Nieuws: De trekking van de 3railloterijloc heeft plaatsgevonden. Klik hier
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Bad Drieberg-Steinbrücke
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]   Omlaag

Auteur Topic: Bad Drieberg-Steinbrücke  (gelezen 107798 keer)

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • 99% Märklin
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #700 Gepost op: zondag 10 maart 2019, 18:24:30 »

Marcel,

Met veel plezier je update van je bouwvorderingen bekeken mooi gedaan hoor. :) :thumbup:

Groet Michel
Gelogd

dolphin

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Winnaar fotowedstrijd Q1 2010 Stadsbahn epoche 1/2
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #701 Gepost op: zondag 10 maart 2019, 20:14:20 »

Ondanks, dat je nog niet zo veel ervaring hebt met landschap indeling, is het resultaat prachtig. Deze kun je rustig weer opnemen in je CV.  ;)
vr gr Arie
Gelogd
Voor het bekijken van mijn modelbaan topic, Klik hier.

Voor de Index van mijn Topic Klik hier.

Tony

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #702 Gepost op: vrijdag 15 maart 2019, 09:34:29 »

Dat gaat helemaal goed komen, Marcel  :thumbup:
Gelogd
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #703 Gepost op: zondag 17 maart 2019, 13:33:54 »

Hallo modelspoorvienden,

Peter en Michel: Bedankt! Ik ben blij dat jullie er net als ik van genieten. :thumbup:

Arie: Ik zal het opnemen in mijn CV. Hopelijk gaat het daarmee beter dan met de CV’s van mijn railbus geluiden! :D

Tony: Het is inderdaad de bedoeling dat het helemaal goed gaat komen. Ik zal niet meteen kunnen tippen aan de scenerykunstenaars op dit forum maar ik ga wel serieus proberen om die te evenaren! B)

Afgelopen vrijdag was zo’n dag, het had wel de 13e kunnen zijn. Lekker even rijden en dromen werd storing zoeken en puzzelen. Murphy was er ook bij zodat de problemen in ieder geval niet alleen kwamen. Een aanrijding omdat twee treinen tegelijk een wisselstraat inreden, een ratelende wagon op het andere spoorvak en een locomotief die het ineens helemaal niet meer deed. En dat alles in 1 minuut tijd. Geweldig. :(

Een voordeel was dat bleek dat ik onder het dichtgemaakte deel van station Güglingen genoeg ruimte had om de twee treinen die tegelijkertijd de wisselstraat inreden te verwijderen en op hun juiste plekje kon duwen. Na wat zoekwerk bleek een wisselaandrijving muurvast te zitten. Hierdoor ontspoorde een locomotief, gaf sluiting maar vlak daarvoor een spookmelding waardoor locomotief twee ging rijden. De eindschakelaars waren al verwijderd, de wisselaandrijving stond vast in een eindstand. Nu doet die het weer goed, blijft dus een aandachtspunt.
Het ratelende passagiersrijtuig bleek last te hebben van een verloren antislipbandje van een locomotief. Die bleek van mijn Piko V180 te komen. Overigens een vreemd bandje, leek meer een slappe rubber onderlegring. Bij nader onderzoek bleek die loc er nog een te missen. Die moet ik nog opzoeken. Ik zal eens kijken of er niet gewoon Märklin bandjes op passen. Dat zijn tenminste gewone bandjes.
De locomotief die niets meer deed helemaal nagekeken, schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Na terugzetten deed die gewoon weer wat de bedoeling was: rijden. Wat er was? Geen idee.

Gisteren lekker naar Zutphen geweest. Het was niet bijzonder druk. Ook was het aanbod van flink gebruikte locomotieven en wagons/rijtuigen in verhouding heel erg groot. Mijns inziens kon driekwart gewoon in de afvalcontainer, dat is een waardiger einde voor zulk materiaal dan het uit een soort van leedvermaak tentoon te stellen aan modelspoorliefhebbers!

Toch heb ik wel een aantal benodigde spulletjes kunnen scoren. Het meeste gewoon praktische zaken zoals koolborsteltjes, bandjes, ballast enz. Toch ook twee donderbussen gevonden voor de toekomstige sleep voor mijn T3. Nu nog een bagagerijtuig en dan is die compleet.

Ook nieuwe rails gekocht voor het brugtracé van het enkelspoor. Het huidige loopt, vind ik, te dicht bij het dubbelspoor. Door het hoogteverschil komt dat niet lekker over. Door het iets anders te leggen geeft het volgens mij een evenwichtiger beeld. Hopelijk de laatste verandering in het sporenplan want dat is alleen maar dubbel werk. Geeft wel aan dat je achter de computer alles leuk kunt plannen maar dat de praktijk pas laat zien hoe het werkelijk wordt.

Ik kan weer verder!

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • 99% Märklin
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #704 Gepost op: zondag 17 maart 2019, 14:47:44 »

en een locomotief die het ineens helemaal niet meer deed.
De locomotief die niets meer deed helemaal nagekeken, schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Na terugzetten deed die gewoon weer wat de bedoeling was: rijden. Wat er was? Geen idee.

Leuke update weer Marcel. :) :thumbup:

Dat met een loc die in eens stil staat heb ik hier ook wel eens gehad wilde totaal niet meer rijden uit het blok gehaald maar de loc wilde ook handmatig niet meer voor of achteruit rijden dus de loc van de baan gehaald en in een ander blok op de baan gezet aangemeld in koploper en rijden maar weer inderdaad vreemd heel vreemd het is alweer een tijdje geleden dat ik het gehad heb dus afkloppen maar dat het niet meer gebeurt. ;)

Wilde ook naar Zutphen maar was gisteren druk en vandaag was ik zo lekker aan het rijden op zolder dat ik eigenlijk niet meer de deur uitwilde gaan. :P
Gelogd

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #705 Gepost op: zondag 07 april 2019, 14:49:56 »

Hallo Iedereen,

Michel: je kunt ook niet alle beurzen aflopen, dan blijft er helemaal geen tijd over om te bouwen! Zelf ga ik zo weinig dat àls ik ga dat het dan het ook echt leuk is. Komt ook bij dat de meeste beurzen voor mij zover weg zijn dat het anders kapitalen zou gaan kosten die ik beter kan besteden aan mijn baan.

Van de lok (mijn E-110) die er al eens eerder mee stopte is nu volgens mij de decoder overleden. Ineens is die langzamer gaan rijden en reageert nu helemaal nergens meer op. Niet meer om te schakelen van rijrichting, snelheid, enz. Blijft gewoon constant op een heel langzame snelheid vooruit rijden. Ik heb maar een reservelok voor de stam zilverlingen gegooid dan rijdt dat tenminste weer. Later maar eens induiken.

Een kleine foto update zonder veel verhaal. Tussen de bedrijven door lekker aan het snijden met XPS. Er gaat stiekem veel plaatmateriaal inzitten. De baan wordt wel steeds meer opgevuld, dat is al een heel ander gezicht. Ik stel me voor dat het nu bijna winterse landschap eens een mooie Brandl of Welberg uitstraling gaat krijgen. (dan moet ik nog wel eerst eens een cursus bij laatstgenoemde gaan volgen anders kom ik niet eens in de buurt!)

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

Barry1972

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2015
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #706 Gepost op: zondag 07 april 2019, 18:13:45 »

Welke gietmallen gebruik je voor de muren en de lage boogbruggen.
Gelogd
Groeten barry

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • 99% Märklin
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #707 Gepost op: maandag 08 april 2019, 18:31:50 »

Marcel,

Prachtige vorderingen zijn er gedaan aan je (witte :D) baan. :) :thumbup:

Groet Michel
Gelogd

basjuh1981

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Den Haag Staatsspoor 1900
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #708 Gepost op: dinsdag 09 april 2019, 10:42:18 »

Welke gietmallen gebruik je voor de muren en de lage boogbruggen.
Volgens mij zijn ze van Spörle.
Gelogd
K-rails, Mobile Station II, Tijdperk IIIb, Duitsland 1960-1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Testbaan "Die Sauerlandbahn"

Tony

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #709 Gepost op: dinsdag 09 april 2019, 10:56:24 »

Hoi Marcel,

Op de laatste foto's zie ik dit stuk baan al helemaal voor me  :thumbup:
Dat kan niet meer mis gaan  ;)

Het mooiste karweitje kan gaan beginnen !

Grtz Tony
Gelogd
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Haradigi

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #710 Gepost op: dinsdag 09 april 2019, 10:59:22 »

Hi Marcel,

Met al dat "schuim" ziet het er al indrukwekkend uit.
Ben benieuwd wat er allemaal gaat groeien. 

groet
Harald

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #711 Gepost op: dinsdag 09 april 2019, 19:11:03 »

Goedenavond Modelspoorvrienden,

Barry: Bas heeft gelijk, het zijn mallen van Spörle; Dekstenen (6026), Tunnelportaal (6306), Muur (6009), Tunnelwand (6302), Pijlers (6020), Portaalbogen (6305)

Start beschrijving tunnels vanaf reactie 53: Tunnelbouw

Start beschrijving brug vanaf reactie 94: Brugbouw

Michel: Dank! Ik heb er ook plezier aan, geeft een heel ander beeld.

Tony: Ik kan één ding heel erg goed en dat is dromen…. O:-D... ook ik zie het al helemaal voor me. Uiteraard kunnen er natuurlijk nog wel dingen mis gaan maar dan doe ik het gewoon over. Als je met het mooiste karweitje het werken aan het landschap bedoeld dan moet ik je nog even teleurstellen. Alles ligt nog los en moet nog van de baan af als ik de rails van station Güglingen ga aansluiten. Als dat klaar is én goed werkt dan kan ik wel heel snel alles definitief terug plaatsen. Daarna kan het hard gaan………..

Harald: Je hebt gelijk, en ik ben ook benieuwd wat er allemaal gaat groeien. Ik heb nog geen groene modelspoorvingers dus dat wordt experimenteren.

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

RocnetHans

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Den Achterhook
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #712 Gepost op: dinsdag 09 april 2019, 22:53:56 »

Dat ziet er allemaal goed uit Marcel.  :thumbup:

Je gaat zeer systematisch te werk zie ik, zelfs de lagen XPS worden genummerd.  :D
Misschien nog een aandachtspunt:
de achterste rij XPS-lagen zijn behoorlijk vlak, de achtergrond gaat straks met de begroeiing erop nogal verloren.
wellicht hier een paar diepe insnijdingen aanbrengen voor meer dieptewerking.

succes verder.  :)
Gelogd
vr. groet, Hans

Modelbaan "Den Achterhook"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: Arduino Uno met motorshield en Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
[ https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.0]

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

Barry1972

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2015
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #713 Gepost op: donderdag 11 april 2019, 17:17:00 »

 @citaat @citaat bedankt voor de info  :thumbup: :thumbup:
Gelogd
Groeten barry

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #714 Gepost op: vrijdag 12 april 2019, 13:09:11 »

Hallo iedereen,

Barry: graag gedaan. Daar is dit forum toch voor bedoeld?

Hans: Ja, inderdaad, de zijn platen genummerd vóór het verlijmen. Dan zijn ze nog niet bewerkt en zijn de verschillen minimaal en kun je je zomaar vergissen. Zekerheid voor alles! B)
Tijdens het ontwerp had ik in mijn hoofd meer ruimte achter het station Güglingen dan nu in de praktijk. Ik wil daar geen super steile rotswand maar meer iets glooiends. Was best puzzelen maar ik denk dat het zoals het nu is het beste alternatief is. Ik had het ook liever lager gehad maar er loopt wel een spoorverbinding naar station Friedrichshöhe achterlangs en die moet zowel onzichtbaar als bereikbaar blijven. Ik moet er straks inderdaad geen gigantische bomen gaan planten. Dat zie ik t.z.t. dan wel. Een inkeping was ook mijn oorspronkelijke idee maar daar is helaas geen ruimte voor. Hierbij een foto van de ruimte tussen locomotief en “dak” van dit stuk schaduwspoor.

Ik moest nog nieuw modelgips hebben voor wat gietwerk. Er lagen ook weer XPS platen dus daar ook maar meteen een pak van meegenomen. Kan ik verder als ik daar zin aan heb en kom ik er niet per ongeluk op zondagmorgen achter dat ik door de platen heen ben.

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

Tjoekedoris

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Zonder trein spoor je niet.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #715 Gepost op: vrijdag 12 april 2019, 14:10:26 »

Allemaal heel goed doordacht hoor Marcel  ;) Puik stukje werk.
Gelogd
...beetje digibeetje....

MARTIN

station "Engental"    tijdperk III (K-rails, U-vorm 245x249x330)

 

basjuh1981

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Den Haag Staatsspoor 1900
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #716 Gepost op: vrijdag 12 april 2019, 16:18:25 »

Ik moest nog nieuw modelgips hebben voor wat gietwerk. Er lagen ook weer XPS platen dus daar ook maar meteen een pak van meegenomen. Kan ik verder als ik daar zin aan heb en kom ik er niet per ongeluk op zondagmorgen achter dat ik door de platen heen ben.
Bij jou is de bouwmarkt niet open op zondag? :D

Maar mooie vorderingen.
Gelogd
K-rails, Mobile Station II, Tijdperk IIIb, Duitsland 1960-1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Testbaan "Die Sauerlandbahn"

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #717 Gepost op: zaterdag 13 april 2019, 09:42:19 »

Goedemorgen allen,

Martin: het lijkt soms inderdaad dat alles heel doordacht is, daar verbaas ik mezelf ook over!  :O Maar ook ik moet achteraf vaak toch weer dingen veranderen en aanpassen omdat het niet mooi uit de verf komt of gewoon niet past binnen mijn ideeën. Geeft niet, dat is de hobby en houdt je bezig!

Bas: ook hier in Twente zijn de landelijke ketens op zondag gewoon open. Ik heb er dan eigenlijk gewoon geen zin in om daar op zondag heen te gaan terwijl ik dan gewoon op zolder wil klungelen. Het weekend moet optimaal worden benut! :D

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

basjuh1981

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • Den Haag Staatsspoor 1900
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #718 Gepost op: zaterdag 13 april 2019, 12:59:46 »

Dat is wel herkenbaar :D
Gelogd
K-rails, Mobile Station II, Tijdperk IIIb, Duitsland 1960-1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Testbaan "Die Sauerlandbahn"

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #719 Gepost op: zondag 14 april 2019, 15:32:38 »

Goedemiddag allen,

En alweer een vordering te melden: toch maar even doorgepakt en de “stalen” brug tussen station Güglingen en het keerlus/schaduwstation iets verder naar achteren verplaatst.

Uiteraard is dat altijd weer meer werk dan het zo even lijkt. Nieuw tracé uitzagen, steunen aanpassen, in het luchtledige proberen alles weer goed uit te lijnen en dan ook nog waterpas uit te komen, maar het is gelukt. De afstand tussen het dubbelspoor is met maar liefst 12 cm toegenomen!  8o (Aanpassing: de laatste zin klopt natuurlijk voor geen kant: de afstand tussen het dubbelspoor is natuurlijk niet veranderd, het is de afstand tussen het dubbel- en het enkelspoor die met 12 cm is toegenomen.) Dat komt straks dan hopelijk veel natuurgetrouwer over dan in de oude situatie. Ook is door deze verplaatsing de verdeling van het spoor in het landschap straks ook beter verdeeld. Het hoogteverschil is maar 10 cm, op de foto’s lijkt dat meer maar het valt dus heel erg mee.

Natuurlijk is er ook een minpunt: de ruimte achter de brug is nu wel kleiner geworden. Dat vraagt met de landschapsbouw van het ravijn, het doel van deze twee bruggen is om deze over te steken, wat meer aanpassingen maar dat gaat zeker goed komen. Concessies.......

Volgens mij zoeken modelspoorbouwers altijd de uiterste grenzen op met hun baan. Al hebben we een volledige sportzaal voor onze baan ter beschikking, we weten altijd situaties te bedenken waardoor we ruimte tekort hebben! O:-D

« Laatst bewerkt op: zondag 14 april 2019, 21:43:13 door narwal »
Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

Tjoekedoris

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Zonder trein spoor je niet.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #720 Gepost op: zondag 14 april 2019, 17:21:25 »

Dat is zeker waar Marcel en ik spreek uit ervaring  ;). Zoals je te werk gaat zal het ravijn ook lukken en een aanwinst zijn op je baan.
Gelogd
...beetje digibeetje....

MARTIN

station "Engental"    tijdperk III (K-rails, U-vorm 245x249x330)

 

Nieuwenhuis

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Old Skool Märklin & Scratch Building
    • Märklin - M-rail - Modelbaan
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #721 Gepost op: zaterdag 20 april 2019, 18:17:56 »

Dag Marcel.

Tijdens het ontwerp had ik in mijn hoofd meer ruimte achter het station Güglingen dan nu in de praktijk.

Een zeer herkenbaar fenomeen, het is mij menigmaal overkomen!
Een mock-up vooraf ter plaatse of een maquette op schaal van het geheel kunnen dit voorkomen :wink:

Groeten,

Erik.
Gelogd

Märklin - M-rail - Modelbaan     Topic     Website

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #722 Gepost op: zondag 28 april 2019, 14:26:05 »

Zomaar even een stukje onzin,

Martin: ik hoop dat je gelijk krijgt. Het ravijn moet in ieder geval nut geven aan de twee spoorbruggen en een landschappelijk grens zijn tussen de twee stations. Hopelijk wordt dat mooi.

Erik: Ooit over gedacht om inderdaad mijn baanplan op schaal 1:10 na te maken. Zou achteraf niet veel hebben uitgemaakt er is naderhand toch al veel veranderd. Komt bij dat dan moeilijk is uit te maken of ik er voor het station Güglingen wijzer op was geworden. Op schaal praat je dan over 1 of 2 cm ruimte. Daarmee kan ik dan moeilijk inschatten wat dan wel of niet kan. Ook is het eigenlijk wel leuk om ter plekke oplossingen te bedenken voor iets waar je tegen aanloopt. Het blijven toch concessies.

Michel: ik twijfel nog steeds (weer) over de ballast. Nu ben ik tijdens het laten rijden van de treinen weer op jouw keuze, de donkere ballast, uitgekomen (foto 3) in plaats van mijn eerdere keus voor de lichtere ballast. (foto 4) Zolang er nog niets is aan gebracht kan ik lekker verder dromen!

Ik heb mijn mooie Piko diesellok V-180 maar eens voorzien van “normale” Märklin rubber bandjes in plaats van de originele Piko rubber schijfjes. Hij was dit schijfje alweer verloren. Het andere bandje was ook al verdwenen. Hele baan afgezocht maar nooit meer gevonden. Hopelijk gaat het nu beter.

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

Tjoekedoris

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Zonder trein spoor je niet.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #723 Gepost op: zondag 28 april 2019, 19:07:16 »

Marcel, het is wellicht een tip om je ballast als graniet uit te voeren. Je hebt immers ook gekozen voor graniet voor je muurtjes en tunnelportalen.
In de bergen waar een spoor doorheen loopt is dat materiaal tijdens de bouw natuurlijk ruim voorhanden.
Neem niet de kleur van krijt, kalk, gneis of weet ik wat voor gesteente, als het traject door een granieten omgeving loopt.
Ik zou het daar op afstemmen, dat is het meest logische.
« Laatst bewerkt op: maandag 29 april 2019, 22:31:09 door Tjoekedoris »
Gelogd
...beetje digibeetje....

MARTIN

station "Engental"    tijdperk III (K-rails, U-vorm 245x249x330)

 

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #724 Gepost op: vrijdag 10 mei 2019, 16:40:26 »

Hallo iedereen,

Martin: ik heb de ballast echt afgestemd op de omgeving. Je hebt gelijk dat men tijdens het bouwen van een stuk spoor de ballast het liefst uit de eigen omgeving haalt. Dat scheelt een hele berg geld in transportkosten. De mix die ik ga gebruiken komt wat kleur betreft heel erg in de buurt van de tunnelportalen en de brug. Voor mij is dit geloofwaardig genoeg. Ik heb inderdaad ook gezocht naar graniet ballast. De kleur van de meeste soorten komt niet eens in de buurt van mijn kunstwerken. Aan de steentjes kan ik toch niet zien wat voor soort steen het is. Mijn granieten muren zijn overigens ook maar van gips! :D

Vandaag eens de delen die achter de tunnels zitten van stationsdeel Güglingen zwart geschilderd. Dit natuurlijk om te zorgen dat als je de tunnels inkijkt dat het dan een diep donker zwart gat is. Weer een heel klein stapje verder.


Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • 99% Märklin
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #725 Gepost op: vrijdag 10 mei 2019, 17:20:10 »

Marcel,

Wauw wat een prachtige tunnelportaal heb je gemaakt zeg. :) :favorite:
Mijn complimenten voor dit schitterende bouwwerk. :thumbup:

Groet Michel
Gelogd

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #726 Gepost op: vrijdag 10 mei 2019, 19:45:35 »

Goedenavond allemaal,

Michel: de tunnel is al een paar jaar oud. (ik ben vergeten een jaartal boven de tunnel aan te brengen) Toch bedankt voor het compliment. Door de nu diep zwarte achtergrond springt de tunnel er natuurlijk wel heel erg uit! :) Maar je hebt wel gelijk het blijft een mooie tunnel, ik ben er zelf nog steeds trots op. Hierdoor lijkt het wel alsof ik echt handig ben! 8)

Ik heb net de bovendelen van het XPS landschap weer aangebracht en wat een verschil met voorheen! De tunnelbuis is 30 cm lang maar halverwege zie je een stoomlok al niet meer, echt een zwart gat. Een inrijdende trein zie je echt in de tunnel verdwijnen en als een trein de tunnel uit komt zie je alleen een paar lichten aankomen en pas bij de uitgang zie je welke trein het is! Het zwart schilderen is dus echt zinvol geweest.

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • 99% Märklin
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #727 Gepost op: vrijdag 10 mei 2019, 20:01:32 »

(ik ben vergeten een jaartal boven de tunnel aan te brengen)

Kan je niet alsnog met een bijvoorbeeld een bronzen plaat met het jaartal ophangen net onder de rand ?
Is maar een idee natuurlijk zou de tunnel nog mooier maken denk ik. :)

Groet Michel
Gelogd

narwal

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #728 Gepost op: zondag 12 mei 2019, 10:37:34 »

Hallo Michel,

Dat is een heel goed idee voor het moment dat ik denk dat de baan af is. Op dat moment kan ik me dan richten op de details die het echt af maken! :thumbup:

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III.
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.955 seconden met 35 queries.