Goedemiddag allemaal,
William, Michel en Bas: Dank, ik ben er zelf ook blij mee hoe deze brug is gelukt. Het was wel een puzzel met de peilers maar het is nu klaar. De volgende uitdaging is om die mooi in het landschap op te nemen.
Silco: Dit is ook het grote afkijkforum. Leer van anderen, pik eruit waar je wat aan hebt en deel jouw tips en uitvindingen met ons!
De laatste wissels voor station Friedrichshöhe zijn binnen! Natuurlijk meteen (tijdelijk) op hun plekje gelegd. Ik kan nu rondjes rijden op het enkelspoorgedeelte! Ik moet natuurlijk nog wel het een en ander aan rails en wissels hebben maar dit is wel een mijlpaal. Gelijk mijn mooiste lokje opgesteld (de T3) en met een paar rijtuigen rondjes laten rijden. Voor een volledige ronde heeft die, in een lekker gezapig tempo, exact 7 minuten nodig.
Dat vind ik een geweldig mooie tijd. Als alles klaar is komen daar nog 6 stops bij in schaduwstations en 2 in de zichtbare stations. Dat zou dan betekenen dat hij er, als alles klaar is, 20 tot 30 minuten over een volledige ronde zal gaan doen! Een onverwacht mooi resultaat!
Daarnaast ben natuurlijk nog steeds aan het nadenken over de verdere inrichting van het nieuwe BW. Het laatste idee is om er ook nog een loods neer te zetten om een railbus, die ik ooit wil hebben, overdekt te kunnen stallen. Aan de voorzijde van die loods zal dan ook nog zoiets moeten komen als een dieselolietank. (ik bedenk mij nu ineens dat ik niet eens weet of die dingen wel op diesel rijden of dat er misschien wel benzinemotoren in liggen!)
Maakt niet uit: brandstoftank dan. Kan ik alle kanten op. Moet ik maar eens uitzoeken.
Ook nog diverse potjes kolen van Asoa binnen gekregen. Kan ik ook eens gaan stoeien met de beide kolenbunkers die ik nog van kolen moet voorzien. Ben benieuwd.
Ik hoef mij voorlopig niet te vervelen!