Goedemorgen mannen (vrouwen zie ik hier eigenlijk te weinig?),
Michel: Dank! Bij het zichtbare deel blijven eigenlijk alle wisselaandrijvingen boven het maaiveld. Deze worden later verstopt onder de ballast. Een voorwaarde is wel dat, als er een aandrijving moet worden vervangen, ik deze aandrijving wel eenvoudig moet kunnen verwijderen zonder van alles te verbuigen. De aandrijving die jij bedoeld is een twijfelgeval. Komt tijd, komt raad. Ofwel ik zie het wel als ik zover ben?.
Mies: Ook dank! Fijn dat je er met plezier naar kijkt, in het echt is het ook leuk!
Arie: het is inderdaad wat levendiger dan met foto?s al kun je de laatste dan weer rustiger bekijken.
Tim: ze kunnen harder, willen wel harder maar het mag niet?.
Het is een relatief kort traject tussen twee tunnels. Daarbij zitten er in dit traject een wat oudere gemetselde brug en een door het landschap noodzakelijke scherpe bocht. Ik heb dit nu maar snel (tijdelijk) aangegeven met een bord met de betreffende voorgeschreven snelheid van 70 km/uur. (moet eigenlijk 50 of 60 zijn maar dat stickertje heb ik niet)
Zowel de V180 als de V200 zijn Piko locomotieven. Voldoen volledig aan mijn eisen: rijden erg mooi en zonder problemen. Zo heb ik twee locomotieven voor dezelfde prijs als één van Märklin.
Peter: Dank U. Je geeft een kapitaal uit aan treinen, dan wil je ze ook goed kunnen zien!
Bas: Mee eens, zie hierboven!
Tony: Dank! En dat allemaal zonder draaiboek of script! Zomaar uit het losse handje (dat zie je wel bij het filmpje van de kolensleep: bibberend beeld door de gedwongen onhandige verkrampte houding) maar het lijkt wel wat. De T3 rijdt hier zonder terugmelding ook prima! Wordt vervolgd.
Wim: Dank! Hier thuis vliegt er niets, dat is een andere hobby. De laatste keer waren het letterlijk de donderbussen die een harde landing maakten. Dat wil je niet, het moet gewoon netjes op de wieltjes blijven staan.
Hans: uiteraard drie-assers maar driewielers klinkt leuker. Zeker bij drie rail is omwille van de puko?s een driewieler niet aan te raden.
Ik denk ook dat de huidige zijwaartse speling prima en zeker noodzakelijk is. Wat jij zegt klinkt erg logisch aangezien er af en toe een wieltje wordt ?opgetild? waardoor het benodigde contact voor de terugmelding weer ?vrij? wordt gegeven, met alle acties die daar ook bij horen. Ook ik twijfel aan de drijfstangen maar ik zie daar echt helemaal niets aan. Ze zijn ook erg iel. In het echt is dat allemaal loodzwaar maar hier heb je niet eens door dat je iets vasthebt. (ik ben ook meer van het zware metaal) Ik ben bang dat ik meer ontregel door hier mee te klungelen dan dat ik goed doe. Toch ga ik hier eens mee experimenteren want het is zonde dat deze T3 aan de kant zou moeten blijven staan. Ik vind dit echt het mooiste lokje welke ik heb. Dank voor deze reactie.
Een discussie over snelheden bij onze treinen komen we nooit uit; iedereen vindt wat anders. Ik vind dat ik op mijn baan realistisch rijdt. Ik heb geen TGV, HSL, ICE of de nieuwste elektrische locomotieven rijden. De trajecten in BDS lenen zich daar ook niet voor. Als ik de ruimte had dan zou ik dat ook wel leuk vinden maar dan is een eis wel dat het traject zich daar dan ook voor leent: echt lange afstand, heel erg flauwe bochten met de bijbehorende verkanting en geen snelheidsbeperkers zoals bijvoorbeeld wisselstraten of spoorovergangen. En inderdaad: hardrijden met stomers konden ze wel degelijk. Als ik daarvan een filmpje van zie met al dat enorm snel bewegende gigantisch zware drijfwerk dan krijg je het daar bijna koud van!
De planning is dat ik dit weekend ga beginnen met het monteren en aansluiten van de wissel- en schakeldecoders van station Güglingen op de onderbouw. Dan kan ik de wissels later direct aansluiten als dit station helemaal is bedraad en teruggeplaatst op de onderbouw.