Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

trein interieur inbouwen

Gestart door willem van deursen maandag 02 december 2013, 08:01:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
trein interieur inbouwen
willem van deursen
gast

trein interieur inbouwen
Hallo mensen

Is er iemand die mij kan vertellen waar je trein interieur kunt vinden?
Als ik zo op dit forum de foto's van de wagons zie, die dan prachtig van tafeltjes voorzien zijn, dan zijn die wagons van mij maar saai.
Aangezien ik nu ook met verlichting bezig ben kan ik maar beter ook het interieur inbouwen.
Ik zag ook wagons die voorzien waren van coupe's, waar koop je dat allemaal?
Gr Willem
Re: trein interieur inbouwen
Misschien eens kijken bij je treinwinkel.
Re: trein interieur inbouwen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: trein interieur inbouwen
Willem, dan moet je eens kijken van welk merk je wagon is, en kijken naar het aanbod.
Re: trein interieur inbouwen
Willem,

Is eigenlijk een gat in de markt. Inderdaad , voor oude rijtuigen vooral van M, vindt je geen passende interieurs.
Zo was ik onlangs zelf op zoek voor interieurs voor oude silberlingen die ik voor een prikje op de kop heb kunnen tikken.
Na lang en veel googlen toch een aanbieder (dacht ik) gevonden.
Dit voorgelegd bij Huhnerbein (toch geen klein winkeltje) en ... nog nooit van gehoord.
Dus, waarom geen interieurs maken die ingesteld kunnen worden op 24cm, 27 cm, enz ??

Guy
Re: trein interieur inbouwen
Daar kan een 3D printer uitkomst bieden!!
Re: trein interieur inbouwen
Kun met een bestaand interieur geen mal maken met siliconenrubber?

Je kunt ze daarna afgieten met twee componentenhars.
Eventueel losse stoelen gieten en zelf op een bodemplaat maken.

Robin
Re: trein interieur inbouwen
willem van deursen
gast

Re: trein interieur inbouwen
Hallo mensen

Bedankt voor jullie reacties, maar ik ben er nu achter dat het gewoon niet bestaat.
Ik ga ervan uit dat jullie allemaal meer ervaring met marklin hebben als ik, en als jullie hier nog nooit van gehoord hebben dan ga ik ervan uit dat dit gewoon niet bestaat.
Ik ben pas een half jaar bezig, maar heb in mijn jeugd hier heel veel mee geknutseld.
En  guyremgabdel  Het is misschien wel een gat in de markt.
Er ligt mij toch bij dat je dit vroeger ( jaren 70-80 ) gewoon in de winkel kon kopen.
Maar het zal er wel uit zijn.
in ieder geval nog bedankt voor jullie reacties

Willem
Re: trein interieur inbouwen
Ja inderdaad dat klopt vroeger kon je dat in de winkel kopen misschien zijn er nog winkels die dat ergens hebben liggen.
Re: trein interieur inbouwen
Lid sinds: 2008

offline
Re: trein interieur inbouwen
Je kan ze nog vinden onder nummer 0225 ........
Re: trein interieur inbouwen
willem van deursen
gast

Re: trein interieur inbouwen
Hoi Huub

Wat bedoel jij met dat nummer?

gr Willem
Re: trein interieur inbouwen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: trein interieur inbouwen
Dag Willem.
Huub bedoelt de doosjes met interieur die Märklin vroeger uitbracht.
Doosje 0224 restauratie interieur, 0225 normaal interieur, 0226 zittende passagiers.
In 1989 leverbaar voor fl 11,75

Je komt af en toe nog eens een aanbieding tegen.
Je kunt ook van andere merken nog interieurs vinden, hoewel ik niet weet of deze momenteel nog geproduceerd worden.
Ook zou je een (goedkope) wagon met interieur van b.v. Lima kunnen kopen en daar zelf een nieuw interieur van maken.

Succes met het vinden hiervan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: trein interieur inbouwen
Veel rijtuigen hebben toch standaard een soort van interieur? Of heb je echt oude rijtuigen? Ik weet wel dat veel mensen ze bijwerken door ze te schilderen en losse passagiers in te plakken. 3D-printen is ook een optie, dat zal al niet goedkoop zijn. Het gebruiken van een donorrijtuig en daar het interieur van gebruiken is ook niet onaardig :)

Succes!

Groet Ronald.
Re: trein interieur inbouwen
Lid sinds: 2008

offline
Re: trein interieur inbouwen
Sorry Willem, ik was erg kort door de bocht.
Het is ondertussen al netjes uitgelegd door AlbertJan.
Je kan die setjes af en toe vinden op Ebay(.de) tegen behoorlijk hoge prijzen.

grv Huub
Re: trein interieur inbouwen
Hoi Willem,

Ik ben al 50 jr märklin rijder en heb daardoor uit m`n begin tijd nogal wat personenwagons zonder inrichting.
Vroeger vond ik het zonde om ze te verbouwen. Tegenwoordig koop ik op beurzen (meestal onder de kraam)beschadigde wagons van de "mindere oude merken" (jouef,lima e.d.) en haal daar de interieurs uit. Met een beetje knutselen maak ik die op maat.
Met een paar preisertjes en passende verlichting zijn de wagons weer up to date.
Succes digibert.


Re: trein interieur inbouwen
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: trein interieur inbouwen
Naast de setjes 0225, zoals hierboven vermeld, heb ik in een restauratierijtuig ooit zelf iets van karton (wit karton, dat gekleurd, geverfd) gefabriekt. Van buiten zie je het nauwelijks, je moet het echt weten dan het karton is. Het restauratie-interieur 0224 was toen al van de markt (eind jaren 80). Als je nog een oude catalogus kunt vinden waar een afbeelding van dat setje in staat, dan kan je het misschien ook zelf namaken. Ik heb hem in ieder geval ooit gezien in mijn eerste catalogi (omstreeks 1970/1/2).

Ik heb enkele jaren terug nog wat setjes 0225 op e-bay gescoord en daarmee mijn NS Plan E- en oude drieassige Umbaurijtuigen kunnen vullen.

Succes met zoeken,
Paul
Re: trein interieur inbouwen
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: trein interieur inbouwen
Vandaag even bij Somberg langs geweest met hetzelfde probleem. Hier ook geen interieurs te koop. Ook ik heb nog wat umbauers en 24 cm rijtuigen zonder interieur liggen. Dit wordt dus zoeken naar de interieurs, of idd oude Lima meuk kopen en slopen. In elk geval bedankt voor de informatie.