Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Slijtage koolborstels

Gestart door AlbertG zaterdag 07 december 2013, 15:44:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Slijtage koolborstels
Lid sinds: 2011

offline
Slijtage koolborstels
Op onderstaande foto van de koolborstels uit mijn BR86 is te zien dat ze niet helemaal symetrisch slijten. Moet ik dit zo laten of moet ik de bolling met een fijn schuurpapiertje weer vlakker maken.

Albert.
Re: Slijtage koolborstels
Zo laten.... Zo te zien rijd je mee vooruit dan achteruit. De borstels hebben wat speling in het huis en komen daardoor een beetje scheef tegen de collector aan te zitten, en slijten dan zo af. Als je ze bij zou werken moeten ze weer helemaal inslijten, en wordt het rijgedrag echt niet beter. Wel opletten met terugplaatsen dat je goed zitten  ;)

Walter
Re: Slijtage koolborstels
Hoi Walter,
Bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat je aan de slijtage van de koolborstels kunt zien dat ik meer vooruit rijd. Dat klopt inderdaad.
Bij het terugplaatsen van de koolborstels let ik er altijd op dat ik links en rechts niet verwissel, maar dit verschil had ik nog niet eerder gezien.

Ik heb de koolborstels inmiddels weer teruggeplaatst en de lok rijdt na de schoonmaakbeurt weer prima.

Albert.