Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2016

jong geleerd is oud gedaan!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
dit wordt een prachtige modelbaan blijf het volgen.
groeten Quinten
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Een tijdje niet meer gevolgd en er is flink wat veranderd. Ziet er goed uit Marcel. Met name je brug is waanzinnig goed gelukt.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

Martin: we proberen allemaal van alles uit en moeten van elkaar leren. Ik probeer dan ook alles een beetje te omschrijven zoals ik het uitvoer, wie er wat aan heeft kan dat dan meenemen. Niet dat ik alles zelf heb uitgevonden hoor! Ik haal mijn ideeën ook overal vandaan! Heb jij voor jouw baan al weer een aanvalsplan voor komende winter?

Maarten en Quinten: bedankt. Altijd fijn om te horen!

Bas: Altijd mooi als je een baan een tijdje niet hebt gezien en dan grote vorderingen ziet! Ik vind de brug ook nog steeds geslaagd. Als er straks landschap om heen ligt komt het volgens mij nog mooier over.

Verder is het even wat stil in mijn draadje. Niet dat er niets gebeurd, ik ben druk om van het enkelspoor gedeelte alle tracés, stations en BW de platen op maat te maken, de ondersteuning op de juiste plaats op de onderbouw te monteren en de kurk railbedding te lijmen. Zodra ik dat klaar heb zal ik zal ik de de resultaten met jullie delen!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel, het plan voor deze winter is om de valbeveiliging af te maken, alle rails te leggen tot en met de inrijsporen van het station en alle decoders aan te sluiten.
Ik ben nu bezig om de vele draden (terugmelding, massa en stroom) aan de rails te solderen. Binnenkort komt er een update van mijn baan.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: narwal op vrijdag 28 oktober 2016, 19:07:10
Bas: Altijd mooi als je een baan een tijdje niet hebt gezien en dan grote vorderingen ziet! Ik vind de brug ook nog steeds geslaagd. Als er straks landschap om heen ligt komt het volgens mij nog mooier over.

Verder is het even wat stil in mijn draadje. Niet dat er niets gebeurd, ik ben druk om van het enkelspoor gedeelte alle tracés, stations en BW de platen op maat te maken, de ondersteuning op de juiste plaats op de onderbouw te monteren en de kurk railbedding te lijmen. Zodra ik dat klaar heb zal ik zal ik de de resultaten met jullie delen!
In de zomer heb ik nooit zoveel zin om mij met treintjes bezig te houden. Als het weer herfst en winter wordt, komt de interesse weer.

We zien de updates met foto's graag tegemoet ;)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Knap werk echt. We zijn  bezig aan ons eerst baantje om te leren en te experimenteren . Maar als ik opnieuw begin wil ik best ook op deze wijze beginnen .

MVG Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo 3-Railers en andere geïnteresseerden,

Het is al even stil in dit draadje maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd, in tegendeel. Ik ben druk bezig om van het enkelspoor gedeelte van alle trajecten de onderplaten met de kurk railbedding op maat te maken. Daarna natuurlijk ook alles gelijk op de juiste hoogte leggen maar dan wel zo dat, tijdens de railbouw, alles eenvoudig is te verwijderen. Dan kan ik straks naast de baan aan deze delen gaan werken. Of dat makkelijk is kan ik achteraf pas vertellen maar zover is het nog lang niet.

Als je dan werkelijk in de praktijk met de Wintrack versie bezig bent om dit om te zetten naar het echt dan blijken er toch nog kleine aanpassingen nodig te zijn. Niets onoverkomelijks maar het houdt je wel lekker bezig. Vandaar dat ik nu op versie 10 zit van mijn baanplan.

Om een duidelijk beeld te geven waar deze trajecten ook alweer in het plan horen zal ik gelijk weer even met een plaatje laten zien. Eerst even het complete enkelspoor gedeelte en daarna per traject.

Ik ben natuurlijk nu nog bezig met de andere trajecten van het enkelspoor. Het is mijn planning om dat dit jaar nog allemaal af te krijgen. Of dat lukt gaan jullie dan natuurlijk wel zien. Dus het wordt hopelijk snel vervolgd!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hola

Wat werk jij ontzettend netjes! Wanneer ik dat vergelijk met mijn baantje in aanbouw, staat het schaamrood mij op de kaken.

Leuk baanplan ook. Ik houd wel van eenvoud.

H la P
Fred
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hoi Marcel

Dat is een update om U tegen te zeggen, zo mooi en keurige afwerking  8o  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ontzettend gaaf Marcel. Inderdaad om jaloers op te zijn.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Wel vraag ik me af of het niet handiger zou zijn om die s-bocht bij de wissel uit de keerlus te halen?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Mooie update weer van je prachtige baan. :)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
-Marcel:
Weer een indrukwekkende update,  :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
@Marcel

Bedankt voor het delen van deze update, ziet er weer verzorgd uit. :arrow: :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond allen,

Bedankt voor de bijval: dat doet mij deugd! :P

Fred: je hebt niets om je voor te schamen, jij bouwt in een recordtijd een geweldige baan! Ook bij mij is het regelmatig een onoverzichtelijk boel. De foto's zijn gemaakt na het opruimen en schoonmaken. En ja inderdaad, na heel veel teken-, denk-, en herhaaldelijk opnieuw beginnen met tekenen ben ik tot dit plan gekomen. Zoals je zegt is het, zoals het nu lijkt, een eenvoudig baanplan, maar wel met alles wat ik wil zien!

Simon: die S bocht had er misschien wel uit gekund maar voor de bereikbaarheid aan de onderkant van de wissels die er boven zitten, zit die bocht er toch in. Uiteindelijk maakt het voor het rijden niets uit.

Verder nog geen nieuws te melden maar ik ben nog wel druk bezig met de andere trajecten van het bovenliggende deel met de stations, dus wordt hopelijk snel vervolgd!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke

Hoi Marcel,

Je werkt inderdaad erg netjes en gestructureerd, zo verraadt iedere modelbaan iets van de bouwer  :P
Ik wacht weer rustig de volgende update af.

Veel plezier met bouwen !

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hi Marcel,

Ziet er allemaal mooi, gestructureerd en opgeruimd uit   :thumbup:

groet
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag modelspoor collegae,

Het is gelukt! Ik heb nu voor alle bovenliggende tracés, ik noem dat mijn enkelspoor gedeelte, de multiplexplaten op maat gezaagd, deze allemaal op de juiste hoogte uitgelijnd en de kurk railbeddingen uitgesneden en er op verlijmd. Al deze platen liggen zoals gezegd nog los zodat ze er zo weer af kunnen om naast de baan aan die onderdelen te kunnen werken.

Mijn planning voor dit jaar is in ieder geval eens een keer gehaald. Nu moet bijna alle rails, en alles wat er verder nog moet komen zoals seinen en decoders, nog worden gekocht. Voor dat dat er allemaal is ben ik wel een heel eind verder. Nu kan ik echter wel wat meer afwisselen met dingen doen en misschien ook wel eens voorzichtig aan wat landschapsklusjes beginnen. Het is nu allemaal wel wat beter voor te stellen welke mogelijkheden er zijn. Mooi droomwerk voor de donkere dagen voor en tijdens de kerstdagen. Ik ga er van genieten! :P

Ik doe deze update in twee delen op dezelfde manier als de laatste: eerst een plaatje van het tracé uit Wintrack, daarna de foto?s.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Deel 2 zonder commentaar.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Zelf werk ik ook graag netjes, maar dit vind ik echt top  :thumbup:
Bedankt ook voor de duidelijke foto's.

Ps. heb jij geen moeite met de bereikbaarheid achterin? Ik zou zelf al menig seinpaal en bovenleidingstuk hebben laten sneuvelen...
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
-Marcel:
Das weer een pracht van een update,  :thumbup:
Mooi geordend precisiewerk.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Heel erg mooi gedaan, zo goed dat die keerlus wel altijd zo zal blijven.



Toch geef ik Simon gelijk dat hij denkt aan het weghalen van die S-bocht.

Even groen lijntje gekalkt in paintdotnet: bereikbaarheid van wissels aan onderkant hoeft geen probleem te zijn; op zich is er ruimte genoeg aan alle kanten, dus denk ik dat het om het landschap gaat (wat nog niet te zien is) en om de open vakken open te houden voor de bereikbaarheid van het schaduwstation onder de lus.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Super Marcel !
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Wat een mooie update weer van je prachtige baan. :)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi ben wat jaloers .....
Mvg Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

Even een kleine update, zo aan het einde van dit jaar.

Jan Willem: je hebt helemaal gelijk, de keerlus gaat inderdaad zo blijven. De optie die Simon en jij aangeven was inderdaad bij het ontwerp een optie. Deze is toen zelfs gewikt, overwogen en weer laten vervallen. Uiteindelijk maakt het ook helemaal niets uit.

Michel: niet jaloers worden, heeft geen zin. Hopelijk werkt mijn manier van bouwen dan voor jou als inspiratie!

Hoewel ik mijn bouwdoel voor dit jaar heb bereikt wil niet zeggen dat ik klaar ben met dromen. Aangezien ik hiermee wel een bouwfase afsluit ben ik eerst maar eens aan het opruimen gegaan. Oude reststukken hout met onhandige afmetingen weggegooid, lege dozen van locomotieven, besturingsonderdelen en rails in plastic opbergdozen gestopt en andere troep waar ik zeker niets meer mee ga doen aan de gemeentereiniging gedoneerd. Dat geeft weer overzicht.

Op de beurs in Zutphen wat rails gekocht zodat ik voor het keerlus/schaduwstation en het BW de rails compleet heb. Wel moet ik voor deze modules nog in totaal drie wissels en een uitbreidingsset voor de draaischijf aanschaffen. (buiten natuurlijk de decoders, seinen en andere leuke scenery dingen) Dat komt natuurlijk vanzelf wel een keer.

Natuurlijk kon ik het niet laten en staan nu de gebouwen die ik al klaar heb op de plaats waar ze ongeveer zouden kunnen komen te staan. Zo lang ik daar nog niet echt mee bezig ben kan er natuurlijk nog van alles veranderen. Dat noemen we dan maar voortschrijdend inzicht. Toch kan ik nu al een beetje klooien met scenery zaakjes, zoals op het BW. Daarvan een paar foto?s.

Mijn volgende nieuwe doel is om de tijdelijk plaat, waar de voedingen en boosters en lichttrafo?s op zijn gemonteerd, weg te halen en de genoemde onderdelen op een definitieve plaats onder de baan te monteren. Ook daarvoor moeten er nog een paar dingen worden aangeschaft. Het eerste is al binnen en daar ben ik heel blij mee: een haaks verloopstukje van Rosoft, speciaal voor de terugmelders aansluiting van de CS II, om een FTP kabel met RJ45 stekker rechtstreeks aan te kunnen sluiten op de CS II. Kan ik de besturing beter plaatsen waar ik wil en ben ik niet meer gebonden aan de maximale lengte van die rare getwiste originele kabel van 2 meter! Zodra ik met het verplaatsen klaar ben en alles weer heb aangesloten en werkend heb zal ik dat natuurlijk met jullie delen.

Verder natuurlijk iedereen de allerbeste wensen voor 2017!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
-Marcel:
Je baan begint al mooie vormen aan te nemen,  :thumbup: Mooie plaatjes.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat ziet er goed uit, Marcel! Altijd mooi om een BW op een baan te hebben.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ongelofelijk zo'n prachtige strakke manier van bouwen als jij hebt, anders niks dan lof over je werk. Ook het zichtbare sporendeel begint nu serieuze vormen aan te nemen en belooft net zo mooi te worden als de rest van de baan als ik het zo zie.  :thumbup: :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Wederom genoten van je update en ja een BW staat altijd mooi op een baan. :thumbup:
Het gebouw op de derde foto links met die groene deuren welk merk en nummer is dit ?
Ik vindt een prachtig h=gebouw en die zou ik wel op mijn nieuwe baan willen hebben.

Voor jouw en je familie ook de aller beste wensen voor 2017 toegewenst.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo,

Het was altijd al een grote wens om een BW, maar dan wél met een draaischijf, op mijn baan te bouwen. Het kostte heel veel puzzelen omdat zo'n draaischijf met bijbehorende loods heel veel ruimte nodig heeft. Ik ben er wel tevreden mee hoe ik het in heb kunnen passen.

Michel: Het grappige is dat het bedrijfskantoor, Faller 130973, heel misschien komt te vervallen. Deze heb ik jaren geleden al gebouwd zonder dat ik wist hoe de baan zou worden. Ik ben er nog niet uit of het mij nu aanstaat of niet. Faller heeft deze in ieder geval niet meer in het assortiment.

Dat is als je gebouwen al klaar zijn maar de baan is nog niet zover. Dan kan iets tegenvallen. Om dezelfde reden laat ik ook het grote vakwerk seinhuis van Faller (120125) ook vervallen. Als ik die bij het station Friedrichshöhe plaats is dat super overdreven groot. Misschien op een volgende baan, ooit........

Ik ga verder met dromen....... :P
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
@Marcel
Zo dit is weer een leuke update om te bekijken.
Mooi om al een indruk te krijgen van het BW en de huizen. Zijn mooie huizen trouwens.
Sucsez met het vervolg.
En uiteraard de beste (spoorse) wensen voor 2017
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Weer een mooie update Marcel. Om het jaar goed af te sluiten kun je er wel mee thuiskomen.  :-)  Ga zo door in 2017. Fijne jaarwisseling.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: narwal op zaterdag 31 december 2016, 16:37:39
Michel: Het grappige is dat het bedrijfskantoor, Faller 130973, heel misschien komt te vervallen. Deze heb ik jaren geleden al gebouwd zonder dat ik wist hoe de baan zou worden. Ik ben er nog niet uit of het mij nu aanstaat of niet. Faller heeft deze in ieder geval niet meer in het assortiment.

Marcel,

Bedankt voor je antwoord.
Ik vindt het een leuk gebouw om er een Märklin fabriekje van te maken op de nieuwe baan.
Zal eens gaan zoeken op het internet en op beurzen.

Trouwens dat euvel heb ik ook huisjes gebouwd en nu denk ik zal ik het straks neerzetten of niet keuzes keuzes het blijft moeilijk. ;)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hi Marcel,

Ben erg nieuwsgierig hoeje baan maar vooral je BW gaat worden.
Leuke huizen om erbij te hebben.

groeten
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Als ik dit allemaal zie dan heb ik maar een pruts baantje  :?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hi Michel15,

Als je er maar plezier in hebt.

groet
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel, net maar weer eens je draadje door zitten spitten. Ben nog zeer onder de indruk van je netheid van werken.
Vraagje welke dikt van hout gebruik je voor het onder frame en welke dikte triplex voor de baan?

Groet, Ronald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag,

Michel: succes met zoeken, die zal vast nog wel ergens zijn te vinden, Faller heeft die heel erg lang gemaakt. Hij wordt trouwens geleverd met twee soorten zijgevel, kun je zelf weten wat je er van maakt. Lijkt mij inderdaad een leuk gebouw om daar een Märklin fabriekje van te maken.

Harald: ik ben ook benieuwd hoe het BW uiteindelijk gaat worden. Jouw niveau van detaillering zal het niet zijn maar ik probeer er wel iets moois van te maken.

Ronald: de vurenhouten planken van mijn onderbouw zijn 15 mm dik, en de breedte van de planken is 14 cm. De trajecten van de baan, waar de rails en stations opkomen, zijn 12 mm dik populieren multiplex. Dat is licht maar wel heel stevig, juist voor het overbruggen van iets langere delen zonder ondersteuning is dit een aanrader. Deze trajectdelen worden ondersteund door, en gemonteerd op de onderbouw door 15 mm dikke populieren multiplex plankjes.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag 3-rail vrienden,

Eindelijk! De bestelde onderdelen die ik nog nodig heb om de voedingen, transformatoren en boosters ergens anders te kunnen monteren zijn binnen. Het belangrijkste was de RJ45 terugmelders aansluiting voor de CSII van Rosoft. Hiermee kun je dan een UTP kabel rechtstreeks aansluiten. Daarmee ben je ook van het probleem van de maximale afstand van de originele 2 meter kabel van Märklin verlost. Dus nu een 3 meter lange UTP kabel, een 2 meter lange verlengkabel voor de terminalaansluiting en een nieuw schakelnetdeel besteld. Ik kan nu dus aan de slag, al moet ik nog wel bedenken hoe ik het precies ga doen.

Even een paar foto?s voor de beeldvorming met eerst een foto van de ?tijdelijke? multiplexplaat met de genoemde onderdelen.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Nog even een nabrander:

Net even de nieuwe kabels, inclusief de RJ45 adapter, en voeding aangesloten om te zien of alles goed werkte, en dat is gelukkig wel het geval. Ik kan er nu dus echt mee bezig.

Overigens stond er op een van de foto?s een flink aantal diodes. Deze (en de UTP kabel) zijn net vanmiddag binnengekomen van Teunistreinen.  Een deel is al voor het enkelspoor gedeelte maar ik wil ook nog  in het dubbelspoordeel wat nu al klaar is alle terugmelding aansluitingen voorzien van ontstoringsdiodes. (voorkomen van spookmeldingen) Dat laatste, solderen onder de baan, is niet mijn favoriete klusje maar wel belangrijk. Genoeg te doen dus!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Dat ziet r netjes weggewerkt uit, de achterkant mogen we zeker niet zien... >:-D
Kan jij ook per stekker aan- en uitschakelen? Ik wil het nog inbouwen, nu moet ik te vaak naar een lastig bereikbare stekkerdoos enzo.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Simon,

Dat paneel was juist de tijdelijke. Deze heb ik vanochtend afgebroken. En inderdaad, de achterkant was niet zo strak. Daar hing het nadeel van al die lange vaste kabels met aangegoten stekkers. Die zijn dus ook niet echt mooi in te korten. Waarom zou ik per stekker uit moeten kunnen schakelen? Ik wil gewoon alles in een keer in- of uitschakelen dus één verdeeldoos moet voldoende zijn.

Ik was vanaf het begin van plan om "ergens" een paneel of kast te maken waar alle voedingen, boosters enz. in moesten komen. Ik ben er nu wel uit dat dat niet praktisch uitkomt. Ik ga alles onder het BW op de onderbouw monteren. Daar zit het dan het minst in de weg maar kan ik er wel altijd relatief makkelijk bij. Nu hoef ik het alleen nog maar even te doen...........
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat2  Dat is al snel  8o , voorkant heeft er in die tijd in ieder geval goed uitgezien. Net als jou heb ik ook last van die lange draden, tzt gooi ik die mooi in een 'black box', netjes wegwerken zit er toch niet in.
Los aan en uitschakelen gebruik ik vaak, maar dat is misschien persoonlijk. Zo wil ik soms alleen de verwarming aanhebben, zonder dat de baan aangaat; mn laptop oplaad zonder dat de rest aan gaat; ik alleen de 5V uitgang wil testen etc. Maar misschien is die noodzaak over een paar jaar vanzelf verdwenen als de baan 'klaar' is hier, ik vind het in ieder geval handig.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag vrienden,

Ik kan weer iets afvinken wat ik al jaren wilde doen: het tijdelijke voedingspaneel is verdwenen, de schakelnetdelen, transformatoren, boosters en de terminal heb ik in/op de onderbouw gemonteerd onder het gedeelte waar het BW zit. Daar zit het eigenlijk helemaal niet in de weg, niet in het zicht, maar ik kan er prima bij als het nodig is.

Ik moest uiteraard wel alles een beetje netjes weg zien te werken maar ik vind dat heel goed gelukt. Sommige kabels met aangegoten stekkers zijn veel te lang en voor andere kabels heb je juist weer langere kabels nodig: het is ook nooit goed, maar nu ben ik wel tevreden.

Simon: zoals je ziet hoeven de kabels niet perse in een ?black-box? zoals jij dat noemt het kan ook anders. Echt mooi wordt het nooit maar het zit ook niet in het zicht dus is het niet storend. De WCD?s die ik voor de baan gebruik zijn ook alleen maar daarvoor bedoeld. Voor alle verdere zaken waar ik spanning voor nodig heb komen van andere punten. De spanning gaat dus alleen op de baan als ik wil rijden of iets op de baan moet testen.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Deel twee van vandaag,

Het Central Station staat nu op de onderbouw in een hoek van de baan. Zonder het oude paneel is dat een heel ander gezicht en, ook belangrijk, ik kan nu ook veel makkelijker onder de baan kruipen!

De CSII heeft zijn eigen voeding (schakelnetdeel) in de buurt gemonteerd. In de toekomst komt de CSII een lade die in het landschap kan verdwijnen. Ook moet de WCD in de toekomst een dubbelpolige schakelaar krijgen zodat ik niet steeds de stekkers in of uit de WCD moet doen. Dat is tenminste het plan maar alles is te veranderen als dat mooier is of beter uitkomt.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
-Marcel:
Dat netjes wegwerken is dan ook aardig gelukt, mooi strak werk,  :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 Mooi opgelost, Marcel  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Mooie update.
Alles ziet er goed en verzorgd uit. :thumbup:
Ga eerdaags ook aan mijn nieuwe baan beginnen hopelijk wordt het net zo mooi als jouw baan.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Leuke update, ziet er goed allemaal.  :arrow: :thumbup: :thumbup: