Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo Bas,

Bedankt, hoef ik dat ook niet meer uit te zoeken. :thumbup: Stond mij ook wel bij, maar toch..............

Ik kwam in verwarring toen ik tijdens het schrijven van van mijn laatste reactie in een keer moest denken aan de railbus Wismar van de Museumbuurtspoorweg (MBS) in Haaksbergen, die heeft namelijk twee benzinemotoren. Ik heb daar een paar jaar als zaterdag vrijwilliger gewerkt en ook nog aan het begin van de restauratie van deze railbus meegeholpen. (voor de beeldvorming een foto van de MBS van hun Wismar)

Door mijn werk had ik helaas geen tijd meer om daar langer heen te gaan. Jammer, het is wel heel erg leuk (vrijwilligers)werk!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Graag gedaan. Ik had mijn treinboek over de TP III gelukkig al uitgepakt na de verhuizing. Dat was eenvoudig opzoeken :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Nóg een railvoertuig met benzinemotor ===> klik
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Het ziet er weer mooi uit. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het eerste groen op de baan komt :)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedenavond iedereen,

Bas: snel verder met uitpakken, stort je helemaal op de baanplanning en dan beginnen met bouwen!

Wim: is ook leuk, zo?n railvoertuig. Kun je ook je ook heel makkelijk zelf op pad op het Nederlandse spoornet! B)

Silco: Daar ben ik ook heel benieuwd naar! In mijn hoofd wordt het allemaal geweldig mooi. De realiteit is dat ik met landschapsbouw helemaal geen ervaring heb. Al mijn vorige banen waren rij-technisch klaar maar voordat er een plukje onkruid kon groeien moest ik het weer afbreken voor een verhuizing. :-(

Als ik verder ga met de spoorbouw voor het zichtbare deel dan moet ik nu al wel weten welke soort ballast ik ga gebruiken. Mijn idee is om onder de wissels, dus onder het beweegbare deel, ballast aan te brengen. De rest van het spoor kan natuurlijk pas als alles klaar is en goed werkt. Er is genoeg, maar niet alles past bij mijn baan en niet alles is even mooi.

Ik had nog een paar zakjes liggen en ik heb er nog een paar bijgekocht. Ik heb in totaal zeven soorten achter elkaar ingestrooid. (niet verlijmd) De kleuren zijn in het echt of op de foto behoorlijk verschillend dus dat geeft een moeilijk beeld. Het lijstje van links naar rechts is:

Busch 7065 roodbruin
Busch 7070 middel grijs
Busch 7069 donker grijs (voor C-rail)
Woodland B79 medium bruin
Woodland B78 medium donker bruin
Busch 7517 bruin beige
Noch 09367 profi-schotter ?gneis? roodbruin

Ik ben er denk ik wel uit: De laatste van Noch. Op de foto lijkt het anders maar er zit veel nuance verschil in de kleur waardoor het niet eentonig wordt en de kleur past prima bij mijn kleuren van de tunnels en brug. Ik ben nog niet zover, het kan nog wijzigen maar dat laatste lijkt mij sterk, tenzij ik nog iets tegen kom wat nog veel mooier is.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Vervolg ballast:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Je kunt ook 2 delen grijs en 1 deel bruin mengen. Dat geeft een mooi effect.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooie keuze Marcel die je gemaakt hebt wat betreft de ballast. :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ballast, altijd lastig...

Wellicht interessant: http://spurenwelten.de/spur-h0/schotter-spur-h0/index.html, maar schaal TT schijnt ook erg mooi over te komen (http://spurenwelten.de/spur-tt/schotter-spur-tt/index.html). Gevonden via dit draadje, waar ze een mooie combi gebruiken (https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=107756#p1172057).

Ga je de ballast ook nog nakleuren met wat roest middels de airbrush? Of zo'n zwart spoor in het midden? Dat doet ook nog veel denk ik.

Succes!

Groeten,
William
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
dag Marcel,

Als je het ballastbed niet gaat weatheren met roest/zwart is de keus prima. Als je dit wel gaat doen zou
ik voor een lichtere basiskleur kiezen. Er ontstaat dan meer nuance tussen het directe ballastbed en de
ballast naast het spoor. Maar dat is slechts mijn mening.  :D

ik gebruik Woodland Scenics Medium Gray Blend.


Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: narwal op zaterdag 03 maart 2018, 18:37:36
Bas: snel verder met uitpakken, stort je helemaal op de baanplanning en dan beginnen met bouwen!
Met de baanplanning ben ik zo nu en dan druk mee bezig geweest de afgelopen week. Met name het station wil nog niet echt vlotten. Geen inspiratie of ik zoek het te moeilijk.

Het bouwen laat nog even op zich wachten. Ik ga eerst proefrijden met een testbaantje om het digitale rijden onder de knie te krijgen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo iedereen,

Maarten: naast de enorme hoeveelheid soorten ballast kun je inderdaad ook nog gaan mengen, daar wordt het nog moeilijker van!

Michel: ik denk ook dat deze keuze goed is, ik blijf het in ieder geval tot nu toe mooi vinden. Zoiets moet je ook gewoon even laten liggen en zien hoe je daar na verloop van tijd tegen aan kijkt. Zolang er nog niets is verlijmd kan het alle kanten op.

William en Hans: Spurenwelten is bij mij bekend. Hele mooie soorten ballast, stond eerst ook op mijn lijstje maar er was ook enige discussie over de mogelijke niet meer verkrijgbaarheid van de soort die ik mooi vind. Aangezien ik later, als het nodig is, hetzelfde bij wil kunnen kopen weet ik niet of deze fabrikant het dan kan leveren. Daarom teruggevallen op een iets grotere bekende leverancier. (natuurlijk ook garantie nul voor de toekomst) Het eventueel wheateren van de ballast met een airbrush is iets in de verre toekomst als ik dat al ga doen. Mocht dat zo zijn dan is dat hooguit heel lichte vervuiling met iets meer roest maar dan houdt het denk ik ook wel op.

Nog een link naar de buren over ballast: https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=103&t=65120

Bas: een baan plannen is altijd moeilijk met ook nog eens een hele hoop concessies. Zoek het niet te moeilijk: minder is meer! Digitaal testen kan ook meteen op de eigenlijke baan, scheelt weer een testbaan!

Het seinhuis van Friedrichshöhe en het BW is klaar. Past volgens mij prima in dit dorpje thuis. Het bouwen van dit Kibri seinhuis viel mij een beetje tegen. De nauwkeurigheid van de onderdelen laat wel het een en ander te wensen over. Het is een seinhuis wat al heel lang in hun assortiment zit en misschien zijn de mallen wel een beetje versleten. Het past in ieder geval niet bijzonder goed. Toch ziet het er wel leuk uit en staat deze beter op dit plekje dan het eerder bedoelde grote seinhuis.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Het is dat je zegt dat de nauwkeurigheid van het seinhuis te wensen over laat. Zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit.

Citaat van: narwal op vrijdag 09 maart 2018, 18:22:19
Nog een link naar de buren over ballast: https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=103&t=65120
Ik vind dit wel een mooie manier van balasten.

Citaat van: narwal op vrijdag 09 maart 2018, 18:22:19
Bas: een baan plannen is altijd moeilijk met ook nog eens een hele hoop concessies. Zoek het niet te moeilijk: minder is meer! Digitaal testen kan ook meteen op de eigenlijke baan, scheelt weer een testbaan!
Ik heb vanmiddag het station in mijn draadje gezet. Wat mij betreft is dit een vrij eenvoudig ontwerp. Ik heb alle railstukken voor mijn testbaan al in huis. Voor de daadwerkelijke baan moet ik nog flink wat bijkopen. Vandaar ook mijn keuze om eerste een testbaan neer te zetten. Ander voordeel is ook dat ik dan af en toe lekker kan rijden :D
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Pas op, na verlijmen heeft ballast een andere kleur.

Dus voor je het besluit neemt welke het wordt. Even een stukje plakken en kijken hoe de verkleuring uitpakt.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat goeie tip!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag,

Bas: het seinhuis heeft heel wat reparaties gehad van kieren voordat de muren maar een beetje pasten. De andere zaken zie je inderdaad nauwelijks op de foto's, maar zijn er wel degelijk. De manier van ballasten uit jouw link is, mocht ik op mijn keuze terug komen, iets om verder naar te kijken want die manier ziet er erg goed uit.

Robin: het feit van verkleuring is mij bekend daarom ook nog een slag om de arm met mijn keuze. Ik ga zeker nog een proefstukje maken met de ballast van mijn voorkeur! Toch bedankt voor de waarschuwing! :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Vooral donker grijs heeft de neiging zwart te worden.
Kwam ik met mijn proefstukje achter.

Maar zelf proberen is de beste methode.
We zien het resultaat wel tzt.

Robin
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Treedt de verkleuring meteen op of komt dat door het drogen van de lijm?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Bas

Het word donkerder na het helemaal droog is, ik heb een mengeling gedaan van 2 kleuren.

Succes met het kiezen van een mooie ballast  :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: peterke33 op dinsdag 13 maart 2018, 11:03:09
Het word donkerder na het helemaal droog is, ik heb een mengeling gedaan van 2 kleuren.
Dat vermoeden had ik al. Dank voor de bevestiging, Peter :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mijn ervaring is dat het met Latex achtige lijmen het redelijk op kleur blijft.
Daar doe ik bijna alle scenery mee.
Zelf gebruik ik houtlijm alleen voor hout  ;)

groet
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo,

Harald: Ik wil ook de ballast daarmee verlijmen, ik had ook begrepen dat de kleur dan bijna hetzelfde blijft, en helpt ook nog eens mee in de geluidsdemping! :thumbup:

Tip: Houtlijm kun je ook prima gebruiken om de kunststof ramen (glas) in de kunststof bouwpakketten te verlijmen zonder lijmvlekken!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo 3-Rail vrienden,

Het lijkt er nu wel heel sterk op dat het voorjaar is begonnen. De vogels zitten te brullen in de bosjes en het onkruid heeft er ook weer zin aan. Dat betekent dan helaas wel dat het modelspoorseizoen voor deze winter ook weer klaar is. Nu dat er dan niets gebeurd maar dan wel op een wat lager pitje.

Het tempo was al wat gezakt. Niet dat er niets meer gebeurde maar de vorderingen zijn niet groot. Ik ben bezig met de lokloods voor het nieuwe kleinere BW. De bedoeling is dat er in deze loods een binneninrichting komt met twee inspectie/smeerputten. Dat betekent dus een nieuwe vloer, binnenwanden maar ook aanpassingen aan de buitenwanden. Het hout van het vakwerk is wel lomp erg aanwezig, dat steekt zover uit dat het stucwerk moet worden opgevuld. Dat is een pietepeuterig klusje, zeker als de ogen wat ouder worden???. 8) Ook moet natuurlijk alles worden geschilderd.

Het is nog lang niet klaar maar het begint er op te lijken. Even de foto?s van de voortgang en daarna rustig verder.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ziet er netjes uit
Overigens gaat bij mij de hobby de hele zomer door, weliswaar heel wat minder uren, want het is goed vertoeven in een redelijke koele hobby ruimte als het buiten te heet is.

groet
Harald
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Mooi gebouw wordt het de binnenkant is prachtig mooi wit en de inspectie/smeerputten zijn een goed idee voor mijn eigen locloodsen die straks op mijn baan komen te staan.
Neem aan dat er ook werkbanken en een buro met stoel in komt en misschien ook een stelling langs de muur ?


Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag allen,

Harald: ook ik heb geen volledige zomerstop maar de aandacht moet wel worden verdeeld. De treinenkamer ligt op zolder en ondanks de goede isolatie is dat met zomers weer niet echt koel te noemen. Daar heb jij dan wel geluk mee!

Michel: het wit is al wat minder geworden. Moet ook, het is een lokloods voor stoomlocomotieven geen machinekamer op een schip! Uiteraard wordt het geen smeerboel maar toch wat minder steriel. Langs de muur moet nog een grijze baan komen, dat breekt dan ook een beetje de witte muur, Hoewel het geen volledig uitgeruste werkplaats wordt moeten er natuurlijk wel een of twee werkbanken met gereedschap komen en wat kasten of stellingen. Geen bureau want het is geen kantoor. In die tijd betekende papierwerk nog het opstoken van een ketel! :D

De vloer is gewijzigd naar de beton look. Ook is nu iedere inspectie/smeerput voorzien van een voedingsaansluiting en een terugmeldaansluiting. Nu kan ik weer rustig verder met de volgende puntjes: nadenken over de verlichting en de binnenkant van de dakafwerking. Ook moet het pleisterwerk nog worden geschilderd en in het vakwerk worden gelijmd. Dus er is nog behoorlijk wat werk aan dit, in principe, eenvoudige bouwdoosje.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Dat ziet er strak uit!
Al zijn de muren nog wel erg maagdelijk wit, ga je die ook nog schilderen?

Groet,
Edwin
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat
Citaat van: narwal op zondag 15 april 2018, 15:41:21
Uiteraard wordt het geen smeerboel maar toch wat minder steriel. Langs de muur moet nog een grijze baan komen, dat breekt dan ook een beetje de witte muur, Hoewel het geen volledig uitgeruste werkplaats wordt moeten er natuurlijk wel een of twee werkbanken met gereedschap komen en wat kasten of stellingen. Geen bureau want het is geen kantoor. In die tijd betekende papierwerk nog het opstoken van een ketel! :D
;)
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,

Ik vindt je betonvloer erg geslaagd eruit zien. :)
Ga je ledverlichting erin maken ?
Ik heb bij mijn locloods de ledverlichting vast gemaakt aan een vuurwerkpijl die ik op straat gevonden had na oud en nieuw.
Kijk uit naar je volgende bouwverslag van de locloods.

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Marcel,
dat is een smerige strakke vloer geworden. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Michel die vuurwerkpijl is toch uitgewerkt hoop ik of ga je die nog ontsteken? :?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Hallo allemaal,

Heren: dank voor de bijval!

Edwin: er komt een grijze baan op het onderste deel de muur. Zag je wel meer in gebouwen waar smerig werk werd gedaan. Zo?n geschilderde ?lambrisering? was makkelijker schoonhouden dan een witte muur en het viel ook niet zo op dat het vuil was. De rest van de muur blijft maagdelijk wit.

Michel: er komt led verlichting. Ik weet nog niet hoe maar vuurwerk hoort in ieder geval in de stoomketel! :D Ik maak waarschijnlijk ook iets met balken. Styreen of echt hout, dat zie ik nog wel.

Ondanks het mooie weer toch nog even wat kunnen doen: het spuiten van de stucwerkdeeltjes voor de lokloods. Het was een heel gepriegel om deze stukjes te snijden uit 0,5mm styreenplaten maar het is gelukt. Vandaag alles in kleur gespoten en in het vakwerk gelijmd. Het is een hele verbetering in vergelijking van de originele staat, al is het wel veel werk. Weer een stukje verder. De volgende stap is het snijden van een rand voor de binnenmuren die vervolgens grijs moet worden. Ook moet nu iets voor de binnenverlichting met led?s worden verzonnen.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ziet er goed uit. Ben je een beetje uitgeschoten met de bruine verf op het 2e plaatje?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
@Bas op het 1e plaatje ook hoor ;) , kdenk dat dat nog wel goed komt.  B)

@Marcel, ziet er weer goed uit. :arrow: :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Wat een schitterend mooie loods wordt dat zeg. Is het een bouwpakket of een compleet eigen ontwerp?
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Volgens mij smeert Marcel lekker dik de verf op het houten plastiek en in de kieren zodat er overal genoeg bruin zit dan plakt hij de mooie witte vlakken erin die er naast leggen.
En dan zie je niks meer van de bruine strepen die over de witte ondergrond zijn heen gegaan. :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen,

Bas: Nee hoor, dat kliederen was bewust. Naast die muur liggen nog de stukjes stucwerk klaar om in het vakwerk te lijmen. Michel gaf dus het juiste antwoord.

Jan Willem: Het is een bouwpakket van Kibri. Het zit al eeuwen in hun programma. Hoewel nu verpakt in een nieuwe doos met een nieuw nummer blijft het een oud pakket. Het past niet allemaal even goed dus het kost wat kunst en vliegwerk om alles een beetje netjes aan elkaar te lijmen. De prijs is zeker geen belemmering, het is een goedkoop pakketje. Toch vind ik het een leuk lokloodsje. Ik heb wel het nodige aangepast om het allemaal wat te verfraaien. Dus eigenlijk is deze loods in samenwerking gebouwd met Kibri! :D
Al mijn plastic bouwsels worden volledig geschilderd om de plastic glans kwijt te zijn. Dan kun je ook meteen je eigen voorkeur erop smeren. Als je bijvoorbeeld van deze loods het dak leisteen grijs zou schilderen dan ziet het er meteen weer anders uit, dan had het zo in Sauerland kunnen staan.

Michel: 100 punten! :thumbup: Je was er vandaag weer vroeg bij!

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Citaat van: narwal op zondag 13 mei 2018, 12:01:54
Bas: Nee hoor, dat kliederen was bewust. Naast die muur liggen nog de stukjes stucwerk klaar om in het vakwerk te lijmen.
Dank voor de opheldering. Ik had niet gezien dat die plaatjes er nog op moesten.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Bedankt voor je reactie, je maakt er een knap stuk werk van want je herkent de loods (op de vorm na) nauwelijks nog terug vergeleken met het plaatje op de doos.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke

Dat is erg fraai geworden, Marcel  :thumbup:

Fijn, dat je de Kibriboys wat geholpen hebt  :D

Grtz Tony
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Mooi filmpje van een mooie trein! Snelheid van de trein is ook precies goed, meestal rijden treinen veel te hard op filmpjes :thumbup:
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemiddag medebouwers en andere geïnteresseerden,

Tony: waar zouden de plastic huisjes fabrikanten zijn zonder de hulp van de artistieke bemoeienissen van ons? Zeker jij, als fanatiek diorama kunstenaar, bent een bekend promotor van dit soort verbeteringen! :thumbup:

Hans:
CiteerMooi filmpje van een mooie trein! Snelheid van de trein is ook precies goed, meestal rijden treinen veel te hard op filmpjes
O? 8o Ik ben het wel eens met jouw opmerking over de snelheid: we bouwen geen racebanen!

Ik ben slechts een klein stukje verder met de lokloods, de grijze rand zit er in. Gemaakt van 0,5mm styreen en op kleur gebracht. Lijkt al weer wat beter. Nu dan eindelijk beginnen aan de verlichting?

Ik heb eigenlijk eerst een vraagje aan jullie: is er een fabrikant die kleine onderdelen maakt zoals handgereedschap (hamers en steeksleutels e.d.), een gereedschapsbord met gereedschap, bezems, emmers, losse werkbanken, stellingkasten (met inhoud) en noem maar op. Ik heb wel setjes gevonden waar iets in zat maar dan zat er nog veel meer in wat ik helemaal niet hoef te hebben. Deze inrichting dingetjes horen eigenlijk wel in een lokloods en die wil ik plaatsen voordat ik met de verlichting bezig ben, anders kom ik er moeilijk meer bij. Uiteraard kun je veel zelf maken maar als er iets moois te koop is dan is dat makkelijker en zeer waarschijnlijk ook mooier. Dus als iemand wat weet?

Misschien val ik in herhaling maar toch even twee fototjes van de laatste vordering. Gewoon omdat ik ze leuk vind. De laatste is met het dak er op. Leuke sfeer foto, vind ik zelf, geeft wel aan dat verlichting geen overbodige luxe is in zo'n donker hol.

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Als je in google zoekt op "werkplaatsinrichting H0" vind je hele mooie spulletjes om je loods mee in te richten.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
-Jos:
2 en 3 de link werken niet
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Even op artikelnummer zoeken bij https://www.preiser-figuren.de/massstab_suche,1:87

art.nrs zijn 27427 en 17141

Anders zoeken op "werkstatt" 
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
 @citaat Preiser meldt: 27427 niet leverbaar.
17141 ===> klik
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
De firma Stangel uit Polen heeft ook wel wat in het assortiment.
http://www.stangel.pl/de/produkt-kategorie/spur-h0/
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Goedemorgen allen,

Heel erg bedankt voor de reacties. Stom dat ik die, op een paar na, bij Preiser zelf niet kon vinden. Het mooiste vind ik het handgereedschap dat is eigenlijk onmogelijk om zelf te maken. Jammer dat dat nu niet leverbaar is. Dat wordt zoeken. Stangel kende ik niet; weer een bedrijf om te onthouden!

Heb ik de rest van de zomer om gericht te zoeken naar wat ik nodig heb!
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Ik weet dat er voor gereedschap nog een mooie aanbieder in de USA is.
Maar ik moet daarvoor thuis even graven in de links van m'n pc.

Over het algemeen vindt je bij aanbieders van spoor 0 of 1 onderdelen ook een kleine H0 afdeling met leuke frutsel om de boel op te leuken.
Via de zelfbouw draadjes vindt je nog wel eens wat.
Alleen waar al die links nu zijn gebleven ?


Mvg Robin