Goedenavond iedereen,
Wico: Je hebt gelijk gekregen, de brug is een tintje lichter en minder groen geworden!
Mies: dat was nog erger, het was zelfs pielen op de vierkante millimeter! En dat valt nog niet mee!
Tony: wees gerust, ik heb het tuinafval netjes gemagnetreerd (nieuwe werkwoord) want het leven op mijn baan mag alleen maar zitten in het rijdend materiaal! Pas na deze behandeling mag dit afval zich de naam aanmeten van basismateriaal voor de modelspoorbaan!
Silco: Bedankt! Ik doe mijn best om er wat moois van te maken.
Het is weer een tijd geleden dat ik op het forum ben geweest, maar ik zie dat daar in die tijd genoeg is gebeurd. Eerst natuurlijk lekker op vakantie geweest. Daarna moest er thuis weer het een en ander gebeuren en dat gaat dan natuurlijk voor. Toen ik wel tijd had was het op zolder nog veel te warm, zelfs bij alleen rijden brak het zweet me aan alle kanten uit, dus verder bouwen zat er niet in.
Nu ben ik toch weer begonnen. De xps delen die straks het landschap moeten vormen waren al een heel stuk klaar. Het werd dus tijd om dat eens definitief vast te lijmen. Dat kost stiekem best veel tijd maar een groot deel zit nu vast. Het plan voor nu is om de landschapsdelen vanaf de rand van de baan naar binnen toe af te werken. Dat zou betekenen dat dan het dubbelspoor gedeelte en het landschap tot het enkelspoor deel grotendeels klaar zou zijn. De rest kan pas als Bhf Friedrichshöhe en het BW naast de baan elektrisch worden afgewerkt en weer op hun plekje liggen. Pas daarna kan de rest van het landschap.
De brug die over het dubbelspoor bij de CSII ligt heb ik toch nog een tintje lichter gemaakt. Ik vond het toch te donker en vooral te groenig. Nu is die klaar, en ik ben tevreden. Ik heb het deel onder die brug vast geballast want als de brug vastzit dan kom je daar slecht bij. Het ligt nu nog te drogen, daarna kunnen de schroefjes uit de rails en kan de brug worden vastgelijmd en is het echt af.
Ook de muur bij het tunnelportaal zit er op. Geeft ook meteen een ander beeld. Het op kleur brengen doe ik pas als de rest ook zover is, dan kan alles in één keer.
Het volgende wordt kliederen met sculptamold en het aanbrengen van rotsen. Dat wordt weer een klusje waarvan het resultaat nog niet volledig op voorhand bekend is. Ja, in mijn hoofd wel, maar ik zie straks vanzelf wel wat het gaat worden.