Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

OC32 als veelzijdige DCC decoder

Gestart door Frotter maandag 18 november 2013, 19:54:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Ton,

Als het geen OC32 probleem is open even een topic in het juiste board en plaats daar je database, kijken we even mee. :)

http://forum.3rail.nl/index.php?board=82.0

Gr, Ben.

Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Moet nu (helaas) weg!!

Bedankt voor de huidige reacties!!!
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
We gaan er even van uit dat je je servo hebt aangesloten. Om deze te configureren starten we het programma op. Het is handig de manual van de OC32 er bij te nemen, dit verhaal is niet uitputtend en er is heel veel in te stellen aan een servo, afhankelijk van wat je wilt doen bewegen.

VPEB heeft tevens een document "Apparaat definities Servo's en gerelateerde zaken". Hierin valt te lezen dat een servo definitie 1 pin (uitgang / DCC adres) gebruikt en dat de pin 2 aspects (standen) heeft, Straight (rechtdoor) en Thrown (afbuigend). Lijkt me duidelijk. :)

Na instellen van de algemene settings (zie eerdere posts in dit topic) kiezen we voor het 3e tabblad OC32 Device Configuration en laden we de servo definitie:



In het vak "Servo" rechtsonder kun je fijn afstellingen maken:

1 Pas desgewenst de Range aan (het bereik), voor een mini servo als wisselaandrijving kies je S(mall). Klik na een wijziging op ?Set Pin Config?.
2 Pas het Midpoint aan, zodat de wisseltongen in de middenstand staan bij Position 0. Klik na een wijziging op ?Set Pin Config?. Middenstand = ?zwevend? tussen rechtdoor en afbuigend in.
3 Herhaal eventueel stappen 1 en 2 tot het gewenste resultaat is bereikt.
4 Zoek nu met de schuifbalk onderaan de posities voor rechtdoor en afbuigend. Noteer de 2 waarden en zet de schuifbalk terug in positie 0.

Als je de 2 uiterste waarden hebt bepaald kun je deze in het vak linksonder invullen in het vakje met de groene cirkel, waarde per aspect:

5 Aspect = 0 (?Straight?) Instruction 0: vul de waarde in voor ?rechtdoor? zoals gevonden in stap 4 en klik op ?Write Single?
6 Aspect = 1 (?Thrown?) Instruction 0: vul de waarde in voor ?afbuigend? zoals gevonden in stap 4 en klik op ?Write Single?

7 Test de Aspects 0 en 1. Beoordeel de snelheid waarmee de tongen bewegen.
8. Pas desgewenst de MaxSpd parameter aan in het blok rechtsonder. Een hogere waarde is een grotere snelheid. Klik na een wijziging altijd op ?Set Pin Config?.
9. Herhaal stappen 7 en 8 tot het gewenste resultaat is bereikt en klik op ?Write Pin Config?.

Klaar. Het lijkt ingewikkeld maar dat is het ook. :D

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo,
Kan iemand mij terug op weg helpen om de oc32 in mijn pc te configureren. Is me in het verleden gelukt maar ben al 2 dagen tevergeefs aan het zoeken. Het gaat namelijk over oc32Config. Ik krijg telkens de melding "Can not find device configuration file at standard location. Ik zit te knoeien met de zipfiles.
Mvg
Philippe
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo Ben,
Het lukt me niet meer de software op mijn pc korrekt te installeren. Heb zelf mijn pc volledig herinstalleerd. Ben nu al 2 dagen bezig maar zie het niet meer zitten om nog verder te zoeken. In bijlage even een screenshot.
Mvg
Philippe
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo Philippe,


Je mist het bestand OC32Devices.def


Mvg,
Peter
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Je mist niets, je hebt de juiste up-to-date files maar je doet iets verkeerd.

Van Dinamo users:

Nieuwe structuur = nieuwe werkwijze
Het advies is om de OC32Device Definitions die voor jou interessant zijn "ergens" op te slaan op de harde schijf van je PC waar je OC32Config op draait. Doe dat op een plek waar je ze gemakkelijk kunt vinden. Het definitiebestand dat je als "standaard" wilt gebruiken bij opstarten van OC32Config kopieer je naar de map waarin OC32Config.exe is geinstalleerd en hernoemt dat bestand daar naar "OC32Devices.def".
Je kunt er voor kiezen "OC32Devices.def" ook weg te laten uit die map, dan vraagt OC32Config elke keer dat het start welke DD file je wilt laden.


Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo Ben,
Hoe ik het definitiebestand moet kopieren naar oc32Devices.def lukt me niet. heb geprobeerd maar krijg steeds dezelfde foutmelding. Als je nog eens een screenshot wil maken zal hij mij beter lukken. Sorry dat het me niet lukt.
Mvg
Philippe
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Met je rechter muistoets op het bestand klikken ---> naam wijzigen.

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo,
Nog steeds geen succes. Hoe ik een naam moet wijzigen weet ik wel maar welke de juiste bestanden zijn die ik moet plakken dat is wat anders.
Philippe
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Philippe,

Ik help graag en kan / wil er veel tijd insteken maar het houdt een beetje op voor mij. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat te doen, uitputtend met een zooi scherm printjes. Ook wat het alternatief is als je de melding krijgt, het is niet meer als een bestand selecteren.

Laatste poging:
Welke versie OC32 config gebruik je?
Welke definitie file wil je laden?

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo Ben,
Ik begrijp je. Ik gebruik de laatste versie dus oc23. Ik wil ook laatste versie Belgische seinen en servo's inladen. Even een korte situering. Ik laad het programma en krijg dan steeds de foutmededeling die ik in de vorige posts heb vermeld. Dan op het kruisje om huidig blad uit te zetten. Vervolgens krijg ik een nieuw tabblad met het juiste tabblad zonder foutmelding waaronder een nieuw blad zich opent met de mogelijke files.def.
Het programma werkt gedeeltelijk maar het eerste tabblad met die foutmelding moet weg.
Mvg
Philippe
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Als je de foutmelding weg wilt hebben hernoem je een definitie file, b.v. die van de Belgische seinen, naar OC32Devices.def.

Daarmee is het opgelost.

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Mijn seinen werken nu.
Seineigenschappen (uitgebreid) ingevuld (als voorbeeld)
Aansturing 3 adressen.
Standaard 3 standensein.
Alleen staat er bij mij bij seineigenschappen OM32 Serial, i.p.v. Wisseldecoder (Loconet)
Erg blij met de info Ben! :D
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo, gisteren de OC32 c.a. ontvangen. Gisteren en vandaag krijg ik bij verbinden met www.dinamousers.net een internal server error, kan dus niet bij de laatste config tool en definition files. Kunnen jullie wel verbinden?

Update: ik kom er met Chrome wel in!!
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Kees,

Ik krijg met Safari gewoon verbinding
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Heren een vraagje over de device definitions. Ik gebruik de CH file voor de seinen. Ik heb bijv een voorsein met 4 leds, de lamp rechts onderin zit er niet in, zoals meestal in CH. In de definitie van het voorsein wordt wel uitgegaan van 5 lampen, dus er worden ook 5 pins gebruikt. Hetzelfde geldt voor het hoofdsein met drie lampen, daar wordt ook een pin extra gebruikt voor de kleurwisseling op de onderste lamp, maar dat kan mijn uni-kleur led niet.... Dit betekent dat ik nu steeds één pin moet vrijhouden bij deze seinen en dat is natuurlijk zonde. Kort en goed hoe kan ik de definitie veranderen zodat de pinnen in de definitie weer kloppen met het aantal leds?
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Ik ken OC32 niet Kees: maar welke kleurwisseling zal er moeten plaatsvinden op de onderste lamp bij een 3-Licht hoofdsein??? Groen/Rood misschien???

Bij een 4- en 5-licht hoofdsein komen wel kleurwisselingen voor op een zelfde positie. Daarvoor heb je 3-pins duo-color ledjes nodig. Maar of die bestaan in 1,8mm???? Maar o jee, o jee: de goede kleuren zien te krijgen (zo je dat zou willen).

ArjanM weet misschien iets meer. Waag eens een berichtje aan hem! 
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Mij lijkt dat je de laatste pin van het sein gewoon moet overschrijven met de settings van de eerste pin van het volgend sein? Ik zie ieder geval geen aspects settings bij die pinnen.

Misschien weet Arjan het of post anders je vraag even op het Dinamo forum.

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Het zomaar overschrijven van de laatste pin gaat niet altijd goed. Eén van de andere pinnen heeft mogelijk een offset die die pin toch beïnvloed.
Het is nu toch lunchpauze en ik werk vandaag thuis. Ik zet boven de computer even aan en zal de definitie eens bekijken. Ik kom erop terug.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Bedankt Arjan! Dat van de pin overschrijven had ik gisterenavond inderdaad al ontdekt, vandaar mijn vraag hier. Ik probeer het vandaag ook nog op het dinamo forum te posten.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Goed, ik zit nu naar OC32Config te kijken, waarin ik een voorsein definitie heb geladen.
De definitie voorziet in alle mogelijke Fahrbegriffe die kunnen voorkomen.
Heb je alleen een 4-lamps voorsein, dan is er een aantal mogelijkheden:
1. je wilt alleen Fb 0 (Halt) en Fb1 (fahrt) tonen.
In dat geval sluit je de twee oranje (Gelb) lampen aan op pin N+0 en de twee groene op pin N+1.
In de Config zet je bij Pin N+0
Aspect 0 = Multibit 2     0 1
Aspect 1 = Multibit 2     0 2
Aspect 2 = Multibit 2     0 0 (optioneel voor als je donker schakeling wil)

Bij Pin N+1
Aspect 0 = Jump    -1 2 (dit zorgt er dus voor dat er een knop is waarmee je de donker schakeling kunt schakelen. Die knop (adres) is de eerstvolgende na de rode/groene knop die het sein zetten. [EDIT] Nu, bijna een jaar verder zie ik een fout. De Jump sprong terug naar aspect 3 in plaats van 2. Heb het maar even verbetert, hoewel niemand nog problemen heeft gemeld?[/EDIT]

2. je wilt naast Fb0 en Fb1, ook Fb2 (40 km/h) en Fb3 (60 km/h) weergeven

Fb5 (90 km/h) gaat dus niet, daarvoor heb je de extra lamp nodig.

Sluit de lampen aan als aangegeven in de OC32 Ch definitie file, Dus
oranje links pin N+0
groen links pin N+1
oranje rechts pin N+2
groen rechts pin N+3

Laad de voorsein definitie uit de definitions file. En die gaan we aanpassen. De belangrijkste aanpassing is dat we met 4 in plaats van 5 aansluitingen werken en dus een Multibit4 commando moeten gebruiken
Pin N=0
Aspect 0 pas Mulibit5 aan in Multibit4 de getallen blijven hetzelfde. Dit aspect zet Fb0
Aspect 1 pas Mulibit5 aan in Multibit4 de getallen blijven hetzelfde. Dit aspect zet Fb1
Aspect 2 pas Mulibit5 aan in Multibit4 de getallen blijven hetzelfde. Dit aspect zet Fb2
Aspect 3 pas Mulibit5 aan in Multibit4 de getallen blijven hetzelfde. Dit aspect zet Fb3
Aspect 4 zette Fb5 (90)die is niet meer nodig en wordt vervangen door de definitie van Aspect 6 Dunkelschaltung: Multibit4   0 0 (in de definitie file is aspect 5 gelijk aan aspect 2. Dit is het Kurze Fahrt signaal. Omdat het gelijk is aan 40 km/h , sla ik die over)

realiseer je dat we nu op dit adres 5 toestanden hebben gedefinieerd. op ons schakelbord hebben we echter maar twee toestanden beschikbaar; de rode en de groene knop (op een IB tenminste, vergelijk het met het aloude acheklkastje voor de wissel recht of gebogen). Om de andere toestanden te kunnen schakelen moeten we die aan een volgende knop hangen.
het adres van Pin N+0 is het adres van het sein. De aspecten 0 en 1 worden hier door de rode en groene knop geschakeld. De schakelen van de volgende standen gaat als volgt.

Volgende pin N+1 moet Fb2 en Fb3 schakelen:
Aspect 0: Jump   -1 2 (spring naar het commando in aspect 2 van de vorige pin)
Aspect 1: Jump   -1 3 (spring naar aspect 3 van de vorige pin)

Nu moeten we alleen de donkerschakeling nog kunnen bedienen. Die gaat op de eerste van de volgende twee knoppen

Pin N+2:
Aspect 0: Jump   -2 4 (spring naar Aspect 4 van twee pinnen terug)
Aspect 1: -  Die moet even leeg gemaakt worden. Vanuit de definitiefile staat hier nu wel wat.

Nu zou alles moeten werken. De laatste pin heeft (natuurlijk ook een adres en zou met knoppen te bedienen zijn. Daar is echter al door de definitie in voorzien door het op 0 aspects te zetten.

Laat maar weten als er iets niet duidelijk is  ;)
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo Arjan, dat werkt nu dus wel!  :thumbup:

Ter aanvulling op jouw post (voor de duidelijkheid voor anderen):

-om deze instellingen te kunnen doen, moet je "show details aanvinken" bij de device configuration;
-als je het device laadt, heb ik gelijk de beschrijving bij de niet gebruikte pin verwijderd - dat is maar meteen duidelijk en blijft dan ook niet staan bij het write differences commando;
-als je zegt dat je aspect 5 overslaat moet je NIET vergeten ook dat aspect op multibit 4 te zetten. De cijfers erachter veranderen niet;

Ik heb vervolgens op gelijke wijze de definitie voor het 3-licht hoofdsein aangepast; hierbij multibit4 gezet op multibit3 en ook een FB verder verwijderd.

Dat werkt nu dus ook; ook niet vergeten te checken of het PC programma de juiste aspects gebruikt die je net veranderd hebt.

Super Arjan!  :thumbup:
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Mooi uit gepuzzeld Arjan. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Kees, mooi dat het werkt  :thumbup:

Citaat van: keeszondag op vrijdag 10 januari 2014, 15:20:21
ook niet vergeten te checken of het PC programma de juiste aspects gebruikt die je net veranderd hebt.
Dit is inderdaad belangrijk. ter aanvulling: het kan voorkomen dat de functie eigenlijk niet onder de knop zit waar je het wil hebben. Ik heb wel gehad dat ik met de groene knop het sein op rood zette en andersom. Wil je dat aanpassen, dan moet de aspect 0 en 1 verwisselen. Bij jump commando's moet je dan dus ook naar een aspect eerder of later springen.

Mooi ding hè, zo'n OC32  ;)
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Citaat van: ArjanM op vrijdag 10 januari 2014, 12:55:58
Fb5 (90 km/h) gaat dus niet, daarvoor heb je de extra lamp nodig.

Voor degenen die extra knutselwerk leuk vinden: de voorseinbouwpakketjes van Schneider heeft een of twee extra lenskapjes.
Door voorzichtig te boren kan de extra 5de lamp (oranje) worden geplaatst voor aankondiging FB-5: Ombouw van het SCHNEIDER 419377 SBB 4-licht Voorsein
.

Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Dat ik dit topic nu pas zie, schandalig hoor :D. Dit is zeer interessante informatie, blijf dit volgen.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Met de OC32 kun je eenvoudig een AHOB overweg aansturen (bron: van Perlo). Hoe je leds en servo's aanstuurt met deze decoder beschouw ik even als bekend.



De twee bomen worden elke bewogen door een servo. Elke boom heeft 3 leds waarvan de buitenste continue brandt en de 2 binnenste om en om knipperen. In ditzelfde knipperritme branden de lampen op de palen van de boom en op de twee losse palen. Het geheel sluit je aan op totaal 6 pinnen (uitgangen) van de OC32.

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Plaatje hoe e.e.a. aangesloten kan worden (excl. eventuele serieweerstanden):

Gr, Ben.

Edit 9/11: plaatje verwijderd, niet correct.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Bedankt voor het plaatsen Ben, mijn OC32 krijgt binnenkort een andere bestemming, het plankje waar mijn helikopter sturing op zat is gisteren afgebroken en zal niet meer opgebouwd worden.
Wellicht als ik op zolder de ruimte heb ga ik weer eens een poging wagen.

Op 17 mei tijdens de Hobby in Praktijk fanclub dag zal Leon van Perlo ( de ontwerper van de OC32 )  bij ons aanwezig te zijn om vragen te beantwoorden en zijn producten te verkopen.
De dag en nacht simulatie die hij in een diorama verwerkt heeft zal een aantal maanden bij ons te zien zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Mooi dat ik dit nu zie, even terug gelezen, ik zie dat frotter niet meer bestaat dus wie neemt deze draad met vragen over mocht ik vragen hebben tzt?

Ik ga het zo ie zo even volgen uiteraard.

Hans
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Ben is o.a. Frotter geweest maar is er nog steeds onder de naam Spoorman, zie een paar berichten terug.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo Huub, bedankt voor de info, vermoede bestond al maar had graag zekerheid.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Kom dit topic nu tegen. Direct in mijn favorieten gestopt.

vr.gr.
Jurrien
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Goedemiddag,

Ik heb als test 3 Duitse uitrijseinen op mijn baan geplaatst en deze worden aangestuurd met een OC32. Als stuurapparaat gebruik ik de ESU Ecos.
5 pinnen zijn aangesloten plus de gemeenschappelijk anode.

In Koploper ( met de speciale Koploper configuratebestand) heb ik ze met behulp van een vriend prima werkend kunnen krijgen.

Echter ik wil op iTrain overgaan en de seinen ook met iTrain via OC32 aansturen. Ik heb op de PC een nieuwe map aangemaakt en de nodige software weer gedownload en geïnstalleerd om geen "ruzie"met de Koploper configuratie te krijgen.

In Irain heb ik bij "wijzig interface" naast de Ecos als interface ook de OC32 als interface toegevoegd.

Als ik iTrain vervolgens verbindt begin de op de OC32 het rode licht constant te branden en de groene led te knipperen. (Met Koploper knippert alleen de groene led) iTrain geeft de OC32 wel als ?online? aan. Ik neem aan dat hier al iets niet goed gaat.

Bij "wijzig magneetartikelen" heb ik het Duitse uitrijsein gekozen, als interface OC32 en als uitvoerapparaat OC32 aspect. Voor sein 1 heb ik adres 1.1., voor sein 2 adres 1.6 en voor sein 3 adres 1.11.

Helaas werken de seinen niet. Iemand een idee wat ik niet goed doe?
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Citaat van: Pelikaan op zondag 05 oktober 2014, 12:41:05

Als ik iTrain vervolgens verbindt begin de op de OC32 het rode licht constant te branden


Hoe heb je de OC32 aangesloten?

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
De OC 32 is met een U485 aangesloten op de PC
Met vr. gr.
Wim
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Dat is niet de bedoeling. De OC32 sluit je aan als DCC decoder, zie de handleiding of blader even door dit topic.

De U485 gebruik je om te configureren.

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Met Koploper functioneert alles uitstekend via de U 485. Ook op de workshop heb ik geleerd met de U485 te communiceren met iTrain.
Met vr. gr.
Wim
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hoi Wim,

je zou Ferdi van dit forum ook eens een berichtje kunnen sturen.
Die gebruikt ook de OC32 en volgens mij ook via de U 485 interface.

Groeten Sander
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Of je leest de gebruiksaanwijzing in iTrain. Het staat allemaal keurig beschreven op blz. 76.

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Hallo Wim,
Ik gebruik de U485 uitsluitend op de OC32 te programmeren. Er hangen bij mij seinen aan, die via de OC32 communiceren met iTrain. Ik heb alle OC32 op een externe voeding aangesloten.
Ik weet niet of je dat verder helpt.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Goedemorgen,
Blz. 76 van de iTrain handleiding had ik al uitvoerig bestudeerd. Zonder succes helaas.

Ik ben er inmiddels via de OC32 handleiding achtergekomen dat de OC 32 inderdaad via DCC met iTrain communiceert.

Blijkbaar had ik op de OC32 workshop even voor me uit zitten dromen over een prachtige modelbaan.

Helaas ontbreekt het DCC stekkertje op mijn OC 32 maar dat wordt opgestuurd door PiCommIT.

Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor het meedenken.

Groet,
Wim
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Beste mensen,
Ik ben inmiddels overgestapt op de besturing van de OC32 via de U485. Werkt perfect! Wel eerst een driver geïnstalleerd op de Mac en daarna in iTrain een nieuwe interface aangemaakt voor de OC32. Als je vervolgens 'verbind' werken alle seinen in iTrain. Het wachten is nu op de volgende versie van iTrain waar ook de Nederlandse seinen met cijferbak voorgeprogrammeerd zijn. De basale functies rood, groen, groen knipper en geel werken in ieder geval goed met het 'Algemeen sein'.
Ik heb de OC32 geprogrammeerd met de configuratie van Leon van Perlo, waardoor de aspects overeenkomen met de aspects van het iTrain sein.
Misschien zit daar nog een probleem Wim?
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Wim,

Ik heb meerdere OC32 via de U485 aan de PC hangen. Servo's onder de wissels en NL seinen werken prima. iTrain draait op een oude laptop met Vista en ik heb ook een CS2. Jouw probleem heb ik nog nooit meegemaakt.

Groet,
Hugo
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Dag Wim,
Ik bedenk met net dat ik ook weleens twee lichten tegelijk heb zien branden op mijn sein. Dat lag aan de OC32. Na (soms een aantal keren) herprogrammeren was dat opgelost. Vooral ook wegschrijven, anders onthoudt de OC32 het niet.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Citaat van: Ferdi op zaterdag 01 november 2014, 19:46:00

Misschien zit daar nog een probleem Wim?


Wim zwijgt in alle talen.

Gr, Ben.
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Heren,

Wim zijn baan is afgebroken op dit moment. Begin volgende maand wordt zijn nieuwe huis opgeleverd.
Daar gaat hij een nieuwe baan bouwen op een hele mooie zolder.
Hij heeft zeker nog interesse in dit onderwerp, want de OC32 werkte nog steeds niet goed met Itrain.
Maar hij heeft even andere dingen aan zijn hoofd, dan de modelbaan of het forum.

Maar de laatste paar tips, heeft hij nog niet  kunnen uitproberen. Maar met het terug lezen van deze draad komt alles straks weer aan bod.

Ik moest jullie allemaal wel vast bedanken, van Wim, voor de tips en het meedenken.
In het nieuwe jaar gaan we, Wim en ik, een nieuwe poging doen om de OC32 met Itrain te laten samenwerken.

Met vriendelijke groet,
Peter



Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
Goedemiddag,

Bedankt Peter!

Ja duizend excuses. Ik heb even andere dingen aan m'm hoofd. Nieuwbouw woning gekocht en heel veel te regelen. Mijn IJsbaan (ik woon aan de IJsbaankade) is inmiddels afgebroken. De rails, locs. etc., na inventarisatie, in dozen opgeslagen. Begin december wordt het huis opgeleverd en daarna begin ik met hulp van Peter (Pjedro) aan het Baantje  van Hynckes. (Nieuw adres is Laantje van Hynckes)

Het wordt wel wat meer dan een "baantje" :-)

Bijgaand een foto van de nog maagdelijk witte lege zolderruimte die ik straks ter beschikking krijg. Helaas moet ik nog wel ruimte afstaan aan de wasmachine en droger van de hoofddirectie.

Ik hou jullie op de hoogte

Met vriendelijk groet,
Wim
Re: OC32 als veelzijdige DCC decoder
 :offtopic:
Helemaal niks mis met die ruimte Wim, daar ga je een nette baan kunnen  realiseren :)

[on topic]

Vraagje van mij over deze OC32 decoder, moet ik deze wissels al in iTrain plaatsen als ik wil testen of ze ook doen wat ze moeten doen via deze decoder? of kan ik daar via de software ook al mee testen of ze goed schakelen.
Ik ben namelijk bijna toe aan het plaatsen van de servo's en de aandrijving voor de wissel.

Ik hoor het wel.