Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.

Gestart door steventrain maandag 02 december 2013, 15:46:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Hoi

Aha...de VT95 is dus aan de straatstenen niet kwijt te raken. Even de tamponeermachine en airbrush er overheen, en hoppa. :-(

Bart
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Dan hadden ze hem maar twee richtingen op moeten kunnen laten rijden.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Domme vraag misschien, maar hoezo kan deze maar 1 kant op rijden?

Is een uitvoering in zlsm een optie of is dat een andere railbus?

Groet René
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Heel mooi om te zien. Maar wel ook erg prijzig.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Citaat van: renew op woensdag 20 augustus 2014, 09:42:56
Domme vraag misschien, maar hoezo kan deze maar 1 kant op rijden?
In de bijwagen zit/zat geen stuurstand, zodat de motorwagen moest omlopen in een kopstation.
Het Märklin model heeft een starre stroomvoerende koppelstang tussen motor- en bijwagen, zodat er niet gerangeerd kan worden.
Het model kán wel achteruit rijden, maar dat is niet realistisch.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Ik vind het voor een dieselmodel te duur.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Tijd voor maerklin om ook de VS op de markt te brengen
Re: Märklin 2014 Neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 Neuheiten
Citaat van: DB op woensdag 20 augustus 2014, 21:11:22
Tijd voor maerklin om ook de VS op de markt te brengen

Die was er toch alleen bij de VT98-serie, of vergis ik mij nu?





Citeer
Aha...de VT95 is dus aan de straatstenen niet kwijt te raken. Even de tamponeermachine en airbrush er overheen, en hoppa. :-(

Citeer
En zo is het, stelletje sukkels, en inderdaad ook de beruchte rijrichting, tjonge tjonge, ze willen zoveel, maar het klopt weer van geen kant.
En ik zag ook dat ze in de krok ook weer een 3-poler er in hebben gedaan zonde van zo'n model.

Daar begint het eeuwige gezanik weer :thumbdown:.
Het is bijzonder jammer om te zien dat enkele mensen op dit forum er alleen maar op uit lijken te zijn een negatieve sfeer op dit forum en in de hobby te creëren. Het lijkt er hierbij alleen maar om te gaan te "zeuren om maar wat te klagen te hebben". Gegronde reacties, getuige de onzinnige citaten hierboven, zijn het over het algemeen namelijk niet. Eén plaatst een negatieve reactie en anderen moeten daar perse op ingaan. Meeloop- of kuddegedrag noemt men dat. Het delen van goede en slechte ervaringen op een forum is een prima en zinvol initiatief, maar veelal begint het commentaar al vóór uitlevering van een model, of gaan mensen alleen maar in op een negatieve ervaring van een ander forumlid, zonder zelf enige voorkennis te hebben.
En laten we eerlijk zijn: als Märklin een kleur- of weathervariant van een model uitbrengt, wordt daar direct wat achter gezocht. Positief is het in geen geval, want "Märklin maakt zich er met een kleurvariant wel erg makkelijk vanaf". Komt een ander merk (buiten Märklin) met de 100ste lokale kleurvariant, wordt dat alleen maar toegejuicht. Hoeveel varianten heeft Piko bijvoorbeeld al uitgebracht van de Desiro, Talent-2 en Hondekop?!?! Dit is pas de 2de variant van de nieuw ontwikkelde VT 95 met VB 140-bijwagen en het gezeur is reeds begonnen. En of het model nu goed verkoopt of niet (overigens ook vrij nutteloze informatie voor een forum), kleurvarianten uitbrengen is alleen maar een slimme marktstrategie. Naar mijn idee in ieder geval beter dan het dumpen van modellen, wat Roco meestal binnen een jaar doet. Het gros van de mensen heeft de hoofdprijs betaald en de restanten worden gedumpt. Uiteindelijk zullen zulke firma's merken dat mensen gaan wachten op de dumpacties, iets wat funest is voor het voortbestaan van een firma.

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben op dit prachtige 3railforum, die er zo over denkt. Het bovenstaande dient niet persoonlijk te worden opgevat, vandaar ook dat ik de namen bij de voorbeeld-citaten heb weggehaald. Het is een algemene negatieve sfeer die de laatste jaren de overhand neemt. Laten wij toch allemaal weer gaan genieten van onze prachtige hobby! Wij kunnen elkaar op dit forum helpen door zinvolle bijdrages te leveren, elkaar te complimenteren voor de vaak prachtige modelbouw-kunstwerken en tips te geven waar nodig, maar niet door 100.000 keer te herhalen dat er niets van Märklin deugt. Als er iets (uit eigen ervaring) niet goed blijkt te zijn, mag dat gedeeld worden, maar blijf er dan a.u.b. niet als kuddedieren achteraan hobbelen om ook maar wat negatiefs te kunnen zeggen.

In het verleden heb ik ook reeds enkele malen geprobeerd de negatieve sfeer op het forum te doorbreken. Vaak werden er daarop dingen voor mijn voeten gegooid als "gekleurde (M-)bril", "Mr. Märklin" en "belangen bij positieve berichten over Märklin", tot zelfs negatieve PB's aan toe. Ik zou het waarderen als deze persoonlijke aanvallen dit maal achterwegen zouden blijven. Het is namelijk geenszins het geval dat ik belangen heb bij positieve berichtgeving. Ik wil echter kunnen genieten van de mooie modelspoorhobby. Laten wij verantwoordelijkheid nemen, zodat iedereen op dit forum weer kan genieten van "ONZE SCHITTERENDE HOBBY".


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Ik vrees dat er op een dergelijk forum altijd negatieve berichten zullen blijven langs komen.
Ik betwijfel of jouw bijdrage hier iets in verandert!
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Ach, 'tis maar net wat je belangrijk vindt... :?
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Zelf ben ik het er ook mee eens dat er soms nèt wat te vaak (onterecht) negatief gesproken wordt over bepaalde zaken/producten. Gewoon lekker spelen met de treintjes! :)
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Hoho beste Maikel,het is niet zo dat ik als kudde dier het merk märklin gaat afzeiken om een model of vorm variant,want zelf vind ik zelf het mooiste merk wat er is,alleen wat ik vind dat ze bij sommige modellen dingen doen wat zonde is en het model naar beneden halen.
En dat er vormvarianten zijn prima en gelukkig maar, anders was er niks om te kopen en nee misschien was de eerste regel niet handig(sorry), maar ja ik pleeg gelukkig geen moord en negativiteit nee hoor!!! alleen maar een mening.
En dat gezanik zal altijd blijven, waar dan ook, en van mij mogen ze geweatherde stoomloks uitbrengen,en ik zal ze kopen!! (die mij bevallen).
M.v.g.
Re: Märklin 2014 Neuheiten
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 2014 Neuheiten
Citaat van: RMW op donderdag 21 augustus 2014, 14:05:49
Citaat van: DB op woensdag 20 augustus 2014, 21:11:22
Tijd voor maerklin om ook de VS op de markt te brengen

Die was er toch alleen bij de VT98-serie, of vergis ik mij nu?
Volgens mij vergis je je niet hoor Maikel.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Laat marklin over een paar jaar ook komen met de VS95. Dan kan iedereen zijn railbus  "compleet" maken. hartstikke mooi toch??
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Dat wordt dan een fantasiemodel. ;)  Schienenbus ===> klik
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
ah ok, ik was in de veronderstelling dat ook de serie 795 stuurstandwagens er bij had.
meer wat geleerd
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
DB, dat de VT95 geen VS had, gaf ik toch aan in mijn reactie op die van Maikel !?  ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Trans Europa Express
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Misschien moeten de mensen die altijd spijkers op laagwater zoeken, een puntje hier, een kleurtje daar, een schaaltje zus en etc, eens de moed verzamelen om bij elkaar te komen. Vervolgens een ondernemingsplan opgaan stellen, een financier gaan zoeken en dan zelf een nieuw treinen merk op de markt gaan brengen. Die aan alle perfetionistische eisen voldoet. Ik denk dat daar mogelijk een groot gat op de markt voor is. Gelukkig ben ik loyaal aan Marklin en zal ik zeker loyaal blijven! Wees blij dat ze nog bestaan. Het had anders kunnen zijn heren! Dan was er helemaal niks meer te zeuren als ze niet meer bestonden.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Citaat van: nobody op woensdag 20 augustus 2014, 10:45:37
Citaat van: renew op woensdag 20 augustus 2014, 09:42:56
Domme vraag misschien, maar hoezo kan deze maar 1 kant op rijden?
In de bijwagen zit/zat geen stuurstand, zodat de motorwagen moest omlopen in een kopstation.
Het Märklin model heeft een starre stroomvoerende koppelstang tussen motor- en bijwagen, zodat er niet gerangeerd kan worden.
Het model kán wel achteruit rijden, maar dat is niet realistisch.

Wel realistisch met een maximum snelheid van 15 km/ hr  ;).
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Citaat van: Trans Europa Express op vrijdag 22 augustus 2014, 12:52:44

Misschien moeten de mensen die altijd spijkers op laagwater zoeken, een puntje hier, een kleurtje daar, een schaaltje zus en etc, eens de moed verzamelen om bij elkaar te komen.


Citaat van: Trans Europa Express op maandag 14 januari 2013, 12:44:08

Mijn broek zakt er van af dat ze de 1773 met dubbeldekker wagons aankondigen als nieuwigheid...


:D  :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.

Ja, ik ben Märklin-liefhebber en ik houd ook van deze schitterende hobby,
maar Märklin mag van mij gerust eens een nieuw model voor volgend jaar bewaren en daarvoor in de plaats een c-rail uitbrengen, die parallel aan de tegenbocht van de slanke wissel loopt. Een dubbelsporig traject met flauwe bochten zit er nu nog steeds niet in.

Grtz Tony
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
dat is off topic.

wensenlijstje is ander draadje
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.

Dat weet ik, maar ieder jaar hoop ik het bij de neuheiten te vinden....

Grtz Tony
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Vandaag uit de megaset 29043 de BR043 gekocht voor 210 euro,nieuw en niet gebruikt,klonk voor mij als muziek in de oren.
Re: Märklin 2014 neuheiten - Märklin TV
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - Märklin TV
Er is een nieuwe aflevering van Märklin TV: klik.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Voila de nagel op de kop! ;)

Tom
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Citaat van: Trans Europa Express op vrijdag 22 augustus 2014, 12:52:44
Wees blij dat ze nog bestaan. Het had anders kunnen zijn heren! Dan was er helemaal niks meer te zeuren als ze niet meer bestonden.
Kom, kom, er zijn genoeg fabrikanten van 3-rail modellen.
Alléén het railsysteem is (tamelijk) uniek. De (niet metalen rail) wisselaandrijvingen gelukkig óók. ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Hallo ,

Kijk dit zijn de feiten !
Heb onlangs een mail gestuurd naar Roco naar een paar dagen kreeg ik antwoord .
Met de nodige uitleg.
Heb over een paar maanden één gestuurd naar Marklïn , en ik wacht nog op één antwoord.
Dus ik sluit me volledig bij Lucien aan .

grst Benny
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Het kan ook anders. Ik stuurde een mailtje voor informatie over de Minex (schaal0e) en ik kreeg binnen 2 de info die ze hadden. Was jammer genoeg alleen de exploited view.
En dat van spullen van meer als 40 jaar oud.
Re: Märklin 2014 neuheiten - Märklin TV
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - Märklin TV
Märklin TV

Er is een nieuwe aflevering van Märklin TV (Folge 66): klik.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Marklin is starting delivery of 37128.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
De eerste levering M37128 EETC 1252 marklin felicitatie in de winkels gearriveerd  B)
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Ik heb 'm vanmiddag in de winkel gezien en het ziet er goed uit. Fluisterstil  (maar hij zat nog in de doos :P).

Mooie lok. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Op de site staat dat hij tijdelijk niet leverbaar is, er is blijkbaar een klein aantal loc,s geleverd.

Ik ben wel benieuwd naar deze loc.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Vanavond foto's bij de buren incl. het binnenwerk.

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Ik ga even op visite Ben  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Heeft even geduurd, maar ze zijn er de foto's bij de buren.

Gr.  Charlie
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.






























Alle foto's zijn van en gemaakt door Chris van Diesen.

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Mooi lokje met een "shiny" lakje. Zo te zien is de belettering ook mooi strak aangebracht. Wel jammer dan op geen enkele foto een pantograaf niet uitgeklapt te zien is. Dit lijkt mij een nieuw type dan wat ik voorheen bij mijn dealer in de vitrine zag staan.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Mooi heel mooi. :thumbup:
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Hallo Ben,

mooie lok, gestoken scherpe belettering. Ik zag boven op de printplaat een klein vierkantje met daarnaast een jumpertje. Betekent dit dat de lok ook via de bovenleiding zijn voeding kan bekomen?

groet Nico
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Ik ben niet de eigenaar van de lok. Maar aan de print te zien is dat mogelijk. Aan de kap is zo te zien niets veranderd t.o.v. de vorige modellen.

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Gelukkig zijn die lelijke handgrepen op de neus verdwenen... :)
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Volgens mij zit de kap vast met 2 schroefjes op een andere plek dan voorheen bij de andere 1200 locjes.
Iemand al gezien?
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Met twee schroefjes elk net onder het draaistel.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Dus een kapwissel met andere 1200 locjes is niet mogelijk, tenzij je zelf gaat freubelen!
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Jullie hebben gelijk, toch een beetje anders dus.


bron: René Muilwijk facebook

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Tja dat zit er in he met een compleet andere motor  8o men wilde geen gat boren in de motor  :P
Euh deze aanpassing wilden we toch allemaal graag dusssss  O:-D
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Citaat van: Spoorman op zaterdag 11 oktober 2014, 15:34:10
Jullie hebben gelijk,
Gr, Ben.

Doet dat pijn Ben ????????
Re: Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
Wat bedoel je Jan?