Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?

Gestart door madmenno maandag 23 juli 2007, 21:52:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Hallo medeforumleden,

Zoals wel duidelijk is uit de topictitel, vraag ik me af wat het verschil is tussen de oude modellen van de Mehano G2000 SBB Cargo (art. nrs. 6677, 3922, 3923, 3924) en de nieuwe modellen G2000 SBB Cargo (art. nrs. 2287, 2289, 2291, 2292).
Op deze website kun je zowel de oude als de nieuwe modellen in alle beschikbare AC, DC en digitaal eventueel met sound kopen. Ik kan er echter niet achter komen wat het verschil is tussen de oude en nieuwe uitvoeringen.

Ik ben erg benieuwd naar de verschillen, want ik overweeg deze loc aan te schaffen en ik zou graag weten welke ik het beste kan aanschaffen.

Groetjes,
Menno
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Kan echt niemand mij aan een antwoord helpen !

:(

Groetjes,
Menno
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Hai madmenno .

Moest ff de twee catalogici van Mehano opvissen .

In die van 2003 staat geen Breedbekkikker ( koosnaampje G2000/3 )

De 2007 heeft de SBB onder 2291 AC en 2292 AC Dig Sound staan .

Heb ff verder gekeken naar het N model maar nummer is 5 cijferig .
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Hey madmenno,

Ik heb alleen een 3924, dat is de SBB Cargo versie met geluid. Ik weet niet
precies hoelang ik deze heb, maar ik geloof ongeveer 2 jaar.
Ik kan je echter niet verder helpen, wat de verschillen nou zijn.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Hoi allemaal,

Op de website waarnaar ik link in mijn eerste post staat dat het oude model een 'brede stuurpost' (,wat dat dan ook moge zijn), heeft en bij de nieuwe staat niets extras. Optisch zien de 2 er volgens mij identiek uit al kan ik dit niet met zekerheid zeggen.

Misschien kan iemand mij verder helpen met het raadsel !

Groetjes,
Menno
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Mehano is niet slecht hoor wel schijnen sommige modellen nog al wat keuren te hebben op k-rails (slanke wissels) als ik het Belgische modelspoor forum mag geloven.

Mijn ervaring op onze Marklin module baan is dat Mehano loks op rechtse stukken heel mooi en soepel rijden maar inderdaad op sommige wissels / wisselsstraten kleine tot wat grotere happeringen vertonen, maar net niet voldoende om helemaal tot stilstand te komen. Maar heb je veel rechte stukken en weinig wissels in je baan. Dan is een Mehanoloc een goede keus.
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Citaat van: Davy op woensdag 25 juli 2007, 19:22:33
Mehano is niet slecht hoor wel schijnen sommige modellen nog al wat keuren te hebben op k-rails (slanke wissels) als ik het Belgische modelspoor forum mag geloven.

Mijn ervaring op onze Marklin module baan is dat Mehano loks op rechtse stukken heel mooi en soepel rijden maar inderdaad op sommige wissels / wisselsstraten kleine tot wat grotere happeringen vertonen, maar net niet voldoende om helemaal tot stilstand te komen. Maar heb je veel rechte stukken en weinig wissels in je baan. Dan is een Mehanoloc een goede keus.


Hoi Davy,

Bedankt voor het delen van je ervaringen met Mehano locs. Echter was dit niet helemaal het bedoeling van dit topic ;). Het gaat mij er vooral om, om erachter te komen wat de verschillen zijn tussen de oude en nieuwe types G2000 SBB Cargo die Mehano uitgebracht heeft. Het verschil is aan foto's  te zien iig niet een symmetrische of asymetrische cabine.

Groetjes,
Menno
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
CiteerOp de website waarnaar ik link in mijn eerste post staat dat het oude model een 'brede stuurpost' (,wat dat dan ook moge zijn),
Menno, op de site van Nico Spilt kun je het verschil tussen een G2000 met een brede en smalle cabine goed zien:
http://www.nicospilt.com/G2000.htm
De rode van NE heeft een smalle cabine, de groene van R4C een brede ("breedbekkikker").
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Citaat van: Gerard op woensdag 25 juli 2007, 19:28:31
CiteerOp de website waarnaar ik link in mijn eerste post staat dat het oude model een 'brede stuurpost' (,wat dat dan ook moge zijn),
Menno, op de site van Nico Spilt kun je het verschil tussen een G2000 met een brede en smalle cabine goed zien:
http://www.nicospilt.com/G2000.htm
De rode van NE heeft een smalle cabine, de groene van R4C een brede ("breedbekkikker").

Hoi Gerard,

Dit betreft idd het verschil tussen de symmetrische en asymetrische cabines. Volgens mij heeft echter geen van beide Mehano uitvoeringen een smalle (asymetrische) cabine. Ook op de link in mijn eerste post kun je zien dat ze beide een brede cabine hebben. Ik snap dus niet meer wat dan het verschil in uitvoeringen kan zijn. Misschien heeft de nieuwe wel een andere motor ofzo.

Groetjes,
Menno

EDIT: Ik heb 2 plaatjes gevonden van een oud en nieuw type, beide dus met verschillende bedrijfsnummer. Echter zien beide locs er voor zover ik zie, exact hetzelfde uit.
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Er zijn 20 stuks onder G2000/1 gebouwd met A-symmetrische cabines , voor het rangeerwerk .

Toen SerFer ( een Italiaans spoorbedrijf ) bij VSFT een serie G 2000 kocht is besloten om vanwege de eis in Italie , dat er twee personen in de cabine moeten , met het zelfde zicht en iets met de rijplek ( weet ik niet 100 % zeker ) om Breedbekkikkers te maken . deze Italianen heten G2000/2 . G2000/3 is een G2000/1 met brede cab's . G2000/4 is een G 2000/3 met 2700 Kw . G2000/5 alias Nordlok is een scandinavisch versie van de G 2000/4

bron G2000
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Hoi MaK man,

Bedankt voor de informatie en de hele nuttige link. Die moet ik onthouden :)
Op de website achter de link staat een leverlijst van G2000 locomotieven, die bevestigd dat er geen G2000's met asymetrische cabines aan SBB Cargo zijn geleverd. Ik kan dus alleen maar concluderen, dat Mehano 2 identieke G200 loc's heeft uitgebracht, echter met een verschillend bedrijfsnummer, nl: 840 001-2 en 840 003-8 beide bestaande bedrijfsnummers. Ook zijn er voor zover ik kan zien aan de diverse beschrijvingen geen technische verschillen.

Groetjes,
Menno
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
de site ( Loks aus kiel ) heeft alleen maar door DWK MaK , VSFT en Vioththurbo gebouwde loks in Kiel staan .
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Citaat van: madmenno op woensdag 25 juli 2007, 11:14:01
Kan echt niemand mij aan een antwoord helpen !

Marcel, waar blijf je jongen :?: Stuur hem anders even een PB-tje Menno. Volgens mij heeft hij Mehano redelijk in 't koppie zitten.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Citaat van: ^Rook op donderdag 26 juli 2007, 22:05:47
[Marcel, waar blijf je jongen :?:

Rolf, Marcel is van de Class 66, niet zo van de G2000  :wink: Ik heb zelf ook al gezocht, maar kom ook niet verder dan dat het lijkt op een nummer variant  :?
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Citaat van: Brigitte op vrijdag 27 juli 2007, 08:51:58
dan dat het lijkt op een nummer variant  :?

Dat is ook niet geheel uncommon in de modelspoorwereld, toch :?:
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: verschil tussen oude en nieuwe modellen Mehano G2000 SBB Cargo?
Citaat van: ^Rook op vrijdag 27 juli 2007, 23:05:26
Citaat van: Brigitte op vrijdag 27 juli 2007, 08:51:58
dan dat het lijkt op een nummer variant  :?

Dat is ook niet geheel uncommon in de modelspoorwereld, toch :?:

Klopt, komt toch wel vaak voor. Tja, het lijkt erop dat het idd een nummervariant is. Nou ja, dan maakt het ook niet uit welke ik ga aanschaffen :) Lekker makkelijk.

Groetjes,
Menno