Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Bad Drieberg-Steinbrücke
Pagina's: 1 ... 25 26 [27]   Omlaag

Auteur Topic: Bad Drieberg-Steinbrücke  (gelezen 177424 keer)

iTom

• Vaste Inboedel
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #1300 Gepost op: zondag 25 april 2021, 10:31:05 »

Stadsontwikkeling ziet er goed uit.
Van welk merk heb je de afvoergoten, stoepranden, putdeksels.
Ben ook een beetje zoekende voor mijn havendeel.
Met vriendelijke groet Tom
EPOCHE IIIa tot IV | DB/DR
ROCO Proline: DR5000, DCC: iTrain 5 pro:h0

ramdani

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1301 Gepost op: zondag 25 april 2021, 11:01:26 »

weeral 'strak' gepland, Marcel, die mooie huizen krijgen allemaal een mooie plaats  :favorite: ;

mvg,
Michel
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1302 Gepost op: zondag 25 april 2021, 11:13:40 »

Goedemorgen mede-modelspoorders,

Ja, ik doe bijna alles planmatig maar het is zeker niet de bedoeling dat het daardoor te steriel wordt. Het moet inderdaad een geliefd stukje van de baan worden waar de toekomstige Preisertjes (en andere 1:87 modelspoorbewonertjes) met veel plezier willen gaan wonen. Als “eigenaar” van al die pandjes hoop ik natuurlijk wel dat ik de huurprijzen flink kan gaan verhogen zodat ik van de inkomsten van mijn eigen baan kan gaan leven! >:-D

Ik ga wel lekker rustig verder met plannen en aanpassen van de mogelijkheden aan mijn ideeën. Ik ga er vanuit dat als alles een kleurtje krijgt, er groen bij komt kijken en wat verdere straataankleding wordt geplaatst dat het een leuk stukje van de baan gaat worden.

De goten en stoepranden zijn van Auhagen, nr. 42 656 en de stoeptegelplaten zijn van Evergreen. Dat moet ik allemaal nog wel lekker op elkaar aan laten sluiten.

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

Dirk-Jan

• Forum Moderator
    • Baanplan (zonder plan)
« Reactie #1303 Gepost op: zondag 25 april 2021, 11:41:06 »

:) Nou Marcel, gewoon lekker verder gaan met plannen en met dat steriele komt het wel goed.
Als alles eenmaal staat en ligt dan kan je met groen en boompjes het steriele er al gauw uithalen.
Her en der een miniem plukje gras tussen het straatwerk, en bijvoorbeeld wat bruin/geel strooisel onder een boom als zijnde neergevallen blaadjes.
En her en der een vlekje vervuiling en natuurlijk allemaal Preisertjes in diverse mini scenes, desnoods eentje piesend tegen een boom, dan ben je het steriele wel kwijt. O:-D

Als “eigenaar” van al die pandjes hoop ik natuurlijk wel dat ik de huurprijzen flink kan gaan verhogen
:o) Moet je doen, verhoogt de kans op graffiti als protest, wordt de boel nog minder steriel. >:-D

Dirk-Jan

Dibbes

• Zeer Toffe Gast
  • *
  • Grüezi midänand!
« Reactie #1304 Gepost op: zondag 25 april 2021, 12:59:18 »

desnoods eentje piesend tegen een boom, dan ben je het steriele wel kwijt. O:-D

Urine is anders volkomen steriel!
groet, Jos

Bernardo

• Beginnende Gast
« Reactie #1305 Gepost op: zondag 25 april 2021, 15:28:08 »

@citaat:

Een veel gedane uitspraak, die enig bijslijpen behoeft: Kijk(t) u maar.  :D

Einte

• Stamgast
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
« Reactie #1306 Gepost op: maandag 26 april 2021, 18:25:32 »

Hallo Marcel,

Ziet er zeer strak uit, voor mij te strak.

Stoep randen maken van klei kan ook een mooi resultaat hebben.

Plaatje van mijn oude baan.

Succes er mee, ga zo door.

Gr Einte

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1307 Gepost op: maandag 03 mei 2021, 17:00:49 »

Goedenavond iedereen,

Dirk-Jan: Het komt volgens mij ook ooit wel eens goed. Eerst maar eens de basis klaar hebben en dan kan ik aan het werk met het groen en dan kan ik ook gelijk zien waar ik her en der onkruid laat groeien. Het moet allemaal niet té strak worden maar het is natuurlijk wel mijn ideale modelspoor landschap. (en daar gaat men overigens gewoon naar het toilet…. O:-D)

Einte: dat is het mooie! Iedereen z’n eigen manier van werken. (de eigen beleving van de hobby) Niets is beter, hooguit anders. Jouw manier van werken is niet de mijne maar wat jij daar brouwt vindt ik wel geweldig mooi! :thumbup:

Ik ben op de werkbank en mijn plattegrond lekker aan het puzzelen geweest met XPS schuim om Friedrichshöhe een beetje “body” te geven. Ik denk dat het zo wel goed is. Als er in een later stadium Sculptamold op is gesmeerd dan denk ik dat er een mooie vloeiende, geloofwaardige landschapslijn op zit. Dus alles weer eens naar zolder gesleept (goed voor de conditie) en maar eens gepast. Het lijkt wel wat, dus kan ik weer verder met andere dingen.

Voor het maken van foto’s moest ik mezelf toch door een te klein openingetje wurmen, het al afneembare deel met de “garage”. (foto 5) Daar staat al een lijn op de onderplaat getekend. Als ik dit deel elektrisch ga aansluiten moet dat er af, dan moet ik net wat meer ruimte hebben. Uiteraard moet ik dan daarna dat afneembare deel ook weer aanpassen. Komt vast goed.

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
« Reactie #1308 Gepost op: maandag 03 mei 2021, 18:56:16 »

Marcel,

Leuke update laat je weer zien.
Zeker met de verhogingen van het XPS schuim wordt het meteen een stuk duidelijker hoe het er in de toekomst uit gaat zien maar vooral in mijn ogen rustgevender en sfeervoller.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #1309 Gepost op: maandag 03 mei 2021, 19:04:33 »

Dat zal straks nog een hele klus gaan worden maar het ziet er wel weer strak uit.
Zo te zien gaat het mooi aansluiten op de achtergrond.

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1310 Gepost op: dinsdag 04 mei 2021, 17:54:13 »

Hallo allen,

Michel: het is inderdaad de bedoeling dat het een lekker rustig stukje “dorp” wordt. Geen last van langsrazende auto’s, niemand heeft echt haast. En ach, als je de trein mist kun je gewoon lekker op het perron zitten wachten op de volgende trein en genieten van de omgeving.

Tom: Ik lig natuurlijk regelmatig onder de baan en dan denk ik de laatste tijd steeds: wat is modelspoorbanen bouwen toch een monsterklus! Ik sta er zelf verbaasd van hoeveel werk er nu al in de baan is gaan zitten, en het is nog lang niet klaar…. (maar stiekem ook wel een beetje trots op mezelf  B)) Het aansluiten van het landschap op de achtergrond is bij het deel Güglingen ook wonderbaarlijk goed gelukt. Daarom heb ik er op dit deel ook goed op gelet dat het een beetje in elkaar overloopt. Als alles klaar is moet het eigenlijk zo zijn dat de baan en achtergrond een mooi geheel vormen.

Het regent, het is prutsweer, dus ik ben maar weer eens op zolder wat voorbereidingen aan het doen om straks de delen Friedrichshöhe, het BW en het schaduwstation tussen Friedrichshöhe en Güglingen aan te kunnen sluiten. Daar probeer ik altijd van te voren alles duidelijk op papier te zetten zodat ik, als het zover is, gewoon de schema’s kan volgen. Heeft geen haast, gewoon lekker rustig aan.

Groeten,

Marcel.

LibertyCity

• Zeer Toffe Gast
  • *
« Reactie #1311 Gepost op: woensdag 05 mei 2021, 15:56:18 »

Ik zie een paar prachtige prints van delen van je baanplanning liggen. Welke software heb je gebruikt? (Wellicht al eens benoemd op de vele pagina's van dit topic).

3 rail wisselstroom | Marklin K-rails | Viessmann TMC's | Viessmann 5211 Magneetartikel-decoder | Tijdperk IV, V & VI | Thema baan: mijn eigen woonplaats met een flinke dosis eigen fantasie | beginner

ramdani

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1312 Gepost op: woensdag 05 mei 2021, 16:39:27 »

dat pakje met 'Retour Afzender' springt wel in 't oog  O:-D

mvg,
Michel
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1313 Gepost op: donderdag 06 mei 2021, 19:02:10 »

Goedenavond allen,

Liberty-City: Dank, ja ik vind dat prettig werken als ik alles ga aansluiten. Alles ligt dan al uitgewerkt naast de baan. Dan hoef ik alleen maar te doen wat er staat want het nadenken is dan al klaar! O:-D De tekeningen met de rails en dergelijke zijn gewoon gemaakt in WinTrack (plaatjes exporteren als JPG) en het elektrisch schema, waar ik de hele baan elektrisch in vastleg, is gemaakt in MS-Visio. (is inderdaad al eens eerder gezegd maar dat maakt niet uit)

Michel: Tja, er was een decoder die niet deed wat die moest doen, ik kreeg hem niet aan het inleren. :? (aanmelden bij de CSII) Deze is ondertussen terug naar de leverancier en komt hopelijk snel terug.

Verder met klungelen.... waarschijnlijk eerst weer een hout klusje.  Verder ben ik op dit moment met van alles en nog wat door elkaar bezig maar niets meldenswaardigs.

Groeten,

Marcel.

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #1314 Gepost op: zaterdag 08 mei 2021, 19:23:44 »

Goedenavond allemaal,

Ja, het is een houtklusje geworden. Zoals gezegd ben ik op dit moment overal tegelijk mee bezig, van de hak op de tak dus…… Gewoon op het juiste moment aan de juiste klusjes beginnen want dan is de “zin” daarin het grootst! :P

Een aantal bouwzaken, en dan vooral de landschapsschil in de omgeving van Friedrichshöhe, wachten op het moment dat de daadwerkelijke bouwhoogtes bekend zijn. Vooral het straks afneembare deel achter de CSII is eigenlijk het meest bepalende deel. Daar kan ik pas wat mee als de hoogte van de weg die vanaf het deel boven de CSII, via een brug over het spoor, bij het café-restaurant uitkomt bekend is. Vanuit dit etablissement kan hopelijk in de toekomst een wandeltocht starten die dan bij kasteel Friedrichshöhe uitkomt. Uiteraard kan daar dan, als de wandelaars zwaar onder de indruk van het kasteel en de mooie omgeving terug zijn bij hun auto, eerst een lekker koud biertje “mit pommes und Bratwurst” worden genuttigd.

Daarom maar eens begonnen aan de inbouwkast van de CSII. Was weer eens een lekkere puzzel met hoekjes onder verstek, een opeenstapeling van foutmarges uit voorgaande bouw perikelen, dus eigenlijk gewoon ouderwets maatwerk. Het is nog niet klaar, ik moet eerst nog een dun achterwandje hebben voor in het kastje, daarna kan ik het hopelijk allemaal vastzetten en afwerken.

Groeten,

Marcel.

Degeluidsman

• Forum Moderator
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #1315 Gepost op: zaterdag 08 mei 2021, 19:26:08 »

Prima oplossing Marcel, op deze manier valt de centrale niet meer zo op  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #1316 Gepost op: zondag 09 mei 2021, 12:16:57 »

Da's een mooie oplossing Marcel.

groet
Harald

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #1317 Gepost op: maandag 10 mei 2021, 03:21:17 »

Mooi weggewerkt Marcel 👌
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

Dirk59

• Toffe Gast
  • *
  • Niets laat meer sporen na dan een trein.
« Reactie #1318 Gepost op: maandag 10 mei 2021, 07:43:41 »

Mooi opgelost Marcel, is zo keurig weggewerkt.
mvg, Dirk

ESU ECoS II, iTrain, SwitchPilot Servo, DCC, Rosoft, Märklin C-rails.

Bouw van Bad Dirksheim

josdemosselman

• Beginnende Gast
« Reactie #1319 Gepost op: maandag 10 mei 2021, 07:54:50 »

zeer mooie oplossing. je wordt daadwerkelijk in je modelbaan gezogen als je aan je CS zit.

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #1320 Gepost op: maandag 10 mei 2021, 10:45:12 »

Vakwerk.  :thumbup:
Pagina's: 1 ... 25 26 [27]   Omhoog