Goedenavond allen,
Inderdaad: een klein stukje scenery laat de baan meteen al wat meer leven. Ik kan er dan ook met plezier naar kijken en vind het ook geweldig dat ik ook dat soort dingen toch mooi voor elkaar krijg. Uiteraard is het maar een klein stukje scenery, zonder garantie voor het eindresultaat van de complete baan, maar ook ik hoop dat ik maar enigszins in de buurt kom van de meester van modelbaanbouw Josef Brandl. Hij is in ieder geval een groot voorbeeld. Natuurlijk moet er nog heel veel met groen worden gewerkt: bomen, struiken, gras, mos enz. maar zover ben ik helaas nog lang niet. Daarmee gaat een baan pas echt leven! Eerst maar eens aan de slag met het bovenliggende enkelspoor traject en dan wordt het steeds meer tijd voor mooie scenery. Al met al hoop ik uiteindelijk een baan te bouwen met een rustige zomerse, misschien zelfs wat slaperige sfeer. Meer in de stijl van: doe maar rustig aan, morgen is er weer een dag.
BR221/BR212: De stomer die jij bedoelt is een locomotief van PIKO: nr. 50411, DR 03 133. (zie reactie 152 in dit draadje)
De dubbelspoorbrug is af!
Om de rails op de brug van spanning te voorzien heb ik kabelgoten gelegd die daadwerkelijk ook zo worden gebruikt. Ik moest een manier vinden om de draadjes tot buiten het brug gedeelte te voeren en ik vond dit wel een leuke manier. Na het ballasten van de rails lijkt mij dit gewoon een leuk detail.
De balsa betonnen randen zijn op de brug geplaatst en daarin heb ik het Faller hekwerk gemonteerd. Dat werkt mooi af al zeg ik het zelf. Het hekwerk zit nog gewoon los dus als het t.z.t. nog moet worden verwijderd om beschadigingen tijdens bouwwerkzaamheden aan het enkelspoorgedeelte te voorkomen dan is dat nog makkelijk te doen. De brug in z?n geheel vind ik mooi gelukt. Ik had er zo mijn twijfels over of het wel allemaal zou lukken maar hij ziet er goed uit.
Er is nog genoeg te doen. Ik weet nog niet wat ik het eerst ga aanpakken maar dat zien jullie vanzelf.