Het is inderdaad wel meer werk???.. zeker als je dat bij alles gaat doen maar het loont de moeite.

Oh ja, Spaans (of Catalaans) is niet mijn ding?. Klinkt leuk maar ik begrijp er niets van! 8o

Toch nog even een update van de spoorbouw. Het is voor mij ook maar uitproberen hoe iets uitpakt. Of het mooi wordt of dat iets zin heeft kun je pas achteraf bepalen. (en dan kun je vaak niet meer terug) Misschien dat iemand anders er ook wat aan heeft en dan kan zien hoe ik het heb gedaan. Ofwel hoe iets wel of achteraf eigenlijk niet moest.

Ik heb van station Güglingen bij de wissels, op het deel van de wissel wat je zeker niet wilt verlijmen, de kurk verwijderd om daar ballast te kunnen aanbrengen. Het idee is natuurlijk om het straks te laten overkomen dat het er wel ligt. Daarna dit gedeeltelijk zwart geschilderd. Vanmiddag ga ik de ballast storten en verlijmen, dus wordt vervolgd!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Kleine maar mooie vorderingen waar je straks veel kijkplezier van hebt. :)

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik zie eindelijk wat rommel op je baan  :-) :-) Er wordt gewerkt.
Ben toch niet de enige  >:-D
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
En ik doe hier weer inspiratie op. Namelijk schroefjes met een oogje om je kabels netjes te leggen. Simpel maar effectief  :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel,

Dat je even niet kunt rijden is wellicht minder maar het hoort er allemaal bij.
Jou manier van bekabelen spreekt mij erg aan, jij schrijft het al de werking is niet anders maar als er ooit ergens een storing in zit is de kabelwet nu wel makkelijker te volgen.

Zelf bouw ik niet zo snel en maak gelijk de stroomvoorziening, melders en wissels in orde voordat ik verder ga nu kan ik er redelijk makkelijk bij  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Bouw ook stuk per stuk en direct kabels en decoders aansluiten, ook zo compartimennteren en testen. Zo zie je onmiddellijk of er iets niet snor zit
Kabels liggen per item samen , niet te strak, zo is het easy om iets na te trekken
Succes
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allen,

Michel: het zijn inderdaad kleine vorderingen maar er zit meer tijd in dan het zo lijkt en ze zijn ook niet geheel onbelangrijk. (hoop ik?) O:-D

Martin: Rommel? Rommel? Dat is geen rommel, dat zijn zeer belangrijke baanbouw onderdelen! Er wordt hier eigenlijk altijd in meer of mindere mate aan de baan gewerkt, maar de echte rotzooi was al weer opgeruimd voordat de camera er aan te pas kwam. :D

Wim: Alstublieft! Zo leren we weer van elkaar. Ik gebruik al jaaaaren schroefogen om kabeltjes door te trekken en netjes langs de spanten te geleiden. Werkt inderdaad erg prettig en netjes. :idea:

Peter: Klopt. Even niet rijden is een gevolg van bouwwerkzaamheden dus dan ga je toch vooruit en is het geen ramp alleen maar jammer. Ik bouw ook niet snel; te hoge eisen en te weinig tijd helpen dan ook niet erg. Als ik niet verder kan door gebrek aan benodigde onderdelen zoek ik mogelijkheden om wel wat te kunnen doen. Daarom is de landschappelijke invulling al iets verder dan de baanbouw. ;)

Wim(pietje): Ook ik doe alles stuk voor stuk. Daarna altijd gelijk testen voordat je verder gaat. Niets is zo verraderlijk als denken van: goed onthouden, daar moet ik later nog eens naar kijken. Wedden dat je het dan vergeet en er op een zeer onwenselijk moment aan wordt herinnerd? B)

Weer geen schokkende vooruitgang te melden maar wel de beloofde vorderingen met het project: de wissels voorzien van ballast onder de beweegbare delen. Het is even werk en op dit moment vraag ik me echt af of deze werkzaamheden echt het gewenste effect hebben. Het is wel een feit dat je dit achteraf niet zo makkelijk kunt doen, dus het is misschien straks (bijna) voor niets geweest. Dat ga ik pas zien op het moment dat alles is aangesloten en geballast.

Verder ben ik al begonnen met het verouderen en verroesten van de rails. Ik in het grote voorbeeld gaat dat met het verloop van de jaren vanzelf maar in H0 moeten we dit zelf doen.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Die ballast heeft zeker het gewenste effect.
Ik heb het hier op exact dezelfde manier gedaan.
Stukje kurk weg ,zwart schilderen en in de natte verf een dunne laag ballast gestort.
Naderhand nog een keer met lijm nagedruppeld. Dit is het stuk waar je niet wil dat de steentjes los komen.

Mvg Robin
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo mede-hobbyisten,

Het is wederom lekker modelspoorweer!

Robin: bedankt voor de ondersteuning, dat geeft moed! :thumbup: Ik zal het zien als alles klaar is. Het is inderdaad wel belangrijk dat alle steentjes goed vastliggen dus daar wordt extra aandacht aan besteed.

Dit is slechts een "one shot update" met weinig tekst. Ik ben alle rails nog een keer met roestkleur nagelopen, nadat alles is aangesloten moet ik de raillassen ook nog doen. (foto's zijn in deze erg confronterend: dan blijken er delen niet goed te zijn geschilderd maar met het blote oog zie je dat nauwelijks 8o)
De plaat Güglingen kan van de onderbouw af om de rails aan te sluiten.

Volgende keer staat dit deel dus naast de baan, dat werkt wel zo prettig!


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Foto,s laten dingen zien die wij met het blote oog ( zoals ze dat zeggen  :D ) niet zien Marcel.

Dus een handig hulpmiddel om de puntjes op de i te zetten, vaak zie je ook stof op bv een loc zitten terwijl je denk dat hij brandschoon is  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik heb ook gemerkt dat je op foto's veel meer ziet
Goeie vorderingen, 👍🏻
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Mooie vorderingen. :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi en strak gemaakt. Bedrading netjes en overzichtelijk. Vooral de ballast onder de wissels slim gevonden. Helaas zitten ze bij mij al vast.  :(

gr Gerard
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie roestkleur en prima oplossing met de ballast onder de wissels, Marcel  :thumbup:

Ik zou de raillassen en mindere plekjes zeker nog aanpakken nu het (nog relatief makkelijk) kan.
Als je je er over een jaar aan gaat ergeren, is dat heel wat meer en lastiger werk.
Kortom; mooi muziekje op en gaan met die kwast  :P

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond 3-railers en andere medespoorders,

Peter: de camera is echt ongenadig! Ik heb contactlenzen anders kan ik nog geen verkeersbord op tijd lezen, wil ik dan dichtbij wat zien dan moet er een leesbril overheen. Moet ik details bij het bij het modelbouwen vorm geven dan kan ik beter alle visuele correctiemiddelen aan de kant gooien maar als ik dan in de lengte over mijn baan wat wil zien dan moet mijn gewone bril op mijn neus. Kortom: wil ik de puntjes op de spreekwoordelijke i zetten dan heb ik een cameralens echt nodig! 8)

Wim: het was mij eerder ook al opgevallen maar het blijft me verbazen..... :O

Michel: Dank! Ik vind de kleur van de rails al een groot verschil met de originele kleur: de plastic zwarte dwarsliggers en de glimmende RVS spoorstaven zien er ineens veel beter uit. Het werk is echt de moeite waard. :thumbup:

Gerard: ik weet niet of ik het zelf zo bedacht heb maar de manier waarop komt wel uit mijn eigen koker. Robin (Hero) heeft ook al zo gedaan. Je moet met zoveel van tevoren rekening houden dat je "ergens" in een aanval van bouwlust snel even iets vergeet. Jammer, maar dan weet je voor de volgende keer dat je eerst ballast kunt aanbrengen. (of overstappen op C-rail) O:-D

Tony: Ik hoop dat ik de mindere plekjes allemaal heb gehad anders zal het later best nog wel redelijk zijn bij te werken. De raillassen ga ik zeker doen, anders ziet dat er niet uit, maar dat kan pas als alles is aangesloten en goed werkt. (ze moeten goed contact maken)

Ik werk wel vaker met een lekker muziekje op de achtergrond maar mijn muziek zal niet helemaal jouw smaak zijn: Progressieve Metal. Dat klinkt misschien erg maar ik ben ervan overtuigd dat alle jou bekende klassieke componisten ook dit soort muziek zouden hebben gemaakt als ze nu hadden geleefd! Veelal complexe lange nummers met afwisselende muzieklijnen die vaak een soort muzikaal verhaal vertellen.

Speciaal voor Tony dan ook een Metal uitvoering, tijdens het grootse Heavy Metal Wacken Open Air (WOA) festival, van W(O)A Mozart Symphony nr. 40 door Accept. (eigenlijk Wolf Hoffmann) Daar had Herr Mozart vast van genoten! :D

https://www.youtube.com/watch?v=pStDVnp18Zk

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Genieten doe je nù

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Bedankt voor de leuke filmpjes Marcel :thumbup:
Succes met de verdere baanbouw. Werk genoeg zo te zien  ;)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Zooo, lekker bezig Marcel. En je muzieksmaak is ook niet verkeerd, we zitten in dezelfde hoek.  :D

bijgaand voor algemeen nut en vermaak: A perfect Circle, een project van Maynard James Keenan (Tool)
Lekker muziekje om flink op door te bouwen.  :P

https://www.youtube.com/watch?v=xTgKRCXybSM
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Leuk, Marcel  :thumbup:

Al vind ik de originele versie prettiger  O:-D
Klassiek vind ik gewoon het prettigste knutselen en je blijft er steeds nieuwe dingen in horen/ontdekken, maar ik houd van bijna alles hoor en de muziek die ik zelf maak lijkt er ook niet op  :D
Van de metal vind ik bepaalde soorten/bands wel spannend en mooi. Black Label Society bijvoorbeeld  ;)

Een fraaie die ik lang geleden via mijn zoon (ook gitaarfreak en -speler) ontdekte, kun je hieronder zien en horen   :P
Voor mij ook een klassiek nummer !

Grtz Tony



Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 >:-D als het topic toch ontspoort,lever ik ook een kleine bijdrage :arrow:

https://www.youtube.com/watch?v=X9oGkvpkefg&list=LLx3o30PP5WT0_3syV_BAKCQ&index=207&t=0s



mvg,
Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ooh, dan ontspoor ik graag mee
Ben fan van Nirvana, Steel Panther etc, maar vooral Metallica
Hier ism NewYork Philharmonisch orkest , S&M, en mijn favorite song

Geniet er Van

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke

Van gebrek aan muzieksmaak is hier geen sprake merk ik  :D
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hele hoop Rock&Metal liefhebbers hier...🤗🤗🤗
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Nou, nou, nou...

Het begint wel een beetje op het YouTube 3-Rail Metal Channel te lijken! Blijkbaar zijn er toch nog meer van die saaie mannen die op zolder met een treintje spelen maar ook van stevige muziek houden en ben ik niet de enige! Geeft dan toch een ander beeld van de modelspoorhobby..... B)

Het nummer Symphony nr. 40 van W.O.A. Mozart was echt bedoeld voor Tony.

Als afsluiter van dit onderwerp gooi ik er dan toch nog maar even een nummer in van mijn favoriete band: Dream Theater.

https://www.youtube.com/watch?v=Qr8g4d6gxZ8
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Wel eens een stuk spoorrail opgetild? Of een stoomloc? Heavy Metall!
Dáárom gaat t zo goed samen >:-D !!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mijn zoon gaat ook helemaal los bij die nummers. Ik hou het meer bij Epica en Nightwish. ;)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat Hanzi
😂😂😂
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allemaal,

Hans: Jawel beide, dat wil zeggen, natuurlijk geen volledige stoomloc maar wel regelmatig een stuk drijfwerk van een kleine tenderloc. Daar heb je een kraan voor nodig dus dat is zeker heavy metal! >:-D

Martin: Dan is er vast vaak goede muziek op bijbehorend volume te horen in huize Tjoekedoris! Epica en Nightwish staan zeker ook op mijn lijstje. Zeker de laatste; geweldige muziek! Lekkere bombastische, harmonische power metal. Ook een aanrader. :thumbup:

Wim: aan Metallica geweldige mooie nostalgische herinneringen toen ik tijdens een uitzending met een aantal collega's een lange rit maakte in centraal Afrika. Achterin een open landrover, Metallica keihard op een enorm grote Gettoblaster, fantastische reacties van de locals die niet wisten wat ze overkwam! :D

Nu back on track:

De plaat van station Güglingen ligt naast de onderbouw. Nu kon ik makkelijk de decoders voor dit station op de onderbouw monteren en aansluiten. Nou ja makkelijk, laten we het houden op iets makkelijker. Ik kon niet fatsoenlijk rechtop zitten dus is het toch frommelen in een rothouding. Maar het zit er op. Ook gelijk maar in het schema gezet, dat moet je consequent doen anders weet je later niet wat je nog moest bijwerken of erger, hoe het ook al weer zat.
Nu kan ik verder om te bedenken hoe ik de draadjes onder de stationsplaat ga monteren. Dat kan dus gelukkig naast de baan.

Martin: speciaal voor jou een paar werkfoto's. Ik heb wel genoeg ruimte maar op een gegeven moment ligt alles heerlijk door elkaar en ligt het gereedschap wat je nodig hebt altijd nét buiten bereik. :(


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat Afrika, ook x keer geweest 👍🏻👍🏻👍🏻
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Je wordt/ bent volgens Littfinski onderhand een echte Digital-Profi, Marcel  :thumbup:
Zo ziet het er voor mij in ieder geval zeker uit !
En ook een goede timmerman en slim ook, want vloerbedekking is de beste stof-vasthouder die er bestaat.

Knutsel lekker verder, stapje voor stapje richting het Heerlijk Grote Afwerken  :P

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Marcel,

Een genot om elke keer weer van je update's te mogen genieten. :thumbup: de opbouw is echt goed over nagedacht en met veel passie en netheid maar ook geduld kortom de gehele afwerking grote hulde. :thumbup: :thumbup:
Ondanks het frommelen in een rothouding komt mij zeker ook wel bekend voor. :thumbdown:
Vindt de oplossing met de oogjes ook een slim en goeie tip.

Veel succes met de verdere opbouw en blijf je op de voet volgen. :thumbup: :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Thuiswerkers(?),

Wim P: het blijft een apart maar mooi continent, het heeft zeker heel wat te bieden. Haast niet te geloven dat de "mensheid" daar is ontstaan...... (niet negatief bedoeld, dat slaat meer op het algemene verschil in ontwikkeling daar en bij ons in Europa)

Tony: Ik vind mezelf vaak ook wel slim! (al betekent dat in onze streektaal eigenlijk heel wat anders.....) Omdat ik LDT componenten goed aan weet te sluiten wil overigens niet zeggen dat ik een "Digital-Profi" ben hoor. Ik denk dat je die (ere)titel krijgt bij een bepaalde minimale afname van LDT producten. Elektrisch gezien begrijp ik het wel maar het digitale deel gaat bij mij ook niet verder dan dat er op een of andere manier "digitale signalen" mee worden gestuurd. Hoeft ook niet: aansluiten zoals aangegeven en dan maar hopen dat het werkt. Vloerbedekking werkt inderdaad geweldig om te voorkomen dat er stofwolken voorbij komen vliegen. Het nadeel is echter wel dat als er kleine onderdeeltjes op de grond vallen, en wie overkomt dat niet, het een hele klus is om ze terug te vinden.... :?

Wim H0: waarvoor dank, en ik ben blij dat je er van geniet! (maak de veer niet te groot, dat doet pijn!) De onderbouw is in principe ook de basis voor ook komende banen, tenminste, dat is de opzet. Door het gebrek aan tijd gaat het allemaal lang niet zo snel als ik eigenlijk zou willen. (gelukkig beschik ik over een behoorlijke portie geduld O:-D) Voor mij is de hele baan één groot project en ik vind het ook leuk om dit, binnen mijn (on)mogelijkheden zo netjes mogelijk te doen. Als ik echt alles goed van te voren kon plannen was het nog veel doordachter (en handiger) geweest. Ook hier hangen sommige dingen helemaal af van hoe het op dat moment uitkomt. De oogjes zijn inderdaad handig en voorkomt dat je onder de baan achter losse draadjes blijft hangen. Het is echter wel bewerkelijk om te monteren.

Het schiet nog steeds niet echt hard op maar er is wel een klein beetje vooruitgang te melden. Het viel niet mee om het draadjes verhaal onder de stationsplaat Güglingen logisch in te delen. Op de foto's lijkt het simpel maar ik ben er nog niet volledig van overtuigt dat het allemaal klopt of dat het allemaal wel even handig is. Geeft niet, ik kan wel weer verder, dus ik hoop de volgende keer iets te kunnen laten zien met veel vrolijk gekleurde draadjes!

Ik kan aan de slag, alles ligt er klaar voor!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hi Marcel,

Dat ziet er weer heel netjes uit, strak en structureel gebouwd.

groet
Harald