Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ombouwen br89 naar digitaal

Gestart door appie donderdag 28 november 2013, 14:55:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouwen br89 naar digitaal
Lid sinds: 2008

nog niet uitgespeeld

offline
ombouwen br89 naar digitaal
beste hobbyisten, graag advies ,ik wil graag mijn stoomlocje br89 laten ombouwen naar digitaal,maar dan wel zo dat deze ook stapvoets kan rijden. dit locje is al eens omgebouwd met zo,n goedkoop decodertje van marklin,maar  dat waren rot dingen. welke decoder past het best in dit locje en wat is er nog meer nodig.
ik ga dit niet zelf doen ,maar dan kan ik vast wat spulletjes aanschaffen. graag jullie ervaringen  ontvangen. groetjes van albert schuling
Re: ombouwen br89 naar digitaal
M'n ombouwverslagje ===> klik
Re: ombouwen br89 naar digitaal
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: ombouwen br89 naar digitaal
zonder het juiste nummer van Marklin kunnen we eigenlijk weinig juiste info geven.Van het type 3000 bestaan talrijke verschillende motoruitvoeringen.Zoek eens op umbau br 89.
Re: ombouwen br89 naar digitaal
Beste Albert,

De huidige mLD decoder (60942) kan wel netjes tot 127 stapjes worden geregeld en is er een Rangeer-stand beschikbaar. Daarmee ben je er zeker van dat je rustig kan rijden. Daarbij hoort echter wel motor met permanente magneet dus misschien moet er ook nog een 60941 of 60943 motor in (ik weet even niet zeker welke het is voor de BR 89. Deze motor helpt ook aanzienlijk met de rust waarmee het locje zal kunnen rijden.

Met deze mLD decoder kan er worden gereden met alle Motorola protocollen, DCC en ook mFX (daarnaast ook nog analoog, als dit gewenst is). Op internet zijn deze twee samen niet duurder dan ?60,-.
Re: ombouwen br89 naar digitaal
Lid sinds: 2008

nog niet uitgespeeld

offline
Re: ombouwen br89 naar digitaal
beste nobody. 1 brutale vraag .bent u eventueel bereid om mijn locje om te bouwen. dit hoeft niet kosteloos.
Re: ombouwen br89 naar digitaal
Lid sinds: 2008

offline
Re: ombouwen br89 naar digitaal
Citaat van: Shaggy op donderdag 28 november 2013, 15:08:01
........ Op internet zijn deze twee samen niet duurder dan ?60,-.

Voor 60 Euro koop je een spiksplinter nieuwe (30000) lok !
Re: ombouwen br89 naar digitaal
Lid sinds: 2008

nog niet uitgespeeld

offline
Re: ombouwen br89 naar digitaal
beste mensen,ik weet er geen ene barst van dus ga ik in op het aanbod van ene john uit gouda,hij wil mij helpen met de ombouw.
er zijn zoveel verschillende decoders en andere onderdelen nodig,ik kom daar niet uit .
dank voor jullie reactie.

albert schuling uit den haag.