Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

MS en Koploper

Gestart door GTIBert zaterdag 16 november 2013, 11:17:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MS en Koploper
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
MS en Koploper
Ik heb ff een vraag over de 60653 Mobile Station.
Is het mogelijk dat er met een MS en Koploper tegelijk gereden kan worden
Ik heb een baan waarop ik op diverse plaatse een MS kan inprikken en dan de trein kan sturen en de wissels kan testen.
Nu vraag ik mij af of dit ook samen kan.

Is hier mischien een plan van of een omschrijving.



Wie kan me verder helpen.
Re: MS en Koploper
marklinr63a
gast

Re: MS en Koploper
Hallo GTIBert,

Zover ik weet valt Mobile station niet te combineren met een ander besturings systeem.
Ikzelf stuur mijn spoorbaan aan met koploper (via DDW) en mijn mobile station is gekoppeld aan een los programeer spoor, er is dus geen verbinding tussen beide systemen.
Verder ben ik ook benieuwd hoe je 'koploper' is aangesloten aan je baan (koploper is een software programma, wat is je fysieke aansluiting?).

Mvg,

Marklinr63a
Re: MS en Koploper
Lid sinds: 2010

offline
Re: MS en Koploper
Hallo Bert,

Je wilt dus "los" met de handrijden met een lok en dan de rest automatisch laten rijden? Met de MS zal het mogelijk niet gaan. In de handleiding van koploper staat wel een soort van handregelaar aangegeven hoe dat principe werkt.

Volgens mij kan je wel gedeeltes van de baan als "handmatig gedeelte" aangeven met een overgangsstuk waarbij koploper het kan overnemen. In dat gedeelte kan je wel handmatig rijden.

Groeten Ronald.
Re: MS en Koploper
Seinwezen
gast

Re: MS en Koploper
Als je met de ECoS rijdt, kan je de MS1 op de ECoS en ECoS link aansluiten.
Je kan dan treinen besturen die niet door koploper worden gestuurd.

Groeten Sander
Re: MS en Koploper
Freak
gast

Re: MS en Koploper
Hallo Bert,

Het is niet mogelijk om met een MS en Koploper tegelijk te rijden.
Koploper kan ook niet een MS aansturen.
Wil je Koploper gebruiken om een baan aan te sturen heb je een centrale nodig die door Koploper aangestuurd kan worden.
Vraag is welke centrale heb je of wil je gaan gebruiken ?.


Mvg,
Peter
Re: MS en Koploper
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: MS en Koploper
'k Heb ergens wel eens iets gelezen over een CC-Schnitte. Op de site van can-digital-bahn staat wel dat dat werkt met een ms2 en iTrain, maar of het ook met een ms1 en koploper werkt?
Re: MS en Koploper
Lid sinds: 2011

offline
Re: MS en Koploper
Die cc-schnitte werkt alleen met de aansluitbox van het ms2, omdat de benodigde electronica daarin zit. In de aansluitbox van het ms1 zit bijna geen elektronica.

Groeten,

Rauke
Re: MS en Koploper
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: MS en Koploper
Hoi,

Als je geen dure centrale wilt aanschaffen dan is CC-schnitte een goede oplossing. Ik gebruik dit zelf ook, maar of het met koploper werkt weet ik eerlijk gezegd niet.
Re: MS en Koploper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: MS en Koploper
Ms2 met cc-schnitte, schaf dat eens aan. Zet het dan eens uit tegen een 2e handse IB of Ecos die beide een grotere interne booster hebben. Denk dat je evenveel mag betalen....
Re: MS en Koploper
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: MS en Koploper
Hoi wijbe,

Daar heb je ook wel gelijk in. Ik ben er ook vanuit gegaan dat hij met een
Ms2 wil werken. Dan is de cc-schnitte wel een goede optie. :)
Re: MS en Koploper
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: MS en Koploper
GTIBert gaf aan dat het hier om een 60653 ging. Dit is een MS2....
Net als een CS2 ondersteund koploper ook geen MS2 met de CC-schnitte.
Zover ik weet alle overige (over het algemeen duits georienteerde) modelbaanbesturingsprogramma's wel.
Als je al een MS2 hebt (zoals ik ook had) is een CC-schnitte naar mijn mening een goede keuze.
Handbediening en PC bediening zijn dan beide (tegelijkertijd) mogelijk, plus mfx blijft volledig beschikbaar.
Zie mijn topic voor uitgebreide informatie.