Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Volg de huidige corona-regels van de overheid voor wat mogelijk is.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Bad Drieberg-Steinbrücke
Pagina's: 1 ... 27 28 [29]   Omlaag

Auteur Topic: Bad Drieberg-Steinbrücke  (gelezen 200498 keer)

Einte

• Stamgast
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #1400 Gepost op: zondag 07 november 2021, 16:55:30 »

Hallo Marcel, dit is mooi gereedschap om mee te werken aan een mooie baan.

Gr Einte
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 november 2021, 18:53:34 door Einte »

narwal

• Vaste Gast
  • **
  • The meaning of life is to give life meaning!
« Reactie #1401 Gepost op: vrijdag 12 november 2021, 18:46:26 »

Goedenavond mede-hobbyisten,

Nou: één ding is mij nu wel duidelijk geworden. Ik hoef hier op het Forum niemand te vragen om me te helpen op te ruimen! Ik kan dat beter! >:-D

Tom begreep het nog enigszins maar ook hij zag niet dat de onderste laag van de bult gereedschap aan het “proefliggen” was om te zien hoeveel ruimte het nodig heeft en waar het op de gereedschapswand allemaal moet komen te hangen.

Einte zag tenminste wel dat ik met al dat gereedschap mooi kan werken aan de baan. (en natuurlijk aan de klusjes die mijn vrouw bedenkt….. O:-D)
De punaises op het schuurblokje doe ik al eeuwen en het werkt geweldig makkelijk.

De trottoirs en de weg zijn in kleur, de putten zijn geplaatst en nu ligt het allemaal een beetje te wachten tot het definitief wordt vastgeplakt. Dat duurt echter nog wel even, er is voor die tijd nog genoeg wat moet gebeuren. Het ziet er al wel heel anders uit maar er moeten nog straatlantaarns komen, een overweg “iets” en natuurlijk nog andere straatinrichting. Als er later ook nog eens groen bij komt dan begint het pas echt te leven. Het is maar goed dat ik zoveel geduld heb.

Nu eens kijken waar ik de komende tijd zin aan heb om deelprojecten voor dit deel van de baan af te maken.

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
« Reactie #1402 Gepost op: vrijdag 12 november 2021, 19:12:15 »

Deksels nog an toe. wat een keurig straatje begint het te worden, strak en goed bedacht met die putdeksels.
Zal straks met de straatverlichting en wat groen zeker weer een juweeltje worden.
Met vriendelijke groet.
Tom (iTom)

DR5000 | Rocoline | iTrain | Rosoft | DCCNext

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
    • Wico's Donnerwetter Alm
« Reactie #1403 Gepost op: vrijdag 12 november 2021, 20:05:21 »

Marcel,

Ziet er allemaal weer strak uit. Misschien met een grove (schuur)spons en weinig verf nog wat extra structuur c.q. verwering op het wegdek aanbrengen?

Groeten,
Wico

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #1404 Gepost op: vrijdag 12 november 2021, 21:36:30 »

Die punaise-truk 👌
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

basjuh1981

• Stamgast
    • Testbaan "Die Sauerlandbahn"
« Reactie #1405 Gepost op: zaterdag 13 november 2021, 13:11:47 »

Ziet er allemaal weer strak uit. Misschien met een grove (schuur)spons en weinig verf nog wat extra structuur c.q. verwering op het wegdek aanbrengen?
:thumbup: En als finale afwerking wat poeders gebruiken.
K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Mijn YouTube-kanaal

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1406 Gepost op: zaterdag 13 november 2021, 18:01:26 »

Goedenavond allen,

Wico & Bas: artistieke vaardigheden zijn bij mij niet echt aangeboren.  O:-D Ik kan kunstjes nadoen maar heb vaak niet echt een goed idee hoe ik daar mee aan de slag moet. Ik ben al blij hoe mijn straatje er nu al uitziet. De putdeksels zijn er al in vastgelijmd, dat is dus bij verdere veroudering een handicap. (lijkt mij…) Ik ben veel te bang dat als ik meer ga doen dat ik het geweldig verknal en deze weg is niet zomaar nog een keer gebouwd. Als jullie een leuk voorbeeld kunnen laten zien, en hoe jullie dat hebben gedaan, dan is dat natuurlijk welkom!

Nog even een klein vervolg op gisteren. Ik wil verder met het deel van de weg aan de rechterkant van de overweg. Ik heb daar een module die is te verwijderen maar die moet nog worden aangepast. Op de ondergrond staat een potloodstreep (onder de toekomstige weg door), daar moet nog een deel van de ondergrond af om er beter tussen te komen. Ik ben minder soepel dan bij de begin van de bouw van deze baan merk ik wel  :?, dus iets meer ruimte is dan wel prettig! Dat wordt dus puzzelen om dit deel een beetje naar mijn zin te maken.

Omdat ik daar toch stond ook even twee plaatjes vanuit een invalshoek waar ik normaal niet “zomaar” kan komen. Geeft meteen een heel ander beeld.

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

Wico

• Stamgast
« Reactie #1407 Gepost op: zaterdag 13 november 2021, 19:56:21 »

Marcel,

Het is heel simpel: als jij tevreden bent dan kun je rustig achterover leunen en genieten van het resultaat :). Goed bedoelde adviezen zijn leuk, maar jij bepaalt de sfeer en uitvoering! Misschien kun je een klein proefstukje weg maken en daar op oefenen. Zelf moet ik nog beginnen aan de (zelfgeschilderde) wegen dus helaas heb ik geen voorbeeld.  Overigens wordt mijn "creativiteit" ook zwaar gevoed door andermans voorbeelden hoor, daar is niets mis mee :P.

Groeten,
Wico

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
« Reactie #1408 Gepost op: zaterdag 13 november 2021, 20:29:28 »

Marcel,

Ik vindt de straat/weg er mooi gelukt.
Het beeld is zeer rustgevend wat het kijken zeer aangenaam maakt en men lang kan geniet van de geplaatste update met de vele details.
Ik zou mij als preisertje zeer gelukkig prijzen als ik in één van de prachtige huisjes zou wonen.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #1409 Gepost op: zaterdag 13 november 2021, 23:30:42 »

Goedenavond allen,

Wico & Bas: artistieke vaardigheden zijn bij mij niet echt aangeboren.  O:-D Ik kan kunstjes nadoen maar heb vaak niet echt een goed idee hoe ik daar mee aan de slag moet. Ik ben al blij hoe mijn straatje er nu al uitziet. De putdeksels zijn er al in vastgelijmd, dat is dus bij verdere veroudering een handicap. (lijkt mij…) Ik ben veel te bang dat als ik meer ga doen dat ik het geweldig verknal en deze weg is niet zomaar nog een keer gebouwd. Als jullie een leuk voorbeeld kunnen laten zien, en hoe jullie dat hebben gedaan, dan is dat natuurlijk welkom!
Misschien kun je het uitproberen met een proefstukje.

Ik heb vorig jaar, weliswaar met andere materialen, een stukje weg gemaakt. Misschien kun je hier wat inspiratie uithalen:
Mijn YouTube-kanaal

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1410 Gepost op: zondag 14 november 2021, 11:11:39 »

Goedemorgen allen,

Wico: je hebt zeker gelijk! Er mag op het straatje best een beetje "leven" komen in de zin van gebruikssporen en lichte vervuiling. Misschien dat ik dat nog doe maar dan moet ik eerst weten hoe. Tot nu toe ben ik er best wel tevreden over en heb ik in mijn hoofd een idee van het plaatje waarin de hele omgeving al is ingevuld. Dan geeft het totaal beeld volgens mij wel een realistisch beeld. (op modelspoor niveau dus geen echte realiteit... ;) ) Van rustig achterover leunen is de komende tijd absoluut nog geen sprake, er moet nog wel enorm veel gebeuren in veel te weinig beschikbare tijd!

Michel: Dank!  :thumbup: Zoals hierboven aangegeven ben ik het wel met jou eens en als dit deel eenmaal een beetje lijkt op wat ik in mijn hoofd heb dan kun je daar leuk wonen en treinen kijken! Door mijn gemaakte foto's kreeg ik nog wel een paar ideeën voor subtiele details om het straks nog wat mooier/realistischer te maken.

Bas: Dat straatje ken ik. Geweldig mooi gemaakt, jouw kanaal stond al in mijn favorieten. :) Deze manier van straatje maken past niet in mijn beeld van mijn baan maar ik heb deze wel in mijn achterhoofd voor eventuele latere zijprojectjes! Dank!

Groeten,

Marcel.

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1411 Gepost op: zondag 14 november 2021, 11:34:32 »

Hoera ! Je hebt de straat heelhuids op zijn plek gekregen, Marcel  ;)
U is op de goede weg en de weg naar weer een mooi stukje baan is ook alvast geplaveid  :thumbup:
In de verdere afwerking zullen nog aardig wat heerlijke knutseluurtjes kruipen, maar dan heb je ook wat !

Grtz Tony
65-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Topic;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.0   index op blz 1

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #1412 Gepost op: zondag 14 november 2021, 12:41:55 »

Bas: Dat straatje ken ik. Geweldig mooi gemaakt, jouw kanaal stond al in mijn favorieten. :) Deze manier van straatje maken past niet in mijn beeld van mijn baan maar ik heb deze wel in mijn achterhoofd voor eventuele latere zijprojectjes! Dank!
Zo was het niet bedoeld dat jij het op deze manier zou doen, maar meer als inspiratie voor het gebruik van kleur met verf en poeders. Dat is ook de reden dat ik aangaf om een proefstuk te maken. De basis heb je al en met een proefstuk kun je lekker experimenteren. Gaat het fout is er geen man overboord. En wil je het niet doen is het natuurlijk ook goed :D

Adviezen mag je naast je neerleggen ;)

Leuk om te lezen dat je mijn kanaal tussen je favorieten hebt gezet :thumbup: :D
Mijn YouTube-kanaal

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1413 Gepost op: zondag 14 november 2021, 14:48:21 »

Hallo eenieder,

Tony: Ja, het is gelukt. Voorzichtig neerleggen en dan gaat het prima. Ziet er meteen minder plastic-achtig wit uit! En inderdaad, er is genoeg te knutselen, eigenlijk nog enorm veel! :O

Bas: ik leg het niet naast me neer maar ga het even parkeren! ;)

Vanmorgen driftig aan het nadenken geweest over mijn aanvalsplan! Ik wilde eigenlijk alle losse onderdelen “plaats klaar” hebben voor als de drie delen (schaduwstation Friedrichshöhe-Güglingen, Bhf Friedrichshöhe en het BW) naast de baan zijn aangesloten en daarna definitief terug zijn geplaatst op de onderbouw. Daarna zou dan alles in zeer korte tijd terug kunnen worden gezet en zou alles relatief snel klaar lijken te zijn. Meters maken lijkt het dan….

Na een aantal opties te hebben bekeken kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat ik het me daarmee moeilijker maak dan waarschijnlijk nodig is. Ik ga er komende week nog eens over nadenken maar ik denk dat het slimmer is om nu alles te gaan aansluiten. Daarna kan ik dan de rest ook meteen definitief vastzetten. Gevolg is dan wel dat het rijden even gedaan is en er de komende tijd weinig ruimte is op zolder om m’n kont te keren. :?

Daarom gelijk maar even een kort filmpje van het BW en station Friedrichshöhe. Daarna zal het wel even wat stiller worden….

Groeten,

Marcel.

Tony

• Vaste Inboedel
« Reactie #1414 Gepost op: zondag 14 november 2021, 15:33:21 »

@citaat Zolang je op de plee je kont nog kunt keren, is er niets aan de hand, Marcel  O:-D
Hooguit is er sprake van wat krapte op het modelbaanfront.................

Komt vast goed allemaal !

Grtz Tony
65-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Dirk-Jan

• Forum Moderator
    • Baanplan (zonder plan)
« Reactie #1415 Gepost op: zondag 14 november 2021, 15:59:50 »

B) Je bent lekker bezig, de weg maakt het geheel compleet, en hoewel het nog niet klaar is geeft het alvast een goed beeld van het eindresultaat. :thumbup:

artistieke vaardigheden zijn bij mij niet echt aangeboren.
Misschien eerst eens een beetje oefenen op een proefstukje met wat poeders en/of verf, van een beetje proberen kan je wat leren. :)
En anders dan maar niet, het is geen moeten, een wegdek kan er ook best net liggen, mooi nieuw is niet lelijk. :D

Dirk-Jan

Degeluidsman

• Forum Moderator
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #1416 Gepost op: zondag 14 november 2021, 16:22:46 »

Ik heb weer genoten van je filmpje Marcel, wat een leuk stoomlocje komt er voorbij  :thumbup: :thumbup:

Ik blijf je op de voet volgen, wand ooit gaan wij hier ook aan scenery beginnen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

LibertyCity

• Zeer Toffe Gast
  • *
« Reactie #1417 Gepost op: maandag 15 november 2021, 17:34:33 »

Wat een ontzettend mooie vorderingen! Wow! Hoe breed is de straat, inclusief stoep nu geworden?

3 rail wisselstroom | Marklin K-rails | Viessmann TMC's | Viessmann 5211 Magneetartikel-decoder | Tijdperk IV, V & VI | Thema baan: mijn eigen woonplaats met een flinke dosis eigen fantasie | beginner

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1418 Gepost op: zondag 21 november 2021, 13:48:17 »

Goedemiddag mede 3-Railers,

Tony: tja, als ik op de plee m’n kont niet meer kan keren ga ik lekker naar de badkamer, ligt ook dichter bij mijn zolder! :D Het komt inderdaad op termijn vast wel goed.

Dirk-Jan: Jawel, proefstukjes zijn altijd slim maar soms kost dat zoveel van de weinig beschikbare tijd dat ik meteen in “het echt” aan de slag ga. Niet altijd een even handig! Ook daar heb je daar nog een punt, niet alles hoeft er oud en versleten uit te zien. Ik bouw zo’n beetje om en nabij tijdperk III, en in die tijd waren er veel gebouwen en infrastructuur splinternieuw. (van het oude hebben “wij” in de jaren 40 veel nogal lomp gesloopt) Het moet er dus niet uitzien zoals het er uit zou zien als we door de bril van 2021 gaan kijken. (wat een zin…..gewoon drie keer lezen 8o)

Peter: Dank! Zo’n klein gedetailleerd lokje heeft enorm veel uitstraling. (in het echt hebben ze, als je er mee werkt, best nog wel aardige afmetingen) Scenery op de baan geeft meteen een heel ander beeld. Gewoon beginnen, succes, ik ben benieuwd!

LibertyCity: Ook dank! Ik vind het ook wel behoorlijk gelukt. De straat is 70 mm, de trottoirs ± 26,5 mm dus komt het geheel op 123 mm. Ik denk dat het realistisch genoeg is.

Het is inderdaad de bedoeling om maar eens naast de baan aan het aansluiten van de drie laatste delen te beginnen. Ik moet nog een paar zaken daarvoor bestellen en nog wat details uitwerken. Dat levert geen foto-waardige resultaten op dus het zal hier wel even wat rustiger blijven. Uiteraard zal ik jullie deelgenoot maken van de momenten dat er wél iets te melden is.

Groeten,

Marcel.

ramdani

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1419 Gepost op: zondag 21 november 2021, 14:52:32 »

proefstukjes doe ik ook zelden  ;) ;
tijd,plaats en geen geduld zijn mijn excuses :D ;
en als het 'echte' stuk tegenvalt, herbeginnen we gewoon (is ook leerrijk O:-D );

mvg,
Michel
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1420 Gepost op: zondag 21 november 2021, 15:42:47 »

Nou Michel,

Ik maak wel eens proefstukjes maar niet altijd.... dat kost me teveel tijd. B)

Als de baan straks helemaal dicht is en ik eindelijk mag beginnen aan zandpaden, grint (of grind), ondergrond, bosgrond , grassen, struikjes en bomen dan ga ik dat zeker wel doen. Maar zover is het nog lang niet!  :-(

Groeten,

Marcel.

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1421 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 19:33:47 »

Hallo hobby Vrienden,

Ik keek toevallig even naar mijn draadje en zag dat er al 199.999 keer is gekeken naar mijn baan! (Ik ga er wel van uit dat het merendeel van deze kliks van mezelf is….. B)) Ik heb nu zelf de eer er het magische getal 200.000 van te maken!

Toch mag dit heugelijke feit wel gevierd worden met, naar mijn eigenwijze mening, een paar geweldig mooie foto’s die ik vandaag toevallig heb gemaakt vanuit een standpunt in de baan waar ik normaal gesproken niet vaak kom! Het resultaat verraste mij dus die wil ik graag met jullie delen!

Bedankt voor het kijken en de geestelijke ondersteuning, en de bouw wordt volgend jaar natuurlijk vervolgd!

Groeten,

Marcel.

Wico

• Stamgast
« Reactie #1422 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 19:40:32 »

Marcel,

Laat mij dan de eerste zijn om je te feliciteren met deze mijlpaal :thumbup:. En de foto's zijn zondermeer een lust voor het oog. Zelf heb ik geen achtergrond gebruikt (vanwege schuin dak), maar bij jou ziet dat er wel heel goed uit, inclusief natuurlijke overgangen van baan naar achtergrond. Ik kan haast niet wachten op de volgende update (die blijkbaar pas volgend jaar komt :O).

Groeten,
Wico

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
« Reactie #1423 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 19:40:54 »

Gefeliciteerd met deze 200 duizend kijkers mijlpaal Marcel. :thumbup:
Ja ik heb één van die volgers die heel veel kijkplezier uit je berichtjes haalt zeker met de prachtige foto's die je altijd plaatst. :)
En ja ook volgend jaar ben ik weer van de partij en verheug mij op de aankomende update's van de voortgang van je mooie baan.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
« Reactie #1424 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 19:44:24 »

Schaar me achter bovenstaande berichten en weet wel dat in die tweehonderdduizend klikken ook mijn aandeel zit.
Op naar de driehonderdduizend.
Blijft steeds een genot om naar de baan te kijken en super dat je de foto's steeds blijft delen.
Met vriendelijke groet.
Tom (iTom)

DR5000 | Rocoline | iTrain | Rosoft | DCCNext

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #1425 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 20:05:48 »

Inmiddels 200083 +1 maar dat maakt mij niets uit.
Ik kijk (klik) graag naar je draadje waar mooi en schoon wordt gewerkt.

groet
Harald

Einte

• Stamgast
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
« Reactie #1426 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 21:14:07 »

Hallo

Leuk die hits boven de 200 000,
Zat naar mijn hits te kijken, toen schrok ik toch wel even van de enorme aantal hits 1 594 716  :?
Ik zal jou hits wel naar boven helpen, kijk regelmatig, dit stukje vakwerk  :) in netheid.

Gr Einte

Tony

• Vaste Inboedel
« Reactie #1427 Gepost op: zaterdag 04 december 2021, 12:21:56 »

Mooie mijlpaal, mooie baan, mooie foto's, mooie plannen, mooie verslagen, mooi dat ik het hier allemaal op de voet kan volgen en er ook nog op kan reageren  ;)
Bij deze dus !

Grtz Tony

ramdani

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1428 Gepost op: zaterdag 04 december 2021, 17:41:05 »

ik ben ook een trouwe klikker, kan ook niet anders met jouw geweldige baan,

mvg,
Michel
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Kelderspoorder

• Stamgast
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
« Reactie #1429 Gepost op: zaterdag 04 december 2021, 17:48:34 »

Een leuke mijlpaal die 200.000 views. :thumbup: :thumbup:
Hoe kan het ook anders, met zulke mooie updates krijg je van zelve vele reacties.
Op naar de 300.000 - 400.000 ........... :-)

Ik blijf het graag volgen, de resultaten die jij hier laat zien, daar kan ik nog heeeeel veeeeel van leren.
Blijf zo verder doen.
Tot binnenkort.

Grts Freddy
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

Pagina's: 1 ... 27 28 [29]   Omhoog