Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

nieuwe baan

Gestart door opawim vrijdag 29 november 2013, 02:53:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
nieuwe baan
Lid sinds: 2009

offline
nieuwe baan
Hallo.Wie kan of wil mij helpen met een nieuwe baan.Of heeft nog een op papier staan . Ik heb de mogelijkheid voor een baan van 350 breed en 240 lang. Hij moet wel in U form.De zij kanten mogen niet breeder zijn dan 1 meter , dubbel spoor en twee lagen.Ik heb c rails van .Alvast hartelijke dank.  Wim. PS er staat een op dit form maar ik kan hem niet meer terug vinden.
Re: nieuwe baan
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re: nieuwe baan
Opawim typ even in google modelbaan en dan afbeeldingen staan er genoeg in.
Op het forum even de zoekfuntie gebruiken.Of deze http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16935.0

grt frans
Re: nieuwe baan
Pjedro
gast

Re: nieuwe baan
Hallo Wim,

Een baan ontwerpen doe je niet zomaar!
Maak een schetsje van je ruimte en teken daar dan weer de tafel afmetingen in.
Dan zouden we graag willen weten, heb je zelf al wat op papier staan(of in de computer). Laat dat eens zien, dan weten we weer wat meer wat jij wilt.

Vragen zijn er te over. Nu weten we dubbelspoor en 2 lagen, maar heb je een bepaald tijdperk in gedachten? Wat vind je leuk, lange treinen of kortere treinen?
Wil je gaan rangeren? Of heb je daar helemaal niets mee? Afmetingen van station groot of klein, minstens x aantal sporen? Wel of geen bovenleiding? Of alleen inde zichtbare delen?
Dit is weer nodig om de hellingen te kunnen bepalen. Naar welke hoogte je moet, om te kunnen kruisen. Wat ga je rijden, Nederlands, Duits, Belgisch, Zwitsers, Oostenrijks? Of heb je van alles door elkaar.
Wil je scenery? Of alleen maar kunnen rijden?

Zo zie je dat er best wel veel bij komt kijken. Om een goede baan te ontwerpen.
Ik kan wel een super station ontwerpen voor je maar als jij alleen maar met goederen treinen wil gaan rijden heb je daar niets aan.

Kortom denk er even goed over na en maak je wensen kenbaar, dan kunnen we verder kijken hoe we je kunnen helpen.
Mensen zijn meer geneigd te helpen als je zelf ook laat zien dat je er mee bezig bent.

Met vriendelijke groet,
Peter.