Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.

Gestart door steventrain maandag 02 december 2013, 15:46:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
De containers zijn van Herpa!
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Goedenavond,

Hoe je het ook wendt of keert, Marklin blijft een prachtig merk, maar de prijzen voor die containerwagons zijn en blijven veel te hoog!!!!
Wees verstandig, dus niet kopen, t.z.t. verschijnen die 500 stuks dan vanzelf in HOUTEN.
vr.gr.
Niek
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik mag hopen dat die 500 stuks het totaal is (dus van elk soort 100 exemplaren).
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Zal denk ik eerder 500 per wagon zijn, anders werd de prijs nog hoger, als ik de importeur mag geloven :D
Re: Märklin 2014 neuheiten
Smokediver74
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Spoorman op dinsdag 18 februari 2014, 16:21:16
Och, wat boeit het waar het spul vandaan komt. Hollandse garnalen worden in Marokko gepeld.

Gr, Ben.

En Zeeuwse mosselen uit de Waddenzee...... 😜
Re: Märklin 2014 neuheiten
Een kleine oplage hoeft per definitie niet te betekenen dat de prijs daardom omhoog moet. (Een 1200 van oplage 60 is ook gewoon 339 geweest etc en meerdere voorbeelden)

Elk model van Marklin wordt erna uitgemolken om winst te behalen!! Voorbeeld: Denk je in 2001 een speciale nieuwe unieke Big Boy te hebben, wordt ie daarna bijvoorbeeld 15 jaar uitgemolken. Ik heb hem ook, de vervuilde, prachtig! Logisch voor ontwikkelingskosten te dekken, maar waar ik op doel:

onlogisch om dus nu te zeggen, daarom moeten die containerswagens duurder zijn want we maken er maar 500 van elk en ongelimiteerd waren ze maar 45 euro ofso! Door de jaren heen vast ook uitgemolken en is de reden om nu duurder te zijn ONGEGROND!

Op naar Houten als ze er liggen! Of marktplaats :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Brrr, "exclusieve gelimiteerde oplagen"  i.c.m. het M*woord is vrijwel altijd een garantie voor een gepeperd prijskaartje.
Weg d'r mee!!   Produceer gXXXXX-mme (censuur voor de jeugdige en religieuze forumleden) gewoon fatsoenlijke containerwagens.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Een nieuwe MC Vedes-special:

Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik vind Marklin ook nog steeds mooie producten maken alleen waar ik wel me aan erg is dat Marklin weer een aantal 1200 loccen uitbrengt en de prijs blijft 329 euro terwijl ze de mal hebben liggen en de loccen alleen van andere kleur voorzien. Als ik Marklin was zou ik de 1200 loccen wat in prijs verlagen want is wel zo eerlijk tegenover de klanten. Door dit feit wacht ik de 1200 loc van Roco af want die prijs staat mijn beter aan en ze rijden net zo mooi als Marklin.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Dat zou onlogisch zijn. Je wil zoveel mogelijk verdienen met je product.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Afgezien daarvan, je hebt je mal na een paar keer produceren echt niet terugverdient. Die prijs moet dus wel wat hoger blijven. Overigens is de Roco helemaal niet veel voordeliger t.o.v. de Märklinversie.

Groeten,
Herman
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: loc6400 op dinsdag 25 februari 2014, 16:57:16
Ik vind Marklin ook nog steeds mooie producten maken alleen waar ik wel me aan erg is dat Marklin weer een aantal 1200 loccen uitbrengt en de prijs blijft 329 euro terwijl ze de mal hebben liggen en de loccen alleen van andere kleur voorzien.

Helaas moet ik je melden dat jouw constatering onjuist is. Dit jaar vernieuwt Märklin het complete onderstel van de 1200-modellen. Waar de vorige modellen waren voorzien van een koffiemolen op één draaistel, krijgen de modellen van 2014 een middenmotor met cardanaandrijving en 4 aangedreven assen. Ook zijn de modellen voorzien van een full-sounddecoder; in het geval van de 37126 met MFX+.


Citaat van: loc6400 op dinsdag 25 februari 2014, 16:57:16
Als ik Marklin was zou ik de 1200 loccen wat in prijs verlagen want is wel zo eerlijk tegenover de klanten. Door dit feit wacht ik de 1200 loc van Roco af want die prijs staat mijn beter aan en ze rijden net zo mooi als Marklin.

Ook hier moet ik je ongelijk geven. Voor een vergelijkbaar model, ofwel full-sound, betaal je bij Roco ? 354,- (UVP). Het Märklin-model kost ? 329,95. Bij Märklin krijg je er wel een metalen kap voor, wat zorgt voor een hogere trekkracht.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op dinsdag 25 februari 2014, 17:46:38
........krijgen de modellen van 2014 een middenmotor.................

van 5 euro stuk  :roll:

Gr Class-58
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Dan weet jij kennelijk meer dan ik over de nog niet getoonde middenmotor van de 1200-modellen.
Wat mij betreft: wacht rustig af wat er straks echt in komt! Vooraf kritiek geven op iets wat nog niet eens bestaat is wel erg zinloos.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op dinsdag 25 februari 2014, 18:55:35
Vooraf kritiek geven op iets wat nog niet eens bestaat is wel erg zinloos.
M.v.g.

Maikel (RMW)

Ophemelen idem dito......... ;) :P :D

Gr, Jan
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op dinsdag 25 februari 2014, 18:55:35

Vooraf kritiek geven op iets wat nog niet eens bestaat is wel erg zinloos.


Geldt overigens ook voor je statement dat een metalen kap een hogere trekkracht geeft. ;)

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Vooral omdat dit vaak in andere merken wordt gecompenseerd met lood.  ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Of een brokje pisbakkenstaal  ;)

Gr Class-58
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Spoorman op dinsdag 25 februari 2014, 19:09:04
Geldt overigens ook voor je statement dat een metalen kap een hogere trekkracht geeft. ;)

Citaat van: Olav op dinsdag 25 februari 2014, 19:15:23
Vooral omdat dit vaak in andere merken wordt gecompenseerd met lood.  ;)

Het is bekend dat slechts weinig Roco-modellen aan de trekkracht van een identiek Märklin-model kunnen tippen. Of dit ook voor de 1200 geldt, zal zich moeten uitwijzen. Kritiek op de aandrijving van de Roco NS 1200 heb ik echter niet, want ook deze bestaat, net zoals de nieuwe Märklin-middenmotor voor de 1200, nog niet. De motor zal, Roco kennende, ook perfecte rijeigenschappen hebben en lekker stil zijn. Als klein voorbeeld voor mijn uitlating omtrent de trekkracht, plaats ik hier echter linkjes naar testfilmpjes: klik (vanaf 2:13) en klik (vanaf 6:05). Ter vergelijking een Re 10/10 van Märklin: klik (vanaf 1:46).

Omtrent de 1200-modellen blijf ik echter zeggen: we wachten rustig af ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bij deze trek ik mijn kritiek in en wacht gewoon braaf af hoe de twee modellen eruit komen te zien en zal daarna mijn oordeel geven.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op dinsdag 25 februari 2014, 19:48:47
Het is bekend dat slechts weinig Roco-modellen aan de trekkracht van een identiek Märklin-model kunnen tippen.

Dan heb ik geluk  :razz: :-) B) mijn Roco's zijn sterker dan de Marklin modellen  :-)

Gr Class-58
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op dinsdag 25 februari 2014, 18:55:35
Dan weet jij kennelijk meer dan ik over de nog niet getoonde middenmotor van de 1200-modellen.
Wat mij betreft: wacht rustig af wat er straks echt in komt! Vooraf kritiek geven op iets wat nog niet eens bestaat is wel erg zinloos.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Het is vrijwel algemeen bekend dat de vervanging van een traditionele motor door die 'fantastische, heilige' middenmotor alleen kostenbesparing is. Ik hoop dat ik het mag zeggen; ik blijf bij mijn persoonlijke mening dat middenmotoren bagger zijn.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Van mij mag je het zeggen hoor, geen bezwaar tegen  :important:

Gr Class-58
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Middenaandrijvingen "bagger" lijkt me sterk overdreven, er rijden er bij mij een paar rond, Br 151, E3.10, Re 4/4I om er een paar te noemen, ze hebben voor mij maar één bezwaar, door de wormoverbrenging kun je ze niet eenvoudig even verplaatsen, de wielen draaien niet mee.

Of wordt bedoeld dat de huidige motoren niet goed zijn, daar is al een heleboel over geschreven.

Groet, Anne W
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Bahnhof Kloten op dinsdag 25 februari 2014, 22:21:51
Citaat van: RMW op dinsdag 25 februari 2014, 18:55:35
Dan weet jij kennelijk meer dan ik over de nog niet getoonde middenmotor van de 1200-modellen.
Wat mij betreft: wacht rustig af wat er straks echt in komt! Vooraf kritiek geven op iets wat nog niet eens bestaat is wel erg zinloos.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Het is vrijwel algemeen bekend dat de vervanging van een traditionele motor door die 'fantastische, heilige' middenmotor alleen kostenbesparing is. Ik hoop dat ik het mag zeggen; ik blijf bij mijn persoonlijke mening dat middenmotoren bagger zijn.

Dan heb je in de toekomst een aardig probleem bij het aanschaffen van nieuw materieel want die oude herriepompen komen echt niet meer terug. M* is zo ongeveer de laatste treinenfabrikant die op de middenmotor overstapt. En terecht want de rijeigenschappen van dit aandrijfconcept zijn gewoon veel beter dan bij de oude motoren met de aandrijving in slechts één draaistel. V.w.b. de motor zelf bestaat er in een ander draadje al een hele discussie. Een middenmotor kan een dure klokanker zijn, maar ook een goedkoop dingetje. Van mij mag er een goedkope in als de rijeigenschappen en de trekkracht maar goed zijn en de prijs van de lok dan ook navenant is. Je mag het van mij vinden wat je wilt, maar een kind kan hier op zolder zien wat het beste rijdt.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Bahnhof Kloten op dinsdag 25 februari 2014, 22:21:51
...
ik blijf bij mijn persoonlijke mening dat middenmotoren bagger zijn.
In één van m'n auto's zit ook een middenmotor... Niks mis mee.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Trapauto??
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Je hebt heul veul verschillende middenmotors...
Re: Märklin 2014 neuheiten
Smokediver74
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Yeoman op woensdag 26 februari 2014, 19:03:24
Citaat van: Bahnhof Kloten op dinsdag 25 februari 2014, 22:21:51
...
ik blijf bij mijn persoonlijke mening dat middenmotoren bagger zijn.
In één van m'n auto's zit ook een middenmotor... Niks mis mee.

Groeten,
Ton.

Met een stoel op het motorblok????? 😜
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
 O:-D Definitie van de middenmotor: motor vóór de achteras en achter de bestuurder.
Daar zijn er diverse van, waaronder de Bugatti Veyron. Maar die zal Yeoman wel niet hebben. :-)

Dirk-Jan

En dan nu maar weer on-topic.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik zag op het Stummis Modellbahnforum dat iemand een linkje had geplaatst naar de Facebook pagina van Olaerst hier staan de foto's van de blauwe krokodil die momenteel wordt uitgeleverd. Hier als nog de link, ik weet niet hoe ik hem in moet korten...  :D

linkje

Edit Edwin: Linkje ingekort
Re: Märklin 2014 neuheiten
Is een blauw gespoten ouder model... Dus met één motor.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Oeps,toch geen 3 poler :D
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bedankt voor de link.

Morgen ga ik een blauwe krokodil ophalen in de winkel @ België. Een erg mooi initiatief, maar wel duur, voor een model uit het verleden. Maar mooi met een klassieke verpakking en certificaat en zeldzamer dan de zwarte krokodil uit 2009 (1420ex en de blauwe 999 ex). Ik denk dat ze snel zijn uitverkocht.

Ben benieuwd.
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Marklin Sonderwagen Intermodellbau 2014 - 48634



Schiebewandwagen Hbis 299 DB Ep.IV KALDEWEI H0/WS - 47340


Re: Märklin 2014 neuheiten
Zijn er nog forum-leden die naar Dortmund gaan,en dan de heren van Marklin aan de tand gaan voelen over de kwestie,(kan het eigenlijk niet uit me strot krijgen),de motoren beleid.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
En als ze gaan mogen ze wat mij betreft hameren op analoge modellen met ouderwetse trekkracht.
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Märklin 37467 SBB E-Lok Re 460 VSLF Appears on a limited edition exclusively for the Swiss market
Date of delivery: Fall 2014

http://www.vslf.com/207.html?&L=2%2Fxmlr
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik zag net bij stummi ho in de trant van1 april grap een BR 03-20(14) zeg maar een BR 06 haha,ik moet wel zeggen het ziet er niet verkeerd uit wel leuk gedaan en ook weer een steek onderwater naar het motoren beleid.
(Serie nicht gebaute loks)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2013

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Linkje?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: steventrain op maandag 24 maart 2014, 22:12:57
Märklin 37467 SBB E-Lok Re 460 VSLF Appears on a limited edition exclusively for the Swiss market
Date of delivery: Fall 2014

http://www.vslf.com/207.html?&L=2%2Fxmlr

Zag ik ook in de mailing van mijn dealer. Ik zou er 309 euro voor moeten neerleggen.  ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: soultrain op dinsdag 01 april 2014, 11:45:21
Ik zag net bij stummi ho in de trant van1 april grap een BR 03-20(14) zeg maar een BR 06 haha,ik moet wel zeggen het ziet er niet verkeerd uit wel leuk gedaan en ook weer een steek onderwater naar het motoren beleid.
(Serie nicht gebaute loks)

@Shaggy: hierbij het gevraagde linkje 1 april
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten


Deze doet het vandaag wel heel erg goed daar!
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Marklin summer new items will be presented at the show in Dortmund next week.
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Marklin Insider 2014 E93 another in Blue Livery????

Image from Marklin Facebook.

Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik geloof er niks van.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Plaatje is toch echt van Märklin.
Misschien was de gele verf op :D

Groeten,
Ton.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ze zijn wel wat laat met 1 april...
Re: Märklin 2014 neuheiten
Och. Na de blauwe Krok is dit een logische keuze van M*. En de verf hadden ze toch al. O:-D

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Misschien komt er ook nog een brandweer rode, een banaan gele en een knal paarse uitvoering. :idea: :o)