Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

treinbaan op meerdere travos

Gestart door marklin1992 zondag 29 december 2013, 11:19:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
treinbaan op meerdere travos
marklin1992
gast

treinbaan op meerdere travos
hallo

ik ben zins lange tijd weer begonen met mijn m rail baan nu is mijn vraag ik wil mijn baan die uit 3 sporen bestaat per baan kunnen regelen hoe moet dit en kan dit dit daar je enkelt de midden gelijder kunt isoleren

vr gr marklin 1992
Re: treinbaan op meerdere travos
Hallo marklin 1992,

Dit is geen probleem. Isoleer inderdaad de middengeleiders van elkaar door ervoor te zorgen dat de metalen lipjes elkaar niet raken.
De op deze manier geïsoleerde baanstukken kan je aansluiten op de rode draad van een trafo. De bruine draden van alle trafo's kan je doorverbinden aan elkaar. Op deze manier kan je stukken baan afzonderlijk regelen.

LET WEL OP dat de trafo's gelijkgericht zijn!. Hierover vind je op dit forum genoeg informatie.

PS. Het is op deze site gebruikelijk berichten e.d. te ondertekenen met je eigen naam, wel zo gemakkelijk voor het aanspreken.

Veel succes met de opbouw van je baan.

Herman.
Re: treinbaan op meerdere travos
hallo

heel erg bedankt

vr gr patrick
Re: treinbaan op meerdere travos
Citaat van: Marklin Herman op zondag 29 december 2013, 13:40:52
LET WEL OP dat de trafo's gelijkgericht zijn!. Hierover vind je op dit forum genoeg informatie.


Herman bedoelt dat de trafo's in fase moeten staan. Daar kun je inderdaad voldoende info over
vinden hier.