Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Dat kon al!!! Maar nu ook speciaal voor het 15-jarig bestaan van het 3railforum!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Bad Drieberg-Steinbrücke
Pagina's: 1 ... 26 27 [28]   Omlaag

Auteur Topic: Bad Drieberg-Steinbrücke  (gelezen 190837 keer)

narwal

• Vaste Gast
  • **
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #1350 Gepost op: zondag 05 september 2021, 14:50:40 »

Hallo Patrick,

Dat is mijn mooiste lokje, vind ik. Een T3, klein maar leuk gedetailleerd. Persoonlijk vind ik dat Märklin wel meer soorten kleine stoomlocomotieven mag uitbrengen.

Als ballast gebruik ik Busch 7069 (voor C rail), Busch 7517 bruin beige, Noch 9367 gneis rood/bruin. (verhouding 1, 1, 1)

Ik heb aan beide kanten van de overweg een draadje aan het figuurzaagje gesoldeerd en krijgt het gewoon een eigen aansluiting onder de baan.

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

Gebronx

• Beginnende Gast
« Reactie #1351 Gepost op: maandag 06 september 2021, 09:55:13 »

Ben ik helemaal met je eens Marcel, de kleine stoomlocomotieven zijn niet heel sterk vertegenwoordigd.
Zelf afgelopen maand een BR 94 gekocht (Marklin 37180) om te gebruiken voor het rangeerbedrijf.
De locomotief is van TP IV, maar persoonlijk vind ik TP III en IV goed met elkaar te combineren.

Inmiddels ben ik je topic aan het doorlezen en haal er veel inspiratie uit.
Zelf zit ik nog in de ontwerpfase en hoop ik de komende 2 maanden de ruimte gereed te hebben.
Wellicht dat je eens kunt kijken naar mijn baanontwerp, de update wil ik binnenkort plaatsen.

Erg mooi gedaan die tunnel i.c.m. de roetaanslag.  :thumbup:

Groeten Patrick

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1352 Gepost op: maandag 06 september 2021, 11:16:26 »

Ik ben ook een fan van de T3, Marcel  ;)

En ook ik vind dat Märklin best wel meer kleine stoomloc's mag uitbrengen.
Alvast een fijn en voorspoedig modelbaanbouwseizoen gewenst !
Je kunt nog een hele poos vooruit  :D

Grtz Tony
65-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Topic;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.0   index op blz 1

basjuh1981

• Stamgast
    • Testbaan "Die Sauerlandbahn"
« Reactie #1353 Gepost op: maandag 06 september 2021, 16:51:25 »

Zelf afgelopen maand een BR 94 gekocht (Marklin 37180) om te gebruiken voor het rangeerbedrijf.
De locomotief is van TP IV, maar persoonlijk vind ik TP III en IV goed met elkaar te combineren.
Het verschil is voornamelijk het loknummer. Daarnaast kunnen wat details anders zijn. Maar het is inderdaad prima te combineren.
K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Mijn YouTube-kanaal

jos57

• Beginnende Gast
  • gouwe ouwe 1200
« Reactie #1354 Gepost op: woensdag 15 september 2021, 16:15:09 »

Hallo Marcel,

Het is al even geleden maar ik ben inmiddels weer bezig een treintafel op te bouwen. Ik wil daarbij jouw voorbeeld voor het elektrische deel volgen, want bij eerdere banen werd dat altijd een chaos. Dus ga ik ook mijn voedingen in een apart tracé leggen. Kijken of ik dan ook beter overzicht kan houden.

Ik zie echter dat je je aansluitpunten steeds met 1 draadje uittakt en met een stekker op een verdeelplaat aansluit. Ik ben nieuwsgierig hoe je dan de uittakking vanaf de ringleiding doet, gebruik je dan een soldeeroogje? of knip je de ringleiding en soldeert daarna met de uittakking alles aan elkaar?

Groet,
Jos

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1355 Gepost op: vrijdag 17 september 2021, 18:28:41 »

Goedenavond allemaal,

Ik heb het tempo nog niet helemaal te pakken dus er gebeurd, behalve rijden, nog erg weinig. Er zit nu nog veel tijd in nadenken. (dromen dus….. O:-D)

Jos: ik heb als ringleiding soepele draad 1,5 mm2 gebruikt, kleurcodering zoals Märklin dat ook doet. Bij de aftakkingen in de kabelgoot gebruik ik Brawa stekkertjes. Voor deze diameter past dat niet in de “nieuwe” kindveilige(?) stekkertjes van Märklin. Bij Brawa mogen die stekkertjes blijkbaar nog wel. Dan heb je drie “mannetjes” nodig en één “vrouwtje” per aftakking. Op de foto zie je de nummers van de gele Brawa stekkertjes. (uiteraard zijn de andere kleuren ook te krijgen) Op de nieuwe verdeelplaten van Märklin zit aan de onderzijde één 2,5 mm aansluiting voor de oude stekkers. Vanaf de verdeelplaat gaan dan via de nieuwe Märklin stekkertjes de gewone 0,14 mm2 draadjes naar de verbruikers. Voordeel en daarom ook de reden van deze manier van aansluiten is dat ik op alle aftakkingen de draden makkelijk los kan maken als ik ooit moet storing zoeken.

Ik ben aan het puzzelen met hoogtes voor het deel Bhf Friedrichshöhe. Ik dacht dat ik er uit was maar het was nog niet helemaal naar mijn zin. Ik wil dat klaar hebben om te kunnen aanbrengen op het moment dat dit deel van de baan volledig elektrisch is aangesloten en definitief op z’n plekje ligt. Deze foto’s zijn eigenlijk alleen voor mijn eigen idee van hoe het lijkt maar dan kunnen jullie ook even meekijken…. :D

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS
Pagina's: 1 ... 26 27 [28]   Omhoog