Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Bad Drieberg-Steinbrücke
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 16 17 [18]   Omlaag

Auteur Topic: Bad Drieberg-Steinbrücke  (gelezen 127767 keer)

narwal

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #850 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 16:19:31 »

Hallo allemaal,

Gewoon om te kijken hoe het over komt heb ik een paar korte filmpjes gemaakt met de telefoon. De eerste les was: zoek een stevige steun anders krijg je een bibberig beeld. Ik ga hier geen gewoonte van maken maar het is wel het bewijs dat er echt iets rijdt in BDS!

Michel: speciaal voor jou een loc die uit de tunnel komt vanuit het keerlus/schaduwstation Friedrichshöhe!





Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

ramdani

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2012
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #851 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 17:12:00 »

 :favorite: leuke filmpjes,


in dat eerstje filmpje,is het niet beter dat je de wisselaandrijving omgekeerd monteert (onder de tafel)?


mvg,
Michel
Gelogd
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #852 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 17:23:57 »

Marcel,

Met veel plezier naar de drie filmpjes gekeken. :thumbup:
Mooi gezicht de stomer die vanuit Friedrichshöhe door de tunnel komt rijden.
Ook de twee andere treinen filmpjes zoals die met de kolenwagons is zeer fraai maar zeker ook de V200 met de prachtige blauwe rijtuigen is mooi om naar te kijken.

Groet Michel

Gelogd
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

dolphin

  • Stamgast
  • Online Online
  • Lid sinds: 2009
  • Winnaar fotowedstrijd Q1 2010 Stadsbahn epoche 1/2
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #853 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 17:33:38 »

Altijd leuk, filmpjes van de treinen op de baan, Marcel.

vr gr Arie
Gelogd
Voor het bekijken van mijn modelbaan topic, Klik hier.

Voor de Index van mijn Topic Klik hier.

Timaximus

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2015
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #854 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 17:37:58 »

Ze mogen wel iets sneller rijden hoor.   :)

Die V180 is dat een Marklin loc?

MvG,

Timaximus
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

BlikkenTinus

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #855 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 20:01:16 »

Ziet er allemaal mooi uit!
Wat mij betreft niks mis met de snelheid ook. Ik laat mijn treinen omgerekend ook niet harder dan 40 of 50 km/u rijden. Veelal langzamer. Dan duurt het ook langer voor ze voorbij zijn en ziet het er minder speelgoedachtig uit. Maar dat is mijn beleving.

Groet,

Peter
Gelogd

basjuh1981

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Den Haag Staatsspoor 1900
    • Testbaan "Die Sauerlandbahn"
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #856 Gepost op: maandag 20 januari 2020, 09:41:53 »

 @citaat Langzaam rijden is meestal mooier. Zeker met stoomloks kun je ze beter wat langzamer laten rijden. Het moderne TP V/VI materiaal kan wel met 140 km/h over de baan vliegen.
Gelogd
K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Mijn YouTube-kanaal

Tony

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #857 Gepost op: vrijdag 24 januari 2020, 21:24:09 »

Prima gefilmd, Marcel  :thumbup:

Vooral de kolenwagensleep is imponerend  ;)
Het probleem met de T3 herken ik niet, die van mij loopt al vele jaren vlekkeloos.
Het lijkt wel, alsof die as verbogen is  :?
Hopelijk is het op te lossen.

Grtz Tony
Gelogd
64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

wimpietje

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #858 Gepost op: zaterdag 25 januari 2020, 04:34:54 »

Mooie filmpjes hoor
De stoom locs gaan bij mij langzaam , de ICE en aanverwanten laat ik soms “vliegen”....🤗🤣
Gelogd
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

BlikkenTinus

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #859 Gepost op: zaterdag 25 januari 2020, 08:57:47 »

 @citaat toch kan ik het even niet laten: de stelling dat stoom langzaam gaat, verdient enige correctie. In de gloriedagen voor WO II werd er geregeld 100 mph (= 165 kmh) gereden door de Great Western en de LNER. Nigel Gresley's A4 pacifics konden 200 kmh halen. Ook de Duitse 05 en 01 10 konden er wat van. In the USA werden deze snelheden ook gehaald.  Laat je de stomers van dat kaliber op schaal hun topsnelheid rijden, dan gaat het rap, hoor. OK, het zijn geen TGV's maar toch. En het ziet er doorgaans toch  niet zo mooi uit en ik pleit ervoor alles in een rustig tempo te laten rijden.
Ik hoop niet dit bouwdraadje van Marcel te vervuilen...  ;

Groet,

Peter
Gelogd

Hanzi

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #860 Gepost op: zaterdag 25 januari 2020, 09:49:23 »

Dat "slingeren" van de middelste as van je T3 is volgens mij niets meer dan de benodigde zijdelingse speling op die as. Waarschijnlijk staat er wat spanning op (één van) de drijfstangen waardoor de as heen en weer schuift.
Als je hier tijdens het rijden ook last van hebt moet je de drijfstangen eens verwijderen en kijken of t verbetert.

Driewielers rijden als loc -zelfs op drierail- nooit lekker. Beetje flauw ;), ik begrijp dat je een drieasser bedoelt >:-D.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 25 januari 2020, 09:53:52 door Hanzi »
Gelogd
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

narwal

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #861 Gepost op: zaterdag 25 januari 2020, 12:09:07 »

Goedemorgen mannen (vrouwen zie ik hier eigenlijk te weinig…),

Michel: Dank! Bij het zichtbare deel blijven eigenlijk alle wisselaandrijvingen boven het maaiveld. Deze worden later verstopt onder de ballast. Een voorwaarde is wel dat, als er een aandrijving moet worden vervangen, ik deze aandrijving wel eenvoudig moet kunnen verwijderen zonder van alles te verbuigen. De aandrijving die jij bedoeld is een twijfelgeval. Komt tijd, komt raad. Ofwel ik zie het wel als ik zover ben….

Mies: Ook dank! Fijn dat je er met plezier naar kijkt, in het echt is het ook leuk!

Arie: het is inderdaad wat levendiger dan met foto’s al kun je de laatste dan weer rustiger bekijken.

Tim: ze kunnen harder, willen wel harder maar het mag niet….  :? Het is een relatief kort traject tussen twee tunnels. Daarbij zitten er in dit traject een wat oudere gemetselde brug en een door het landschap noodzakelijke scherpe bocht. Ik heb dit nu maar snel (tijdelijk) aangegeven met een bord met de betreffende voorgeschreven snelheid van 70 km/uur. (moet eigenlijk 50 of 60 zijn maar dat stickertje heb ik niet)
Zowel de V180 als de V200 zijn Piko locomotieven. Voldoen volledig aan mijn eisen: rijden erg mooi en zonder problemen. Zo heb ik twee locomotieven voor dezelfde prijs als één van Märklin.

Peter: Dank U. Je geeft een kapitaal uit aan treinen, dan wil je ze ook goed kunnen zien!

Bas: Mee eens, zie hierboven!

Tony: Dank! En dat allemaal zonder draaiboek of script! Zomaar uit het losse handje (dat zie je wel bij het filmpje van de kolensleep: bibberend beeld door de gedwongen onhandige verkrampte houding) maar het lijkt wel wat. De T3 rijdt hier zonder terugmelding ook prima! Wordt vervolgd.

Wim: Dank! Hier thuis vliegt er niets, dat is een andere hobby. De laatste keer waren het letterlijk de donderbussen die een harde landing maakten. Dat wil je niet, het moet gewoon netjes op de wieltjes blijven staan.

Hans: uiteraard drie-assers maar driewielers klinkt leuker. Zeker bij drie rail is omwille van de puko’s een driewieler niet aan te raden.
Ik denk ook dat de huidige zijwaartse speling prima en zeker noodzakelijk is. Wat jij zegt klinkt erg logisch aangezien er af en toe een wieltje wordt “opgetild” waardoor het benodigde contact voor de terugmelding weer “vrij” wordt gegeven, met alle acties die daar ook bij horen. Ook ik twijfel aan de drijfstangen maar ik zie daar echt helemaal niets aan. Ze zijn ook erg iel. In het echt is dat allemaal loodzwaar maar hier heb je niet eens door dat je iets vasthebt. (ik ben ook meer van het zware metaal) Ik ben bang dat ik meer ontregel door hier mee te klungelen dan dat ik goed doe. Toch ga ik hier eens mee experimenteren want het is zonde dat deze T3 aan de kant zou moeten blijven staan. Ik vind dit echt het mooiste lokje welke ik heb. Dank voor deze reactie. :thumbup:

Een discussie over snelheden bij onze treinen komen we nooit uit; iedereen vindt wat anders. Ik vind dat ik op mijn baan realistisch rijdt. Ik heb geen TGV, HSL, ICE of de nieuwste elektrische locomotieven rijden. De trajecten in BDS lenen zich daar ook niet voor. Als ik de ruimte had dan zou ik dat ook wel leuk vinden maar dan is een eis wel dat het traject zich daar dan ook voor leent: echt lange afstand, heel erg flauwe bochten met de bijbehorende verkanting en geen snelheidsbeperkers zoals bijvoorbeeld wisselstraten of spoorovergangen. En inderdaad: hardrijden met stomers konden ze wel degelijk. Als ik daarvan een filmpje van zie met al dat enorm snel bewegende gigantisch zware drijfwerk dan krijg je het daar bijna koud van!

De planning is dat ik dit weekend ga beginnen met het monteren en aansluiten van de wissel- en schakeldecoders van station Güglingen op de onderbouw. Dan kan ik de wissels later direct aansluiten als dit station helemaal is bedraad en teruggeplaatst op de onderbouw.


Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

narwal

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #862 Gepost op: zondag 26 januari 2020, 15:03:32 »

Hallo allemaal,

Ik was begonnen met het monteren van de decoders op de onderbouw maar het was weer ouderwets in onhandige houdingen werken. :? Als de plaat van station Güglingen er af is kan ik er veel beter bij. Dat moet toch gebeuren dus maar gelijk doorgepakt. Ik begrijp nu ook hoe mensen zich voelen als ze hun baan gaan afbreken. Het grote verschil is natuurlijk wel dat ik het doe om alles definitief aan te sluiten, maar toch. Helaas is het rijden nu dus ook even gebeurd. :-(

Het heeft wel wat impact, er moet wel heel veel weer van de baan. Toch bewijst het dat het “module bouwen” zoals ik heb gedaan tijdens de spoorbouw en het xps landschap toch nut heeft. Het was er relatief snel af. Nu ligt het op verschillende plekken onder de baan, hopelijk overleeft alles het een beetje goed.

Nu komen er ook weer een aantal klusjes die niet update waardig zijn dus het zal even (nog) rustiger worden in dit topic. De rails moet worden verouderd en geschilderd, veel soldeerklusjes en uiteindelijk weer (naast de baan) aansluiten van al deze elektro zaken. Als alles dan werkt kan het landschap daarna definitief op de baan. Ik hoef me dus niet te vervelen, genoeg te doen maar kan bijna niet wachten op het eindresultaat……

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

Tjoekedoris

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Zonder trein spoor je niet.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #863 Gepost op: zondag 26 januari 2020, 15:28:36 »

Ik kom net terug van een weekje wintersport en heb zodoende al je updates gemist.
Zoals gewoonlijk weer erg mooi en leuke foto's.
Het was zeker een goed besluit om je landschap in modules op te bouwen.
Daar heb je alleen maar profijt van.
Als alles is aangesloten kom ik nog een keer buurten.
Succes Marcel.
Gelogd
...beetje digibeetje....

MARTIN

station "Engental"    tijdperk III (K-rails, U-vorm 245x249x330)

 

Tony

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #864 Gepost op: dinsdag 28 januari 2020, 21:13:53 »

I'm impressed, Marcel !

Zo zie ik weer eens hoe strak, netjes en weldoordacht je gebouwd hebt  :thumbup:
En daar heb je nu voordeel van  ;)

Als de rails straks geweatherd is en alles aangesloten, kan het grote opbouwfeest beginnen.
Even doorbijten dus  :D

Grtz Tony
Gelogd
64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Robert

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #865 Gepost op: woensdag 29 januari 2020, 18:55:01 »

Ziet er geweldig mooi afgezwenkt uit !

Groeten
Robert
Gelogd

eduardo

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
  • vraag niet hoe het kan, geniet ervan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #866 Gepost op: donderdag 30 januari 2020, 19:01:38 »

hallo allemaal. ben ik net van mijn minderwaardigheids komplex afgeholpen en nu....grapje. Complimenten, net als bij T en anderen is het ook bij mij een "zooitje" onder de tafel, ik snap werkelijk niet hoe hobbyisten het zo mooi voor elkaar krijgen. als een digitaal eenarmig sein al 8 draden heeft en je hebt er zo een 20 stuks op je baan plus de voorseinen plus de wissels en de decoders en de verlichting en en en ga maar door. Het lukt mij eenvoudig niet om het zo mooi te krijgen, alhoewel ik het telkens probeer. Maar alles doet het.

Ik bedien wel alles handmatig, dwz trein voorbij het sein, gelijk op rood. zo probeer ik botsingen te voorkomen. De techniek die jullie toepassen kan ik niet bij met mijn petje en in Almería (Z Spanje) is ook niets te koop. Bedankt voor al het moois.  Ed  B)
Gelogd

wimpietje

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #867 Gepost op: vrijdag 31 januari 2020, 07:10:08 »

I know the feeling Eduardo
Bij mij is het idem dito, ik doe m’n best om alles mooi strak te houden qua bedrading , maar dat lukt niet zo goed, maar alles werkt goed!
Que tengas un buen día , un saludo desde Castelló d’Empuries 😉
Wim
Gelogd
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

eduardo

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
  • vraag niet hoe het kan, geniet ervan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #868 Gepost op: vrijdag 31 januari 2020, 15:17:43 »

Wim dat is nog 957 km noordelijker dan waar ik woon via de snelweg en 1101 als ik de peage wil vermijden. Anders kwam ik even op de koffie.
En ik spreek vloeiend spaans, maar geen catalaans. En dat wordt een probleem daar boven.  :)
Gelogd

narwal

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #869 Gepost op: zondag 02 februari 2020, 13:18:18 »

Goedemiddag allen,

Martin: als je maar een lekkere vakantie hebt gehad! (ik zou op vakantie hopen op hoge temperaturen maar ik begrijp van anderen dat het bij wintersport anders ligt…) Het bouwen in losse onderdelen was eigenlijk noodgedwongen omdat ik anders niet verder kon, maar dat pakt nu wel goed uit. Je bent uiteraard weer van harte welkom!

Tony: het valt mij ook op dat het achteraf weldoordacht lijkt maar dat is eigenlijk niet helemaal waar. Toch komt het wel zo over. Ik kan niet wachten tot het allemaal is aangesloten dan gaat het hopelijk echt ergens op lijken.

Robert: Dank U! (ik denk dat je bedoeld: afgewerkt? :D)

Wim en Ed: iedereen moet tegenwoordig een of ander “complex” hebben anders tel je niet meer mee. Gelukkig heb ik jullie daarvan kunnen voorzien!  O:-D Ik vind het gewoon leuk om zo te werken, is voor mij een deel van deze hobby. Voor de werking van de baan maakt het geen bal uit hoe de kabeltjes lopen en welke kleur ze hebben. Ik vind het ook wel prettig dat als ik onder de baan wat moet doen dat ik niet achter allerlei draadjes en kabeltjes blijf hangen met het risico dat ik van alles kapot maak. Als je, van bijvoorbeeld een sein, de acht kabeltjes bij elkaar bindt met een tie-rap en ook nog eens netjes naar een ander punt leidt dan komt dan al meteen strakker over. Het is inderdaad wel meer werk……….. zeker als je dat bij alles gaat doen maar het loont de moeite.

Oh ja, Spaans (of Catalaans) is niet mijn ding…. Klinkt leuk maar ik begrijp er niets van! 8o
 
Toch nog even een update van de spoorbouw. Het is voor mij ook maar uitproberen hoe iets uitpakt. Of het mooi wordt of dat iets zin heeft kun je pas achteraf bepalen. (en dan kun je vaak niet meer terug) Misschien dat iemand anders er ook wat aan heeft en dan kan zien hoe ik het heb gedaan. Ofwel hoe iets wel of achteraf eigenlijk niet moest.

Ik heb van station Güglingen bij de wissels, op het deel van de wissel wat je zeker niet wilt verlijmen, de kurk verwijderd om daar ballast te kunnen aanbrengen. Het idee is natuurlijk om het straks te laten overkomen dat het er wel ligt. Daarna dit gedeeltelijk zwart geschilderd. Vanmiddag ga ik de ballast storten en verlijmen, dus wordt vervolgd!

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #870 Gepost op: zondag 02 februari 2020, 13:22:58 »

Marcel,

Kleine maar mooie vorderingen waar je straks veel kijkplezier van hebt. :)

Groet Michel
Gelogd
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Tjoekedoris

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Zonder trein spoor je niet.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #871 Gepost op: zondag 02 februari 2020, 13:59:55 »

Ik zie eindelijk wat rommel op je baan  :-) :-) Er wordt gewerkt.
Ben toch niet de enige  >:-D
Gelogd
...beetje digibeetje....

MARTIN

station "Engental"    tijdperk III (K-rails, U-vorm 245x249x330)

 

Wimdouwe

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
  • Bakkie koffie? Lekker!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #872 Gepost op: zondag 02 februari 2020, 15:54:36 »

En ik doe hier weer inspiratie op. Namelijk schroefjes met een oogje om je kabels netjes te leggen. Simpel maar effectief  :thumbup:
Gelogd

Groeten, Wim
Baanplan   Bouwverslag

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #873 Gepost op: maandag 03 februari 2020, 08:01:47 »

Hoi Marcel,

Dat je even niet kunt rijden is wellicht minder maar het hoort er allemaal bij.
Jou manier van bekabelen spreekt mij erg aan, jij schrijft het al de werking is niet anders maar als er ooit ergens een storing in zit is de kabelwet nu wel makkelijker te volgen.

Zelf bouw ik niet zo snel en maak gelijk de stroomvoorziening, melders en wissels in orde voordat ik verder ga nu kan ik er redelijk makkelijk bij  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman

wimpietje

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #874 Gepost op: maandag 03 februari 2020, 09:17:09 »

Bouw ook stuk per stuk en direct kabels en decoders aansluiten, ook zo compartimennteren en testen. Zo zie je onmiddellijk of er iets niet snor zit
Kabels liggen per item samen , niet te strak, zo is het easy om iets na te trekken
Succes
Gelogd
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

narwal

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #875 Gepost op: zondag 09 februari 2020, 15:17:45 »

Hallo allen,

Michel: het zijn inderdaad kleine vorderingen maar er zit meer tijd in dan het zo lijkt en ze zijn ook niet geheel onbelangrijk. (hoop ik…) O:-D

Martin: Rommel? Rommel? Dat is geen rommel, dat zijn zeer belangrijke baanbouw onderdelen! Er wordt hier eigenlijk altijd in meer of mindere mate aan de baan gewerkt, maar de echte rotzooi was al weer opgeruimd voordat de camera er aan te pas kwam. :D

Wim: Alstublieft! Zo leren we weer van elkaar. Ik gebruik al jaaaaren schroefogen om kabeltjes door te trekken en netjes langs de spanten te geleiden. Werkt inderdaad erg prettig en netjes. :idea:

Peter: Klopt. Even niet rijden is een gevolg van bouwwerkzaamheden dus dan ga je toch vooruit en is het geen ramp alleen maar jammer. Ik bouw ook niet snel; te hoge eisen en te weinig tijd helpen dan ook niet erg. Als ik niet verder kan door gebrek aan benodigde onderdelen zoek ik mogelijkheden om wel wat te kunnen doen. Daarom is de landschappelijke invulling al iets verder dan de baanbouw. ;)

Wim(pietje): Ook ik doe alles stuk voor stuk. Daarna altijd gelijk testen voordat je verder gaat. Niets is zo verraderlijk als denken van: goed onthouden, daar moet ik later nog eens naar kijken. Wedden dat je het dan vergeet en er op een zeer onwenselijk moment aan wordt herinnerd? B)

Weer geen schokkende vooruitgang te melden maar wel de beloofde vorderingen met het project: de wissels voorzien van ballast onder de beweegbare delen. Het is even werk en op dit moment vraag ik me echt af of deze werkzaamheden echt het gewenste effect hebben. Het is wel een feit dat je dit achteraf niet zo makkelijk kunt doen, dus het is misschien straks (bijna) voor niets geweest. Dat ga ik pas zien op het moment dat alles is aangesloten en geballast.

Verder ben ik al begonnen met het verouderen en verroesten van de rails. Ik in het grote voorbeeld gaat dat met het verloop van de jaren vanzelf maar in H0 moeten we dit zelf doen.


Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

Hero

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
    • De bouw van Hero's baan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #876 Gepost op: zondag 09 februari 2020, 15:53:23 »

Die ballast heeft zeker het gewenste effect.
Ik heb het hier op exact dezelfde manier gedaan.
Stukje kurk weg ,zwart schilderen en in de natte verf een dunne laag ballast gestort.
Naderhand nog een keer met lijm nagedruppeld. Dit is het stuk waar je niet wil dat de steentjes los komen.

Mvg Robin
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 1.061 seconden met 22 queries.