Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

LD-w-32 decoder tams

Gestart door wimpie.1961.r zondag 24 november 2013, 20:44:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LD-w-32 decoder tams
wimpie.1961.r
gast

LD-w-32 decoder tams
hallo ik heb een vraag aan jullie

ik heb eeb marklin v60 rangeer lok omgebouwd met een nieuwe hoog vermogen motor set en daarbij heb ik een decoder van tams aangeschaft
een ld-w-32  ik heb de aansluit tekening gevolgd maar de lok wil maar een kant op rijden en ik houd de groene of de blauwe draad over volgens tekening van tams heb je ook een motor aansluiting 3 maar waar zit die dan weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan
grt wim
Re: LD-w-32 decoder tams
Lid sinds: 2010

offline
Re: LD-w-32 decoder tams
Wim,

Je hebt de verkeerde decoder gekocht.

De W staat voor wisselstroom.

Na ombouw met de hoogvermogenset is je motor echter een gelijkstroommotor geworden.
En daar zitten maar twee draden aan.

Mvg Robin
Re: LD-w-32 decoder tams
wimpie.1961.r
gast

Re: LD-w-32 decoder tams
oke das dan lekker had het nog nagevraagd want volgens conrad kan hij op dc en mm dus ook marklin vertelden ze
Re: LD-w-32 decoder tams
Lid sinds: 2010

offline
Re: LD-w-32 decoder tams
Dat is knap want ik zeg (uit mijn hoofd) dat de W uitvoering alleen op AC en MM rijd.

Maar waar de decoder op rijd heeft niet veel te maken met wat voor type motor hij aanstuurt.

Ik stuur je even een pb'tje. ;)

Robin
Re: LD-w-32 decoder tams
Lid sinds: 2008

offline
Re: LD-w-32 decoder tams
Die tams is inderdaad niet (direct) te gebruiken.

Als je het geld ervoor over hebt zou ik toch een ESU-decoder aanschaffen, zeker met een speciaal omgebouwde motor is een goede decoder een prima investering.
Die dingen kosten trouwens tussen 25 en 30 Euro (per 10 koop ik ze in en dan zijn ze nog iets goedkoper dan 25 Euro)
Let wel op met de verzendkosten.........

Het gaat hier over de ESU 54610 decoder.
Met deze decoder kan je rijden op AC, DC, MM, DCC.

grv Huub
Re: LD-w-32 decoder tams
ldw32 heb ik succesvol in enkele oude (40-50jaar) wisselstroom locs ingebouwd. Maar m,n mooiste en beste (oudere)locs heb ik met de m ombouwset en een lopi_- decoder uitgerust en deze rijden er prachtig mee. Kan ik aanbevelen ondanks de wat hogere kosten