Goedemiddag allen,
Michel: ook bij mij is niet alles even mooi afgewerkt. Bij het draadjes opnieuw trekken en aansluiten verdwaalde ook ik in draadjes onder het dubbelsporig gedeelte die ongeleid alle kanten op gaan. Dat is uiteraard een bijkomstigheid van 3D bouwen, je kunt niet overal netjes kabeloogjes/gootjes aanleggen. Wie weet zien we elkaar in Zutphen! (jij bent toch die man met het bordje H0-Miessie om je nek?)
Tony: klopt helemaal, al doende leert men, en wie niet werkt maakt geen fouten. (op mijn werk maak ik nooit fouten..?
)
Michel: voortschrijdend inzicht zeggen we hier ook. Meestal als reden om het beleid binnen het bedrijf waar ik werk steeds om te gooien van links naar rechts en weer terug????. (zo te zien hou je wel van goede muziek!
)
Jan: Na het vervangen van de betreffende diodes was het probleem opgelost. Sindsdien rijdt alles hier zonder die problemen. Inderdaad, de eerste geïsoleerde raillasjes die ik gebruikte waren de witte (oudere) Fleischmann 6403. Die zijn behoorlijk grover dan de bronskleurige nieuwe Fleischmann profi raillasjes 6433. (ik heb een foto proberen te maken, hopelijk is dat duidelijk genoeg)
Om het verschil aan te geven:
6403: dikte van het isoleervlakje tussen de railstaven 1,1mm en de breedte is 1,1mm.
6433: dikte van het isoleervlakje tussen de railstaven 0,3mm en de breedte is 0,8mm.
Wat tevens opvalt is dat deze niet zijn ontworpen voor het profiel van de wat lompere K-railstaaf. Ook hiervan een foto bijgevoegd. Duidelijk is wel dat als je wat onnauwkeuriger werkt dat de railstaven bij scheef monteren elkaar misschien stiekem kunnen raken. Bij de oudere witte railassen is dat haast onmogelijk. Om die reden twijfelde ik toen aan de raillasjes. Voordeel van de nieuwe is ook dat de ruimte bij de raillas aan de andere zijde erg klein blijft, en bij de oude redelijk groot is.
Aanvulling: ik heb geen problemen met deze raillasjes en de wissels. (ik heb alleen nieuwe wissels) Je moet ze inderdaad wel heel voorzichtig monteren, ze zijn erg fragiel.