Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.

Gestart door steventrain maandag 02 december 2013, 15:46:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik ben benieuwd naar het voorbeeld.
Nu ben ik er nog niet zo weg van.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Zo ver ik heb kunnen overzien zijn alle nieuwe locs (met uitzondering van enkele zugpackungen) allemaal met MFX (+) én geluid.
Ik vind het erg jammer dat er geen losse Fx locs bijzitten. Ik heb drie european bulls (36849) en die rijden uitstekend, en dat voor elk 89 euro bij een marklinstore aangeschaft.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Wat je wel ziet is dat gelukkig het aantal modellen met trommelcollectormotor (de oude motor) nu rap afneemt.
De NS 1200, de NOHAB hebben hem al niet meer.
Ook de E94/194 zit dit jaar (voor het eerst?) niet meer in het programma.

Volgens mij blijven er dan nog maar weinig loks over met de old-skool motor. Zo uit het hoofd zitten ze alleen nog in de Zwitserse modellen  :(
Re 4/4, Re 6/6, Ae 6/6, Re 460.

En waarschijnlijk ook nog de NS 1600. (en zijn franse neefjes)

Nu weet ik wel dat het ook mijn wens was om te stoppen met dit motortype, maar eerlijk gezegd had ik wel gehoopt op mooiere en betere motoren dan er nu in veel modellen gestopt worden. (zie ook de Petitie aan M*)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Jammer dat er geen 1600/1700 komt
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Huh? Daar zijn er net vorig jaar toch drie van uitgekomen?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Zwitserland rijders hebben liever oude maar betrouwbare techniek  ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik wel blij dat er weer wat DB materiaal in blauw/beige gemaakt wordt. Deze kleurstelling spreekt mij nog steeds erg aan.  :thumbup:
Re: Märklin 2014 neuheiten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Bassie op dinsdag 14 januari 2014, 18:19:12
....
Ook de E94/194 zit dit jaar (voor het eerst?) niet meer in het programma.

.....

Heeft misschien te maken met de E93. En zo niet, zou er zomaar één in de Sommer?Herbst neuheiten kunnen zitten (is maar een gok).
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bijna voor elk wat wils dus en wat er nu niet in zit, is misschien voor de volgende reeks halverwege dit jaar in het verschiet.

Voor mij behoorlijk wat voor periode III en IV, zal nog lastig zijn een keuze te maken. De BR01 is natuurlijk leuk met z'n zakkende kolen, de 151 met zijn mooie lange sleep is weer de andere kanshebber..
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Laten we hopen, dat de zwarte 1200 in exact deze beschildering ook zo wordt toegelaten door ILT. Als ILT oordeelt dat de zichtbaarheid van het front onvoldoende is, moeten er weer aanpassingen worden doorgevoerd, waardoor wij straks met een model zitten dat niet meer klopt met het grote voorbeeld, pardon de grote kopie. Hopelijk hebben Märklin en EETC dit vooraf gecheckt bij ILT.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Net als de voormalige Martinair
koploper. Daar hebben ze toch later een rode cirkel op de kop gezet!
Anders was hij slecht zichtbaar in mist.

Gr. marc
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
De bevrijdingstrein van een paar jaar terug had ook een donkerblauwe en donkerrode kop.
Daarop werd toen sterkere lampen op gemonteerd.
Misschien doen ze nu ook zoiets...

Groeten,
Ton.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Tjee hij heeft een prachtige witte neus hoor aan beide zijden. Die van ACTS en EETC waren okergeel.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
De zichtbaarheidseisen van voorheen Railned zijn al enige tijd vervallen. Kennelijk zijn ze er zelf nu ook achter gekomen dat het nergens op sloeg ;)
Overigens, de bies voorop blijft gelijk dus daarmee is het probleem sowieso niet-bestaand.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op dinsdag 14 januari 2014, 16:02:29
..., maar is technisch wel flink opgewaardeerd met LED-verlichting, een verlicht bestemmingsbord en een full-sounddecoder MFX+.


M.v.g.

Maikel (RMW)

Dat verlichte bestemmingsbord zat altijd al in de S-Bahn-locs; nu echter ook digitaal aan te sturen  ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Brigitte op maandag 13 januari 2014, 10:51:42
.... In overleg met Marklin NL mag ik dit bevestigen .....

En zie: Het is nu officieel op de website van Märklin: Nieuws: Marklin / Trix Nederland. Een oude bekende: De Kleine (Meppel). Bekent van een aantal nederlandse modellen.

Groet Ronald.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: mDDM op dinsdag 14 januari 2014, 20:32:10
Laten we hopen, dat de zwarte 1200 in exact deze beschildering ook zo wordt toegelaten door ILT. Als ILT oordeelt dat de zichtbaarheid van het front onvoldoende is, moeten er weer aanpassingen worden doorgevoerd, waardoor wij straks met een model zitten dat niet meer klopt met het grote voorbeeld, pardon de grote kopie. Hopelijk hebben Märklin en EETC dit vooraf gecheckt bij ILT.

Ik citeer: "Ter gelegenheid van 175 jaar spoorwegen in Nederland laat Märklin dit voorjaar de elektrische locomotief 1252 van EETC in een speciale jubileumuitvoering schilderen. Het Märklin model 37128 dient hierbij als voorbeeld". Bron: klik.


Citaat van: Fokke op woensdag 15 januari 2014, 10:25:19
Dat verlichte bestemmingsbord zat altijd al in de S-Bahn-locs; nu echter ook digitaal aan te sturen  ;)

Heb je een voorbeeld? Ik ken namelijk geen e-locs met verlichte bestemmingsborden. Treinstellen met deze functie zijn er zat, maar e-locs???


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Daarbij was het zwarte front bij de zwart/oranje VOS loc ook geen probleem, toch?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Nog een keer omdat er discussie over oplaait:

Citaat van: timtrein op dinsdag 14 januari 2014, 23:39:27
De zichtbaarheidseisen van voorheen Railned zijn al enige tijd vervallen. Kennelijk zijn ze er zelf nu ook achter gekomen dat het nergens op sloeg ;)
Overigens, de bies voorop blijft gelijk dus daarmee is het probleem sowieso niet-bestaand.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Harald,

Volgens mij zit je in het verkeerde topic....
Re: Märklin 2014 neuheiten
Harald,
zit je niet in 't verkeerde topic?
Moet deze niet zijn? ===> klik
Re: Märklin 2014 neuheiten
Kan iemand die schreeuwerige topic header even aanpassen?

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Wijbe en Nobody
Inderdaad = verplaatst
bedankt
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op woensdag 15 januari 2014, 11:55:41

Citaat van: Fokke op woensdag 15 januari 2014, 10:25:19
Dat verlichte bestemmingsbord zat altijd al in de S-Bahn-locs; nu echter ook digitaal aan te sturen  ;)

Heb je een voorbeeld? Ik ken namelijk geen e-locs met verlichte bestemmingsborden. Treinstellen met deze functie zijn er zat, maar e-locs???


M.v.g.

Maikel (RMW)

Das Vorbild gibt's bei Märklin  :P

De 3355 heeft het o.a. Kijk maar es in de WIKI, naar de foto van Knarf: http://wiki.3rail.nl/images/a/a9/Marklin-3355-br111-met-wagons.jpg. Je ziet 'm daar branden voor het linker voorruit
Re: Märklin 2014 neuheiten
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Inderdaad weinig echte nieuwe producten. Persoonlijk vindt ik het wel tof dat er een zwarte Märklin 1200 komt met de tekst 'het origineel is er bij Märklin' als je weet dat Roco ook met de 1200 dit jaar gaat komen. :)

Citaat van: Frotter op woensdag 15 januari 2014, 13:02:29
Kan iemand die schreeuwerige topic header even aanpassen?
Done!

Groeten,
Herman

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: lokje 23 op woensdag 15 januari 2014, 13:37:58
maar nieuw zie ik hier toch niet.

H0-assortiment:

Nieuwe ontwikkelingen in het Märklin H0-assortiment zijn ondermeer: 18970, 29209, 29212, 37446, 37465, 37870, 37923, 37924, 39008 (de tender), 39670, 39671, 39672, 39673, 39674, 39730 (de OLED-deuren), 39950.

Daarnaast zijn er nog vele technische en optische opwaarderingen, waaronder: 37126, 37127, 37128, 37143, 37319, 37423, 37697, etc.

Noem dat maar weinig ;)...


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik vind die railbus wel errug mooi.

Hoe ging dat nou in het echt, zoals ik het nu zie, kun je niet keren in een kopstation.

André
Re: Märklin 2014 neuheiten
Omlopen.
Re: Märklin 2014 neuheiten
In de aankondiging van de nieuwe NS loks staat dat ze voorzien worden van een middenmotor. Ik ben even op zoek gegaan naar een voorbeeld hiervan en vond deze in de 36000 serie !!!. Zie foto.  (de motor zit onder het besturingsplaatje, maar dat kan je bij dit model niet zomaar verwijderen). De motor drijft via twee cardanassen en  wormwieloverbrenging, in elke aandrijfgroep, 2 assen aan. De kwaliteit van deze aandrijving geeft te denken; metalen wormwiel en kleine plastic tandwieltjes. Ja, wel stil, maar hoe lang blijft zo iets heel? En door de wormwiel constructie kan je ook niet meer de lok even heen en weer halen om de motor even uit z'n rustpunt te halen. Zo op het eerste gezicht ben ik niet gelukkig met de gekozen constructie; de middenmotor oplossing nodigt de contructeur uit tot een goedkopere overbrengings-oplossing; of dit echt ook gebeurt zal het model moeten uitwijzen; ook of er goede materialen zijn toegepast. Ik wacht nu af tot de loks er zijn en ik hoop dat ze me kunnen overtuigen van de kwaliteit van de lok voordat ik tot aankoop overga. Het is kennelijk niet meer vanzelf sprekend dat M gelijk staat aan kwaliteit. Helaas.

Nico
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hoi Nico,

Bekijk de constructie eens van een Märklin NS6400 voordat je een locje uit de hobbyserie laat zien........ Beetje appels met peren vergelijken.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
@Nico: Heeft het veel zin om een oordeel te geven over een loc waarvan je de aandrijving nog nooit hebt kunnen zien, horen, ruiken, voelen, ervaren, (proeven,) slopen en weer opbouwen? We moeten gewoon even rustig afwachten ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik heb de neuheiten cataloog nu ook gedownloaded en bekeken. Er staan zeer zeker mooie dingen bij, alleen ... de prijs.
Mij valt op dat je geen enkele loc nog beneden de 250 euro kunt kopen.
Ik dacht in tijden van crisis toch een pak geld.
Daarom had ik gehoopt dat ze hun "my world" loc's (aan betaalbaarder prijzen van ts 100 en 150 euro) ook zouden uitgebreid hebben, maar niet dus.
Enfin, ik weet nu al dat er dit jaar niets gekocht wordt.

Guy
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Een aloude discussie, Guy.

Een aantal jaar geleden wilden we af van de goedkope zooi uit China omdat daar het nodige mis mee was, nu is dit de trend.
Ik heb zoiets van: het is ook nooit goed bij Märklin volgens sommigen, waarom blijven sommigen dan bij het merk?

Ik vind gezien hun beperkte middelen het nieuwe aanbod best goed, voor elk wat wils. Maar ja, we blijven wel Hollanders he..
Re: Märklin 2014 neuheiten
AC rocks DC
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
tja, ze moeten de ontwikkelingskosten van al die "(nutteloze) snufjes ergens halen

ik koop al jaren geen nieuwe marklin loks meer omdat deze gewoon weg te duur zijn
ze zouden beter eens naar Piko kijken! AC locs voor minder dan 120eur die prima rijden en er uitstekend uitzien!

wat me wel opgevallen is dat roco dezer dagen al duurder is dan marklin

Citaat van: guyremgabdel op woensdag 15 januari 2014, 14:26:30
Ik heb de neuheiten cataloog nu ook gedownloaded en bekeken. Er staan zeer zeker mooie dingen bij, alleen ... de prijs.
Mij valt op dat je geen enkele loc nog beneden de 250 euro kunt kopen.
Ik dacht in tijden van crisis toch een pak geld.
Daarom had ik gehoopt dat ze hun "my world" loc's (aan betaalbaarder prijzen van ts 100 en 150 euro) ook zouden uitgebreid hebben, maar niet dus.
Enfin, ik weet nu al dat er dit jaar niets gekocht wordt.

Guy
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: AC rocks DC op woensdag 15 januari 2014, 14:35:30

wat me wel opgevallen is dat roco dezer dagen al duurder is dan marklin

Bij de adv.prijs van 1200 was mij dit ook al opgevallen.
Ik ga dan :favorite: voor de Marklin.

groet jan
Re: Märklin 2014 neuheiten
ok jongens, ik lees hier ontwikkelingskosten. Voor mij hadden al enkele opgemerkt dat veel modellen vroeger ook al in de cataloog stonden.
Nu lijkt me dat ze diezelfde modellen terug uitbrengen maar met mfx decoders (ipv vroeger fx).
Alleen deze decoder inbouwen maakt deze modellen zo duur ?

Guy
Re: Märklin 2014 neuheiten
Beste Wijbe,

mijn verontschuldiging over de wat eenzijdige weergave. Maar als dit kwalitatief top-binnenwerk uit de 37631 straks in de NS lok zit, dan bestel ik deze loks weer vooruit. Maar hoe weet ik dat?? Dat is nu juist het dilemma. Dit is een 37x type, de vorige foto 36x type. De NS loks zijn 37x type. Mag ik er dan zondermeer vanuit gaan dat er een kwalitatief gelijkwaardige aandrijving in zit als in de 37631?

Beste RMW,
je opmerking is terecht, vandaar dat ik ook schreef dat ik me eerst wil laten overtuigen. Nu blijkt dat ik kennelijk de verkeerde aandrijving te pakken had. De andere in de 37x serie, zoals op de foto van de 37631, is subliem, niets dan lof. Dat wil ik dan ook gezegd hebben. Alleen, hoe weet ik nu van te voren wat er in komt. Zoals ik hierboven bij Wijbe al aangaf, zou M daarin eens wat opener moeten zijn. Nu ligt de bal bij de koper, wat zou erin komen. Zelf denk ik nu, dat er iets gelijkwaardigs in komt als b.v. in de 37631 etc. maar het blijft gissen.
Kortom, mijn reactie was heel kort door de bocht, terecht een opmerking daarop, maar daarachter zit wel degelijk een probleem. Alleen de aankondiging in de highlichts: met middenmotor zegt dus niets over de kwaliteit van de aandrijving; er hoort iets meer bij gezegd te worden.

Nico
Re: Märklin 2014 neuheiten
AC rocks DC
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
eigenlijk zijn er van alle "nieuwigheden" maar 4 echte nieuwtjes: E93, railbus, nohab en een Myworld dubbeldektrein
de andere zijn "verbouwingen" van bestaande modellen en/of kleurvarianten

je kan idd wel niet elk jaar 10 nieuwe loks op de markt brengen maar ik snap niet dat ze dat geld dan steken in displays en zakkende kolen!!!
ook jammer dat ze de lijn niet doorzetten van elk jaar een nieuw type goederenwagon uit te brengen! ik zit nog steeds te wachten
op de koelwagon zoals deze als insidermodel uitkwam vorig jaar!
en waarom altijd diezelfde stoomloks uitbrengen ???

ik weet dat kritiek vlug gegeven is en dan marklin hier voor sommige heilig is maar als het niet goed is mag het wel eens gezegd worden ondanks
dat niet door iedereen graag gelezen wordt
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Wijbe op woensdag 15 januari 2014, 14:17:21

Bekijk de constructie eens van een Märklin NS6400 voordat je een locje uit de hobbyserie laat zien........ Beetje appels met peren vergelijken.


Of de Trix V290, al weer meer dan 8 jaar oud, dubbele cardan. Ze kunnen het wel, het is een kwestie van willen.



Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: lokje 23 op woensdag 15 januari 2014, 15:08:14
bij mij gaat het niet om de snufjes.
maikel zeg nu eens wat is er nieuw van model niks dan enkel het busje met de vensters.

In dat geval houden we alsnog de volgende lijst over van compleet nieuw ontwikkelde items: 18970, 29209, 29212, 37870, 37923, 37924, 39670, 39671, 39672, 39673, 39674, 39950.
Ofwel: een stoomploeg, 2x een My-World dubbeldekkerstrein, de E93, 2x een BR 41 "Altbau" (ook compleet nieuw), de 5 Nohab's en de VT 95.

Daarnaast hebben de volgende items nooit eerder in het Märklin-assortiment gezeten (ex-Trix): 37446, 37465.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
tsja, als je niet tevreden bent over Märklin, ben je toch vrij om voor een ander merk te kiezen? (je weet wel, bij die merken waar het gras volgens jou groener is)

Roy
Re: Märklin 2014 neuheiten
De DB 146 en de 482 van SBB Cargo Deutschland zien er ook goed uit! Beter dan al die hobby modellen. Vind zelf de 6-delige SBB Rae wel interessant. Tenminste als de prijs onder die van LS Models ligt..

Best tevreden dit jaar al vind ik veel materiaal niks aan, maar het ziet er over het algemeen goed uit.

Groeten Dewey
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Dat geklaag altijd. Het is ook nooit goed. ze kunnen ook ieder jaar heel veel nieuws uitbrengen, met als gevolg dat de kosten niet opwegen tegen de inkomsten, en over een paar jaar is märklin alleen nog 2e hands te koop. Is dat wat jullie willen?

Voor een bedrijf wat 2 jaar terug dicht bij een faillisement stond, vind ik het netjes.

Roy
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
*waar je wauw kunt van zeggen

Nou niet anderen aanvallen dat ze je woorden omdraaien, dat moeten we wel om er een ''lopende'' zin van te maken ;)

Ik zit er aan te denken misschien één van de 1200 aan te schaffen. Verder zie ik het wel.

Groeten,
Maarten

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Zoals je wil, ga hier geen discussies voeren. Nu weer verder over de Märklin neuheiten van 2014.

Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: marklin150jaar! op woensdag 15 januari 2014, 20:19:23

Zoals je wil, ga hier geen discussies voeren.


Dat doe je wel snotneus. :thumbdown:

Lucien valt niemand aan maar geeft gewoon zijn mening.

Gr, Ben.


Edit Gerard: quote gerepareerd
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hoi Allemaal

Ik zit met een vraag.

Als je naar het plaatje van de 1200 (37128) kijkt staat op de loc bedrijfsnummer 1251 maar in de tekst staat dat ze de 1252 uitbrengen dat lijkt me eerlijk gezegd ook logisch want volgens mij is de 1252 nog in de oude ACTS kleuren in het echt en kan die best een schilderbeurt gebruiken.

Maar toch welke is het nu de 1252 of 51? Is er iemand die het weet?

Groet Marten
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Het wordt de 1252, die heeft namelijk nog geen nieuw jasje.  ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Weinig bijzonder nieuwe modellen, wel hoop updates. Maar daar heb ik weinig aan ;).
Maar gelukkig ben ik niet de enige op deze aardbol ;)